Mechanum Tagene

Trankärrsgatan 16, 425 37 Hisings kärra — Visa karta

2.9 i betyg av av 7 omdömen
Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Audi och Volvo. Vi erbjuder allt du behöver för din bil till en kvalitets- och servicenivå som du aldrig tidigare upplevt. Välkommen till Framtidens bilverkstad!

Läs vad 7 kunder tycker om Mechanum Tagene

• 2019-09-30

Marjan Z skrev om Mechanum Tagene
    Väldigt slarvigt , Trevlig personal men det hjälper inte ett dugg när man får bilen tillbaks efter en vanlig service och halva elektroniken är inte inkopplade och motorlampan börjar lysa innan man ens har lämnat verkstad. Slöseri med Tid. Läs mer
    Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    4.6 / 5 i betyg — 515 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Snabb och mycket bra service! Bra återkoppling efter felsök,kändes tryggt att ha bilen hos er!"
  • 2019-06-01

Jakob L skrev om Mechanum Tagene
    Blev tvungen att ombesiktiga bilen för att ena dimljuset var riktat för mycket uppåt. Samtidigt var det dags för service så jag lämnade in bilen. Jag antog att en auktoriserad verkstad som utför en utökad service skulle upptäcka ett enkelt problem som kräver ombesiktigt. Men de upptäkte det inte, då bad jag dem justera ner dimljuset. De ringer tillbaka och säger att funktionen för att rikta dimljuset är trasigt och man måste byta hela ljuset för ungefär 2200kr. Jag har fortfarande nybilsgaranti och kontrollerar med Skoda så det stämmer.

Kommer till Mechanum för att hämta min bil efter service och diskutera att byta lampa. Jag får offerten av personen i receptionen och påpekar att jag har nybilsgaranti, alltså skall jag inte betala för bytet av lampan utan garantin täcker det. Då påstår han att denna skada är en yttre åverkan och då gäller inte nybilsgarantin. Personen säger att jag kan ha fått ett stenskott eller kört på något så att riktningsfunktionen inuti en lampa slutat fungera. Finns inga bulor eller andra skador på bilen men på något mirakulöst sätt har en osynlig yttre åverkan skadat en funktion inuti en lampa som sitter inuti en bil. Helt ofattbart hur man kan säga något sådant på fullaste allvar.

Jag åker därifrån utan att byta lampa och åker istället till Skodas egen verkstad och förklarar att lampan är riktat för långt upp och måste riktas ner. De tar emot bilen och 15 minuter senare har de lyckats rikta ner dimljuset utan problem och jag kan åka till besiktningen och går igenom utan problem.

Så sammanfattningsvis:
    1. Mechanums personal i receptionen påstod att funktionen inuti en lampa skadas av en yttre åverkan som inte syns på något sätt och i själva verket så existerar inte skadan överhuvudtaget.

2. Mekanikerna under en utökad service upptäckte inte ett fel som gör att bilen inte klarar besiktning.

3. De ljuger och säger att en funktion är skadad och hela lampan måste bytas när en annan verkstad använde funktionen och lampan utan problem.

Har papper på alla besök och offerter om någon är intresserad. Förväntade mig att om man går till en auktoriserad verkstad skall de inte försöka lura av kunder pengar genom att byta fungerade delar och ljuga dem rakt i ansiktet. Läs mer
  • 2018-10-24

Peter skrev om Mechanum Tagene
    Trevlig personal, men det slarvas för mycket. Vid ett tillfälle lämnade jag in bilen för mindre åtgärd. Den gången stod det i dealen att man kunde lämna in bilen tidigt på morgonen och hämta den när som mellan 12.00 och 16.00. När jag kom kl 14.00 berättade de att de inte ens hade börjat jobba med min bil.
    Vid ett annat tillfälle skulle jag reparera en skada på bakskärmen och boka i samma veva även recond av bilen, eftersom bilen skulle lämnas tillbaka till leaseingbolaget. De visade att det fanns 3 olika alternativ på recond och jag valde alternativ 2. När jag kom för att hämta ut bilen var baksärmen fixad, men reconden hade du missat. Även om personalen är trevlig, så är det väldigt problematiskt när de inte fullför den grundläggande tjänsten de skall utföra. Läs mer
    Speedy Bilservice Vänersborg
    4.8 / 5 i betyg — 135 omdömen
    Badge2019
    "Bra pris trevlig och kunnig personal."
  • 2013-09-02

Farid S skrev om Mechanum Tagene
    VARNING!!!Jätte dåligt verkstad, rekommenderar inte Tagene.
    De är oseriösa och ljuger som fan.
    Lämnade min Audi på en felsökning, de hittade på massa fel. Åkte till Audi Mölndal då var det helt annat och de fick åtgärda felet medan jag väntade och det gick på gowill. Fast tagene lämnade ett pris på mellan 12400kr. 13600kr.
    UNDVIK MECHANUM TAGENE Läs mer
    Reine N gillar detta
  • 2012-05-15

Jan-Åke J skrev om Mechanum Tagene
    Bra läge, trevlig personal,enkla rutiner, god information. Läs mer
    Mechanum gillar detta
    Speedy Bilservice Åbro, Mölndal
    4.7 / 5 i betyg — 244 omdömen
    Badge2020
    "Fyllde på kylmedel på min AC. Fick tid redan dagen efter och gick snabbt så jag kunde vänta. Fick även tips på hur man använder AC och hur"
  • 2011-08-18

Urban P skrev om Mechanum Tagene
    En trevlig verkstad som man får förtroende för. Lätta att ha att göra med. Läs mer
  • 2011-03-03

Klas skrev om Mechanum Tagene
    Jag är väldigt nöjd och glad. Andra gången jag besökte Mechanum och det var lika bra som förra gången, gott kaffe också. Läs mer
    Speedy Bilservice Tagene
    4.8 / 5 i betyg — 275 omdömen
    Badge2020
    "Årlig service på husbilen. Ett mkt vänligt mottagande, smidig inlämning. Sms så fort den var klar. Genimgång pp vad som gjorts och tips på a"
    Eva Marianne O

Bästa Bilverkstäderna nära Mechanum Tagene: