Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Göteborg Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Backaplan

Mekonomen Bilverkstad Backaplan

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Deltavägen 4, 417 05 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Backaplan - vi gör ditt BilLiv enklare!

Vår ständiga ambition är att du ska känna dig nöjd och trygg med din bil. Med oss håller du den tekniska biten i toppskick så att du kan fokusera på annat och slippa onödigt krångel.

Oavsett bilmärke eller årsmodell hjälper våra kompetenta biltekniker och bilmekaniker dig tillrätta med dina problem. Här kan du räkna med kvalitet, tre års garanti och att du får en godkänd stämpel i serviceboken. Kontakta oss så berättar vi mer över en kopp kaffe!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 509 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Backaplan

• Vinko S
    Vinko S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    utmärkt service and very nice staff. I will definitely come back Läs mer
  • Bo Gösta Thomas E
    Bo Gösta Thomas E skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    En av varningslamporna i bilen indikerade att det var något fel med avgasreningen. Ringde till verkstaden och fick snabbt en tid för en felsökning. Bemötandet var mycket bra och efter att man undersökt bilen blev jag uppringd och fick meddelandet om vad som var fel och vad som borde åtgärdas. Fick även ett kostnadsförslag på det hela samt kunde även boka tid för reparationen. Även här mycket trevligt och serviceinriktat bemötande. Lämnade in bilen ca en vecka senare och kunde hämta den sen på eftermiddagen. Servicekillen förklarade vad han hade gjort och visade även den utbytta reservdelen och vad som hade orsakat det hela. Mycket bra och professionellt hanterade. Mycket nöjd Läs mer
  • Björn Olof Birger L
    Björn Olof Birger L skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Service
    Trevligt bemötande.
    Risig och smutsig hyrbil. Läs mer
  • Ali Jusef N
    Ali Jusef N skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jättebra och snabb service! Tack Läs mer
  • Sandra Yasmine L
    Sandra Yasmine L skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevlig personal, bra service till överenskommen tid och pris Läs mer
  • Stig Bruno P
    Stig Bruno P skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Servis, med oljebyte och koll av mängde r av punkter.Bemötandet var mycket bra.

Mina förväntningar infriades med råge! Läs mer
  • Kenneth Cuong P
    Kenneth Cuong P skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Allt var bra, snabb och bra service Läs mer
  • Maryam R
    Maryam R skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag skulle lämna min bil på en verkstad. Jag valde Mekonomen i Backaplan eftersom den var nära mitt jobb. Det gick bra med allt. De lagade bilen snabbt. De kontaktade mig via sms när bilen var färdiglagad. De var lyhörda och lyssnade på mig. Mycket bra bemötande. Jag kommer att kontakta den här verkstaden igen om min bil behöver reparation igen. Jag kommer att rekommendera dem.
    Jag fick en 20% rabatt från Mekonomen i Torslanda synd att det inte gick att använda vid betalningen till Backaplan :)) Läs mer
  • Ale Bärgaren Aktiebolag
    Ale Bärgaren Aktiebolag skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra bemötande. Vi har tre st bilar som servas återkommande. Aldrig några bekymmer med denna verkstad. Är en verkstad som jag kan rekommendera till andra med gott samvete. Läs mer
  • Hans Gustaf K
    Hans Gustaf K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevligt bemötande,snabb service,bra pris. Läs mer
  • Eva Margareta J
    Service av bilen
    Bra bemötande Läs mer
  • Suzan K
    Suzan K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Alltid trevlig och tillmötesgående Läs mer
  • Mogens A
    Mogens A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Kan rekommendera Mekonomen Backaplan efter flera besök, det årliga service besök, men även andra reparationer har varet fullt godkända. Läs mer
  • Jim Dennitz Marino E
    Jim Dennitz Marino E skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag lämnade in min bil för service. Fick ett väldigt trevlig och professionellt bemötande när jag lämnade den och hämtade den. Det känns otroligt viktigt som kund att få ett så bra bemötande för att jag ska känna mig trygg att lämna bilen där.

Jag kommer definitivt lämna bilen där igen. Läs mer
  • Fatmir T
    Fatmir T skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Allt var perfekt priset med snab tid hos verkstan Läs mer
  • Sven Ingmar O
    Sven Ingmar O skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Vänligt bemötande. Snabbt reparerat problemet. Läs mer
  • Sezgin Sivko E
    Sezgin Sivko E skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket nöjd bra verkstad ,rekomenderar Läs mer
  • Maria Olivia Kristina N
    Maria Olivia Kristina N skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevligt bemötande och snabb åtgärd. Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Fantastiskt snabb och bra service till ett vettigt pris. Läs mer
  • Mahmoud S
    Mahmoud S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Det var bra och glad bemötande och bra pris så klart 👍 jag är så nöjd o kommer att rekommendera mina vänner också 😊 Läs mer
  • Ingrid Margareta J
    Ingrid Margareta J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Service betalade jag för. Hade påpekat ett par saker som inte var ok enl bl a bilprovningen och som kanske borde göras. Dessutom ville jag ha hjälp med att fixa bakluckan som inte går att öppna. När jag hämtade bilen berättade den som lämnade ut bilen vilka övriga småfel de hittat men inte gjort något åt!! Jag hade dels påpekat det själv dels finns tel att ringa åå eller sms om man vill diskutera tex pris. Och de hade kollat bakluckan men den var inte ok trots att jag bad det. De lovade höra av sig om det blev något återbud så skulle de titta på det. Inte ok. Efter vad jag förstod hade den som tog emot bolen och den som åtgärdade den inte komminicerat trots att jag såg att han som tog emot skrev ner vad jag ville ha hjälp med. Visst kan man komma tillbaka men det tar tid och är omständigt. Bemötandet är trevligt men arbetet ville jag ha gjort. Läs mer
    2018-03-05 Mekonomen BilLivet Backaplan svarar Ingrid Margareta J
    Hej! Tråkigt att du inte känner dig nöjd med ditt besök. När det gäller bagageluckan så utfördes felsökning, men delen som i detta fallet krävs för att åtgärda felet måste beställas så kunde vi inte åtgärda felet samma dag. Vissa originaldelar är upp till 7 arbetsdagars lev.tid på, så därför kunde inte felet åtgärdas samma dag bilen var inlämnad för service. Likadant gäller de övriga felen som upptäcktes vid servicetillfället, delar måste beställas samt är det många eller tidskrävande fel måste bilen bokas in för att vi skall hinna åtgärda felen. Med vänlig hälsning David, Mekonomen Billivet Backaplan.
  • Björn Ove J
    Björn Ove J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra service nöjd kund. jag kommer tillbaka.Tack. B Läs mer
  • Leila Ingegerd N
    Leila Ingegerd N skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket trevlig Personal snabba o någranna frågar om info.
    Vad som skall gjöras ,o korrekta pris info rek hel hjärtat eran Vrk på Backa plan Gbg.
    Lite minus för lite dåliga på att sända mess när bilen är klar.(Kan bero på hög belastning av kunderna)
    MVH TIMON Läs mer
  • Christoffer C
    Christoffer C skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bara bra. De gjorde en fullvärdig årsservice utan anmärkningar. Går förmodligen dit igen! Läs mer
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Min bil var svårartad. Fungerar utmärkt nu. Läs mer
  • Veikko Antero N
    Veikko Antero N skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Beställde tid per telefon för service inför besiktning. Fick en tid som passade mig bra och servicen utfördes enligt vad som utlovats. Inga onödiga saker tillkom.
    Jag var mycket nöjd med mitt besök och fick ett väldigt trevligt bemötande från kundmottagaren. Bilen blev klar på utlovad tid och jag fick information när det var klart. Läs mer
  • Ruth Charlotte P
    Ruth Charlotte P skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Underbar personal. Tillmötesgående positiva och hjälpsamma. Varmt rekommendera dem. Snabba tider. Snabba svar. Inget krångel. Verkstaden gör sitt jobb och behöver inte känna sig lurad Läs mer
  • Karin Charlotta K
    Karin Charlotta K skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Inget att klaga på, bra bemötande och smidigt att lämna in bilen Läs mer
  • Suad D
    Suad D skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Grund service, mycket bra bemötande både i butiken samt i formationen vis sms. Nöjd kund, återkommer . Läs mer
  • Titti Ann-christine T
    Titti Ann-christine T skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Alltid bra bemötande i verkstaden, vänliga och hjälpsamma.
    Byte av lampa - snabbt fixat.
    Köpte nya vindrutetorkare i butiken (mindre bra bemötande av sur expedit) men fick omedelbar hjälp i verkstaden att montera dem på bilen.
    Reparation av en krängningshämmare - snabbt fixat utan problem.
    Är väldigt nöjd med verkstaden. Läs mer
  • Kerstin Cecilia G
    Kerstin Cecilia G skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    De höll tiden och på öret vad de hade sagt innan. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Slobodanka Danka V
    Slobodanka Danka V skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trevligt bemötande och snabb servis. Läs mer
  • Algot Christer J
    Algot Christer J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Trasig kabel i bagagelucka fick tid den dag jag kunde.Bemötandet var topp.Tidsschemat höll. Jag är en mycket nöjd kund.mvh Christer Läs mer
  • William John David B
    William John David B skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Lämnade in bilen för hjullager byte. Jag hade ett eget lager jag köpt på Mekonomen och tänkt byta själv, men det blev aldrig av.

Jobbet skulle ta en dag. På eftermiddagen ringde Mekonomen och förklarade att dom hade gjort fel och var tvungna att skaffa nytt lager och att reparationen därför skulle ta längre tid.

Jag fick en lånebil utan kostnad och dom ansträngde sig verkligen för att fixa bilen så fort som möjligt och var ärliga med vad som hänt och hur dom skulle lösa det så fort som möjligt.

Alla kan göra fel någon gång, men Mekonomen tog sitt ansvar och ansträngde sig för att det skulle bli så bra som möjligt för mig som kund.

Detta gav mig en väldigt bra bild av Mekonomen. Läs mer
  • Mats Sune Lennart O
    Mats Sune Lennart O skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Service på VW golf alltrak 16 års mod Läs mer
  • Carina Margareta G
    Carina Margareta G skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Fick boka tid i samma vecka. Bytte hjullager - billigare än hos märkesverkstan++ , bättre mottagande också- och snabbt klart! Läs mer
    2018-01-16 Mekonomen BilLivet Backaplan svarar Carina Margareta G
    Hej! Tack för de fina orden gällande mottagandet!
  • Ingmar Magnus J
    Ingmar Magnus J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra bemötande. Positiv inställning. Kunnig personal.
    Fått hjälp med service, byte av batteri till nycklar m.m. Läs mer
  • Simo S
    Simo S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bemötandet va brå och snab service. Läs mer
  • Lars Jonas S
    Lars Jonas S skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Gott bemötande, god service och bilen rullar som den ska igen. Läs mer
  • Per Olof Lennart J
    Per Olof Lennart J skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket bra kundmottagande i verkstaden.
    Sakligt och informativt och ej stressat.😊
    Kundorienterat- dit åker jag nästa gång med! Läs mer
  • Maria Helena Christina E
    Maria Helena Christina E skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Jag fick ett bra bemötande och svar på mina frågor. Jag lämna in den för reparation pga handbromsfel. Fick återkoppling om pris och sen besiktiga dom bilen åt mig. Hade gärna velat att man fick tid lite tidigare, men det kan man ju inte alltid få. Trevligt bemötande och bra service. Kommer att återkomma om problem uppstår Läs mer
  • Yvonne Jenny Linnea A
    Yvonne Jenny Linnea A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Vänligt och trevligt bemötande. En tydlig och klar genomgång av vad som behövde göras och hur lång tid som behövdes och kostnaden. Läs mer
  • Karin Anette E
    Karin Anette E skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bemötandet var bra . jag fick hjälp med service och en ny vindrutehållare till bakrutan.Jag är mycket nöjd och hoppas få komma tillbaka nästa år till samma verkstad .Samma plats!!!!! Läs mer
  • Sara Elisabet Linnéa B
    Sara Elisabet Linnéa B skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra bemötande, snabb service. Läs mer
  • Bo Tomas L
    Bo Tomas L skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Mycket bra och proffsigt bemötande vid reparation av ett dörrlås. Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Det är aldrig några problem. Det fixar allt korrekt och dessutom billigare än bilens märkesverkstad. Läs mer
  • Mikael Glenn E
    Mikael Glenn E skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra bemötande, tog sig tid att förklara vad som blivit gjort. Kommer att boka service här igen. Läs mer
  • Jan Olof A
    Jan Olof A skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Ett mycket bra bemötande från början till slut.
    En stor 5a av 5 möjliga
    Tack för jobbet.
    Mv.hälsingar
    J apelsin. Läs mer
  • Per Arne O
    Per Arne O skrev om Mekonomen Bilverkstad Backaplan
    Bra bemötande.
    Bra utförande årsservice.
    Kommer att anlita igen. Läs mer

Deltavägen 4, 417 05 Göteborg