Mekonomen Bilverkstad Fosie

Mekonomen Bilverkstad Fosie

Ring 040-92 70 70 www.mekonomen.se
4.5

Välkommen till oss på Mekonomen i Fosie! Med hög kvalité och service, upparbetad "know how" och modern teknik servar och reparerar vi på Mekonomen Fosie i princip alla bilar, oavsett märke, modell och ålder. När du väljer att serva din bil hos oss får du alltid minst 3 års garanti på reservdelar och stämpel i serviceboken....

967 omdömen om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Sven H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Ett positivt bemötande och bra förklaring på mitt problem.

Speedy Bilservice Malmö
4.8/5 i betyg av 2119 omdömen 4.8 av 2119 omdömen

Bra service och trevlig personal

Mikael H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Jag var och servera min bil. Från jag fick hjälp att boka tid till jag hämtade bilen har det varit god service och hjälpsam personal. Jag kommer tillbaka nästa gång jag ska serva bilen.

Carl N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Mycket professionell och kundvänlig.

Speedy Bilservice Limhamn
4.8/5 i betyg av 623 omdömen 4.8 av 623 omdömen

Very good service, amazing! Highly professional, quick and efficient. High courtesy. Strongly recommended!

Leaseplan S Leaseplan S
Christina W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Trevligt bemötande i telefon utav Caroline. Det gick snabbt och enkelt, fick tid medesaamma. Även trevlig kille som gjorde mitt batterbyte på bilen. Nöjd kund och återkommer gärna hit.

Britt-Marie G
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Jag fick tid snabbt och fick en förtroendegivande och kunnig montör. Britt-Marie Granberg

Speedy Bilservice Lund
4.8/5 i betyg av 2133 omdömen 4.8 av 2133 omdömen

Har en längre tid anlitat Speedy(Lund) och dess tjänster. Jag har alltid bemötts på bästa trevliga och professionella kunniga viägledande vi

Fredrik L Fredrik L
Gustav J
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Är förvånad över att jag fick en tid samma dag och byte av batteriet gick så fort. Tack

Ann-Louise R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Tyckte att jag blev bra bemött,ingenting att klaga på.Dyrt förstås,tydligen bara gilla läget.kram. Det blev fel på betyget.Allt va bra.

Speedy Bilservice Åhus
4.8/5 i betyg av 782 omdömen 4.8 av 782 omdömen

Ombesiktning- bromsrör bl a - fick en bra känsla trots hög kostnad- men både Robin o företaget kändes seriöst- så tummen upp👍

Margareta Ann-sofie H Margareta Ann-sofie H
Allie Christina Stella G
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

God service. Trevlig och professionellt bemötande. Enda minus är att det är väldigt lätt att uppfatta orderbekräftelsen som en faktura. Där står förutom totalkostnaden, både bankgironummer och OCR nummer. Jag trodde att jag skulle betala innan jag hämtade bilen och gjorde det. I butiken blev det diskussioner men personalen löste det när dom såg mitt bankkonto utdrag där det framgick att summan betalats till Mekonomens bankgiro.

Renata K

Säljaren tillmötesgående och hjälpsam

Speedy Bilservice Helsingborg
4.7/5 i betyg av 1195 omdömen 4.7 av 1195 omdömen

Snabbt och enkelt från början till slut:)

Carolina Mia Chatarin H Carolina Mia Chatarin H
Margareta T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Kunservice och service toppen. Mycket hjalpsamma och tillmotesgaende.

Norman E
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

En del förseningar men annars bra, uppskattar priset

Harriette L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Vänligt bemötande och bra service. Helnöjd

Anette P

Bra service. Lätt att boka. Trevlig personal. Allt positivt

Ulf H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Bokade oljeservice, fick en tid två dagar senare. De tog emot bilen på avtalad tid, satt ner och väntade. Skulle ta 45-60 minuter, efter 30 minuter var det klart. Snabb och smidig hantering. Passade på köpa annat jag behöver i butiken under tiden.

Hanna O
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Behövde hjälp med byte av lampor - halvljus. Mycket hjälpsamma.

Kay T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Förstagångskund som blev glatt överraskad över hur väl jag blev bemött! Snabbt och vänligt! Hade inga förväntningar innan behövde ”bara” hjälp med att byta lampor. Över förväntan!

Eva N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

God och snabb service! Gott bemötande!

Gert D
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Blev inte hjälpt, skulle återkomma

Peter Mattias L
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Trevligt bemötande och bra service!

Sven N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Mycket snabb hantering av trevlig personal

Jan O
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Helt utomordentligt bemötande och fantastiskt fin hjälp. Trots att man var fullbokade och kort om personal gjordes plats för att felsöka och åtgärda akut fel som uppstod på min resa förbi. Tusen tack för att ni löste problemet och gjorde min dag!

Caroline R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Mycket trevlig personal och superbra service 😀

Filip S

Snabbt och smidigt. Lösningsorienterad personal

Ernst P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Nöjd vänligt bemötande och saklig förklaring angående fel

Per O
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Alltså! Vilken service och engagemang, var där och fick kollat upp en bil jag köpt via riddermarks bil och tack vare engagerad o kunnig personal blev jag avrådd att köpa bilen som i ett inledande skede skulle kosta minst 38000 kr att reparera. Råder alla att göra detsamma då det kan både spara pengar och att slippa göra en dålig affär då man inte alltid har all kunskap som behövs. När att låta proffs sköta sånt /Per

Tony T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Trevlig personal, snabb service. Tackar.

Annika P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Trevliga och kunniga medarbetare!

Ingrid H
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Servicen var utmärkt, men kunskapen om hur 2 nya dubbdäck skall monteras, visade på inkompetens !

Rolf M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Bra mycket bra, jag fick hjälp med en gång

Charlotte P
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Bra bemötande god service. Mycket nöjd

Sune A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Snabbt o bra behandling av mig o bilen.

Per Göran M
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Trevligt fint bemötande. Förklarade exakt kostnaderna

Stefan N
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Snabb hjälp med att åtgärda mitt problem.Trevligt bemötande

Sverker Egon S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Det var i kassan det hände. Ville ha 995 när avtalet pris var 895. Det tog nog minst 5 min innan priset blev 896 kr

Svar från Mekonomen Bilverkstad Fosie

Hej, Sverker! Tyvärr har din order hamnat i kläm här och det är ett antal faktorer som har gjort att det blev såhär. Huvudsaken är att du fick betala överenskommet pris till slut, sånär som på 1 krona. Jag kan dra av den vid nästa skifte. :-) Välkommen åter!

Karl-Göran T
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Inget att klaga på. Trevligt bemötande

Margareta A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Däckbyte, trevlig personal. Snabb service!

Jonas I

Allt gick smidigt. Bra bemötande

Sven W
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Trevligt och proffsigt bemötande. Bra humör bland personalen.

Fikret C
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Bra bemötande, trevlig personal också är super nöjd.

Karl A
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Jag är överlag väldigt nöjd med menonomen i fosie. Underbart bemötande och väl utfört arbete. Men just det här tillfället hade de först lite problem med däckhotellet (däcken var inte på plats vid första bokningen så fick boka om två dagar senare) och dels tog det längre tid än normalt för själva däckbytet - 1,5 h mot ”normalt” 20 min. Förståelse för att det är högt tryck med tanke på väder.

Svar från Mekonomen Bilverkstad Fosie

Hej, Karl! Kul att höra att du är nöjd! Mindre kul att höra att det har strulat för dig denna gången. Vi har haft ett pilotprojekt här med extern däckförvaring sedan förra säsongsskiftet, vilket vi har avslutat nu så alla förvaringarna är åter hos oss, så nästa gång du byter däck har vi inte det problemet. Idag har vi tyvärr hamnat efter med skiftena av olika anledningar, vilket har lett till längre väntetid för vissa av våra kunder, vilket vi såklart beklagar. Det är, som du skriver, väldigt högt tryck och hamnar man efter med en bil så blir det som en dominoeffekt.

Björn K
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

trevligt bemötande. bra utfört jobb. bra pris

Per S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Mycket trevligt bemötande och info om reparation och priser

Eva S
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Blev bra bemött men tog drygt en timme för att få byta till vinterdäck önskar jag hade blivit informerad att det tog tid.

Svar från Mekonomen Bilverkstad Fosie

Hej, Eva! jag ber om ursäkt för att du fick vänta så länge. Vi har 2 personer sjuka idag och vi har trots det lyckats genomföra alla våra bokade arbeten idag, vilket tyvärr har lett till en del förseningar. Hoppas på din förståelse och önskar dig välkommen åter.

Nils D
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Alltid bra bemötande och bra arbete

Anna D
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Snabb hjälp men dyrt med 500kr för byte av läckande ventil på ett vinterdäck. Det tog 5 minuter!

Svar från Mekonomen Bilverkstad Fosie

Hej, Anna! Alla däcktjänster har ett fast pris och arbetet att byta en ventil tar normalt upp till 30 minuter för en rutinerad tekniker. Just den teknikern som bytte ventilen på din bil är specialicerad på däck och gjorde därför arbetet betydligt snabbare än vad andra hade gjort. Du är varmt välkommen till oss även i fortsättningen!

Bengt Sture Lennart A

Bra bemötande Snabb service Helt ok

Svar från Mekonomen Bilverkstad Fosie

Hej, Bengt! Vi är måna om att utvecklas och ta till oss av vad våra kunder anser är bra, och mindre bra. Vad hade vi kunnat göra annorlunda för att förtjäna ett ännu högre betyg från dig?

Nadia Fatemeh Z
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Mekonomen på hornyxegatan i Malmö utför mirakel! Lämnade in en bil för mekanisk felsökning. Bilen är en Ford Fiesta med en spolarvätsketank som rymmer 3,5L. Verkstaden fyllde på (och debiterade) 6L spolarvätska. På något mirakulöst sätt lyckades denna verkstad alltså att fylla 6L spolarvätska i en behållare som endast rymmer 3,5L. Ren magi! Så lämna in din bil här! Du får mer än du skulle kunna tänka dig.

Svar från Mekonomen Bilverkstad Fosie

Hej, Hamid! Jag såg att du hade mejlat till oss igår. Det mejlet kom tyvärr till butiken istället för verkstaden och jag såg det därför inte förrän idag på morgonen när det blev vidarebefordrat till mig och jag hann därför skicka en offert till dig på byte av vajern till motorhuven på din bil och där skrev jag även att det har skett ett misstag här och vi jobbar absolut inte på det sättet att vi medvetet debiterar för material som inte har åtgått. Jag erbjöd dig därför rabatt på byte av vajern till din bil motsvarande hala...

Leena R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Trevligt bemötande både i telefon och fysiskt vid inlämning/hämtning av bilen Tydlig beskrivning på vad som ska göras i servicen. Jag är nöjd.

Mats O
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Snabb och effektiv service och tillmötesgående personal.

Amir R
Skrev om Mekonomen Bilverkstad Fosie

Väldigt smidig och bra service. Väldigt bra utfört arbtete på bilen också