Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Huddinge Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Vårby

Mekonomen Bilverkstad Vårby

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Vårby Allé 53, 143 30 Vårby — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Vårby!

Är du ute efter bilservice med hög kvalitet? Då ska du vända dig till våra kompetenta bilmekaniker här på verkstaden i Vårby. Vi har toppmodern utrustning och den erfarenhet som krävs för att göra ditt BilLiv betydligt enklare. Självklart får du tre års garanti på reservdelar och en godkänd stämpel i serviceboken.

Behöver du oljebyte, däckbyte eller kanske en full reparation? Oavsett problem och oavsett bilmärke kan vi definitivt hjälpa till. Sväng förbi oss för en kopp kaffe så hjälper vi dig att reda ut dina bilbekymmer.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 353 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Vårby

• David Colin L
    David Colin L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Senast blev det glödlampsbyte i en strålkastare. Jag kom oanmäld och lampan blev bytt på en halvtimme. Bra service. Läs mer
  • Süleyman S
    Süleyman S skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Fick en tid snabbt och fick även bilen tillbaka väldigt snabbt Läs mer
  • Peter Gunnar G
    Peter Gunnar G skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Toppen Läs mer
  • Vanja Maria N
    Vanja Maria N skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Mycket bra bemötande, inget att flaga på över huvud taget Läs mer
  • Mats Tore W
    Mats Tore W skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra bemötande. Reparation av bilens handbroms. Läs mer
  • Anne-marie R
    Anne-marie R skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Vid senaste servicen upptäcktes ett fel som nu skulle åtgärdas. Det skedde medan jag väntade och det gjordes snabbt trots att jag hade glömt att säga att jag ville vänta när tiden bokades. Har anlitat verkstaden i flera år nu och är mycket nöjd med bemötande och resultat Läs mer
  • Mika Jonas Krister H
    Mika Jonas Krister H skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Utmärkt kundbemötande..
    Saklig o bra info..
    Snabb service efter dom beställda sakerna kom..
    Dyrt men det är ju det överallt... Läs mer
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra service och bra bemötande på mekonomen i Vårby Läs mer
  • Rut Inger Agneta H
    Rut Inger Agneta H skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Jag har alltid blivit bemött på bästa sätt. De har hjälpt mig med det mesta från service till olika reparationer. Alltid trevligt att besöka Mekonomen Vårby de är bara bäst ❤😊 Läs mer
  • Isa P
    Isa P skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Har blivit bemöt jätte bra jätte trevliga där på masmo Mekonomen måste jag säga och fått snabbt hjälp med det jag har behövt varje gång dom e verkligen jätte hjälpsama och trevliga. Läs mer
  • Magnus Erik N
    Magnus Erik N skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Funkade bra inga problem hade gärna fått vara öppet till 18 Läs mer
  • Fredrik Stålnacke Entreprenad Ab
    Fredrik Stålnacke Entreprenad Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Helt enkelt grymt bra👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👈👍👍 Läs mer
  • Hultsteins Kyl Aktiebolag
    Hultsteins Kyl Aktiebolag skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Mycket Mycket bra på alla sätt! Läs mer
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Upplever att det var ett bra bemötande.Jag fick en bra service, til ett bra pris. Jag kan rekomendera företaget till andra kunder. Läs mer
  • Ingeborg E
    Ingeborg E skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Jag har alltid fått bra service hos Mekonomen i Haninge.
    Fick snabbt en tid för service och den utfördes och då bromsbelagen behlvde bytas gjirdes det också. Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    jättebra bemötande snabb service smidigt Läs mer
  • Björn E
    Björn E skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Det gick ju så fort som dom sa att det skulle göra. Läs mer
  • Per R
    Per R skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Professionellt bemötande och tillmötesgående med att utföra service och reparation inom utsatt tid trots att alla delar inte fanns hemma. Läs mer
  • Carina A
    Carina A skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Jag fick punka på mitt vänstra framdäck pch vände mig då till Mekonomen i Haninge. De hade tyvärr inte däck inne som passade och då jag kom in sent på eftermiddagen skulle de inte hinna få någon leverans samma dag. Jag fick lämna kvar min bil och vid 13 tiden dagen efter sa de att jag skulle få Good year däck, men när jag hämtade såg jag att det var continental premium. Även om det är samma kvalitet blev jag lite förvirrad varför de sagt något annat. För övrigt var jag nöjd, snabb hjälp och däcken funkar super! Läs mer
  • Bengt T
    Bengt T skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Trots att de "tappat bort" min bokning gjorde de servicen ändå. Läs mer
  • Bert-erik L
    Bert-erik L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    byre kamrem o vatten pump fick en tid relativt snabbt o jobbet gjordes över dagen och jag är nöjd med den hjälp jag fick Läs mer
  • Christer R
    Christer R skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    lämnade in min Volvo diesel för byta virvel spjäll, bemötandet var bra men jobbet var mindre bra. När jag kom hem så upptäckte jag att det läcker ordentligt med diesel under huven så jag blev tvungen att lämna in bilen ytterligare en dag, mycket onödigt besvär för mig. Läs mer
  • Clas Mattias O
    Clas Mattias O skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Gällande bemötandet är det toppbetyg utan att tveka på Mekonomen Stockholm-Haninge, markörvägen.
    Vår gamla trogna kärra behövde en framvagns inställning samt en felsökning på kupé fläkten som hade gått sönder. Lämnade bilen 07:30 och den var klar runt 12:00, helt ok!

Men... det var inte bara guld och gröna skogar när jag skulle åka därifrån tyvärr.

För det första så efter framvagns inställningen så sitter ratten snett när man kör rakt framåt vilket måste ingå kontrollen när en framvagns inställning görs! (lufttryck i däcken är bra!)

För det andra så efter felsökning av kupéfläkten så sitter undre delen av handskfacket löst! (Helt plötsligt saknar det en massa skruv till handskfacket??!)

Nu måste vi lämna in bilen igen för att rätta till dessa problem och inte bara byta ut fläkten snabbt eftersom jobbet inte utfördes korrekt...! Detta medför irritation och sänker därmed den otroligt trevliga bemötande man får i butik och verkstad.

Med vänliga hälsningar
    Sven Simon L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra bemötande och servicen va grym 👊 Läs mer
  • Gunvor C
    Gunvor C skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Snabb service och trevligt bemötande när jag behövde få en glödlampa utbytt. Läs mer
  • Jan H
    Jan H skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Enkelt att boka och reparationen utfördes i tid till utlovad kostnad. Läs mer
  • Tomas Anders Olof C
    Tomas Anders Olof C skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra bemötande och snabbt fixat med bilen. Läs mer
  • KRISTINA A
    KRISTINA A skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Jag är mycket nöjd med Mekonomen där jag servat och lagat min bil under MÅNGA år.
    De är mycket noggranna och jag litar på dem till 100 procent.
    Jag har en gammal bil och är dessutom kvinna, som inte kan så mycket om bilar. De tipsar mig, om vad jag behöver göra och ringer alltid mig om det är något fel som man hittat. Dessutom när jag hade en rostskada med ett litet hål i plåten talade en kille om hur jag skulle göra och plockade ihop det jag behövde köpa för att reparera skadan, som jag gjorde perfekt. Ingen kunde tro, att det var jag som gjort detta.
    Heder åt mina servicekillar på Markörgatan i Haninge. Jag har aldrig blivit besviken över deras arbete eller sättet att bemöta.mig!!!
    Kristina Andersson med en 15 år gammal Opel Corsa Läs mer
  • Erland Micael L
    Erland Micael L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra bemötande och bra bilverkstad... 👍🏻 Läs mer
  • Hasan H
    Hasan H skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra bemötande,god service det blir ännu bättre om du har nån som kan fixa AC så slipper man söka på andra stället. Läs mer
  • Tord M
    Tord M skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Otroligt proffsigt bemötande, bra information och väldigt bra jobb gjort.
    Mer än nöjd med allt! Ja, utom kostnaden då, den är jämt för hög på alla ställen :) Läs mer
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Jag behövde service och åkte förbi Mekonomen Haninge, där träffade jag Verkstadschef Martin och han kunde erbjuda service på en gång! Helt suveränt!!
    Jag kunde hämta ut en nyservad bil på eftermiddagen och åka vidare till landet.
    Tack för hjälpen. Läs mer
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Fick tid först efter några veckor så derbyt inte bra ( P g a semestertider )
    Själva arbetet med stt byta startmotor gick snabbt om än lite dyrt . Läs mer
  • Eva K
    Eva K skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Vänligt bemötande, gjorde service på bilen Läs mer
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bilen kom med bärgare till verkstaden fjäder paket röstat av så det låg mot framhjulet
    Bilen kom in Måns den 5 juni och var klar torsd samma veck snabbt o bra bemötandet Läs mer
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra service att rekommendera👍 Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra bemötande!
    Fick hjälp med att byta avgassystem!
    Fick bra hjälp när det behövde göras en tilläggsbeställning.
    Hade köpt avgassystemet hos Mekonomen

Alla förväntningar infriades Läs mer
  • Bygg- L
    Bygg- L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra från beställning till utfört arbete. Läs mer
  • Hans F
    Hans F skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Snabb och proffsig service! Hade en "multirem" som gick år fanders två dagar innan midsommar. Bilen var klar lagom till midsommar :) Bra och informativ telefonkontakt då bilen bärgades till verkstan. Läs mer
  • Elisabeth J
    Elisabeth J skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bästa bilverkstaden! Så underbart trevlig och kunnig personal! Bästa😀 Läs mer
  • Unn F
    Unn F skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Höger bakbroms hade en skruv jag inte kunde få loss, och jag hade ett punkterat däck från en annan bil. Bortsett från lite strul med bokning på hemsidan så gick allt väldigt smidigt och alla hade ett bra bemötande. Speciellt trevligt att jag fick prata med den person som faktiskt skulle jobba på bilen. Fick ett mycket bra pris (i förhållande till min erfarenhet) och de löste en hyrbil snabbt och smidigt trots att en bokning inte fanns.
    En liten kritik är att stängningstiderna blir otydliga då en stor skylt utanför verkstaden antydde att det var öppet till 18:00. Men detta gällde bara butiken. Som konsekvens blev jag utan bil över helgen. Man kan ju fråga såklart, men det kan vara värt att tänka på :) Läs mer
  • Eva M
    Eva M skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Min nya Ford Fokus "sa" att den ville in på sin första service. Jag vände mig till Mekonomen i Handen. Väldigt trevlig personal o då jag var i "tidsnöd" fick j en morgontid så j kunde vänta medan bilen blev servade. Jag vänder mig med förtroende dit igen.
    Hälsn EvaM Läs mer
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Vänligt bemötande. Fick hjälp med att släcka tvåor, handbromsen och en blinker. Nöjd med besöket och reparationen. Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Trevligt bemötande, känns som kunnandet finns.. Kostnad stämmer med uppgift. Läs mer
  • Erland R
    Erland R skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Service med kamremsbyte mycket väl utfört med korrekt pris enligt offert samt mycket bra kommunikation ang upptäckta problem. Läs mer
  • Erik L
    Erik L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Behövde snabb hjälp med att byta strålkastarlampa. Snabb och trevlig service (trots att jag inte bokat tid) till bra pris. Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Lämnade in bilen för service inkl. kamremsbyte. Allt gick snabbt o smärtfritt. Återkopplingen var bra. Kanon helt enkelt. Tummen upp. Läs mer
  • Bol Säkerhet Ab A
    Bol Säkerhet Ab A skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby
    Bra service, och bemötande. Smidigt och enkelt att boka tid. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Mekonomen Bilverkstad Vårby