Mekonomen Västberga

Mekonomen Västberga

Ring 08-744 45 00 www.proffslack.se
4.1

Varmt välkommen till Västberga Plåt & Lack AB. Hos oss servas och repareras alla märken och alla årsmodeller. Vi är en Mekonomen Bilverkstad och därmed använder vi alltid originalreservdelar samt att vi självklart följer biltillverkarens servicerekommendationer. Det här innebär givetvis att din nybilsgaranti gäller när du servar...

123 omdömen om Mekonomen Västberga

First-Name L
Skrev om Mekonomen Västberga

Har varit en trogen kund i över 10 år. Alltid trevliga och proffsiga. Enda minus är att det kan vara svårt med parkeringsplatser och att de ligger lite avigt till.

Speedy Bilservice Södertälje
4.8/5 i betyg av 753 omdömen 4.8 av 753 omdömen

Mycket kunnig personal som var villig att ta sig en titt på drop-in, de var med och fattade beslut om hur problemet kunde lösas - då det gäl

SUSAN S
Skrev om Mekonomen Västberga

De bytte kamrem, vattenpump samt bytte motoroljan på min Opel Astra. Sedan gick bilen fruktansvärt trögt och orkeslöst.Då sa de på verkstan att de måste byta en kamaxelpositionsgivare också. Jaha, det var tvåtusen kronor till. Bilen blev piggare men ändå inte lika pigg som den var innan bytena. Efter två till tre veckor började det att lukta bränd olja ifrån motorrummet. Jag började märka att den läckte olja. Efter ytterligare nån vecka började det ryka och bolma i motorrummet. Flera gånger vägrade bilen att starta. Elva...

Niclas Jan Daniel F
Skrev om Mekonomen Västberga

Har servat mina tre senaste bilar här de senaste 6 åren och alltid varit nöjd med utförda arbeten. Bra bemötande och rimliga priser.

Speedy Bilservice Högdalen
4.8/5 i betyg av 4113 omdömen 4.8 av 4113 omdömen

Trevligt bemötande snabb hjälp.

Lars Anders E Lars Anders E
Cristobal D
Skrev om Mekonomen Västberga

Jag behövde laga en vindruta och framförallt åtgärda felkoder som gjorde att jag inte passerade besiktningen, men det visade sig att just min bil har ett känt fel som är något med datorn som strular och inte är något som behöver fixas på riktigt. Fantastiskt bemötande och smidigt med kommunikationen. Kommer återvända för fler reparationer i framtiden.

Alfred Daniel W
Skrev om Mekonomen Västberga

Jag släckte tvåor från besiktningen. Jag blev trevligt bemött. Det ingav förtroende. Förväntade mig samma fina service som förra gången. Jag tycker det är smidigt att gå till Mekonomen Västberga. Bra service, bra priser, snabba och trevliga.

Speedy Bilservice Täby
4.8/5 i betyg av 1101 omdömen 4.8 av 1101 omdömen

Otroligt bemötande, frågar först vad det kostar att byta bromsar fram o bak, 3500 kr säger han Göran i telefon, lämnar in bilen dagen där på

Utbildningsförvaltningen U
Skrev om Mekonomen Västberga

Mälarhöjdens skola har mycket goda erfarenheter av Mekonomen Västberga. Bra jobb utfördes. Vi bytte Kamaxel på vår Renault Kango. Nu har vi tyvärr inte bilen kvar. Stockholms Stad vill att vi använder elbil.

Lars Erik L
Skrev om Mekonomen Västberga

Bra tydliga svar. Kollade hjulinställningen. Bra dokumentation. Goda råd. Jobbigt att endast hitta otillåtna p-platser utanför. Ni tog ansvaret, men känns ändå lite olustigt.

Speedy Bilservice Nacka
4.6/5 i betyg av 2021 omdömen 4.6 av 2021 omdömen

Fick proffsig och snabb hjälp med byte av lampa. och trevligt bemötande 😊 🙏🏼

Rikard Erik Elov M
Skrev om Mekonomen Västberga

Bilservice till ett mycket bättre pris än originalservice med de samma fördelarna och garantierna som hos märkesverkstaden - Det blir garanterat återbesök hos Mekonomen!

Jacob David L
Skrev om Mekonomen Västberga

Som förväntat. ok pris och klar enligt ök

OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
4.5/5 i betyg av 523 omdömen 4.5 av 523 omdömen

Väldigt bra service.Jag är jättenöjd

Bengt Arne Å Bengt Arne Å
Peter Manickam R
Skrev om Mekonomen Västberga

Pålitliga och vänliga! Enda minus är läget.

Nina Johanna S
Skrev om Mekonomen Västberga

De meddelade oss att bilen var i skick att skrotas, de rekommenderade oss att lämna bilen hos dem gratis isf att betala för skrotning. alt att laga den för ex antal tusen. vi bad dem ist att bara göra den körduglig och kom undan med några tusenlappar. Ett par veckor senare gick den igenom besiktningen trots att de sagt till oss att för det lilla som vi velat betala för så borde vi inte köra bilen.

Speedy Bilservice Eskilstuna
4.6/5 i betyg av 673 omdömen 4.6 av 673 omdömen

Mycket snabb och proffsig hjälp med akut bromsproblem. Väldigt hög nivå på kundservicen!

AGNETA SOFIA L AGNETA SOFIA L
Karin Marielle N
Skrev om Mekonomen Västberga

Bra bemötande och hyfsad snabb service.

Svenska Skydd Ab S
Skrev om Mekonomen Västberga

Riktig dålig service, fick inte bilen som jag önskade/ beställde. När jag har reklamerat det så var jag tvungen att vänta lika lång tid som tidigare. Riktig dålig.

Svar från Mekonomen Västberga

Det är jobbigt när bilen går sönder, men har bilen gått sönder får man uppsöka verkstad direkt och inte vänta tills bilen har gått sönder helt och hållet för då bir det dyrt för en och så klart så tar det lite längre tid att beställa delar också därav din väntetid. Angående reklamationer så hade du rätt till den och du har fått den också, men att man får vänta på reservdelar är inget vi kan påverka eftersom det är inte vi som producerar reservdelar! Med vänlig hälsning//Din Mekonomen verkstad

Speedy Bilservice Smista
4.6/5 i betyg av 863 omdömen 4.6 av 863 omdömen
BadgeFourYears

Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a

David Christoffer R
Skrev om Mekonomen Västberga

Rak och bra kommunikation och hjälpte oss med att reparera vår bil på ett så bra sätt som möjligt.

Svar från Mekonomen Västberga

Alltid kull med nöjda kunder, då är vi också nöjda : ) Välkommen åter. Med vänlig hälsning//Din Mekonomen verkstad

Johanna M
Skrev om Mekonomen Västberga

Utmärkt! Bra bemötande, snabbt, har koll på bilen. Vi hade ett mycket brådskande fall (var tvungna att resa vidare), en bosnier där hjälpte till super snabbt. Mycket bra.

Svar från Mekonomen Västberga

Du är välkommen. Hoppas resan gick bra. Med vänlig hälsning//Din Mekonomen verkstad

Min Bil Täby
4.4/5 i betyg av 1252 omdömen 4.4 av 1252 omdömen

Mycket nöjd och skulle åka igen när det är dags för service.

Gustav Alexander A
Skrev om Mekonomen Västberga

De gjorde lite små fix på min bil, byta lampor osv,.. För en besiktning. Jobbet blev gjort snabbt och enkelt, inga konstigheter.

Svar från Mekonomen Västberga

Du är alltid välkommen Gustav. Lampbyte är alltid dropp in :) Med vänlig hälsning//Din Mekonomen verkstad

Maria Therese Ö
Skrev om Mekonomen Västberga

Sämsta mekonomen! Personalen är jätteotrevliga!!!

Svar från Mekonomen Västberga

Hej Maria! Det var tråkigt att läsa. Vi gör alltid vårt yttersta att vara super trevliga om inget annat. Det vore helt ok om du kunde slå Oss en signal och berätta för Oss vad vi har gjort för fel?? Vi vet att vi inte är bäst på allt men vi försöker ifl. Så hör av dig så att vi kan bättra Oss på den planen också. Tack på förhand. Med vänlig hälsning//VPL AB

STF Bilservice i Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 19 omdömen 4.7 av 19 omdömen
Badge2016

Alltid bra service, tillgängligt och bra pris. Tack!

Thomas H
Skrev om Mekonomen Västberga

Supertrevlig personal, bra och professionellt bemötande. Ringer alltid upp och berättar vilka problem de hittat på bilen och förslag på lösningar.

Svar från Mekonomen Västberga

Det är ett sant nöje att ha nöjda kunder : ) Du är alltid välkommen Thomas. Med vänlig hälsning//Din Mekonomen verkstad

Iris Anna Margareta L
Skrev om Mekonomen Västberga

Mycket vänligt och trevligt bemötande. Priset för att lämna bilen var 1000:- oavsett fel. Det visade sig att min baklucka som jag själv inte kunde öppna - den hade fastnat i stängt läge - var mycket enkelt att fixa. Det tog kanske 5 minuter. Det hade varit önskvärt att få ett nedsatt pris på denna åtgärd som ju var mycket snabbt gjord för dem. Av den anledningen kommer jag inte att återkomma till denna verkstad.

Min Bil Bromma
4.4/5 i betyg av 2021 omdömen 4.4 av 2021 omdömen

Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips

Per Ludvig E
Skrev om Mekonomen Västberga

Reparation av AC. Inlämning meddelande om färdigställning ooch utlämning var bra.

Yesenia O
Skrev om Mekonomen Västberga

Service. Frågade i samband med service om ljud i bilen. Fick diagnos av er som jag stämde av med besiktning. Ingen av info jag fick från er verkade stämma.

Svar från Mekonomen Västberga

Hej Yesenia! Vi vet inte vad besiktningsorganet har sagt eller anmärkt på din bil. Vi är 100% säkra på dom anmärkningar vi hittar på bilarna även din bil. Det finns ett sätt att säkerställa om vi har gjort rätt och det är att du kontaktar en annan verkstad och gör en kontroll på dom punkterna som vi har anmärkt, om det inte stämmer då är du välkommen till oss så står vi både för din verkstads besök och reparationerna av din bil. Varmt välkommen tillbaka.

Sumpan Bilverkstad AB
4.7/5 i betyg av 2285 omdömen 4.7 av 2285 omdömen

Alltid bäst! Alltid. Snabba, trevliga, tillmötesgående.

Camilla Lena Elisabet N Camilla Lena Elisabet N
Hampus Å
Skrev om Mekonomen Västberga

Bra och trevligt grabbar men dålig bilservice. Skulle fixa punka så böt man ventil men missade att det var en spik i däcket, så åkte tillbaka och fick pröjsa dubbelt. Landade över 600kr samt 2 besök för en punktering.. servade bilen där innan, gick inte igenom besiktningen efteråt. Nu har jag bytt till Bilia..

Maria Sabina Cecilia I
Skrev om Mekonomen Västberga

Regelbunden service. Bra bemötande. Smidig process precis som förväntat.

Speedy Bilservice Arninge
4.9/5 i betyg av 197 omdömen 4.9 av 197 omdömen
BadgeFourYears

Bytte Broms belägg och broms skivor, bra kundbemötande, kunde utförligt o bra visa exakt vad som gjorts och vad som bytts samt påvisa hur pa

Holger Gunnar B Holger Gunnar B
Conny P
Skrev om Mekonomen Västberga

Service på bilen där jag fick gratis biltvätt. Fick vänligt bemötande.

Gitten Marie S
Skrev om Mekonomen Västberga

God service och trevlig personal. Utförde uppdraget alldeles utmärkt.

Speedy Bilservice Haninge
4.8/5 i betyg av 1103 omdömen 4.8 av 1103 omdömen

Kunnig personal, bra service

Borrexpress S Borrexpress S
Nadja Catarina G
Skrev om Mekonomen Västberga

Kunnig personal, trevlig bemötande. Enda minuset är att det är ont om parkeringar men det kan man leva med.

Svar från Mekonomen Västberga

Du är alltid välkommen. Parkeringar kan vi inte göra nått åt, det är hyresvärdens planering av bygget//parkeringsutrymme. Med vänlig hälsning//Din Mekonomen verkstad

José Luis G
Skrev om Mekonomen Västberga

Motor och kupévärmare Personligt bemötande som bjuder på trygghet.

Speedy Bilservice Västerås
4.7/5 i betyg av 1143 omdömen 4.7 av 1143 omdömen

Supersnabbt hjulskifte och trevligt bemötande.

Kerstin P Kerstin P
Gun Catharina Elisabet N
Skrev om Mekonomen Västberga

Bra och snabb service. Pyspunka på ett däck. Lagades inom 15 minuter.

Svar från Mekonomen Västberga

Tack för det vi gör bara vårt jobb , uppskattar detta feedback

Lars Gustav S
Skrev om Mekonomen Västberga

Jag fick nedslag på upphängningen av avgassystemet, som jag lämnade in bilen för. Gick fort, kostade inte så mycket - över lag bra service! Tyvärr satt killen i disken och kollade porr i sin mobil lite ogenant, vilket kändes jävligt kasst. Osäker på om jag återkommer till denna verkstaden p.g.a. detta.

Svar från Mekonomen Västberga

Hej Vi ser på detta väldigt allvarligt Vi uppskattar att vi fick veta det & vi kommer att göra allt för att undvika såna problem. Vi skulle gärna komma i kontakt med er o veta vem som uppförd sig på detta vis du får gärna vara anonym , lite info om utseende hårfärg skulle underlätta för oss. ni kan gärna maila mig på Ramin00shaker@gmail.com som jag sa ni kommer inte bli involverad. MVH Ramin

Speedy Bilservice Solna
4.7/5 i betyg av 1693 omdömen 4.7 av 1693 omdömen

Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!

Lars Ingvar L
Skrev om Mekonomen Västberga

All regelbunden service på min vw två ggr om året. Passade alla tider och priser med en bra attityd så jag har aldrig åkt därifrån missnöjd. Jag har rekommenderat firman.

Mile K
Skrev om Mekonomen Västberga

Mekonomen Västberga sköter min däckförvaring sedan 6 år tillbaka. Deras tjänst präglas av mycket vänligt bemötande och snabbt utförande. Vid några tillfällen har jag bett om hjälp och åsikt för samtliga problem med min bil. Undersökningen och rådet som jag fick var mycket givande, som inte nödvändigtvis ledde till reparation. Det visar hög uppriktighet och respekt mot kunderna, som i sin tur belönas med tillit. Kan bara rekommenderas fullhjärtat!

KW Bilservice i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 445 omdömen 4.6 av 445 omdömen
BadgeFourYears

Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!

Janette J Janette J
Carl Ö
Skrev om Mekonomen Västberga

Dyrt och långsamt. Beräkna en dyrare kostnad än vad du först tänkt.

Svar från Mekonomen Västberga

Beklagar att du har upplevt det på detta vis men vi gör inget om kund är medveten om både pris & hur lång tar & göra jobbet. Ifall ni har fått två olika pris efter ni har lämnad bilen då ska ni kontakta oss så rättar vi detta. Om bilen är inlämnad & ni får ett prisförslag som har med detta skada eller reparation & göra då har ni rätt & få tillbaks mellanskillnaden

Linda Elisabeth J
Skrev om Mekonomen Västberga

Bra service och bemötande. En av dom bättre verksteder i stan.

Speedy Bilservice Huddinge
4.7/5 i betyg av 1074 omdömen 4.7 av 1074 omdömen

Snabbt utfört men något dyrt med service.......................................

Maria Therese K Maria Therese K
Nils Olof Anton L
Skrev om Mekonomen Västberga

Service av Toyota corolla touring 2007:a våren 2017 samt hjälp med air condition som luktade. De bytte kupefilter men efter det har det "burrat" från fläkten på ett sätt det inte gjorde förut. Jag tog upp det på telefon och han i luren var skeptisk till att det skulle ha med filterbytet att göra. Missljudet har minskat efterhamd och jag har inte orkat åka tillbaka och reklamera. Man vill ju att saker bara ska funka. Jag ska återgå till att serva bilen på Europeiska Motor (märkesvärkstad) efter som de är mycket trevligare och eftersom de aldrig har krånglat.

Svar från Mekonomen Västberga

Tråkigt att höra att det burrade efter att vi bytte kupé filter, oftast händer det att det hamnar lite löv - smuts i luft systemet. Vi är ganska säkra på att det har hänt i ditt fal där kupé filter var dyngsur och helt täppt av smuts och löv, då kan det ha hänt att nått löv har trillat mot kupé fläkten och lätt i början. Hade du kommit förbi, hade vi hjälpt dig utan kostnad, det var skönt att det löste sig till slut Anton!

Per Mikael N
Skrev om Mekonomen Västberga

Bra trevligt bemötande snabb service av bil (jag är hel nöjd).

Mekonomen Hemmesta
4.7/5 i betyg av 1288 omdömen 4.7 av 1288 omdömen

Alltid bra bemötande och bra service!

Jonathan David H Jonathan David H
Leaseplan Service Sverige Ab L

Mekonomen Västberga är ett företag som är vänliga, trevliga, snabba och tillmötesgående. Däremot så är lokalerna trånga och på nivå med vilken icke märkesverkstad som helst. Det ger ett intryck av att det är en billig och potentiellt oseriös verkstad. Man tvekar att lämna en ny är av den anledningen.

Svar från Mekonomen Västberga

Detta har lite svårt att förstår för att vårt verkstads yta är ca 1300kv vi är bland de största Mekonomverkstad som finns i Stockholm Däremot vi har problem med parkeringen men detta har vi löst så att vi avlasta bilen direkt från kunden & kör in bilen i verkstad tack vare det stora ytan som vi har

Gunnar M
Skrev om Mekonomen Västberga

TOPPEN bra jobb bra tider oerhört hjälpsamma BÄÄÄÄÄST

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Emma Therése M
Skrev om Mekonomen Västberga

Snabb, enkel och bra service.

Anna Pernilla R
Skrev om Mekonomen Västberga

Mycket vänligt och proffsigt bemötande. Klara besked och bra offerter. Snabba och bra arbete. Jag känner att det är min lokala verkstad och byter den inte till någon annan. De gör verkligen sitt bästa och jag får valuta för pengarna. En gång hade alla fyra däcken rostat fast och det tog dem 2 dagar att fixa det. Jag fick en bättre bil tillbaka och bra erbjudande om nya däck.

Speedy Bilservice Södermalm
4.7/5 i betyg av 811 omdömen 4.7 av 811 omdömen

Trevligt bemötande från början. Hade tappat avgasröret men blev mottagen direkt trots proppfull verkstad. Supersnabbt jobb. Bra pris! Kommer

Kjell Birger B Kjell Birger B
Helena H
Skrev om Mekonomen Västberga

Mycket bra service ! Fick hjälp direkt på morgonen med byte av glödlampa, hade panik då jag skulle iväg på bilsemester samma dag. Kan verkligen rekommendera denna verkstad till andra.

Emad  D
Skrev om Mekonomen Västberga

4/5? Rekommenderat företag? Det här är västra skämtet nånsin! Mycket otrevliga och ouppfostrade personal. Trycker på med mersäljning även när kunden säger nej. Blev tvist och fick hämta bilen utan att den blir lagad. Supermissnöjd! Sämsta bemötande och kundservice jag har varit med! Aldrig någonsin kommer tillbaka hit!

Svar från Mekonomen Västberga

Det var tråkigt men vi skulle uppskatta att du skulle kontakta oss så att du hjälper oss att bli bättre

Speedy Bilservice Jakobsberg
4.8/5 i betyg av 452 omdömen 4.8 av 452 omdömen

Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem! Jag rekomenderar alla varmt att besök

Hanna L
Skrev om Mekonomen Västberga

Varmt välkomnande och gott kaffe

John G
Skrev om Mekonomen Västberga

Alltid snabb och bra service. Väldigt trevliga personer som jobbar i Västberga

Speedy Bilservice Nynäshamn
4.8/5 i betyg av 733 omdömen 4.8 av 733 omdömen

Super service. Trevligt och proffsigt bemötande. Uppskattar att man får reda på vad det kommer kosta direkt när man bokar tid.

Mina F
Skrev om Mekonomen Västberga

Snabb o trevliga. Bra kunniga. Skulle besöka de igen om det behöva.

Ralf M
Skrev om Mekonomen Västberga

Bra proffsigt. Bra råd. Trevlig personal.

Speedy Bilservice Östermalm
4.8/5 i betyg av 2200 omdömen 4.8 av 2200 omdömen

Bra service o bemötande ! Bra intiativ med efterdragning

Boel F
Skrev om Mekonomen Västberga

Fantastisk och trevlig personal, fint tbemötande, bra priser och snabba tider! Service i toppklass!

Emelie S
Skrev om Mekonomen Västberga

Trevligt bemötande vid bokning. Tyvärr mindre trevligt bemötande vid själva servicen.

Upplands Bilmekaniska AB
4.5/5 i betyg av 816 omdömen 4.5 av 816 omdömen

Reparation av bil. Underkänd på besiktningen, men också en felsökning med följande reparation. Är väldigt nöjd! Jag fick serviceminded bemöt

Ingrid Essa Irne H Ingrid Essa Irne H
Jan S

Vänligt bemötande. Fantastisk service! Bästa stället i Stockholm

Bodil C
Skrev om Mekonomen Västberga

Allt var perfekt, vi kommer tillbaks i framtiden.

Mekonomen Huddinge
4.5/5 i betyg av 760 omdömen 4.5 av 760 omdömen

Billy William E Billy William E
Fuzum M
Skrev om Mekonomen Västberga

Bra bemötande, punktliga och bra service.

Mekonomen Norrtull
4.7/5 i betyg av 1229 omdömen 4.7 av 1229 omdömen

Bra verkstad. Försöker alltid lösa problem. Väldigt trevliga.

Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W
Service Specialisten
4.4/5 i betyg av 158 omdömen 4.4 av 158 omdömen
BadgeThreeYears

Fick snabb och god hjälp samma dag jag ringde med en underkänd bil vid besiktning och körförbud Ni avhjälpte felet och gjorde en underhålls

Lars Göran Vilhelm R Lars Göran Vilhelm R
Proline Bilskador AB
4.7/5 i betyg av 155 omdömen 4.7 av 155 omdömen

Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete

Speedy Bilservice Vällingby
4.8/5 i betyg av 2372 omdömen 4.8 av 2372 omdömen

Aldrig haft bättre service än såhär. Inga dolda avgifter, snarare tvärtom! Dom drar av ingrepp från fakturan man redan skrivit på om dom vi

Kjell Thommy C Kjell Thommy C
Speedy Bilservice Vasastan
4.9/5 i betyg av 983 omdömen 4.9 av 983 omdömen

Dags för 10.000 mila service. Självklart ringer jag Speedy Bilservice Vasastan trots att jag flyttat utanför stan. De är trevliga, proffsiga

Brittis O Brittis O
Min Bil Sollentuna
4.4/5 i betyg av 1678 omdömen 4.4 av 1678 omdömen
BadgeThreeYears

Reparationen i sig var ok. Men... Att en regskylt försvann - inte deras problem. Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras proble

Sven Thomas K Sven Thomas K