Mekonomen Västberga

Elektravägen 43, 126 30 Hägersten — Visa karta

Varmt välkommen till Västberga Plåt & Lack AB. Hos oss servas och repareras alla märken och alla årsmodeller. Vi är en Mekonomen Bilverkstad och därmed använder vi alltid originalreservdelar samt att vi självklart följer biltillverkarens servicerekommendationer. Det här innebär givetvis att din nybilsgaranti gäller när du servar bilen hos oss. Serviceboken stämplas även den vilket innebär att du behåller värdet på din bil. Vi har även 3 års garanti på reservdelarna.

Har du fått anmärkning när du besiktat bilen så kan vi utföra efterkontroll och spara tid och pengar åt dig. Även om du fått en tvåa på besiktningen har vi kompetens att “släcka 2:or” Det enda du behöver tänka på är att ta med dig besiktningsprotokollet till vår verkstad, då ordnar vi resten. Välkommen in!
Öppet just nu
Lör: 09:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 120 kunder tycker om Mekonomen Västberga

• Cristobal D
    Cristobal D skrev om Mekonomen Västberga
    Jag behövde laga en vindruta och framförallt åtgärda felkoder som gjorde att jag inte passerade besiktningen, men det visade sig att just min bil har ett känt fel som är något med datorn som strular och inte är något som behöver fixas på riktigt.

Fantastiskt bemötande och smidigt med kommunikationen.

Kommer återvända för fler reparationer i framtiden. Läs mer
  • Alfred Daniel W
    Alfred Daniel W skrev om Mekonomen Västberga
    Jag släckte tvåor från besiktningen.
    Jag blev trevligt bemött. Det ingav förtroende.
    Förväntade mig samma fina service som förra gången.
    Jag tycker det är smidigt att gå till Mekonomen Västberga. Bra service, bra priser, snabba och trevliga. Läs mer
  • Utbildningsförvaltningen U
    Utbildningsförvaltningen U skrev om Mekonomen Västberga
    Mälarhöjdens skola har mycket goda erfarenheter av Mekonomen Västberga. Bra jobb utfördes. Vi bytte Kamaxel på vår Renault Kango. Nu har vi tyvärr inte bilen kvar. Stockholms Stad vill att vi använder elbil. Läs mer
  • Lars Erik L
    Lars Erik L skrev om Mekonomen Västberga
    Bra tydliga svar.
    Kollade hjulinställningen. Bra dokumentation. Goda råd.
    Jobbigt att endast hitta otillåtna p-platser utanför. Ni tog ansvaret, men känns ändå lite olustigt. Läs mer
  • Rikard Erik Elov M
    Rikard Erik Elov M skrev om Mekonomen Västberga
    Bilservice till ett mycket bättre pris än originalservice med de samma fördelarna och garantierna som hos märkesverkstaden - Det blir garanterat återbesök hos Mekonomen! Läs mer
  • Jacob David L
    Jacob David L skrev om Mekonomen Västberga
    Som förväntat. ok pris och klar enligt ök Läs mer
  • Peter Manickam R
    Peter Manickam R skrev om Mekonomen Västberga
    Pålitliga och vänliga! Enda minus är läget. Läs mer
  • Nina Johanna S
    Nina Johanna S skrev om Mekonomen Västberga
    De meddelade oss att bilen var i skick att skrotas, de rekommenderade oss att lämna bilen hos dem gratis isf att betala för skrotning. alt att laga den för ex antal tusen. vi bad dem ist att bara göra den körduglig och kom undan med några tusenlappar. Ett par veckor senare gick den igenom besiktningen trots att de sagt till oss att för det lilla som vi velat betala för så borde vi inte köra bilen. Läs mer
  • Karin Marielle N
    Karin Marielle N skrev om Mekonomen Västberga
    Bra bemötande och hyfsad snabb service. Läs mer
  • Svenska Skydd Ab S
    Svenska Skydd Ab S skrev om Mekonomen Västberga
    Riktig dålig service, fick inte bilen som jag önskade/ beställde.
    När jag har reklamerat det så var jag tvungen att vänta lika lång tid som tidigare.
    Riktig dålig. Läs mer
    2018-03-23 Mekonomen Västberga svarar Svenska Skydd Ab S
    Det är jobbigt när bilen går sönder, men har bilen gått sönder får man uppsöka verkstad direkt och inte vänta tills bilen har gått sönder helt och hållet för då bir det dyrt för en och så klart så tar det lite längre tid att beställa delar också därav din väntetid. Angående reklamationer så hade du rätt till den och du har fått den också, men att man får vänta på reservdelar är inget vi kan påverka eftersom det är inte vi som producerar reservdelar!
  • David Christoffer R
    David Christoffer R skrev om Mekonomen Västberga
    Rak och bra kommunikation och hjälpte oss med att reparera vår bil på ett så bra sätt som möjligt. Läs mer
    2018-03-23 Mekonomen Västberga svarar David Christoffer R
    Alltid kull med nöjda kunder, då är vi också nöjda : )
    Välkommen åter.
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Mekonomen Västberga
    Utmärkt! Bra bemötande, snabbt, har koll på bilen. Vi hade ett mycket brådskande fall (var tvungna att resa vidare), en bosnier där hjälpte till super snabbt. Mycket bra. Läs mer
    2018-03-23 Mekonomen Västberga svarar Johanna M
    Du är välkommen.
    Hoppas resan gick bra.
  • Gustav Alexander A
    Gustav Alexander A skrev om Mekonomen Västberga
    De gjorde lite små fix på min bil, byta lampor osv,.. För en besiktning.
    Jobbet blev gjort snabbt och enkelt, inga konstigheter. Läs mer
    2018-03-23 Mekonomen Västberga svarar Gustav Alexander A
    Du är alltid välkommen Gustav.
    Lampbyte är alltid dropp in :)
  • Maria Therese Ö
    Maria Therese Ö skrev om Mekonomen Västberga
    Sämsta mekonomen!
    Personalen är jätteotrevliga!!! Läs mer
    2018-03-22 Mekonomen Västberga svarar Maria Therese Ö
    Hej Maria!
    Det var tråkigt att läsa.
    Vi gör alltid vårt yttersta att vara super trevliga om inget annat.
    Det vore helt ok om du kunde slå Oss en signal och berätta för Oss vad vi har gjort för fel??
    Vi vet att vi inte är bäst på allt men vi försöker ifl. Så hör av dig så att vi kan bättra Oss på den planen också.
    Tack på förhand.
    Med vänlig hälsning//VPL AB
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Mekonomen Västberga
    Supertrevlig personal, bra och professionellt bemötande. Ringer alltid upp och berättar vilka problem de hittat på bilen och förslag på lösningar. Läs mer
    2018-03-23 Mekonomen Västberga svarar Thomas H
    Det är ett sant nöje att ha nöjda kunder : )
    Du är alltid välkommen Thomas.
  • Iris Anna Margareta L
    Iris Anna Margareta L skrev om Mekonomen Västberga
    Mycket vänligt och trevligt bemötande.
    Priset för att lämna bilen var 1000:- oavsett fel.
    Det visade sig att min baklucka som jag själv inte kunde öppna - den hade fastnat i stängt läge - var mycket enkelt att fixa. Det tog kanske 5 minuter. Det hade varit önskvärt att få ett nedsatt pris på denna åtgärd som ju var mycket snabbt gjord för dem.
    Av den anledningen kommer jag inte att återkomma till denna verkstad. Läs mer
  • Per Ludvig E
    Per Ludvig E skrev om Mekonomen Västberga
    Reparation av AC. Inlämning meddelande om färdigställning ooch utlämning var bra. Läs mer
  • Yesenia O
    Yesenia O skrev om Mekonomen Västberga
    Service. Frågade i samband med service om ljud i bilen. Fick diagnos av er som jag stämde av med besiktning. Ingen av info jag fick från er verkade stämma. Läs mer
    2018-03-21 Mekonomen Västberga svarar Yesenia O
    Hej Yesenia!
    Vi vet inte vad besiktningsorganet har sagt eller anmärkt på din bil.
    Vi är 100% säkra på dom anmärkningar vi hittar på bilarna även din bil.
    Det finns ett sätt att säkerställa om vi har gjort rätt och det är att du kontaktar
    en annan verkstad och gör en kontroll på dom punkterna som vi har anmärkt, om det inte stämmer
    då är du välkommen till oss så står vi både för din verkstads besök och reparationerna av din bil.
    Varmt välkommen tillbaka.
  • Hampus Å
    Hampus Å skrev om Mekonomen Västberga
    Bra och trevligt grabbar men dålig bilservice. Skulle fixa punka så böt man ventil men missade att det var en spik i däcket, så åkte tillbaka och fick pröjsa dubbelt. Landade över 600kr samt 2 besök för en punktering.. servade bilen där innan, gick inte igenom besiktningen efteråt. Nu har jag bytt till Bilia.. Läs mer
  • Maria Sabina Cecilia I
    Maria Sabina Cecilia I skrev om Mekonomen Västberga
    Regelbunden service.
    Bra bemötande.
    Smidig process precis som förväntat. Läs mer
  • Conny P
    Conny P skrev om Mekonomen Västberga
    Service på bilen där jag fick gratis biltvätt.
    Fick vänligt bemötande. Läs mer
  • Gitten Marie S
    Gitten Marie S skrev om Mekonomen Västberga
    God service och trevlig personal.
    Utförde uppdraget alldeles utmärkt. Läs mer
  • Nadja Catarina G
    Nadja Catarina G skrev om Mekonomen Västberga
    Kunnig personal, trevlig bemötande. Enda minuset är att det är ont om parkeringar men det kan man leva med. Läs mer
    2018-03-23 Mekonomen Västberga svarar Nadja Catarina G
    Du är alltid välkommen.
    Parkeringar kan vi inte göra nått åt, det är hyresvärdens planering av bygget//parkeringsutrymme.
  • José Luis G
    José Luis G skrev om Mekonomen Västberga
    Motor och kupévärmare
    Personligt bemötande som bjuder på trygghet. Läs mer
  • Gun Catharina Elisabet N
    Gun Catharina Elisabet N skrev om Mekonomen Västberga
    Bra och snabb service.
    Pyspunka på ett däck. Lagades inom 15 minuter. Läs mer
    2018-03-14 Mekonomen Västberga svarar Gun Catharina Elisabet N
    Tack för det vi gör bara vårt jobb , uppskattar detta feedback
  • Lars Gustav S
    Lars Gustav S skrev om Mekonomen Västberga
    Jag fick nedslag på upphängningen av avgassystemet, som jag lämnade in bilen för. Gick fort, kostade inte så mycket - över lag bra service!

Tyvärr satt killen i disken och kollade porr i sin mobil lite ogenant, vilket kändes jävligt kasst. Osäker på om jag återkommer till denna verkstaden p.g.a. detta. Läs mer
    2018-03-14 Mekonomen Västberga svarar Lars Gustav S
    Hej
    Vi ser på detta väldigt allvarligt
    Vi uppskattar att vi fick veta det & vi kommer att göra allt för att undvika såna problem.
    Vi skulle gärna komma i kontakt med er o veta vem som uppförd sig på detta vis du får gärna vara anonym , lite info om utseende hårfärg skulle underlätta för oss.
    ni kan gärna maila mig på Ramin00shaker@gmail.com som jag sa ni kommer inte bli involverad.
    MVH
    Ramin
  • Lars Ingvar L
    Lars Ingvar L skrev om Mekonomen Västberga
    All regelbunden service på min vw två ggr om året.
    Passade alla tider och priser med en bra attityd så
    jag har aldrig åkt därifrån missnöjd.
    Jag har rekommenderat firman. Läs mer
  • Mile K
    Mile K skrev om Mekonomen Västberga
    Mekonomen Västberga sköter min däckförvaring sedan 6 år tillbaka. Deras tjänst präglas av mycket vänligt bemötande och snabbt utförande.
    Vid några tillfällen har jag bett om hjälp och åsikt för samtliga problem med min bil. Undersökningen och rådet som jag fick var mycket givande, som inte nödvändigtvis ledde till reparation. Det visar hög uppriktighet och respekt mot kunderna, som i sin tur belönas med tillit.
    Kan bara rekommenderas fullhjärtat! Läs mer
  • Carl Ö
    Carl Ö skrev om Mekonomen Västberga
    Dyrt och långsamt. Beräkna en dyrare kostnad än vad du först tänkt. Läs mer
    2018-03-14 Mekonomen Västberga svarar Carl Ö
    Beklagar att du har upplevt det på detta vis men vi gör inget om kund är medveten om både pris & hur lång tar & göra jobbet.
    Ifall ni har fått två olika pris efter ni har lämnad bilen då ska ni kontakta oss så rättar vi detta. Om bilen är inlämnad & ni får ett prisförslag som har med detta skada eller reparation & göra då har ni rätt & få tillbaks mellanskillnaden
  • Linda Elisabeth J
    Linda Elisabeth J skrev om Mekonomen Västberga
    Bra service och bemötande. En av dom bättre verksteder i stan. Läs mer
  • Nils Olof Anton L
    Nils Olof Anton L skrev om Mekonomen Västberga
    Service av Toyota corolla touring 2007:a våren 2017 samt hjälp med air condition som luktade.
    De bytte kupefilter men efter det har det "burrat" från fläkten på ett sätt det inte gjorde förut. Jag tog upp det på telefon och han i luren var skeptisk till att det skulle ha med filterbytet att göra. Missljudet har minskat efterhamd och jag har inte orkat åka tillbaka och reklamera. Man vill ju att saker bara ska funka.
    Jag ska återgå till att serva bilen på Europeiska Motor (märkesvärkstad) efter som de är mycket trevligare och eftersom de aldrig har krånglat. Läs mer
    2018-03-14 Mekonomen Västberga svarar Nils Olof Anton L
    Tråkigt att höra att det burrade efter att vi bytte kupé filter, oftast händer det att det hamnar lite löv - smuts i luft systemet.
    Vi är ganska säkra på att det har hänt i ditt fal där kupé filter var dyngsur och helt täppt av smuts och löv, då kan det ha hänt att nått löv har trillat mot kupé fläkten och lätt i början. Hade du kommit förbi, hade vi hjälpt dig utan kostnad, det var skönt att det löste sig till slut Anton!
  • Per Mikael N
    Per Mikael N skrev om Mekonomen Västberga
    Bra trevligt bemötande snabb service av bil (jag är hel nöjd). Läs mer
  • Leaseplan Service Sverige Ab L
    Leaseplan Service Sverige Ab L skrev om Mekonomen Västberga
    Mekonomen Västberga är ett företag som är vänliga, trevliga, snabba och tillmötesgående. Däremot så är lokalerna trånga och på nivå med vilken icke märkesverkstad som helst. Det ger ett intryck av att det är en billig och potentiellt oseriös verkstad. Man tvekar att lämna en ny är av den anledningen. Läs mer
    2018-03-14 Mekonomen Västberga svarar Leaseplan Service Sverige Ab L
    Detta har lite svårt att förstår för att vårt verkstads yta är ca 1300kv vi är bland de största Mekonomverkstad som finns i Stockholm
    Däremot vi har problem med parkeringen men detta har vi löst så att vi avlasta bilen direkt från kunden & kör in bilen i verkstad tack vare det stora ytan som vi har
  • gunnar m
    oerhört hjälpsamma
    BÄÄÄÄÄST Läs mer
  • Emma Therése M
    Emma Therése M skrev om Mekonomen Västberga
    Snabb, enkel och bra service. Läs mer
  • Anna Pernilla R
    Anna Pernilla R skrev om Mekonomen Västberga
    Mycket vänligt och proffsigt bemötande. Klara besked och bra offerter. Snabba och bra arbete. Jag känner att det är min lokala verkstad och byter den inte till någon annan. De gör verkligen sitt bästa och jag får valuta för pengarna. En gång hade alla fyra däcken rostat fast och det tog dem 2 dagar att fixa det. Jag fick en bättre bil tillbaka och bra erbjudande om nya däck. Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Mekonomen Västberga
    Mycket bra service ! Fick hjälp direkt på morgonen med byte av glödlampa, hade panik då jag skulle iväg på bilsemester samma dag. Kan verkligen rekommendera denna verkstad till andra. Läs mer
  • Emad  D
    Emad D skrev om Mekonomen Västberga
    4/5? Rekommenderat företag? Det här är västra skämtet nånsin! Mycket otrevliga och ouppfostrade personal. Trycker på med mersäljning även när kunden säger nej. Blev tvist och fick hämta bilen utan att den blir lagad. Supermissnöjd! Sämsta bemötande och kundservice jag har varit med! Aldrig någonsin kommer tillbaka hit! Läs mer
    2018-03-14 Mekonomen Västberga svarar Emad D
    Det var tråkigt men vi skulle uppskatta att du skulle kontakta oss så att du hjälper oss att bli bättre
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Mekonomen Västberga
    Varmt välkomnande och gott kaffe Läs mer
  • John G
    John G skrev om Mekonomen Västberga
    Alltid snabb och bra service. Väldigt trevliga personer som jobbar i Västberga Läs mer
  • Mina F
    Mina F skrev om Mekonomen Västberga
    Snabb o trevliga. Bra kunniga. Skulle besöka de igen om det behöva. Läs mer
  • Ralf M
    Ralf M skrev om Mekonomen Västberga
    Bra proffsigt. Bra råd. Trevlig personal. Läs mer
  • Boel F
    Boel F skrev om Mekonomen Västberga
    Fantastisk och trevlig personal, fint tbemötande, bra priser och snabba tider! Service i toppklass! Läs mer
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Mekonomen Västberga
    Trevligt bemötande vid bokning. Tyvärr mindre trevligt bemötande vid själva servicen. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Mekonomen Västberga
    Vänligt bemötande. Fantastisk service! Bästa stället i Stockholm Läs mer
  • Bodil C
    Bodil C skrev om Mekonomen Västberga
    Allt var perfekt, vi kommer tillbaks i framtiden. Läs mer
  • Fuzum M
    Fuzum M skrev om Mekonomen Västberga
    Bra bemötande, punktliga och bra service. Läs mer
  • Martin J
    Martin J skrev om Mekonomen Västberga
    Bra bemötande och väl utfört arbete Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Mekonomen Västberga
    Trevligt bemötande. Bra jobbat. Läs mer
  • Mohamed L
    Mohamed L skrev om Mekonomen Västberga
    En seriös verkstad med kunnig och trevlig personal Läs mer

Elektravägen 43, 126 30 Hägersten