Mjuk Biltvätt Sverige

Mjuk Biltvätt Sverige

Ring 031-10 78 60 www.mjuk.se
3.9

Välkommen till Mjuk Biltvätt! Vi har tvättat bilar i 20 år och totalt har över två miljoner bilar rullat genom våra biltvättar. Vi har sex anläggningar i Göteborg och tvättar tusentals bilar varje vecka. Hos oss på Mjuk Biltvätt får du alltid personlig service. Vi tar emot dig vid din bil och hjälper dig att...

91 omdömen om Mjuk Biltvätt Sverige

Per E
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bra och korrekt information till mig som premiärbesökare. Handtvätt med svamp: max 1-2 minuter. Mest för syns skull känns det som. Följt av maskintvätt som förvånade mig. Torkzonen sisådär. Mycket vatten kvar när bilen rullat ut. Positivt med gör det själv dammsugningsstation. Bilen skapligt ren. Dock syns delvis orena backspeglar när jag lämnar tvätthallen.

Ditec Sisjön
4.7/5 i betyg av 448 omdömen 4.7 av 448 omdömen

Fått tips om er av en jobbarkompis, lämnade in bilen och är helt nöjd med resultatet

Gun Catarina E Gun Catarina E
Paulina S
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Två stora fågelskitar kvar på taket. Flera insekter kvar på bilen. Bilen fullt våt. Det tog max fem minuter och kostade 399kr Riktigt dåligt och vi är så missnöjda!

Jan Thomas M
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Rekommenderas verkligen INTE. Skickar plötsligt en faktura med faktureringsavgift trots att jag valt annan betalningsmetod. När jag bestrider fakturaavgiften så vägrar dom att svara!

Michelle Michlin Å
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Va och tvätta bilen idag Guldtvätt. Killarna smekte bilen med deras svampar. Ja ni förstår insekterna på bilen är kvar fälgarna va inte rena när tvätten va klar. Detta va sista gången jag tvätta bilen hos er.

BO K
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Passerar Mjuk Tvätt i Haninge/Vega och bestämmer mig för att pröva en Guldtvätt. Laddar ner appen och får en rabattkod på 50 kr för första tvätten. När jag anger rabattkoden så fungerar denna inte och jag får meddelandet att jag ska fråga personalen. De säger först att de inte vet varför det inte fungerar och sen drar de till med en lögn som jag uppfattar att rabattkoderna är slut??? På hemsidan står det tydligt liksom i appen att man får en kod som ger 50 kr billigare tvätt. Trist men jag bestämmer mig ändå att betala 425...

Annica K
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Sämsta kundbemötande, passa er för att klaga på att bilen inte är ren, då kan platschefen ta dej i förvar o stänga in dej i tvätten, hotfulla

KRISTOFFER L
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Testade den i våras. Gillade konceptet. Betalade för den dyraste och körde in. De körde igenom den rätt snabbt för att sen säga till mig att den är rätt skiten där bak och jag behöver köra med avfettning. Inget erbjudande om att ta det lite hårdare eller annat extra för att får bort det. Så mycket för den personliga rengöringen. Såg för jäkligt ut. Fick åka direkt till Circle K för att få den ren. Skrev till kundtjänst om det men ett svar fick man inte. Funkar säkert bra för bilar med lite lätt vägdamm.

NILS W
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Gillar tjänsten. Men kundtjänsten är riktiga stolpskott. I appen så kan man lägga till en till bil till sitt abonnemang. So far so good. Men när man kommer fram till tvätten får man besked att nej, du har inget abonnemang för den bilen. Då visar jag att den ligger med i appen. Problemet är att du måste för lägga till bilen, sen klicka på bilen och sen aktivera ett nytt abonnemang eller tvätt för att kunna använda bil två. Detta står det ingen information om. När jag försökte påpeka detta för kundservice att det inte är intuitivt...

Svar från Mjuk Biltvätt Sverige

Hej Nils! Vi ber om ursäkt om vi inte lyckats vara tillräckligt tydliga. Abonnemanget gäller för tvätt av en unik bil, den informationen hittar du bland annat på sidan där du tecknar abonnemang samt i villkoren för tjänsten. Det stämmer att du kan lägga till ytterligare bilar i appen, denna funktion används i det fall du vill köpa en enstaka tvätt för en annan bil eller om du vill teckna ytterligare ett abonnemang. Vi tar med oss din feedback inför den appuppdatering som släpps inom kort.

OLE A
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Det var det värsta jag har vart med om. Då man kör in står en gubbe med högtryckstvätt som bara tar ena sidan på bil. Värker som om banan var i otakt innan bil kom fram sprutade det vatten och så var det hela vägen. Så bortkastad pengar och fick tvätt om bilen på en annat ställe.

Svar från Mjuk Biltvätt Sverige

Hej Ole, Vad tråkigt att höra att besöket inte blev som förväntat. Detta är inte hur tvätten ska eller brukar gå till. Du är alltid välkommen att kontakta personalen på plats eller vår kundtjänst om kvaliteten brister. Vi är såklart måna om att du lämnar oss nöjd.

Amanda N
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Alltid nöjd när jag tvättar min bil hos Mjuk Biltvätt!!!

Peter Georg A
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bilen inte helt ren, deras mekaniska borstar lämnar en hel del gummirester efter sig och alltid nya smårepor efter skitiga svampar. Hade det inte varit en tjänstebil som jag har så hade jag aldrig använt deras tvätt.

Svar från Mjuk Biltvätt Sverige

Hej Peter, Vad tråkigt att du har upplevt vår tvätt på detta viset. Svamparna byts ut flera gånger per dag och den noggranna avspolningen för hand minimerar risken för repor. Om man trots detta har upptäckt skador på sin bil går det bra att höra av sig till oss så utreder vi detta och ersätter skadan om vi inte kan utesluta att den uppstått i tvätten.

Amjed S
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Mycket bekvämt å få bilen ren tvättat, glada personal.

Glenn K
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Tvättat två gånger på hallen i partille. Katastrof med tanke på priset (359 SEK). Bilen är tre år med metallic så är lätt att få snygg. Första gången inte ren överallt (missat insida speglar, missat på sidor, etc). Andra gången inte heller ren fast på andra ställen. Det kan inte vara bilens form för den var ren på motsvarande ställe på andra sidan. Förbehandlingsduschen man åker igenom fungerade inte denna gången heller. Båda gånger var handtvättpersonalen otroligt snabba, slarviga och använde gamla svampar som...

Svar från Mjuk Biltvätt Sverige

Hej Glenn! Vad tråkigt att resultatet inte nådde upp till förväntan. Det går alltid bra att höra av sig till oss på info@mjuk.se eller 020 44 00 00 i dessa lägen så tvättar vi om bilen utan kostnad. Vi tycker såklart att det är viktigt att du lämnar oss nöjd och vi jobbar ständigt på att nå så bra och rena resultat som möjligt.

Martin S
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bekvämt o schysst personal. Men alltför dålig avspolning. Framförallt runt backspeglarna. Rinner såpa under spegelglaset varenda gång efteråt.

Ulf S
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bilen inte ren samt fullt med kalkfläckar eftersom den inte var torr efteråt

Tobias J
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Förvånad över hur stor skillnad det är på resultatet om man jämför Mjuk Biltvätt med en bilmack-tvätt. De kör både handtvätt och maskintvätt i sina program och bilen blir sjukt mycket renare och detta till nästan samma pris som bilmack-tvätt. Kan verkligen rekommendera att testa!

Niclas K
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Mycket bra, snabb tvätt och ren bil. Rekommenderas

Joakim N
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Mycket bra företagsavtal , trevliga killar som tvättar och alltid har humöret uppe .

Daniel W
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Överlag mycket nöjd. Ibland kan det vara lite låg nivå på kvalitet i förhållande till väntetiden. Önskar en anläggning lite norr om Göteborg t ex Backadal eller Kungälv.

Lisa J
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Mycket bra service och trevlig personal!

Stefan A
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Funkar stråland med eran tvätt Stefan

Ingemar J
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Funkar alltid bra bilen blir ren i alls yttredelst och jag är hrlnöjd

Lena D
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bästa tvätten. Plus för dammsugare o trasor. Goa killar som tvättar alltid med ett leende

Per K
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Oftast går det smidigt att tvätta, sällan lång väntan. Bilen blir ren, men också repig. Så en ny privatägd bil hade jag inte tvättat där.

Kristian J
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Noggrann tvätt. Trevlig personal. Bra möjlighet att dammsuga.

Bo G
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Jag tycker det är bra att tvätta bilen på mjuk biltvätt blir alltid väll be mött av trevlig personal

Per D
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Funkar bra om man vill ha ren o fin bil

Magnus B
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Upplever att det slarvas en del med tvätten bak på bilen. Har en V70 och en sån blir aldrig ren bak utan ordentlig handtvätt. Borstarna tar inte där. Ibland kommer högtryckstvättarna mot bilen. Har en lackskada som inte kan ha uppstått på annat sätt än slag och då högst troligt av sprutmunstycket på högtrycken. Inget som jag kan bevisa så inget jag tagit upp, men kan omöjligen se en annan anledning. Tror tom att jag vet var detta hände och vid vilket tillfälle.

Mattias K
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bra tvättning, kan skilja sig lite från olika stationer. Bäst jobb gör tvättkillarna i Sävedalen/Partille.

Christer L
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Önskar att torkningen av bilen fungerande bättre, framförallt vintertid. Förekommer att personalen slarvar med handtvätten, när det har blivit kö.

Ulf K
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Alltid tillgängliga o trevlig personal

Peter H
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Alltid trevligt bemötande o snabbt arbete

Håkan E
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Ibland går det lite för snabbt så det kan missas lite här och där. Men å andra sidan så finns det betydligt värre saker här i världen ;)

Anders K
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Tycker det var ett bra engagemang från personalen på tvätten.

Richard K
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bra bemötande och bilen blev ren och fin.

Anna Matilda S
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bra service och tvätt. Priset något högt men om fälgarna blev rena så skulle det vara prisvärt. Inte så kul att behöva svabba av dem själv efter tvätt gång på gång.

Anders B
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Grymt trevlig personal. Och bilen blir alltid ren

Donaldh A
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Kanon service och bilen blir extra ren då dem oftast är noggranna runt speglar och i vinklar runt nummerskylt mm. Bra med dammsugare och handdukar att torka med.

Åsa L
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Hej Trevlig personal, enkelt å snabbt . Ren bil varje dag 😊 Supernöjd, fantastiskt bra.!

Tommy S
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Lite för stor skillnad mellan de olika anläggningarna och personalen. Men när dom gör det riktigt så är det bra tycker jag tyvärr överväger dom dåliga tvättarna på senare tid.

Jonas M

Det blev rent. Bra att man kan dammsuga. Saknar matttvätt

Ulrika J
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bra tvätt å smidigt, både under tvätten å efter. Gillar att det finns rena handdukar å torka av bilen med.

Per H

......................................................................

Marko T
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bra service, bra jobb, bra bemötande

Lennart P
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Bra service, bra resultat, trevlig personal och bra lägen

Patrik N
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Gör inte skäl för namnet - Har tvättat bilen hos "Mjuk" i 6 år och den är nu kraftigt repad överallt. Personalen omotiverad och ibland t.o.m. otrevlig.

Jonas H
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Hej, Jag upplever en försämring av personalens manuella tvättning, upplevs mer slarvig och väldigt ofta smutsigt vatten och svampar som inte känns ok el service riktigt! Vet ej om det beror på ny personal, men det ska det ju inte göra! Vid ett besök ca 2 månadersedan så tyckte han som vinkade in mig att bilen var ren antar jag då han hoppade över den manuella tvätten och skickade direkt in i maskinen.... Mångårig kund

Carl-gustaf M
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Utmärkt ! Allt perfekt från början till slut! Vänlig personal och bilen som ny!

Martin O
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Totalt en mkt bra kundupplevelse med ovanligt bra bemötande! Detta har en avgörande betydelse! Någonting som grumlar glädjen är när en v tvättkillarna blir yvig och stressig i sina gester när man ska köra fram så tvätten kan påbörjas. Detta är ett par olika personer. De måste förstå att när jag gör en vädjande gest att vänta lite för man måste ställa om i bilens meny så inte P-bromsen går in automatisk vid motoravstängning såsom nya Volvo xc90.Är man nu lite ovan vid bilen så kan det ta 1-2 minuter i bilens meny.Gäller säkert andra bilar också.Så vädjan om lite överseende där.

Leif Z
Skrev om Mjuk Biltvätt Sverige

Oftast snabb och enkel service med bra resultat