Moogio Göteborg

Moogio Göteborg

En del av Moogio moogio.se
  • BadgeThreeYears
4.2

Välkommen till Moogio Göteborg! På Topasgatan 3 hittar du Moogio Göteborg. Din återförsäljare av Markiser och Gardiner i Göteborg med omnejd. Låt våra experter på markiser, persienner, gardiner och solsegel guida dig längs vägen av alla möjliga typer av solskydd. Med solskydd av högsta kvalitet hjälper vi dig som företagare...

94 omdömen om Moogio Göteborg

Sedan starten hos Reco 2021

Ronny W
Skrev om Moogio Göteborg

Snabb och bra service av trevliga medarbetare både i telefon och på plats!

Ewa P
Skrev om Moogio Göteborg

Proffsigt från början till slut!

Jesper L
Skrev om Moogio Göteborg

Enkelt snabbt bra bemötande! Erik svarade snabbt och var kunnig i sina produkter!

Roger M
Skrev om Moogio Göteborg

Det var svårt att få kontakt med säljaren som även var dålig på att återkoppla. Gardinerna är på plats efter lite längre leveranstid än utlovat men vi är mycket nöjda med resultatet.

Rickard L
Skrev om Moogio Göteborg

Bra sälj och genomgång och klararde förtsa deadline till studenten som var avgörande sedan strul med leverans och miss i internbeställning som gjorde att vi fick allt leverat ca 5 måander sent. Dock nöjda ändå, men följande saker behöver förbättras: Driftgenomgång och dokumentation efter avslutad affär Sköteselinstruktioner saknas Enklare och tydligare anvisning på manöverdosa Att sladdar, el från motorer mm har en snygg kanal att gå i så man inte klamrar dessa på utsida ,ser oproffsigt ut. Någon bättre lösning för...

Kalle S
Skrev om Moogio Göteborg

Trevlig personal och kunniga hantverkare som utförde jobbet snabbt och proffsigt!. Kan varmt rekommendera dessa vidare till vänner !.

Ann-Christin J
Skrev om Moogio Göteborg

Oerhört serviceminded, både säljare och Installatör. Gav mig bra input och idéer.

Arve O
Skrev om Moogio Göteborg

God service och leverans av bra produkt

Lars B

Bra och trevliga. Duktiga montörer

Finn R
Skrev om Moogio Göteborg

Vi köpte en markis inklusive montering. Vänligt och som det verkade mycket kunnigt bemötande. Vi förväntade oss förstås en bra markis. Den är snygg och fungerar bra, men framtiden får utvisa hur den håller i längden. Leveranstiden drog iväg med flera veckor över det beräknade.

Eva D
Skrev om Moogio Göteborg

Otroligt proffsigt från mätning till uppsättning av allt.

Parwin R
Skrev om Moogio Göteborg

Väldigt nöjd med bemötande av personalen.

Ellenor L

Gott bemötande. Proffsigt handläggande av vårt ärende. Rekommenderas

Carina N
Skrev om Moogio Göteborg

Trevlig säljare o duktiga installatörer trots ösregn😉!

Ingela J
Skrev om Moogio Göteborg

Serviceminded, punktlighet!!! Trevligt bemötande.

Marie L
Skrev om Moogio Göteborg

Valde Moogio pga deras bra första bemötande. Men den utlovade leveranstiden hölls inte och information varför uteblev helt. Tog dubbelt så lång tid att få markiserna än vad Moogio sagt. Vi fick ringa och efterlysa markiserna och fick då information om att de inte hittade vår beställning alls… En besvikelse helt enkelt. Nu får vi se om produkten åtminstone lever upp till förväntningarna. Ett plus för den trevliga personalen. Men helhetsupplevelsen blir betyg 2 av 5.

Björn T
Skrev om Moogio Göteborg

Bra bemötande i allmänhet men ibland svårt att nå personen i fråga som kanske inte hade tid att återkomma med flera dagars fördröjning. Mycket nöjd med montaget

Katarina B
Skrev om Moogio Göteborg

Jag fick den hjälp jag behövde tillsammans med ett trevligt bemötande. Alternativen redovisades tydligt så det gick att jämföra bl a priset. Jag är nöjd över mitt val och rekommenderar gärna företaget.

Frida B
Skrev om Moogio Göteborg

Fick kontakt via rekommendation av granne. Trevligt bemött i telefon och snabbt till besök för offert. När kom till butik för att tala mer och se prover var bemötandet lite mindre trevligt då först inte hälsade när kom in , och tog ett tag innan klar med förgående kunder och då hälsa på en. Men efter det bra service och snabb leverans av plisser. Monteringshjälp var trevlig och bra. Plisser snygga och fungerar bra. Nöjd

Erik G
Skrev om Moogio Göteborg

Kunnig personal och inte påflugna snabb leverans och proffsigt utförande på installationen

Jonas S
Skrev om Moogio Göteborg

Trevligt bemötande i alla led samt snabb och bra service.

Carina S
Skrev om Moogio Göteborg

Vi lade beställning i mitten av april 2022. Leverans kom i juni men då saknades 1 enhet som säljaren lovat inte skulle vara något problem. Därefter blev det tvärtyst från Moogio. Vi jagade själva både säljare och butikschef utan framgång. När vi väl fick kontakt uppträdde säljaren arrogant, otrevligt och var inte tillmötesgående över huvud taget. Butikschef överlät allt till säljaren och var inte alls intresserad av att lösa frågan. Först efter hot om upphävning av köpet väcktes intresset. En teknisk lösning kom till stånd...

Anders E
Skrev om Moogio Göteborg

Det problem som uppstått löste Moogop på ett för oss bra sätt

Cissi A

Tillmötesgående, hållbarhet, kvalitet

Ulf G
Skrev om Moogio Göteborg

Snygga välfungerande produkter och bra service!

Björn A
Skrev om Moogio Göteborg

Snabb hjälp Bra service Undrar bara vad priset skulle vara om elektriker skulle vara med?

Peter & Ann-Christin O
Skrev om Moogio Göteborg

Tog för lång tid att få varor. Slarvade med beställningar. Mycket bra uppsättningar

Arne K

mycket bra. inga speciella förväntningar 2 st markiser inkl montering

Janne K
Skrev om Moogio Göteborg

I april beställde vi 3 olika enheter på moogio Västra Frölunda. 2 av 3 enheter levererades och monterades i enlighet med vad vi hade kommit överens om. Den tredje enheten var med vid första leveransen, men den var felkonstruerad på fabrik och gick inte att sätta upp. Killarna som satte upp övriga saker var helt ok. Dom trodde det skulle ta en månad innan den tredje enheten skulle kunna sättas upp. Sen dess har jag inte hört något från moogio, förutom en faktura på alla tre enheter som jag fick i förra veckan. Den bestred...

Svar från Moogio Göteborg

Hej Janne. Tack för att du tagit dig tid att skriva till oss, även om du är missnöjd. Vi är sååå ledsna att att ditt ärende missandes av oss under sommaren. Det landande mellan stolarna för vår personalen, under semesterperioden, vilket förstås inte är ok ändå. Vi väntar just nu på de nya delarna, som fabriken hade skickat felaktigt till oss. Återigen, sorry för detta. Vi kommer återkomma till er så fort vi fått de nya delarna. Mvh/Robert Adolfsson

Christina M
Skrev om Moogio Göteborg

Vi köpte en terrassmarkis och i köpet ingick en byggd ställning. Leveransen tog lite tid men när de väl börjat bygga och installera upplevde vi dem som väldig duktiga, och vi är supernöjda med resultatet.

Svar från Moogio Göteborg

Tack Christina för ert fina omdöme. Kul att ni är supernöjda med resultatet. Mvh Robert

Erik B
Skrev om Moogio Göteborg

Produkterna är det inget fel på men kunskap, information och utförande finns det mycket att önska kring. Flera rena fel i information från säljare, bristande information kring eldragning trots flera frågor kring exakt den här frågan, undermålig kontroll vid inmätning som försenade leveransen hela sommaren, seg uppföljning kommunikativt och en inmätning som fungerar men inte ger ett professionellt intryck - markiserna sitter inte snyggt helt enkelt. De har löst problemen (utom de estiska som känns orimliga att ändra ur...

Svar från Moogio Göteborg

Hej Erik. Jag kan bara beklaga att du inte upplever ditt köp, så positivt som både du & vi önskade. Tag gärna kontakt med mig direkt, så kan vi se över vad vi kan ordna/fixa till, så ni trivs bättre med ert solskydd. Du kan nå mig direkt på robert.adolfsson@moogio.se. Ödmjuka hälsningar/Robert A

Lotta L
Skrev om Moogio Göteborg

Blev mycket väl bemött men allt tog väldigt lång tid c:à tre månader från beställning till allt var färdigt

Svar från Moogio Göteborg

Hej Lotta. Tack för ert fina omdöme, även om leveranstiderna har varit längre än normalt i år. Hoppas ni kommer trivas med era fina produkter under lååång tid. Mvh/Robert A

Richard K
Skrev om Moogio Göteborg

Monteringen gick väldigt smidigt och bra, men på grund av felmätning vid införsäljningen fördröjdes det hela.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Richard. Tack för ert omdöme. Tyvärr har även vi drabbats av onormala leveranstiderna har i år. Hoppas ni kommer trivas med era fina produkter under många år framåt. Mvh/Robert A

Birgitta C
Skrev om Moogio Göteborg

Blev väldigt väl bemötta från början Trevliga människor, alltifrån butiken till montörer Förväntningarna uppfylldes Köpte solskydd som ser ut att fungera väldigt väl.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Birgitta Tack så mycket för ert fina omdöme. Vi älskar nöjda kunder. Mvh/Robert A

Tom H
Skrev om Moogio Göteborg

Pålitliga, snabb leverans och montering av rullgardiner. . God kvalitet på textilier och system för rullgardiner.

Svar från Moogio Göteborg

Tack Tom för ert fina omdöme. Kul att ni gillar Moogio´s fina rullgardiner, och den tekniska väven ni valde kommer göra stor nytta för ert inomhusklimat under många år framåt. Mvh/Robert A

Arve O
Skrev om Moogio Göteborg

Trevligt bemötande och planerat leverans

Svar från Moogio Göteborg

Hej Arve Tack för ert betyg. Ni kommer kunna njuta av era fina Moogioprodukter under många år. Mvh/Robert A

Nina L
Skrev om Moogio Göteborg

Allt var jättebra förutom att leveranstiden blev mycket längre och ingen info angående det.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Nina Tack för er fina betyg. Ja, leveranstiderna detta år, har varit besvärande för hela branschen. Hoppas ni kommer njuta av era fina produkter under många år framöver. Mvh/Robert A

Marie & Hans W
Skrev om Moogio Göteborg

Vi kunde inte få ett bättre bemötande allt var så bra från första kontakten med butiken till offert från säljaren. Vi har nu börjat beta av offerten, får tyvärr ta lite i taget annars hade vi gärna köpt allt som vi fick som förslag men det blev en stor summa att lägga på en gång men fina förslag på lösningar för oss och vårt hus. Vi kommer att fortsätta att handla från Moogio då vi handlat av er två ggr nu och vi hade samma upplevelse när vi för 10 år sedan handlade på Moogio i Uddevalla, så trevligt bemötande och allt har fungerat i alla år.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Hans & Marie Tack såååå mycket för ert fina & snälla omdöme. Tack själva för trevligt bemötande från första kontakten och hela vägen. Sköt om er. Mvh/Robert A

Lars J
Skrev om Moogio Göteborg

Struligt vid leverans och montering. Dåligt med återkoppling. Bra i övrigt.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Lars. Tack för ditt omdöme. Leveranstiderna har i år tyvärr varit mycket besvärliga för oss. Jag beklagar detta. Gott att höra att ni för övrigt är nöjda med Moogio. Mvh/Robert A

Håkan F
Skrev om Moogio Göteborg

Mycket bra installation och service

Svar från Moogio Göteborg

Hej Håkan. Gott att höra att allt är till belåtenhet. Ha en skön sommar! /Robert Moogio

Patrick O
Skrev om Moogio Göteborg

Bra kvalitet på produkterna och vänligt och kunnigt bemötande.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Patrick Tack för det fina omdömet. Vi älskar glada & nöjda kunder. Ha en superskön sommar, både i solen & även i skuggan. Mvh Robert Adolfsson, Moogio

Marius H
Skrev om Moogio Göteborg

Köpte en markis. Säljare med bra kundbemötande. Installation blev fel först men gjordes om utan knorr. Skulle det bli aktuellt igen kommer jag kontakta Moogio igen.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Marius Ibland blir det lite fel, och då är det bra & viktigt att man snabbt löser det. Tack för de fina orden, och fina betygen. Ha en fin sommar. Mvh/Robert Moogio Göteborg

Therese A
Skrev om Moogio Göteborg

Köpte en markis med motor att ha över altanen. Moogio svarade snabbt på min förfrågan och de kom även snabbt på ett hembesök. Är nöjd med bemötandet och installationen gick smidigt. Markisen levererades inom lovad tid.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Therese. Alltid kul att ha nöjda kunder. Njut av ert solskydd nu när säsongen smyger sig på. Mvh/Robert Moogio Göteborg

Cecilia B
Skrev om Moogio Göteborg

Bra o snabbt bemötande både i butik o av säljare o monterare av en markis med dubbelkryss på vår stuga.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Cecilia Tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Vi hoppas ni kommer ha glädje av er produkter under lång tid. Mvh/Moogio Göteborg

Kamila G
Skrev om Moogio Göteborg

Jätte dålig service inte bra grejer heller jag är så ledsen att jag välja det er

Svar från Moogio Göteborg

Hej Kamila. Tack för ditt svar. Har du problem med produkterna? Isf vill vi gärna lösa det. Kontakta oss på goteborg@moogio.se, så ska vi hjälpa er, Mvh/Robert, Moogio

Lars D
Skrev om Moogio Göteborg

Ganska okej säljare, men verkade stressad. Beställde en rullgardin med uppmontering. Vid uppsättningen är den lite för lång, men montören sätter upp den i alla fall och tror väl att inte att det märks att den sitter snett. Ser även sprickor i karmen efter skruvarna och en skruv sätter vederbörande i kittet. Säljaren får komma och montera ner den, för att fixa till den. Nu efter lite strul sitter den uppe och fyller sin funktion. Ingen ursäkt och inte någon procent billigare på fakturan. Lovar att jag kommer anlita ett annat...

Svar från Moogio Göteborg

Hej Lars. Tack för din återkoppling. Tråkigt att du upplevt kontakten med oss som du beskriver det. Vi önskar alltid skapa nöjda kunder, och jobbar aktivt för att säkerställa hög kvalitet i alla led. Jag kommer undersöka vad som gått snett, och ber att få återkoppla till dig. Vi ber om ursäkt för tråkig upplevelse, och hoppas vi kan få dig att känna förtroende för oss igen. Ödmjuka hälsningar Robert Adolfsson, ägare Moogio Göteborg.

Frida R
Skrev om Moogio Göteborg

Kunnig och hjälpsam personal. Allt gick snabbt och smidigt både vara gäller beställning och installation

Hej Frida. Tack för ert fina omdöme. Det glädjer oss att ni är nöjda. /Moogio

Cecilia B
Skrev om Moogio Göteborg

Mycket proffsigt och trevligt bemötande!

Svar från Moogio Göteborg

Hej Cecilia God fortsättning! Tack för att du tog dig tid att skriva ett så fint omdöme. Mvh/Robert Moogio

Karin B
Skrev om Moogio Göteborg

Bra möte med säljaren på plats hos oss, varor som levererades enligt överenskommelse och som lever upp till förväntningarna. Toppen!

Svar från Moogio Göteborg

Hej Karin. Härligt att läsa dina fina ord, och ditt fina omdöme! Tack så mycket! En riktigt god jul & gott nytt år önskar vi dig! Mvh/Robert Moogio

Sven L
Skrev om Moogio Göteborg

Vi fick ett fantastiskt engagemang både vid hembesök inför beställning och vid montaget av våra markiser. Resultatet har blivit enastående bra och helt i klass med våra förhoppningar.

Svar från Moogio Göteborg

Hej Sven. Tack för att du tog dig tid att ge ett så fint omdöme. Underbart att höra att markiserna blev så bra, och att ni är så nöjda, Vi älskar att ha nöjda kunder . Mvh/Robert Moogio