Murasaki KB

Götgatan 41, 116 21 Stockholm — Visa karta

Läs vad 13 kunder tycker om Murasaki KB

• Pavas M
    Pavas M skrev om Murasaki KB
    Bemöttes av en trevlig servitris när vi kom in och beställde. Sedan fick vi knappt tag på henne förrän vi skulle ta notan. Det var absolut inte mycket att göra! Beställde både anka och entrecote för att laga själv över hällen. Ganska smaklöst när man inte får någon vettig smaksättning till. Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Murasaki KB
    En sen lunch på Murasakis terass i skinande solsken är aldrig fel. Deras Yakiniku är faktiskt riktigt god, men jag önskar att man fick mer mat. Inte särskilt dyrt heller och jag kommer absolut besöka dem igen. Bra service dessutom! Läs mer
  • Malin
    Malin skrev om Murasaki KB
    Riktigt bra! Entrecote med grönsaker ris o soya för 200 kr som man får grilla på en häll vid bordet är grymt. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Murasaki KB
    Fantastiskt underbar mat men personalen är långsam. Läs mer
  • Svante D
    Svante D skrev om Murasaki KB
    Sushin på bottenvåningen är mycket bra, men en lunch på övervåningen rekommenderas inte trots att det smakar gott - apatisk personal och väntetider på upp till fyrtio minuter innan man får maten. Läs mer
  • Theresia C
    Theresia C skrev om Murasaki KB
    God sushi, speciellt Mama Sushin som är oemotståndlig. Trevligt bemötande och bra läge precis utanför T-banan. Prisvärt! Läs mer
  • Martin Å
    Martin Å skrev om Murasaki KB
    prisvärd restaurang där man få Yakiniku till ett rimligt pris.
    Perfekt för familjer men kanske lite tråkig inredning tyvärr Läs mer
  • K
    K skrev om Murasaki KB
    Nej. När personalen vägrar göra sushi på japanskt vis (dvs. med lite wasabi under fisken) även om man ber dem snällt, utan surt snäser att "så gör vi inte här" då vet man att det är ett RIKTIGT dåligt sushiställe. Att det är ett oambitiöst ställe märker man om de inte har wasabi under fisken men i alla fall kan tänka sig att lägga till det om kunden ber om det. Men på Murasaki vägrar de. Alltså är det inte sushi. Bottennapp. Läs mer
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Murasaki KB
    Stans bästa sushi! Deras makirullar har inte bara avocado, morot, gurka, vårlök, inari tofu utan mild gul syltad saftig pumpa! Så vacker! Helt klart den godaste vegansushin i stan! Med maki, avocado och inaritofubitar. Och ligger så bra vid medborgarplatsen och Björns trädgård. Och du kan dricka gurk och/eller citronvatten till. Läs mer
  • Paulina
    Paulina skrev om Murasaki KB
    Helt klart bästa sushiresturangen i Stockholm. Så otroligt gott! Läs mer
  • Nils G
    Nils G skrev om Murasaki KB
    Riktigt snygg sushi! Jag beställde california rolls som var riktigt goda. De var klart över genomsnittet i smak. Designen dvs uppläggningen är den snyggaste jag någonsin sett på någon sushi restaurang! Kul att man både kan handla take away samt slå sig ner i sushibaren på nedervåningen. På övervåningen finns en fin restaurang. Där man som redan nämnts i tidigare rekomendationer kan grilla sin egen mat mitt i bordet. Även såklart beställa hela sushi sortimentet som finns på nedervåningen. Läs mer
  • B
    B skrev om Murasaki KB
    Bra sushi och mat!
    På övervåningen kan man grilla sin egen mat, fräscht och gott.
    På undervåningen kan man få olika sushikombinationer, som bara lax och avocado.
    Bra priser! Läs mer
  • Linda J
    Linda J skrev om Murasaki KB
    Deras Yakiniku är helt underbar, trevligt att man kan sitta i egna bås med hällar som man grillar maten själv. Väldigt trevlig personal som är tillmötesgående och vänliga. Läs mer
    Ami H gillar detta

Bästa restaurangerna i Stockholm: