Murasaki KB

Götgatan 41, 116 21 Stockholm — Visa karta

Tavastgatan 22, 11824, STOCKHOLM
Tabbouli Södermalm
Johanna H:
Väldigt god mat i trevlig och fräsch miljö. Trevlig personal men vi kände oss lite bortglömda ibland och fick vänta på service, tex påfyllni...

Restauranger nära Murasaki KB:

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Daniel:
Tack för en ypperlig service och kunnande när ni hjälpte oss med serveringstillstånden. Behövde gå igenom provet 5 ggr endast

Timmermansgatan 35, STOCKHOLM
Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvar... Läs mer ›
Solveig F:
Det är en restaurang, maten var god servicen bra. Och priserna Humana Jag rekommenderar stället till mina vänner

Bondegatan 54, STOCKHOLM
Börja din dag och avsluta din kväll hos oss på Bistroteket! Här serverar vi väll... Läs mer ›
Gita H:
Jag bjöd min man på middag. Vi åt moulles (musslor) och vi hade det jättemysigt. Personalen var trevlig och bemötande och vi fick reda på at...

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och... Läs mer ›
Anahi M:
Mysig ställe och god mat. Menyn är enkelt men det är ganska varierad. Stora portioner

Läs vad 13 kunder tycker om Murasaki KB

• Pavas M
    Pavas M skrev om Murasaki KB
    Bemöttes av en trevlig servitris när vi kom in och beställde. Sedan fick vi knappt tag på henne förrän vi skulle ta notan. Det var absolut inte mycket att göra! Beställde både anka och entrecote för att laga själv över hällen. Ganska smaklöst när man inte får någon vettig smaksättning till.
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Murasaki KB
    En sen lunch på Murasakis terass i skinande solsken är aldrig fel. Deras Yakiniku är faktiskt riktigt god, men jag önskar att man fick mer mat. Inte särskilt dyrt heller och jag kommer absolut besöka dem igen. Bra service dessutom!
  • Malin
    Malin skrev om Murasaki KB
    Riktigt bra! Entrecote med grönsaker ris o soya för 200 kr som man får grilla på en häll vid bordet är grymt.
  • Maria S
    Maria S skrev om Murasaki KB
    Fantastiskt underbar mat men personalen är långsam.
  • Svante D
    Svante D skrev om Murasaki KB
    Sushin på bottenvåningen är mycket bra, men en lunch på övervåningen rekommenderas inte trots att det smakar gott - apatisk personal och väntetider på upp till fyrtio minuter innan man får maten.
  • Theresia C
    Theresia C skrev om Murasaki KB
    God sushi, speciellt Mama Sushin som är oemotståndlig. Trevligt bemötande och bra läge precis utanför T-banan. Prisvärt!
  • Martin Å
    Martin Å skrev om Murasaki KB
    prisvärd restaurang där man få Yakiniku till ett rimligt pris.
    Perfekt för familjer men kanske lite tråkig inredning tyvärr
  • K
    K skrev om Murasaki KB
    Nej. När personalen vägrar göra sushi på japanskt vis (dvs. med lite wasabi under fisken) även om man ber dem snällt, utan surt snäser att "så gör vi inte här" då vet man att det är ett RIKTIGT dåligt sushiställe. Att det är ett oambitiöst ställe märker man om de inte har wasabi under fisken men i alla fall kan tänka sig att lägga till det om kunden ber om det. Men på Murasaki vägrar de. Alltså är det inte sushi. Bottennapp.
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Murasaki KB
    Stans bästa sushi! Deras makirullar har inte bara avocado, morot, gurka, vårlök, inari tofu utan mild gul syltad saftig pumpa! Så vacker! Helt klart den godaste vegansushin i stan! Med maki, avocado och inaritofubitar. Och ligger så bra vid medborgarplatsen och Björns trädgård. Och du kan dricka gurk och/eller citronvatten till.
  • Paulina
    Paulina skrev om Murasaki KB
    Helt klart bästa sushiresturangen i Stockholm. Så otroligt gott!
  • Nils G
    Nils G skrev om Murasaki KB
    Riktigt snygg sushi! Jag beställde california rolls som var riktigt goda. De var klart över genomsnittet i smak. Designen dvs uppläggningen är den snyggaste jag någonsin sett på någon sushi restaurang! Kul att man både kan handla take away samt slå sig ner i sushibaren på nedervåningen. På övervåningen finns en fin restaurang. Där man som redan nämnts i tidigare rekomendationer kan grilla sin egen mat mitt i bordet. Även såklart beställa hela sushi sortimentet som finns på nedervåningen.
  • B
    B skrev om Murasaki KB
    Bra sushi och mat!
    På övervåningen kan man grilla sin egen mat, fräscht och gott.
    På undervåningen kan man få olika sushikombinationer, som bara lax och avocado.
    Bra priser!
  • Linda J
    Linda J skrev om Murasaki KB
    Deras Yakiniku är helt underbar, trevligt att man kan sitta i egna bås med hällar som man grillar maten själv. Väldigt trevlig personal som är tillmötesgående och vänliga.
    Ami H gillar detta

Götgatan 41, 116 21 Stockholm