Nordic Bil Begagnade Bilar AB

2.5

13 omdömen om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Adam mallam modu U
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Jag rekommenderar inte att någon köper från Nordic bil AB. Jag köpte en bil på distans från dem men den var inte som den ska. Det fanns tydliga brister som de inte visat. Så jag ville häva köpet som lagen säger, att när man köper på distans då har man 14 dagar ångerrätt, men de nekade och vägrade att ta emot bilen så jag kontaktade konsumentverket och anmälde de hos allmänna reklamationsnämnden. De erbjöd att laga bristerna men jag ville inte för jag tappade förtroendet på dem.

Fitim U
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Är super nöjd med bilen som jag köpte på nordicbil.

Amanuel Keflit T
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Köpte en RS3 här. En seriös och trygg bilhandlare måste jag säga, och såna finns det bannemej alldeles för få av. Proffsigt bemötande när jag hörde av mig gällande diverse frågor. Även plus i kanten att dom erbjöd sig att visa bilen efter stängning så att det skulle matcha mitt schema. Kan starkt rekommendera den här bilhandlaren och har bara gott att säga om dom.

First-Name L
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Det va trevligt bemötande, fick det jag ville på ett bra pris och allt va felfritt. Jag rekommenderar verkligen detta ställe!

Jesper S
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Jag köpte en bil härifrån och affären gick väldigt snabbt med många löften. Ägaren lovade att göra en rättelse, men det dröjde flera veckor innan något hände. Detta ledde till att jag fick fakturor från försäkringsbolag på flera tusen kronor, som skulle vara en "prova-på-försäkring". Jag försökte skicka SMS och mail i flera dagar, men jag fick aldrig något svar. Jag kan verkligen inte rekommendera den här platsen, eftersom jag till slut var tvungen att lösa problemet själv och betala hundratals kronor i onödan. De går inte att lita på, och deras kommunikation är mycket oseriös.

Gunilla L
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Trevlig under bilköpet. Fick kalla handen sen - obesiktigad bil med många problem. Aldrig mer! Bilskojare till max.

Kent P
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Gör inte affärer med dem!!!! Har handlat en hel del bilar genom åren, men denna bilskojare tar nog ändå rekordet. Oseriösare skitsnackare får man leta efter.

Gunilla L gillar detta
Patrik Sebastian William L
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Bra bemötande..påtalade de som va problem och ärlig.. kört bilen 55 mil hem och kollat igenom den och är supernöjd. Snabbt enkelt smidigt och ärligt..

Susanne W
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Jätte nöjd! Har aldrig någonsin fått sånt fint bemötande och sån service, som jag fått hos denna bilhandlare. Försäljaren som sålde bilen ställde upp till 100% från början till slut. När jag hittade några fel på bilen efter köp så tog han direkt in bilen och fixade felen. Det var aldrig tal om något annat. Kan varmt rekommendera denna bilhandlare. Behöver jag byta bil igen, så vet jag vart jag ska gå! Sussi

Klaudia K
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Värsta jag har varit med om. Köpte en Peugeot 308 från dom med tiden visade sig att det var fel på motorn, sommardäck som vi ”fick” tillsammans med bilen passade inte till just min Peugeot utan det var däck från en Toyota, fel på lampan. KÖP ALDRIG FRÅN DOM, helt oseriösa.

Gunilla L och sandra K gillar detta
Carl Björn Alexander B
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Vi behövde en stor och säker familjebil och därför även valde att köpa via bilfirma. Kommer hem med bilen och upptäcker efter några dagar fler och fler fel som gör att bilen inte känns säker. Vi valde en ny bilhandlare som gick igenom bilen. Förlorade över 40 tusen på denna bil då den var så pass dåligt skick. hjullagret fram visade sig vara löst vilket kunde varit ren livsfara om vi åkt iväg med bilen på semester. Rostfläckar som ful lagats vilket även gör att garantin för rostskydd inte gäller längre. Helt rostig undertill....

Gunilla L och sandra K gillar detta
ALI SALIM MOHAMMED A
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

AKTA ER Köp aldrig bil hos denna killen även om priset är lockande. Han är lurig o duktig på det han gör. Bilen skulle ha varit servad hos bra verkstad plus kamram byte inget av det var sant. I servis boken. Står det egen servis han som ägde bilen innan mig har servat bilen själv två gånger. Kamrem var inte byte. Han fick betala kostnader till slut. Han Skulle skicka sommardäcket efter 3 dagar plus bakljus. Fick ringa varje dag till slut så gav han upp o skickade sommardäck efter två månader. Ingen bakljus än. Bakluckan...

sandra K och Carl Björn Alexander B gillar detta
Anton P
Skrev om Nordic Bil Begagnade Bilar AB

Åkte halva landet och kom hem tomhänt, kollade på en bil vars dem lackat om trösklar och "rinningarna" har dem dragit med papper innan det torkat, såg förjävligt ut. Repa från bakhjul till framdörr. Dem lovade mig att bilen skulle vara i nyskick, inte en ett dörruppslag eller stenskott. Kommer inte besöka dem igen.

sandra K och Carl Björn Alexander B gillar detta