Alla kategorier Målare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Nordisk Yta Nordisk Yta Stockholm

Nordisk Yta Stockholm

En del av Nordisk Ytanordiskyta.se

Alströmergatan 34, 112 47 Stockholm — Visa karta

Nordisk Yta Stockholm fick sitt nuvarande namn år 2015 efter att ha varit medlem i företagsgruppen Nordisk Yta sedan 2012. Tidigare hette bolaget Granath och Pols Målerifirma och erfarenheten inom bolaget sträcker sig tillbaka till 1987. Idag jobbar ett 15-tal målare på Nordisk Yta Stockholm på Kungsholmen.

Genom nätverket som Nordisk Yta skapat kan vi erbjuda dig som kund ett brett sortiment av måleritjänster. Allt från dekorationsmålning och schablonmålning till målning av plåttak och fasader. Även andra hantverkstjänster såsom golvläggning, kakelsättning och mycket mer går att få genom oss!

Hör av dig så hittar vi en lösning som passar just dig och ditt projekt!

Läs vad 29 kunder tycker om Nordisk Yta Stockholm

• Shevon O

2018-12-08

Shevon O skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Målning av tak och väggar i hall och sovrum.
    En annan firma hade för några år sedan målat taket med en dålig färg. Nordisk yta tog bort den gamla grundfärgen och spacklet. Sedan spacklade de på nytt och målade både tak och väggar.
    Jag tycker det är viktigt att det blir ett bra grundarbete och resultat. Var lite orolig innan men resultatet blev mycket bra. Tycker också att arbetsledare och målare var väldigt lyhörda och svarade direkt på frågor. De tog också hänsyn till att jag har katt så att han inte blev skrämd.

Grundligt arbete från grunden. Lyhörd personal. Bra slutresultat. Kan varmt rekommendera Nordisk Yta. Läs mer
  • 2018-12-08

Peter S skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Trevligt bemötande
    I efterhand vid genomgång av utfört arbete kan man konstatera att ytligt sett ser allt bra ut men ett faktum är att relativt många ytor har lite väl mycket damm i färgen. Något som jag inte är van vid. På ett av fönstren har man inte brytt sig om att vare sig skrapa bort gammal färg och man har ej heller spacklat ytor som haft behov av detsamma. Resultatet har här blivit rent ut sagt dåligt Läs mer
    2018-12-08 Ken G svarar Peter S
    Hej Peter, Tack för ditt omdöme! Tråkigt om vi inte nått upp till din förväntning på slutfinish. Då vi målade både utvändigt och invändigt vore det intressant att få diskutera vart du inte blev nöjd. Vi vill alltid veta om något inte blivit bra så vi kan förbättra oss!

Med vänlig hälsning,

Ken Granlund
  • 2018-12-06

Gunnar F skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Gällde ommålning av 42kvm lägenhet. Vi är mycket nöjda över arbetet som utförts. Ken är väldigt bra och lyhörd för önskemål och allt flöt på väldigt bra. Inga konstigheter, enligt tid och offert. Seriöst och kunnigt företag, rekommenderas! Läs mer
  • Håkan S

2018-12-04

Håkan S skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Dom e grymma på alla sätt å vis, inga konstigheter 👍 Läs mer
  • 2018-12-04

Mabel M skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Otroligt proffessionellt. Upplevde att dom värnade om mig som kund till 100%! Arbetet utfört enligt avtal och exemplariskt. Var alltid tillgänglig vid kontakt eller vid eventuella frågor som uppstod. Mer än prisvärt, topp kvalitet på deras produkter samt ett bolag som värnar om miljön, rekomenderar varmt Nordisk Yta. Läs mer
  • Gme Gramic Development Hb G

2018-12-04

Gme Gramic Development Hb G skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Mycket trevlig och serviceminded personal i Sthlm regionen, utmärkt utfört arbete. Läs mer
  • 2018-12-04

Lena R skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Helrenovering hall.
    Trevligt bemötande och professionellt utförande. Lätt att komma i kontakt med Ken. Mycket bra! Läs mer
  • 2017-04-12

Rose-Marie J skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Proffsigt bemötande.
    Snabb återkoppling.
    Utmärkta måleri och tapetserings arbeten. Läs mer
  • 2017-04-11

Christer C skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Målning av 6 st trapphus. VD , arb ledare o målare fungerade bra Läs mer
  • 2017-04-10

Sonja Ö skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Vi anlitade Nordisk Yta Stockholm för målning av tak och väggar i hallen, vardagsrum och kök.
    Vi är helnöjda och jätteglada över det fantastiska resultatet!
    Allt arbete utfördes på bästa sättet. Vi kan bara rekommendera Nordisk Yta. Läs mer
  • 2017-04-07

Christoffer W skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Hade dom på ett bygge där vi renoverade upp en villa och det blev ett kanon resultat👌 Läs mer
  • 2017-04-07

Lisa L skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Har använt Nordisk Yta Sthlm (med "projektledare" Ken i spetsen) både för privat målningsuppdrag och uppdrag för vår bostadsrättsförening (målning av trapphus, dörrar och källarutrymmen). Kan varmt rekommendera Nordisk Yta då de upplevdes proffsiga och duktiga i utförandet, duktiga rådgivare i färgval, enkla att jobba med, bra kontaktnätverk gällande ytterligare hanteverkare (ex golvslipare) och prisvärda och tydliga offerter, som också speglade det faktiska slutpriset.

Lisa, Enskede Läs mer
  • 2015-04-16

Sara A skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Vi är otroligt nöjda med Granath & Polsk! Mycket proffsig kontaktperson, och målaren gjorde ett helt fantastiskt jobb! Alltid i tid och med en mycket trevlig attityd - och vårt sovrum blev finare än vi kunnat önska oss! Så roligt att det finns så duktiga målare kvar! Läs mer
  • 2015-04-08

Rulle V skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Skulle aldrig rekommendera denna firma. De är urtypen för dåliga hantverkare. Lovar brett men kommer inte ens när de ska. Har fått byta till en annan firma istället som gjorde jobbet istället för att bara snacka. Läs mer
  • 2014-11-25

Christer S skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Tapetsering. Bra arbete. Trevlig, kunnig och förstående personal. Läs mer
  • 2014-11-15

Mats J skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Alldeles utmärkt, duktiga och bra samarbete. Rekommenderas. Läs mer
  • 2014-11-05

Lisa G skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Mycket bra bemötande och ett väl utfört arbete. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2014-11-03

Jakob L skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Snabb service, pålitliga, god kvalitet på utfört arbete! Läs mer
  • Steven A

2014-10-16

Steven A skrev om Nordisk Yta Stockholm
    We used Granath & Polsk to repaint our apartment white. We contacted them roughly 4 weeks before we wanted the work to begin. Ken came the next day, discussed what, how and when the work could be done, and send a quotation within a few days.
    The whole process of getting materials to the apartment, painting and cleaning up was well planned and executed. The job was done quickly and on schedule. We are very happy with the result, and would definitely recommend Granath & Polsk to others. Läs mer
  • 2014-03-13

Per E skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Målning och tapetsering av vardagsrum och matsal. Trevlig och kunniga medarbetare. Håller vad de lovar Läs mer
  • 2014-03-06

Pia S skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Superbra! Snabbt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2014-02-06

Lena L skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Andra gången vi anlitar Granath & Polsk. Målat och tapetserat hel lägenhet. Trevligt bemötande, bra rådgivning. Mycket noggrant och proffsigt utfört arbete. Bra samordning med andra underleverantörer. Vettiga priser på utfört arbete. Kan varmt rekommenderas.
    Svante Läs mer
  • 2013-12-16

Linda W skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Väldigt positivt bemötande. Flexibla!
    Rätt så dyra tyvärr.
    Inte så bra på att hitta kreativa lösningar på plats men det beror nog på målaren.
    Resultatet väldigt bra!
    Som helhet mycket nöjda, lite dyra dock. Läs mer
  • 2013-12-11

Roger L skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Bemötandet var positivt, jag talade om vad jag ville ha gjort och fick professionella svar som var lätta att ta till sig.
    Mycket bra jag sätter högt värde på pålitlighet och de levererade företaget
    Väldigt hög service vi började varje morgon med en genomgång så att jag hela tiden var uppdaterad det gillar jag.
    Lite dyrare än andra men tänker man på service och resultat så skulle jag anlita dem igen
    Bra service professionella/tekniskt kunniga glada trevliga lätta att prata med och de förklarar på ett enkelt sätt så att alla begriper Läs mer
  • 2013-12-11

Sara F skrev om Nordisk Yta Stockholm
    De var mycket proffsiga och gjorde ett väldigt bra jobb. Läs mer
  • 2013-12-09

Aline R skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Proffsigt bemötande, kändes seriöst vid första kontakten och mötet. Dagen därpå fick jag en offert, snabbt och proffsigt.
    Jag hade egentligen inga förväntningar då det var en ny kontakt för mig, så från första mötet till efter arbetat var avklarat var vi väldigt nöjda; både med arbetet och de personer vi träffat. Över förväntan!
    Trevlig stämning och god service.
    Jag tycker att det var ett rimligt pris. Arbetet är väl utfört, det tog lite längre tid än vad vi trodde men det var för att den person som hjälpte oss var väldigt noggrann och det märks nu i efterhand.
    Vi är väldigt nöjda med allt från början till slut. Läs mer

Ulf H skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Bra bemötande. Representanter från firman var på plats i lägenheten och inspekterade vad som behövde göras redan samma dag vi ringde. Vi fick offert och jobbet kunde som tur var komma igång direkt. Allt blev färdigt inom utsatt tid. Bra, skickliga och trevliga målare som ville göra ett bra jobb och inte hafsa iväg.
    Extra målare sattes in vissa dagar för att värna om att jobbet skulle bli klart i tid.
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet som blev en nödvändig totalrenovering av väggar, tak, målning snickerier i en nyköpt bostadsrätt.
    Bra med offert! Med tanke på det utmärkta jobb som sedan gjordes är vi även nöjda med priset. Läs mer

Margareta L skrev om Nordisk Yta Stockholm
    Trevliga grabbar.
    Snyggt och välgjort jobb.
    Bara bra.
    Jo det kostar pengar att få målat, därför var det roligt att det blev så bra.
    Rekommenderar dem! Läs mer

Jan V skrev om Nordisk Yta Stockholm