Nordisk Yta Stockholm

Nordisk Yta Stockholm

Nordisk Yta Stockholm AB fick sitt nuvarande namn år 2015 efter att ha varit medlem i företagsgruppen Nordisk Yta sedan 2012, bolaget är dock är spårbart ända till 1987 då det grundades av Bosse Granath och Olle Polsk med namnet Granath & Polsk måleri AB.

Nu drivs det av Ken Granlund och är delägt av Wärngrens Måleri i Uppsala AB som också är del av Nordisk Yta gruppen.

Genom nätverket vi skapat kan vi erbjuda dig som kund ett brett sortiment av måleritjänster men
vi åtar oss även totalrenoveringar genom anlitande och samordning av underentreprenörer.

Företaget är beläget söder om Stockholm i Länna industriområde.

Hör av dig så hittar vi en lösning som passar just dig och ditt projekt!

Läs vad 38 kunder tycker om Nordisk Yta Stockholm 2

2021-02-16
    Superbra service från alla anställda. Ken som är platschef svara alltid på alla frågor.
    Högsta betyg!
  • Jennifer A
    2021-02-16
    Målning av tak, spackling & målning av väggar. Levde upp till alla förväntningar. Jag blev professionellt och trevligt bemött. Företaget levde absolut upp till mina förväntningar och mer därtill. Riktigt fint och cleant resultat. Nordisk yta AB kommer jag utan tvekan att anställa igen för renoveringsjobb!
    2021-02-16
    Målning och tapetsering i nyköpt lägenhet.
    Mkt nöjd över resultat samt att allt gjordes i utlovad tid. Högsta betyg!
    2020-04-08
    Vi fick rekommendationer att använda Nordisk Yta för att måla om väggar och snickerier i vår lgh, vi är mycket glada att vi följde de rekommendationerna! Vår kontakt på Nordisk Yta har varit mycket professionell, hjälpsam, flexibel och alltid trevlig att prata med. Arbetet blev utfört på utsatt tid och resultatet jättefint.
    2020-04-07
    Målning och tapetsering. Vi är jättenöjda, väl utfört arbete och trevlig kontakt.
    2020-04-07
    De hjälpte oss att måla hela vår nyinköpta lägenhet, samt att se till att skåpdörrar och övriga dörrar lämnades in för lackning. Ken, som äger företaget, har varit supertrevlig, tillmötesgående och framför allt tålmodig. Han höll också i kontakter med snickare och elektriker och samordnade detta. Kändes tryggt att han planerade renoveringen och höll i det, då det ju inte är så ofta man gör detta och har rätt grunda kunskaper. Bra resultat och trevliga. Helnöjda!
    Tack för förtroendet och ert fina omdöme! //Ken Nordisk Yta Stockholm
    2019-11-14
    Köpte spackling och ommålning av sovrum. Behövde ha arbetet utfört inom en viss tid, försökte förklara det för chefen innan de antog uppdraget. Informationen gick inte fram till den målare som skulle utföra jobbet, men denna ställde upp ändå och skyndade på med arbetet, men skapade en stressig situtation både för oss och målaren. Målaren gjorde dock ett jättebra jobb, kom när de lovat höll budget etc. Så på det stora hela är vi jättenöjda. Fick även hjälp med färgval som blev bra.
    2019-11-07
    Tapetsering
    Professionellt bemötande, håller alltid vad man lovar.

Har använt Nordisk Yta flera gånger och de har alltid levt upp till förväntningarna.

Mycket bra tycker jag sammanfattar vår upplevelse.
    2019-11-06
    Fantastisk snabba och trevliga. Tack Ken och teamet!
  • Shevon O
    2018-12-08
    Målning av tak och väggar i hall och sovrum.
    En annan firma hade för några år sedan målat taket med en dålig färg. Nordisk yta tog bort den gamla grundfärgen och spacklet. Sedan spacklade de på nytt och målade både tak och väggar.
    Jag tycker det är viktigt att det blir ett bra grundarbete och resultat. Var lite orolig innan men resultatet blev mycket bra. Tycker också att arbetsledare och målare var väldigt lyhörda och svarade direkt på frågor. De tog också hänsyn till att jag har katt så att han inte blev skrämd.

Grundligt arbete från grunden. Lyhörd personal. Bra slutresultat. Kan varmt rekommendera Nordisk Yta.
    2018-12-08
    Trevligt bemötande
    I efterhand vid genomgång av utfört arbete kan man konstatera att ytligt sett ser allt bra ut men ett faktum är att relativt många ytor har lite väl mycket damm i färgen. Något som jag inte är van vid. På ett av fönstren har man inte brytt sig om att vare sig skrapa bort gammal färg och man har ej heller spacklat ytor som haft behov av detsamma. Resultatet har här blivit rent ut sagt dåligt
    Hej Peter, Tack för ditt omdöme! Tråkigt om vi inte nått upp till din förväntning på slutfinish. Då vi målade både utvändigt och invändigt vore det intressant att få diskutera vart du inte blev nöjd. Vi vill alltid veta om något inte blivit bra så vi kan förbättra oss! Med vänlig hälsning, Ken Granlund Nordisk Yta Stockholm
    2018-12-06
    Gällde ommålning av 42kvm lägenhet. Vi är mycket nöjda över arbetet som utförts. Ken är väldigt bra och lyhörd för önskemål och allt flöt på väldigt bra. Inga konstigheter, enligt tid och offert. Seriöst och kunnigt företag, rekommenderas!
  • Håkan S
    2018-12-04
    Dom e grymma på alla sätt å vis, inga konstigheter 👍
    2018-12-04
    Otroligt proffessionellt. Upplevde att dom värnade om mig som kund till 100%! Arbetet utfört enligt avtal och exemplariskt. Var alltid tillgänglig vid kontakt eller vid eventuella frågor som uppstod. Mer än prisvärt, topp kvalitet på deras produkter samt ett bolag som värnar om miljön, rekomenderar varmt Nordisk Yta.
  • 2018-12-04
    Mycket trevlig och serviceminded personal i Sthlm regionen, utmärkt utfört arbete.
    Helrenovering hall.
    Trevligt bemötande och professionellt utförande. Lätt att komma i kontakt med Ken. Mycket bra!
    2017-04-12
    Proffsigt bemötande.
    Snabb återkoppling.
    Utmärkta måleri och tapetserings arbeten.
    2017-04-11
    Målning av 6 st trapphus. VD , arb ledare o målare fungerade bra
    2017-04-10
    Vi anlitade Nordisk Yta Stockholm för målning av tak och väggar i hallen, vardagsrum och kök.
    Vi är helnöjda och jätteglada över det fantastiska resultatet!
    Allt arbete utfördes på bästa sättet. Vi kan bara rekommendera Nordisk Yta.
    2017-04-07
    Hade dom på ett bygge där vi renoverade upp en villa och det blev ett kanon resultat👌
    2017-04-07
    Har använt Nordisk Yta Sthlm (med "projektledare" Ken i spetsen) både för privat målningsuppdrag och uppdrag för vår bostadsrättsförening (målning av trapphus, dörrar och källarutrymmen). Kan varmt rekommendera Nordisk Yta då de upplevdes proffsiga och duktiga i utförandet, duktiga rådgivare i färgval, enkla att jobba med, bra kontaktnätverk gällande ytterligare hanteverkare (ex golvslipare) och prisvärda och tydliga offerter, som också speglade det faktiska slutpriset.

Lisa, Enskede
    2015-04-16
    Vi är otroligt nöjda med Granath & Polsk! Mycket proffsig kontaktperson, och målaren gjorde ett helt fantastiskt jobb! Alltid i tid och med en mycket trevlig attityd - och vårt sovrum blev finare än vi kunnat önska oss! Så roligt att det finns så duktiga målare kvar!
    2015-04-08
    Skulle aldrig rekommendera denna firma. De är urtypen för dåliga hantverkare. Lovar brett men kommer inte ens när de ska. Har fått byta till en annan firma istället som gjorde jobbet istället för att bara snacka.
    2014-11-25
    Tapetsering. Bra arbete. Trevlig, kunnig och förstående personal.
    2014-11-15
    Alldeles utmärkt, duktiga och bra samarbete. Rekommenderas.
    2014-11-05
    Mycket bra bemötande och ett väl utfört arbete. Rekommenderas varmt.
    2014-11-03
    Snabb service, pålitliga, god kvalitet på utfört arbete!
  • Steven A
    2014-10-16
    We used Granath & Polsk to repaint our apartment white. We contacted them roughly 4 weeks before we wanted the work to begin. Ken came the next day, discussed what, how and when the work could be done, and send a quotation within a few days.
    The whole process of getting materials to the apartment, painting and cleaning up was well planned and executed. The job was done quickly and on schedule. We are very happy with the result, and would definitely recommend Granath & Polsk to others.
    2014-03-13
    Målning och tapetsering av vardagsrum och matsal. Trevlig och kunniga medarbetare. Håller vad de lovar
    2014-03-06
    Superbra! Snabbt och professionellt bemötande.
    2014-02-06
    Andra gången vi anlitar Granath & Polsk. Målat och tapetserat hel lägenhet. Trevligt bemötande, bra rådgivning. Mycket noggrant och proffsigt utfört arbete. Bra samordning med andra underleverantörer. Vettiga priser på utfört arbete. Kan varmt rekommenderas.
    Svante
    2013-12-16
    Väldigt positivt bemötande. Flexibla!
    Rätt så dyra tyvärr.
    Inte så bra på att hitta kreativa lösningar på plats men det beror nog på målaren.
    Resultatet väldigt bra!
    Som helhet mycket nöjda, lite dyra dock.
    2013-12-11
    Bemötandet var positivt, jag talade om vad jag ville ha gjort och fick professionella svar som var lätta att ta till sig.
    Mycket bra jag sätter högt värde på pålitlighet och de levererade företaget
    Väldigt hög service vi började varje morgon med en genomgång så att jag hela tiden var uppdaterad det gillar jag.
    Lite dyrare än andra men tänker man på service och resultat så skulle jag anlita dem igen
    Bra service professionella/tekniskt kunniga glada trevliga lätta att prata med och de förklarar på ett enkelt sätt så att alla begriper
    2013-12-11
    De var mycket proffsiga och gjorde ett väldigt bra jobb.
    2013-12-09
    Proffsigt bemötande, kändes seriöst vid första kontakten och mötet. Dagen därpå fick jag en offert, snabbt och proffsigt.
    Jag hade egentligen inga förväntningar då det var en ny kontakt för mig, så från första mötet till efter arbetat var avklarat var vi väldigt nöjda; både med arbetet och de personer vi träffat. Över förväntan!
    Trevlig stämning och god service.
    Jag tycker att det var ett rimligt pris. Arbetet är väl utfört, det tog lite längre tid än vad vi trodde men det var för att den person som hjälpte oss var väldigt noggrann och det märks nu i efterhand.
    Vi är väldigt nöjda med allt från början till slut.
    2013-12-06
    Bra bemötande. Representanter från firman var på plats i lägenheten och inspekterade vad som behövde göras redan samma dag vi ringde. Vi fick offert och jobbet kunde som tur var komma igång direkt. Allt blev färdigt inom utsatt tid. Bra, skickliga och trevliga målare som ville göra ett bra jobb och inte hafsa iväg.
    Extra målare sattes in vissa dagar för att värna om att jobbet skulle bli klart i tid.
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet som blev en nödvändig totalrenovering av väggar, tak, målning snickerier i en nyköpt bostadsrätt.
    Bra med offert! Med tanke på det utmärkta jobb som sedan gjordes är vi även nöjda med priset.
    Trevliga grabbar.
    Snyggt och välgjort jobb.
    Bara bra.
    Jo det kostar pengar att få målat, därför var det roligt att det blev så bra.
    Rekommenderar dem!
    2013-12-06
    Bra och proffsigt bemötandet. Bra utfört jobb.