Optimal Montage Kaj Forslöf AB

3.8

15 omdömen om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

MARINA A
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Stephen och hans team, elektriker, rörmokare, målare, från OPTIMAL MONTAGE ,kom och renoverade min IKEA kök inom den avtalade tiden på 2 v. Snabbt, effektivt, proffsigt! Inga konstigheter, inga stora avfalls säckar på trotoaren! Mina grannar undrade: Har du verkligen renoverat köket? Vi har inte hört något! Jättenöjd och rekommenderar varmt OPTIMAL MONTAGE!

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Anna C
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Ett insatt kök från Ikea men slarvigt gjort med bl.a kaklet som sitter snett och inte jämna linjer med fog(eller vad det nu heter) Och en läcka från diskhon så att en liten del av träskivan under disken blev fuktskadad!Allt med tid och pengar får JAG stå för,iallafall med kaklet,med fuktskadan vet jag ännu inte. Mycket besviken.

LILL L
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Inte att rekommendera. Nybörjarmiss vid montering av skåp. Skillde 3cm på över- och underskåp. De missade att kontrollmäta takhöjd, innebar flera extraturer till IKEA. Tar inget ansvar. Debiterar extra för sånt som skulle ingå. Läs offerten noga, för det ni kom överens om muntligt gäller ej.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Tommy N
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Undvik detta företag. Mycket strul och förseningar. Använder oseriösa underentreprenörer som de sedan inte tar någon ansvar för. Försöker tvinga fram betalning innan arbetet är klart

ZOFIA R
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Jag köpte ny kök på IKEA och montering utfördes av Optimal Montage. Snickaren Samuel gjorde hela jobbet och skötte alla kontakter med övriga inblandade. Jag är nöjd med deras jobb, och tackar Samuel för alla goda råd, samt trevlig bemötande ! Hälsningar Zofia R

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Alexander Åke S
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Helt okej, skulle inte anlita igen.

PERNILLA S
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Byggde om mitt kök och köpte det av IKEA. Anlitade Optimal montage som IKEA verkligen rekommenderar. Beställde mättjänst och Bengt var här och mätte och kom med bra idéer. Kaj hörde av sig gällande starttid och snickare Rasmus var kontaktperson för mitt bygge. Så tillmötesgående, snabb, noggrann och effektiv. Dessutom skötte han alla kontakter med målare, rörmokare och elektriker. Allt fungerade jättebra. Det bästa var att Rasmus alltid hörde av sig och bestämde tider och de stämde alltid. Sånt är viktigt när privatliv ska...

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

SANDRA NATASHA B
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Vi bygger nytt hus och anlitat Optimal Montage via IKEA. Vi har även köpt till mättjänst och förbesiktning . De var väldigt flexibla vilket passade oss utmärkt då det är en byggarbetsplats och vi haft begränsad tillgång till huset. De samarbetade med entreprenadens VVS, Elektriker och snickare och det var god kommunikation och flöt på utan problem. De dök upp på utsatt tid och körde ett ytterligare besök efter Besikning i huset på kort varsel och varit tillmötesgående i den hjälp vi behövt. Vi har haft hjälp av Eddie,...

Niklas T
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Vi är väldigt nöjda med Optimal Montage. Vi kom i kontakt med företaget på IKEA när vi i våras skulle byta ut vårt kök. De har från start varit väldigt kommunikativa och började med en förbesiktning som en extra trygghet. Samarbetet mellan hantverkaren (Simon), elektriker, VVS och målarfirma flöt på bra, och köket var klart nästan en vecka före planerat slutdatum. De rev och transporterade bort det gamla köket på en dag utan några spår av rivningsarbetet varken i trappuppgången eller utanför bostaden. De la nytt klick-golv,...

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

ROLAND K
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Jag är supernöjd med Optimal Montage! Jag hade den stora turen att få Micke som hantverkare. Det visade sig att Micke var en riktig klippa,kunnig och effektiv. Dessutom jäkligt trevlig och sympatisk. Samtliga inblandade i mitt kök VVS,elektriker och målare har gjort ett kanonjobb.VD Kaj Forslöf har varit mycket tillmötesgående för mina önskemål mm.Dessutom höll sig slutfakturan inom offerten med tillägg endast för material.Inga fantasisummor där. Två veckor innan jul var köket klart. På Julafton drog jag igång värmegolvet...

Anna W
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Jag är mer än nöjd med Optmal Motage/Kaj Forslöf från dag ett! Levererar till 100%. Jag var bortrest under en period av min totalrenovering av mitt kök och IKEA hade missat några delar i beställningen, då åker Optimal Montage(Rasmus) över helgen och köper dessa delar så de kan fortsätta jobbet! Kan inte ge mer ros. Jag har världens vackraste kök numera tack vare Optimal Motage/Kaj Forslöf. Rekommenderar alla att anlita dem!

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 174 omdömen 4.7 av 174 omdömen

SILVIA F
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Renovering av kök. Det gick fort men de missade kvaliteten, det enda de tänkt på är att arbetet ska göras snabbt. De har rivit bort tapet, använt kofot när de skulle ta bort en del av en gipsvägg som orsakade stora hål i väggen på flera ställen och sprickor. Skåpen sitter snett. Golvet är inte lagt enligt avtalat och sviktar. Taklist har släppt vid rivningen av köket. Dörrfoder byttes, det är mellanrum mellan vägg och dörrfoder. Vi har påtalat bristerna, renoveringen utfördes i februari 2018, inget resultat ännu trots att det gått 8 månader.

Donna S
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Kan jobba men utan professionalitet. Rekommenderar att anställa mera professionella medarbetarna. Har gått i twist för dåligt utfört jobb.

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Jojje L
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Vi har i över 10-år samarbetat med Optimal montage renoverat flera 100-tals kök och vill bara här lämna vår bedömning från ett branchperspektiv, och det omdömet är väldigt högt. Det ryms mycket kompetens och erfarenhet på Optimal Montage och deras vilja att lösa problem och genomgripande förståelse för köksrenoveringar gör att vi varmt rekommenderar dem.

Robert N
Skrev om Optimal Montage Kaj Forslöf AB

Lysande leverantör, allt på utsatt tid till rimlig kostnad, mycket tillmötesgående och flexibla. Rekommenderas varmt!

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen