Otium, sid 2

Nordenskiöldsgatan 7A, 413 09 Göteborg — Visa karta

Otium slog upp dörrarna till den trendiga Linné-salongen i januari 2016. Hit hittar många göteborgare för att styla och fixa håret på mängder av kreativa sätt. Allt från det naturliga balayage till rosa hårfärger till flätor och Hairtalk extensions. Här kan man även passa på att fixa bryn och fransar, olaplex, eller varför inte trimma skägget hos vår barberare. Här får du alltid det där lilla extra! Njut av en cappuccino, lyxig choklad och den härliga miljön.

Kontakta oss för mer information om våra behandlingar eller boka en tid direkt på vår hemsida. Kom dock ihåg att boka in besöket i god tid, då luckorna fylls upp snabbt! Kärlek från Otium

Läs vad 83 kunder tycker om Otium

Kristin G skrev om Otium
    Jag blev väldigt nöjd! Har aldrig varit så nöjd med ett frisörbesök tidigare faktiskt! Jag är naturligt rödlätt, har torrt och slitet hår samt hade klippt mig några veckor tidigare på en annan salong, som tyvärr klippte snett.
    Så min frisör på Otium klippte, behandlade med olaplex samt tonade mitt hår i en varm blorange. Mycket fint! Jag fick även frukt, kaka och kaffe vilket var mycket trevligt. Jag köpte också egen olaplex att ta med mig hem samt värmeskydd, och jag är nöjd med båda produkterna! Läs mer

Catrin S skrev om Otium
    Alltid lika trevligt och härlig miljö att klippa sig i. Sedan supergott kaffe med något litet extra till såsom fruktsallad med glass eller någon god choklad. Läs mer

Elinor H skrev om Otium
    Otroligt kunniga, trevliga och proffsiga! Har skickat dit sju olika klasskompisar med olika sorters hår och olika önskemål och alla är överens om att de inte kommer gå någon annanstans. Då talar vi främst om Sara Carlberg!
    Otroligt duktig på färg och känns som en stylist för hon vet precis vad man passar i och har vunnit mångas förtroende till att göra make overs som blir lika lyckade varje gång.

Går alltid därifrån och känner mig som en stjärna och frisyren och färgen ser bra ut även efter tre månader så det är värt varenda krona!

Kommer aldrig byta frisör! Läs mer

Therese S skrev om Otium
    Otium är en väldigt trevlig frisörsalong. Väldigt trevlig personal. Jag har själv gått hos Therese i flera år och hon är väldigt duktig. Läs mer

Sofia O skrev om Otium
    Väldigt trevlig och kunnig personal. Satte i hairtalk extensions och kunde inte vara mer än nöjd! Man känner sig verkligen välkommen och omhändertagen på Otium. Läs mer

Ida E skrev om Otium
    Very nice service and haircut! Läs mer

Anki K skrev om Otium
    Supernöjd med både klipp o färg! Läs mer

Jessicka B skrev om Otium
    Helen är ett proffs ut i fingerspetsarna! Skickligare och trevligare frisör får man leta efter! Läs mer
  • 2017-11-28

Lissie R skrev om Otium
    Klipp och fön. Bra service och trevligt bemötande. Lyhörd frisör. Läs mer
  • 2017-11-28

Elisabeth L skrev om Otium
    Ser alltid fram emot att gå till min frisör hos Otium. Man har alltid en avkopplade, trevlig och mysig stund där - och blir såklart alltid superfin i håret samtidigt. Top notch! Läs mer

Marie B skrev om Otium
    Goa tjejer som driver en mysig salong, man känner sig alltid välkommen! De är dessutom grymma på hår! Alltid nöjd Läs mer
  • Helen H

2017-11-27

Helen H skrev om Otium
    Alltid supernöjd! Gått hos Kikki i flera år och hon förstår alltid vad man vill göra och utför det det utmärkt. Sen får man ju en liten trevlig pratstund också. Läs mer

Linn G skrev om Otium
    Alltid sjukt nöjd efter att dom fräschat upp mitt hår och super trevliga :) Läs mer

Sabina W skrev om Otium
    Fantastiskt ställe som jag återkommer mer än gärna till! Mysigt och välkomnande ställe och alltid trevligt bemötande! Oerhört proffsiga och ger bra förslag på vad som passar en själv! Klipper och slingar/färgar håret och blir alltid lika nöjd! Bra färgkombinationer och av bra kvalité! Uppfyller alltid mina förväntningar inför varje besök! Pricken över i:ett är det goda tilltugget iform av kaffe och något ätbart medan färgen sitter i håret! Tummen upp för detta ställe! Läs mer

Ann Louise M skrev om Otium
    En helhetsupplevelse. Klipp och färg. Ett glas rött och skvallertidning. God service och bemötande. Läs mer

Johan B skrev om Otium
    Sara på Otium är inte bara Sveriges första kvinnliga barberare. Hon är också en fantastisk frisör! Jag ser fram emot att gå dit och klippa mig varje gång. Om Sara har tid, missa inte att boka henne! Läs mer

Mia L skrev om Otium
    Alltid supernöjd efter ett besök hos Otium och Helen. Hon lyssnar på kunden och kommer alltid med bra idéer och tips. En superduktig frisör Läs mer

Emelie J skrev om Otium
    Mysig salong, med högsta betyg på bemötande och utfört arbete. Inget att klaga på! Läs mer

Mathias S skrev om Otium
    Mycket trevligt ställe! Läs mer

Patrik W skrev om Otium
    Supernöjd, precis den klippningen jag önskade. Läs mer

Katarina H skrev om Otium
    Alltid toppen, både för mig och mitt barn! Läs mer

Amanda B skrev om Otium
    Sedan min första kontakt med Otium har jag blivit otroligt väl bemött och förväntningarna överträffades när jag fick komma dit på mitt första besök. Jag har varit där ett flertal gånger sedan dess för att färga och klippa mitt hår och har blivit väldigt nöjd varje gång. Jag ser verkligen fram emot varje besök och tycker att min frisör är världens bästa! Läs mer

Cecilia W skrev om Otium
    Alltid lika nöjd med resultatet och det trevliga bemötandet. Läs mer
  • Marie L

2017-11-27

Marie L skrev om Otium
    Jag är mycket nöjd med mIna besök hos Otium. Jag har besökt dem många gånger för att klippa mitt hår och tidigare även färgat håret. Min frisör Helen lyssnar alltid på mina önskemål och jag har stort förtroende för henne. Alla som arbetar på salongen verkar vara glada och trevliga mot sina kunder vilket alltid min frisör varit. Jag lämnar alltid salongen 100 % nöjd. Rekommenderar verkligen denna salong! Dessutom kan nämnas att jag bor i Norrköping och besöker vår dotter ungefär varannan månad i Göteborg och passar då på att klippa mig. Detta innebär att jag åker från Norrköping till Göteborg och klipper mig för jag har inte hittat någon bättre salong i Norrköping. Ger Utium högsta betyg! Läs mer

Gunilla E skrev om Otium
    Jag är jättenöjd med bemötande och utförande. Klippning o slingning har gjorts . Brynform och färg. Köpt volymspray och fuktbalsam. Läs mer

Annika H skrev om Otium
    Kristin får högsta betyg, lyhörd, duktig och väldigt trevlig Läs mer

Susanna D skrev om Otium
    Trendintresserad frisör! Supert! Läs mer

Annika A skrev om Otium
    Alltid nöjd med färg och frisyr! Plus bra service från Sara :) Läs mer

Dan H skrev om Otium
    Bra bemötande och professionell personal. Läs mer

Andreas L skrev om Otium
    Utmärkt frisörsalong och mycket trevlig personal! Läs mer
  • 2017-11-25

Herman J skrev om Otium
    Högsta betyg, Kicki är den bästa frisör jag någonsin haft. Alltid trevligt och proffsigt bemötande och klipper mycket bra!

Herman Läs mer
  • 2017-11-24

Eva O skrev om Otium
    Jag är jättenöjd med Otium. Har haft samma frisör i många år. Hon känner mitt hår och vet vad som passar. Läs mer
  • 2017-11-22

Sandra H skrev om Otium
    Proffsigt bemötande med stort kundfokus och bra servicekänsla Läs mer

Nordenskiöldsgatan 7A, 413 09 Göteborg