Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Oxtorgsgatan Restaurangen AB

3.1

Restaurangen™ ligger mitt i centrum. 1998 slog vi upp portarna på Oxtorgsgatan 14, ett stenkast från Hötorget, sedan dess har vi huserat här med vårt enkla och egna koncept. Det handlar om smaker, att äta flera små rätter i samma storlek.

12 omdömen om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Kristoffer G
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Pissdålig service. Var där och åt med firman för en trevlig middag. Urdåligt.

Jacob L
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Riktigt usel service! Otrevlig personal!

Ignacio  L
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Sämsta servicen jag varit med om! Fruktansvärd personal!

Anna H
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Här äter jag mina centrala snyggluncher, smarrig husman eller fräsch sallad till exempel. Och så deras goda tryfflar på det. Lokalen är skön, ljus, öppen, inredningen är vacker och personalen ambitiös och smidig.

Ida V
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Kul koncept, trevlig lokal och bra läge. Har varit här tre ggr men personalen har tyvärr misslyckats två av dem med dålig service. Men då det sitter är det bra!

Linda B
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Kul koncept, särskilt om sällskapet är intresserat av mat och vin - smaker helt enkelt. Dock lite för "på" personal, vår servitör var svår att få från bordet... enda möjligheten att få en sekund för oss själva var att beställa ett gäng drinkar. allt som allt en superkväll! Ett tips för de som kanske inte känner alla i sitt sällskap särskilt väl.

Nima F
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Själva konceptet är ganska roligt och spännande, lite som tapas med ändå inte. Efter att stället rekommenderats av en kollega till mig besökte jag stället med väldigt stor nyfikenhet och förväntlingar på maten. Personalen lyckades inte under kvällen få till ett rätt när det gäller min beställning (de var dock vänliga och försökte ställa saker till rätta). Jag fick in fel mat två gånger. När maten väl var på plats var den ljummen och intetsägande. Knappt värt priset!

Petter S
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Ahh, finfin restaurang vid en bakgata mitt i city. Fantastiska luncher som antingen serveras som svensk eller internationell lunch med olika prägel & smak beroende på veckodag. Här är nordiskt avskalat, prisvärt & dessutom ytterst trevlig personal. Rekommenderas (men dock är priserna betydligt högre kvällstid + kan ibland även vara lite väl mycket business)

David L
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Vi tar ofta kunder och utländska kollegor hit eftersom menyn är humoristisk och anrättningarna intressanta och aptitliga. Framförallt är det lätt att prata om maten, så om man vill pausa jobbsnacket en stund, är detta perfekt. Restaurangen försöker göra middagen i sig till ett samtalsämne, vilket inte är en dum idé. När man kommer in på det riktiga jobbsnacket igen, är det positivt att det är en ganska stillsam stämning på ett ostressat sätt, samtidigt som det är modernt och inte avsomnat på något tråkigt vis. Som sagt,...

Tobias H
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Konceptkrogen Restaurangen har förvisso några år på nacken men är fortfarande väl värt ett besök. De håller kvar vid smak-idén men varierar förstås meny och inredning. Hela stället är skönt avspänt med en bra drinklounge. Maten ("smårätterna" eller "smakerna") är oftast mycket bra men trots detta lite överprissatt, man landar lätt på runt tusenlappen per person. Personalen är strålande utan att vara stiff på något sätt - helt enkelt proffsiga. Vid ett tillfälle tappade en gäst ett glas i golvet. Det stänkte lite glas runt...

Tobias B gillar detta
Emma L
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

God mat och kanontrevlig personal. Trevlig lokal även om det var alldeles för trångt mellan borden. Maten kunde varit varmare.

Tobias B
Skrev om Oxtorgsgatan Restaurangen AB

Restaurangen är ett ställe som överraskar. Ett märkligt koncept. Snygg inredning, underbara menyer på fattigt papper i kombination med ikea-pennor. Förväntningarna var inte höga efter att jag hade kombinerat ihop min meny med blyertspennan. Men när första tallriken kom in och vinet avsmakades till den perfekta citronrätten, då blev jag frälst. Middagen blev en grym upplevelse till ett mycket bra pris. Nästa gång jag besökte Restaurangen blev jag dock besviken, maten var fortfarande mycket bra medans timingen mellan de olika...

Jonas F och Jenny R gillar detta