Alla kategorier Restaurang Uppsala Uppsala Restaurang Kött Kök & Bar

Väderkvarnsgatan 12, 753 29 Uppsala — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Restaurang Kött Kök & Bar

• Adam S
    Adam S skrev om Restaurang Kött Kök & Bar
    Fick denna restaurang rekommenderad, men det är väl som med filmer, man måste tänka på vem som rekommenderar.

Mat: 3+
    Service: 3
    Lokaler: 4
    Maten var god och vällagad. Oxfilën beställdes 'blodig' och det var nog den absolut blodigaste biff jag någonsint ätit. Sällskapet beställde 'medium' och fick vad som på de flesta ställen skulle klassats som en 'blodig' biff. Restaurangens upplägg är att man komponerar ihop kött, sås och tillval (potatis etc) själv. Detta gör att man nog måste gå några gånger för att hitta de 'ultimata' kombinationerna. Rätterna blir därför något 'ihopsatta' och inte komponerade. När rätten kostar ca 300 kr så är detta ganska irriterande.
    Service: Vänlig och relativt uppmärksam. Det verkar variera gansak mycket mellan olika servitriser. Den som tog vår order visste dock ingenting om vinlistan vilket drar ner betyget. Vi erbjöds att 'provsmaka' det valda vinet och godkänna, vilket inte kändes professionellt men iaf gjorde att vi slapp gissa vilt i listan och riskera få något vi inte gillade.
    Lokaler & Atmosfär: Trevliga lokaler med ganska mörka 'murriga' färger och atmosfär. Man hade vunnit på att byta ut de runda kaféborden mot 'riktiga' restaurangbord. Trevlig atmosfär med blandad publik. Det kan betyda en och annan mobilringning och andra vanor från 'landet'. Känslan för atmosfären sänks av att det på bordet står en korg med 'billiga' chips när man sätter sig. Det känns mest 'tacky'.
    Skall jag gå tillbaka? Troligtvis en gång för att se om ovanstående var ett engångsintryck eller ej. Som skrivs ovan känns det att det finns risk för att det lätt blir 'samma sak' varje gång, så vi får se. Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • John
    John skrev om Restaurang Kött Kök & Bar
    Hyffsad personal. Ganska bra kött som man kan variera genom att addera olika tillbehör. Misserabelt fiskutbud tråkiga veg alternativ som mest känns som nödvändigt ont. Saknar Tonfisken som höll riktigt bra kvalitet vissa ggr. Läs mer
  • Ida Å
    Ida Å skrev om Restaurang Kött Kök & Bar
    Jag har ätit på restaurang Kött kök och bar många gånger och jag gillar tanken med menyn. Maten har varit god varje gång och personalen har varit trevliga. Fin miljö. Läs mer
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Restaurang Kött Kök & Bar
    Mycket trevligt bemötande,först sitter man i baren och väntar påatt få ett bord, trevligt med en liten fördrink, sen blir man bjuden på baconchips som smakar ur gott! Personalen har otroligt mycket att göra, de borde annställaen till så väntetiden på maten var lite över det vanligamen ingen fara! Köttet och alla desssåser vägde lätt upp väntetiden, det smakade utsökt! De har även ett regält föråd för alla dess drinkar som man kan tänka sig! Går gärnasit igen :) Läs mer
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Restaurang Kött Kök & Bar
    Restaurang som fastnat i ett koncept: långsamt tillagat kött. Man väljer vilken bit av djuret man vill ha (så att säga), hur man vill ha det tillagat, vad man vill ha till i form av tillbehör och såser. Stället är i behov av en förnyelse - har man varit där två gånger så är man inte så sugen på en tredje. Läs mer

Bästa restaurangerna i Uppsala:

Lotta K Lotta K tycker:
“Snabba svar vid förfrågningar....” Läs mer

Nybrogatan 42, 11440, Stockholm