RestorFX

RestorFX

Välkommen till RestorFX, marknadsledare inom lackrestaurering med lokal närvaro i över 45 länder. Vi har ca. 30 RestorFX Center i Skandinavien och vi växer snabbt!

Bra att veta om oss:
- Vi har marknadens bästa garantier
- Du får alltid kostnadsfri lackkontroll som utförs av våra utbildade tekniker
- Vi erbjuder rätt behandling för varje bil
- ClearFX,  vårt keramiska lackskydd, är testat och godkänt av The Boeing Company

RestorFX levererar den mest effektiva, permanenta och innovativa tekniken inom bilrestaurerings- och bilvårdsbranschen med målet att fortsätta leda utveckligen.
Vi är inte i branschen för att gå med strömmen utan för att förändra och förbättra den genom att investera våra resurser i innovativa lösningar som driver hela branschen framåt.

Du är välkommen att lämna in ditt fordon hos något av våra RestorFX Center. Vi finns på följande orter: Nyköping, Mönsterås, Halmstad, Helsingborg, Märsta och Lerum.

Läs vad 38 kunder tycker om RestorFX 2

• 2021-05-14
    Supertrevligt bemött och blev mycket nöjd med optimering på min 535d.
    Kan varmt rekommendera RestorFX.
  • 2021-05-13
    Köpte motoroptimering,
    Trevlig personal, bra bemötande, seriös behovsbedömning och ett bra slutresultat.
  • 2021-04-30
    Optimerat en vw transporter och är helnöjd med det extra vridet, mycket trevligt bemötande av kunnig personal.
    Rekommenderar dom.
  • 2021-04-30
    Bokade Optimering till min golf 1.6 tdi

Bra service och kund bemötande.
    Riktigt nöjd med optimeringen hade inte förväntat mig sån stor skillnad, helt ny bil att köra.

Rekommenderar stark att optimera hos RestorFX
  • 2021-04-28
    Bra bemötande inget och klaga på
    Hej Stefan, Tack för visat förtroende, det uppskattas! Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-04-26
    Bra bemötande och trevlig personal
    Hej Marcus, Stort tack för åter visat förtroende. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-04-12
    Lackförsegling utfört på en helg av en Volvo XC-60 med ett mycket gott resultat gjort av en mycket proffsig och tillmötesgående/förstående personal.

Totalupplevelse. +++++. Mycket bra.
    Hej Christer, Tack för dina fina ord. De värmer nåt oerhört!. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-04-10
    Bra utfört arbete samt ett bra bemötande.
    Hej Anita, Stort tack för visat förtroende. Med vänlig hälsning,, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-03-24
    Bilen blev som ny. Mycket Bra service mm. Kan varmt rekommendera dom.
    Hej Mats, Tack för din fina rekommendation, det uppskattas! Med vänlig hälsning,, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-03-09
    Jag vann en tävling. Så jag lämnade in min Mazda rx7 en måndag och hämtade ut den på onsdagen. Vart ett riktigt bra resultat, men några ställen där bilen var omlackerad så kunde man se skillnad. Bra firma och trevlig personal
    Hej Ludvig, Kul att du nöjd med restaureringen av din bil. Vi önskar dig en trevlig sommar med fina Mazdan! Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-03-09
    Hög kompetens, bra service och bemötande, bra system
    Hej Björn, Tack för din fina rekommendation, det uppskattas! Med vänlig hälsning,, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-02-25
    Bra personal. Lackförsegling,interiör o glas.Det ser bra ut idag i alla fall får se över tid.
    Hej Boo, Stort tack för visat förtroende! Varmt välkommen åter /RestorFX Team RestorFX
  • 2021-02-22
    Bra bemötande och proffsigt jobb
    Hej Hans, Tack för din fina rekommendation. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-02-08
    Keramikbehandling
    Jätte bra bemött och trevlig personal
    Nöjd med resultatet
  • 2021-01-29
    Jätte trevlig personal och väldigt bra resultat.
    Hej Adam, Tack för ditt fina omdöme. Vi är glada över att du nöjd med oss och resultatet av din behandling. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-01-21
    Köpte deras restor program.
    Det var ett bra och trevligt bemötande av personalen.
    Resultatet blev betydligt bättre än vad jag trodde att det kunde bli!
    Hej Erik, Tack för visat förtroende. Varmt välkommen åter. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-01-20
    Behandlingen på bilen levde upp till mina förväntningar!
    Hej Amanda, Tack för din fina betyg. Vi är glada över att ha fått förtroendet att ta hand om din fina bil. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2021-01-11
    Keramiskt lackskydd och glansoptimering.
    Blev bemött mycket bra, resultatet blev mycket bättre än mina förväntningar.
    Otroligt nöjd!
    Hej Pontus, Vi jobbar alltid hårt för att överträffa kundernas förväntningar. Stort tack för visat förtroende. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-11-07
    Mycket bra kundbemötande och perfekt utfört jobb.
    Hej Peter, Tack för det fina betyget. Vi är glada över att du är nöjd med det utförda jobbet! Välkommen åter, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-10-30
    Lackförsegling med glasbehandling. Mycket trevligt bemötande.
    Kvaliteten på behandlingen är svår att bedöma så här nära inpå. Blankt o fint just nu, men bilen är ju också helt ny. Frågan är väl hur länge lackförseglingen kommer att hålla min bil blank o fin.
  • 2020-10-27
    Allt är till belåtenhet än så länge, nu är det bara att se hur länge min bil är lika blank och fin som nu.
  • 2020-10-24
    Trevligt bemötande . Och ett välgjort arbete
    Hej Ewa, Tack för det fina betyget. Det uppskattas. Med vänliga hälsningar, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-10-21
    Keramisk lackförsegling.
    Proffesionellt och bra
    Hej Håkan, Tack för det fina betyget och för visat förtroende. Med vänliga hälsningar, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-10-13
    Ärligt talat så visste jag inte vad jag skulle förvänta mig när jag lämnade in bilen. Men när jag väl hämtade den nästa dag, då...
    Helt otroligt, bilen såg otroligt bra ut nästan för bra för att vara på riktigt. Jag hade gärna bockat i en extra stjärna om det hade gått. Värt resan från Stockholm. Jag är mer än nöjd! MVH André
  • 2020-10-09
    Jättenöjd, bilen blev som ny, rekommenderas.
    Hej Alexander, Tack, kul att du blev nöjd med bilen. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-06-17
    Mycket proffsigt arbete, rekommenderas.
    Hej Tomas, Tack för din rekommendation, det uppskattas! Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-06-03
    Bäst helt enkelt, bra bemötande och professionellt arbete!
    Hej Mirza, Tack för din rekommendation. Uppskattas! Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-30
    Min bil har fått RestorFX behandling, som jag förstår nu ett "måste" om man bor i Oxelösund. Nedfallet från SSAB är förödande för bilens lack och framrutor, de små järnoxiderna bränner sig in i ruta och lack.
    Jag erhöll en "ny" bil ett sånt otroligt bra resultat , repor gammal beläggning i lack och ruta som bortblåst. Och invändig behandling av instrumentbräda och säten helt otroligt bra.

Att bilskötsel var en sån komplicerad historia visste jag ej innan, skönt att det finns proffs som har hand om detta som RESTOR FX
    Otroligt kunnig personal som på ett pedagogiskt sätt förklarar allt jag frågar, undrar om behandlingen och hur hålla bil i fortsatt bra skick.
    Jag rekommenderar varmt ett besök hos Restor FX
    Hej Cicci, Tack för din fina rekommendation. Det värmer att läsa den och vi är glada över att ha fått förtroendet att ta hand om din fina bil. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-27
    Min 17 år gamla trotjänare fick en RestorFX-behandling, dvs en restaurering av lacken. Härdad av erfarenhet är man så klart skeptisk till att det skall gå att "renovera" lacken på en gammal bil, men helt klart värt att testa tänkte jag.

Representanten för Nyköpings-stationen var enormt engagerad och förklarade både hur behandlingen går till och hur det skiljer sig från vanlig bilvård.

Resultatet? Jag är sjukt imponerad, bilen ser som ny ut, så när som på de djupare repor som vi på förhand konstaterade inte skulle gå att åtgärda.

Nu skall jag snart se till att de får restaurera min Alfa från -84 också!
    Hej Victor, Hjärtligt tack för din fina recension. Du är varmt välkommen med din Alfa! Med vänliga hälsningar, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-27
    Sjukt bra resultat och kul med ny teknik som faktiskt fungerar. Min Volvo har aldrig någonsin sett bättre ut! Jag har hittills lämnat in mina bilar på polering men det kommer inte att hända igen! Kanonnöjd!
    Hej Tobias, Tack för ditt fina omdöme. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-26
    Jag är imponerad från början till slut. Bilen ser ut som en annan bil i positiv bemärkelse då. Väl värt resan till Nyköping.
  • 2020-05-26
    Resultatet blev minst lika bra som utlovat.
    Hej Peter, Tack för ditt fina omdöme. Vi är glada över att du är nöjd med hur båda bilar blev. Med vänliga hälsningar, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-26
    Supernöjd! Bilen blir otroligt fin, rekommenderar!
    Hej Adde, Tack för din rekommendation. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-26
    Proffsigt bemötande från början till slut och vilket resultat!!!
    Tack Svante, Otroligt kul att du är nöjd med resultatet och vårt bemötande. Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-25
    Nu Har det gått ett år sedan ni fick mig att prova på restorfx behandlingen inför bilinbytet. Om jag säger så här. Det blev inget inbyte. Jag fick ju en ny bil tillbaka av er!

Personalen är trevlig lokalerna är snyggt inredda och resultatet blev helt otroligt bra. Reporna och allt det tråkiga är som borttrollat. Så Om frågan är om jag rekommenderar andra att besöka dem så är svaret självklart ja! Jag vill tillägga att det var billigt också!

Erika och Pär
    Hej Erika, Det värmer otroligt mycket att få ett så fint omdöme av dig. Detta var den första bilen vi gjorde åt dig och vi är tacksamma för den fina Porschen som vi fick förtroendet att restaurera också. Hoppas att ni är lika nöjda med den! Tack än en gång för dessa värmande ord! /RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-25
    Bra service och blev nöjd med resultatet!
    Hej Ahmad, Tack för det fina betyget. Vi är glada att du blev nöjd med resultatet. /RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-25
    Min bil blev bättre än ny. Jag är otroligt nöjd och kan rekommendera Restorfx till alla, verkligen.
    Hej Anette, Det värmer att läsa ditt omdöme och din rekommendation. Tack! Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX
  • 2020-05-25
    Lämnade in min BMW 5 serien 09 vilken var ganska dålig i lacken för Clear FX behandling. När jag hämtade den var den som ny igen. Riktig bra kundbemötande och service. Kommer absolut och lämna in bilen där igen..
    Hej Adnan, Tack för de fina orden. Vi lever på våra återkommande kunder och vi är tacksamma över att du ger oss förtroende för att ta hand om din bil. Varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning, RestorFX Team RestorFX