Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Konditori Ritorno

Konditori Ritorno

Odengatan 80, 113 22 Stockholm — Visa karta

Läs vad 8 kunder tycker om Konditori Ritorno

• joel s
    joel s skrev om Konditori Ritorno
    Idag (tekniskt sett igår) är det fettisdagen. Ritorno är ett klassiskt konditori som dock inte gör sina bakverk själva utan får dem levererade till sig. Idag hade de massa spännande sorters semlor, ganska billiga dessutom (jämfört med liknande ställen) som alla blev uppvisade på bästa sätt i montern. Dessvärre har alla deras semlor med mandelmassa gigantiska problem. Mandelmassa ska vara en smet, inte halva mandlar i grynig geggamoja och det är den tyvärr på Ritorno! Väldigt god bulle, grädden likaså men fy för deras mandel-chunky-massa. För andra gången i rad blev jag sjukt besviken. I övrigt är Ritorno ett stabilt ställe. Halvmysig lokal, ganska generösa öppettider. Dessutom har de ett klassiskt sortiment, som dock gärna skulle kunna vara gjort på plats. Läs mer
  • Gunilla D
    Gunilla D skrev om Konditori Ritorno
    Ett av de mysigaste fiken i där jag tillbringat mycket kvalitetstid. Gott fika och en trevlig miljö. Minus dock för ett stundtals lite märkligt bemötande av personalen. Läs mer
  • Calle L
    Calle L skrev om Konditori Ritorno
    Tidlöst, alltid bra service och härlig atmosfär Läs mer
  • Christina S
    Christina S skrev om Konditori Ritorno
    Måtte de aldrig någonsin göra om stället! K-märk Ritorno innan någon streber kommer med aluminiumunderreden till borden och märkvärdig konst på väggarna. Café Ritorno är ett smultronställe av rang. Jag är där på morgonen, vardag som helg. Finner ro i ett av rummen för att skriva och läsa. Kaffet och mackorna smakar precis så gott som man förväntar sig, jag följer promenadstråket utanför dörren och kurar i värmen. Går och fyller på mitt kaffe, nickar till stammisar och pratar med bröderna som äger och driver stället - med varsam hand. Man ändrar inte på ett vinnande koncept. På lunchmenyn finns fortfarande korv med mos och macka med rödbetssallad. Bullarna har man lagt av med att namnge. De heter "Den där" och "En sån". Tillräckligt med hjärngympa. "Tyvärr" (OBS - nu blir det väldigt subjektivt) drar jag vid lunchtid på helgerna då barnfamiljerna invaderar cafét med barn i bävernylonoveraller och spring i benen. Då finner jag min ro någon annanstans men kommer alltid tillbaka. Läs mer
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Konditori Ritorno
    En klassiker ja! Där har jag varit mycket under åren och det är fortfarande lika bra! Läs mer
  • Per P
    Per P skrev om Konditori Ritorno
    I går kilade jag in efter stängning. Killarna ordnade en macka att ta med och som grädde på moset - rabatt.
    Alltid trevliga, alltid folk, alltid blir man lika sugen på att stoppa i sig kakor och bakverk till förbannelse.
    För den kändiskåta individen är detta ett bra café att sitta på. Som oftast stöter man på kända ansikten; från Tomas Andersson Wij till Torkel Petersson. Läs mer
    Malin S, Nikke L, Björn W gillar detta
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Konditori Ritorno
    Vasastans absolut bästa sitta-ner-och-läsa-bok alternativ tidningen-fik. Det inre rummet fungerar under terminerna som studierum och värmestuga för studenter från något av stadens universitet och högskolor. På helgen kan det komma några Buga Boo-barnvagnar too many; med tillhörande sockerjunkies som skriker av själslig utmattning innan de fått morotskaka i munnen och över fejset, och efteråt för att de ogillar att ha den där kakan i och utanför truten. kaffet är i det närmaste odrickbart. Jag brukar köpa en kopp som en platshållare; tror inte man kan drälla in och sitta där med en enkel kopp vatten. Skulle de få ordning på kaffet skulle stället kunna rankas som top of the line. Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Anna K
    Anna K skrev om Konditori Ritorno
    Ett mycket trevligt cafe med trevlig personal som ofta bjuder till skratt. Perfekt för att träffa sina vänner och dricka den godaste capucino. Maten är god och disken är alltid fyld med godsaker. Rekommenderas! Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Terese H Terese H tycker:
“Trevligt bemötande och god lun...” Läs mer
4.6 i betyg av 1954 omdömen
4.0 i betyg av 2060 omdömen