Alla kategorier Begagnade bilar Östergötland Linköping Roxens Bilservice i Linköping

Roxens Bilservice i Linköping

O G Svenssons Väg 8C, 590 71 Ljungsbro — Visa karta

Läs vad 8 kunder tycker om Roxens Bilservice i Linköping

• Johan
    Johan skrev om Roxens Bilservice i Linköping
    Var nyligen och kollade på en bil hos Roxens Bilservice..

Bilen skulle enligt annons vara nybesiktigad och i fint skick...?!
    Fint skick?
    Ja, om man bortser från att ena sidospegeln var fasttejpad med eltejp, mycket repor och små parkeringsskador på bilens alla hörn, flera elektriska fel i utrustningen, surrande hjullager, även en dörrlist var fastsatt med synlig plåtskruv mitt på förardörren!

En snabb värdering av mig som ganska bilkunnig hamnar på en bra bit under hälften av satt pris.

Men det allvarligaste tycker jag var att Roxens Bilservice inte stod som ägare av bilen efter en snabb kontroll hos Transportstyrelsen.
    De kränger alltså bilar direkt från föregående ägare, utan att blanda in företaget... med andra ord har aldrig "företaget" sålt bilen och troligtvis kommer de då undan de garantier m.m. som faller under konsumentköplagen.

Jag skulle inte rekommendera att personer med litet bilkunande gör affärer med Roxens Bilservice då dem inte verkar ha rent mjöl i påsen... det vill säga en mycket oseriös bilhandel.

Jag skulle personligen lita mer på att köpa begagnat direkt privat istället.

Lycka till!
  • Tobias A
    Tobias A skrev om Roxens Bilservice i Linköping
    VARNING VARNING VARNING!

Nu känner jag att det verkligen vore läge att Reco lägger till en funktion så man kan ge minuspoäng i dessa rekommendationer.

Var igår på Roxens Bilservice i Linköping för att köpa en bil som jag hittat på blocket. I annonsen stod det att bilen var mycket bra, fungerade bra i motor och växellåda samt var nybesiktigad.

Väl på firman blir jag lovad om och om igen att det är en ytterst bra bil. När jag får provköra den lyser kylarlampan vilket dom garanterade mig endast var för att bilen stått utomhus under hela vintern. De tog isär slangarna, tömde kylarn (sa de) och sedan lös ej lampan mer.

Jag köpte bilen mot en handpenning på 5000kr och 10 minuter in i min resa hem märker jag att hastighetsmätaren slutat fungera. Då känner jag att jag vill åka tillbaka och häva köpet. Jag har då också hunnit tanka en fulltank i bilen då den levererades helt tom på bränsle. Väl tillbaka på Roxens förklarade jag vad som hänt och säljaren rynkade på pannan och försäkrade mig om att det var en billig åtgärd på denna typ av bil. Men att jag skulle få stå för den kostnaden själv.

När jag nämner att jag vill häva köpet säger han att han endast kan ge mig tillbaka 4500kr av min handpenning PGA pappershanteringsavgift. JAG VAR DÄR FÖR 15 MIN SEN OCH KÖPTE BILEN!

Och fulltanken kunde han inte kompensera alls. Jag kunde få låna en slang så jag kunde slanga över bensin till min mammas bil. Det kallar jag service!

När jag sedan blev övertalad att ändå behålla bilen så åker jag på motorvägen när jag i ögonvrån ser passagerarfönstret försvinna ner i dörren.

När jag kommer hem och stannar bilen ryker det något ofantligt från motorn också. Jag ringer då upp dom och säger att jag nu vill häva köpet då bilen inte alls är i det skick som de lovat mig vid köpet. Jag ber om att få komma tillbaka dagen därpå för att lämna tillbaka den klockan 8 på morgonen då jag börjar arbeta klockan 10. Svaret blev ett blankt nej, att det var en omöjlighet att träffas klockan 8 på morgonen då de öppnar klockan 10. Han kunde inte några som helst omständigheter göra några undantag då han "måste sova".
    Jag han lämna in bilen till en mekaniker för att åtgärda fönsterrutan och han gjorde då också en visuell kontroll av vitala delar och jag fick då beskedet utav honom att denna bil var en direkt trafikfara. Allt vad kylare heter var trasigt, elfel till höger och vänster samt gasreglage som var i så dåligt skick att han inte vågade köra bilen hem till mig.

Jag varnar alla människor som går i "bilköpartankar" och har sett annonser från Roxens på blocket. KÖP INTE BIL UTAV DESSA MÄNNISKOR!
  • Andreas N
    Andreas N skrev om Roxens Bilservice i Linköping
    Köpte en bil där som verkade vara jättefin och hade gått igenom besiktning osv... De sålde en bil med generatorfel och nämnde inget. Bilen kunde ha stannat vilken sekund som helst och vilket innebär en stor trafik fara. Lita inte på vad de säger, det kan kosta mer än bara pengar.
  • Johanna T
    Johanna T skrev om Roxens Bilservice i Linköping
    Hej,
    Köpte en bil av Roxens Bilservice och haft den i 1 månad nu och för 4 dagar sedan visade det säg att bromsbeläggen var sönderrostade och bromsskivan är sönder. Var där och pratade med dom och dom sa att dom kunde titta och fixa det, men att jag skulle stå för delarna som behövs lagas. Vilket jag tycker är helt fel eftersom felet fanns där när jag köpte bilen och när man köper en dyr begagnad bil så tycker man faktiskt att den både vara hel och fin och fungera som den ska. Kan säga att jag inte alls är nöjd med köpet av bilen och inte nöjd med företaget.
  • Hans K
    Hans K skrev om Roxens Bilservice i Linköping
    Var ute hos Roxen Bilservice AB för att kolla efter en bil! man kan ju undra hur de tänker! Egna bilar på kundparkeringen, salu bilar kors o tvärs! hittade inga priser på bilarna det fanns inga saluskyltar i bilarna med varudeklaration om bilen. Jag frågade en kille med förmodad anknytning till firma varför det inte fanns prislappar i bilarna?
    han svarade att man fick titta på blocket ang detta!!!!! seriöst eller!!!
    Det fanns mycket finna bilar där men intresset att leta bil försvann när jag inte kunde se vad priset, miltal osv fanns utan att jag skulle gå om kring med mobil och titta på blocket.
  • Isak V
    Isak V skrev om Roxens Bilservice i Linköping
    Så här står det på deras hemsida.

Det ska gå smidigt när du köper din bil hos oss!
    Välkommen till en personligare bilhandlare med kunden i fokus!

Vi jobbar konstant med att sätta kunden i fokus.
    - Vårt mål är alltid att skräddarsy lösningar efter just dina behov!

Vi ser inte kunden enbart som en bilaffär, utan början på en lång och god affärsrelation där kunden kommer tillbaka med glädje och tillit. Vi på Roxens Bil kommer att göra allt för att just din affär ska gå så snabbt och effektivt som möjligt!

Där står det inget om att bilarna säljes som Reparationsobjekt utan garanti. Varför säljer dom bilar som är "nybesiktade och går bra med motor och växellåda" som reparationsobjekt?

Läge med ett tillägg på hemsidan. Vi sätter kunden i fokus så länge han inte klagar.
  • Jim B
    Jim B skrev om Roxens Bilservice i Linköping
    Best car service in Linköping.
  • Roland T
    Roland T skrev om Roxens Bilservice i Linköping
    Sålde en bil med ett bekant elfel!...och ej åtgärdat!!...det räcker inte att lackera bromsoken o låtsas som inget ting! VARNING!!

O G Svenssons Väg 8C, 590 71 Ljungsbro