Ryströms Måleri AB

4.7 i betyg av av 12 omdömen

Läs vad 12 kunder tycker om Ryströms Måleri AB

• 2020-05-03

Bengt N skrev om Ryströms Måleri AB
    Ommålning av bostadsrättsföreningens fönster. Smidigt och med flexibilitet för att tillgodose olika krav från medlemmarna. Vänligt och tålmodigt bemötande. Läs mer
  • Sponsor
    Bröderna Bergströms Måleri
    4.6 / 5 i betyg — 43 omdömen
    Badge2015
    "Bröderna Bergström Måleri målade hela vårt hus på ett proffsig sätt och vi är väldigt nöjda med resultatet. Även andra uppgifter relaterade"

Sten Herman F skrev om Ryströms Måleri AB
    Bra kvalitet o gott kundbemötande Läs mer

Caroline B skrev om Ryströms Måleri AB
    Jättefint utfört arbete, fönstermålning senast och även reparationer av fönstren. Alltid trevliga, vänliga, yrkeskunniga hantverkare har hjälpt oss . Brf. Tegn’er Stockholm Läs mer
    Målabromma Entreprenad
    4.6 / 5 i betyg — 115 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Ombyggnad av mitt altan- och pooldäck med där tillhörande arbeten. Den personal dom har för detta arbete fungerade på bästa möjliga sätt, an"

Gun K skrev om Ryströms Måleri AB
    Trapphus- och fönstermålning utvändigt.
    Trevligt bemötande.
    Professionellt utfört arbete och i tid.
    Kan rekommendera Ryströms måleri å det varmaste.

Gun Karlberg, styrelseledamot brf Tegnér. Läs mer
  • 2020-05-01

Christer J skrev om Ryströms Måleri AB
    Måleriarbeten
    Informativt och vänligt
    Förväntningarna var höga —- kunskap
    och proffsighet. Företaget levde upp till
    mina stora förväntningar.
    Sammanfattning:ett företag jag varmt
    kan rekommendera. Läs mer
    Timblads Målerifirma
    4.8 / 5 i betyg — 146 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra kommunikation, lätta att kontakta, gav kontinuerligt information om det pågående arbetet, genomförde uppdraget på ett professionellt sät"
    Brf Danviksparken B

Alexander O skrev om Ryströms Måleri AB
    Ryströms Måleri är det överlägset bästa och mest professionella måleriföretag vi någonsin har anlitat! Dessutom är företagets företrädare synnerligen trevliga samt levererar högsta kvalitet vid utlovad tidpunkt till avtalat pris! Vi kan ge Ryströms Måleri våra varmaste och bästa rekommendationer! Alexander Oker-Blom Läs mer

Andres L skrev om Ryströms Måleri AB
    Målade mitt trä hus., skrapa trä rent innan.
    Trevligt bemötande rakt igenom även om jag ändrade saker som fick honom att jobba mer.
    Pålitlig, ärlig. Skulle anlita honom igen om jag behövde. Läs mer
    Jf Måleriteam
    4.8 / 5 i betyg — 150 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi hade JF Måleriteam här i veckan. De spacklade och målade tak och väggar i vår hall och i vårt kök. Vi kan verkligen rekommendera dem. Jä"
    Ulrika Angelika S

Joakim F skrev om Ryströms Måleri AB
    Mycket bra resultat. Noggranna och pålitliga. Läs mer

Carin Ö skrev om Ryströms Måleri AB
    Anders målade och tapetserade vår lägenhet, blev både väldigt fint och enligt tidsplan, vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • Sponsor
    EnskedeByggarna AB
    4.7 / 5 i betyg — 24 omdömen
    Badge2018
    "Jag hörde av mig med kort varsel och en väldigt otydlig version av vad jag ville ha gjort i min lägenhet. Det var inget som helst problem f"

Gaby J skrev om Ryströms Måleri AB
    Anders Ryström har målat om allt i vårt nyköpta radhus samt målade hela trapphuset där vi bodde tidigare i stan. Allt han gör bli noggrant och han är mycket pålitlig. Håller tidsschema och offert! Läs mer

Jonas J skrev om Ryströms Måleri AB
    Otroligt bra målare och fantastisk service. Otroligt bra bemött. Läs mer
    Målerifirma Alfred Holm
    4.5 / 5 i betyg — 262 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar."
    Staffan P
  • 2016-06-29

Karel F skrev om Ryströms Måleri AB
    Har anlitat Ryströms Måleri för målning av en träfasad. Resultat efter målningen var skrämmande: En gaveln var inte målad alls, målning på ett rutet trä förekommit på några ställen, plåtdetaljer som fönsterbleck och stuprör krökta, blåsor i färgen på hela fasaden efter några dagar.Skrapmärke på ett nedsmutsat fönsterglas, tidigare vitmålad grund var nedstänkt av färgen.M a o en katastrof.Ryström tyckte att inget fel hade begåtts.Jag måste utfärda en VARNING: Läs mer
    2020-04-20 Ryströms Måleri AB svarar Karel F
    Hej

Nu har Reco öppnat upp möjligheten att besvara kommentarer, det har man inte kunnat göra tidigare. Vi på Ryströms måleri AB vill nu ge ett svar på kommentaren med rätt fakta.

2016 gjorde vår målerifirma ett jobb åt Karel F. När arbetet var slutfört vägrade kunden betala, detta trots att två oberoende besiktningsmän hade godkänt arbetet utan minsta nedslag på utfört arbete. Karel F vägrade ändå betala och hotade målerifirman med stämning. Hösten 2016 inleddes rättegången i Nacka Tingsrätt. Ryströms måleri AB vann hela rättegångsmålet och Karel F fick betala en halv miljon i rättegångskostnader. Det framkom dessutom att Karel F försökt blåsa andra hantverkare genom att vägra betala för utfört arbete samt hota med stämning.

Nomineringar och utmärkelser:
    Ryströms måleri AB var 2018 en av finalisterna på Hantverkargalan under kategorin Årets Små Måleriföretag. 2019 nominerades firman igen under samma kategori.

Med vänlig hälsning
    Styrelsen genom kommunikationsansvarig
    Sandra Signarsdotter

Bästa målarna i Stockholm:

NINA L NINA L tycker:
“Mycket nöjd med både slutresul...” Läs mer