Simling Bil

Simling Bil

Välkommen till Simling Bil!

Vi är en bilhandlare som har varit verksamma i branschen sedan 1976 och har siktet inställt på märkena Kia samt Toyota. Som återförsäljare av dessa märken kan vi erbjuda bilar av alla stilar, färger och modeller.

Lång erfarenhet inom branschen.
Vi hjälper dig med bilservice såväl som att hitta din nya drömbil.
Reparerar och levererar Lexus sedan 1991.

Våra duktiga säljare och mekaniker finns alltid på plats för dina frågor angående bilköp eller skador på din bil. Vi tar självklart även emot din gamla bil som inbyte. Varmt välkommen in till oss på Harvstigen 2 för en kopp kaffe, samtidigt som vi tar hand om din bil, eller låter dig i lugn och ro välja en ny!

Läs vad 147 kunder tycker om Simling Bil 2

• 2021-06-24
    Jag är en mycket nöjd kund sedan 35 år. Vänligt bemötande och mycket servicekänsla. Köpte för ngt veckor sedan en RAV4. Supertrevlig chef dessutom👍
  • 2021-06-24
    Trevligt bemötande,, goda kunskaper av modellen Yaris Hybrid. Inga problem att test köra bilen. Inbyte av 2 bilar utan problem. Mycket nöjd med hela affären Kommer varmt rekommendera Simling 🚗
  • 2021-06-24
    Välkomnade och proffsigt bemötande där Jonas och hans kollegor visade intresse för oss under hela köpprocessen och guidade oss till rätt modell utifrån våra behov.
    Vi har hört mycket gott om Simling Bil genom åren men aldrig tidigare varit intresserade av Toyota. Ryktet stämmer och vi är väldigt nöjda med bemötande och bilen vi köpte. Vi valde en Toyota Camry hybrid.
  • 2021-06-24
    Mycket bra på alla sätt, jag köpte två Toyota Hilux senast
  • 2021-06-24
    Toppen personal där man alltid blir väl bemött.

Har gjort ett antal affärer med bolaget och har alltid fått toppen service och varit nöjd.

När det gäller att köpa bil så kan jag verkligen rekommendera bolaget.
  • 2021-05-17
    Jag köpte en ny Toyota Camry. Säljaren Fredrik har varit helt otrolig att lyssna på mina önskemål och uppfyllt det jag förväntar mig av en bilförsäljare.

Jag åker gärna dit och rekommendrar att göra det också.
  • 2021-05-14
    Vi köpte en Toyota Rav4, fick fantastisk bemötande av Fredrik, vi fick mer än vi förväntade sig! Det var inga problem med små justeringar och frågor.
    Vi blev jätte nöjda!
    Rekommenderas varmt!
  • 2021-05-14
    Bra service från provkörning till affär och leverans. Uppfattar de som schyssta och ärliga.

Kan absolut tänka mig att göra affär där igen.
    Köpte en bil

Bra bemött av personalen
  • 2021-05-14
    Jag köpte en Toyota Corolla och är nöjd med bemötandet och servicen.
    Trevlig personal och enkelt att genomföra köpet.
  • 2021-05-12
    Jag köpte en bil hos Simlings, och är jättenöjd väldigt trevlig säljare inget att klaga på,
    Köpte mig en ny Toyota Raw 4:a
    Fick fantastisk bra hjälp med att hitta en bil efter mina behov. Bemötande och kunskap i världsklass.
    Vill du slippa klassiska bilförsäljare så ska du vända dig till Simling Bil.
    Kan varmt rekommendera ett besök.
  • 2021-05-12
    Jag köpte en demobil Toyota yaris Hybrid.
    Fick bra bemötande och bra service .
  • 2021-05-12
    Jag köpte en toyota auris och blev väldigt bra bemött av säljaren. Men som lite okunnig i detta med däck, så fick jag höra att vinterdäcken var så dåliga att jag inte fick sätta dom på bilen igen😩Sommardäcken var väl ok för endast denna säsong, men ett av framdäcken läcker. Summa summarum så nöjd med bilen, men känner mig total lurad på alla 8 däck😥😥
    Hejsan, kan vi inte få titta på dina däck? Självklart ska däcken vara ok. Simling Bil
  • 2021-05-12
    Bra o trevliga försäljare och perfonal reception o verkstad
  • 2021-03-15
    Trevligt bemötande och service.
    Nöjd med priset.
  • 2021-03-14
    Köpte en Toyota Corolla hybrid av Jonas Simling för ca 1 månad sedan.Provkörde några olika Toyota märken men valde sen Corollan som passade mig och min familj bäst in i storlek, komfort och prestanda. Jag är så fantastiskt nöjd med all service Simling bil alltid levererar, oberoende av vem man har kontakt med. All personal är alltid lika serviceinriktade och det finns inga problem utan bara lösningar. Rekommenderar varmt Simling Bil. Tack ! Mvh Cecilia
  • 2021-03-10
    Jag har träffat David och köpt en bil.
    Fick ett väldigt bra hjälp och service.
    Han var trevlig och lyhörd.
    En kille att vara rädd om.
  • 2021-03-10
    Jätte trevlig chef samt jätte bra villkor
    Smidigt
    Trevligt
    Proffsigt
    Enkelt
  • 2021-03-08
    Jag köpte en bil. Bemötandet var mycket professionellt och vänligt, det uppfyllde mina förväntningar väl. Jag fick all information jag behövde på ett begripligt och bra sätt. Sammanfattningsvis kan jag säga att det var en smidigt genomförd affär tillsammans med jättetrevliga människor på Simling Bil i Strängnäs.
  • 2021-03-08
    Köpte demobil i Strängnäs av David. Mycket smidig kommunikation och trevligt bemötande, enkel affär.

Enda negativa var att spolarvätskan i bilen var i princip bara vatten, vilken orsakade en incident då rutan på en millisekund blev till en stor kristall som gjorde det omöjligt att se ut. Nu gick allt bra men vill helst inte tänka på vad som hänt om jag legat på motorvägen. Ett tips vore att ha en rutin för att undvika detta, kolla bilar som lämnas ut och stått i hallen på vintern.

I övrigt mycket nöjd. /Oliva
  • 2021-03-08
    Jag har köpt en begagnad bil av Toyota Simlings. Jag blev bra bemött, kunde provköra fyra Kia- och Toyota-bilar, och bestämde mig sedan för en modell. Köpet gick snabbt och effektivt efter en positiv prisdiskussion. Vid leveransen fungerade dock inte bilbatteriet (pga stark kyla under längre tid) och Simlings fick ta tillbaka bilen och byta batteri. Det ledde inte till några negativa konsekvenser, men hade jag fullföljt mina ursprungliga planer hade effekterna kunna bli mkt besvärliga.
  • 2021-03-08
    Bra bemötande, och snabb service.
  • 2021-03-08
    Alltid nöjd efter ett servicebesök eller bilköp hos Simling bil!
  • 2021-01-15
    alltid välbemött av samtliga personal, receptionen vet t o m mitt reg-nr utan att jag säger vem jag är, verkstan ställer upp även en sen fredag eftermiddag
    samtliga anställda känns som passionerade och kompetenta och det är säkert därför att Simling Bil har ett väldigt gott rykte i samhälle
  • 2021-01-15
    CHR. Jag är nöjd med köpet. Jag har inga klagomål på bemötandet. Bilen motsvarar förväntningarna.
  • 2021-01-13
    Jag bytte till en något större bil,allt gick smidigt och personalen var som alltid,mycket tillmötesgående och informativa.
  • 2021-01-13
    Köpte en Corona sport med alla finesser. Blev bemött av en mycket kunnig och trevlig säljare. Nu har jag kört ett tag och bilen är fantastisk. Har alla egenskaper som utlovades. Har tidigare köpt bilar hos Simling och är mycket nöjd. Därför har jag återkommit som kund.
    Angelo
    Ärliga , hjälpsamma .
    Jättebra
  • 2021-01-12
    Köpte en ny Toyota Yaris. Säljaren Fredrik var mycket proffsig och hjälpsam. Noterade med glädje att han också använde munskydd för att undvika coronasmitta.
    På leverensdagen var Fredrik sjuk, men överlämnandet gick ändå smidigt trots att alla papper inte hade hunnit göras i ordning. Mycket nöjd med upplevelsen och företaget har levt upp till mina förväntningar som bilkund.
  • 2021-01-12
    När jag köpte min Toyota RAV4 hos Simling. Bil så fick jag ett väldigt gott intryck redan från första samtalet. Då bilköp sker väldigtxsällan är det viktigt för mig med ett bra bemötande och att få hjälp att hitta rätt samt provköra och klämma och känna. Det följdes upp av en lika god upplevelse genom hela affären. Kan starkt rekommendera Simling Bil AB pga proffsighet och väldigt bra service hela vägen.
  • 2021-01-11
    Köp av Toyota Corolla 2,0 Hybrid Touring Sports.
    Jag blev utmärkt bemött.
    Jag hade förväntningar på att få köpa en bil som passade mina önskemål och det fick jag.

Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med mina kontakter med personalen på Simling Bil. Detta köp är min 6:e Toyotabil.
  • 2021-01-11
    Nu köpt 2 bilar inom ett år. Fantastisk bra service får fram tider på kort varsel, tar in och kollar vid undran och följer upp. Jag är fantastiskt nöjd med både min Kia och Toyotaservice!
  • 2020-12-11
    Trevliga. Alla tilläggsbeställningar funkade perfekt. Bra genomgång vid leveransen av den nya Corollan.
  • 2020-12-10
    Bra service trevligt bemötande ghjjkljhjknbccghjllöökkjhhhkkkllllööööööö
  • 2020-12-10
    Leasar bil av Simling bil i Strängnäs. Bra bemötande och man får hjälp med det man behöver. Bra personlig kontakt.
  • 2020-12-10
    Jag bytte leasingbil i början av november och fick betala för den gamla leasingbilen hela november. Det tycker jag borde skötas lite smidigare när man stannar i samma företag och samma bilmärke., dvs man borde slippa betala för två bilar bytesmånaden. Påtalade detta och blev lovad att de skulle ta reda på fakta och återkomma. Detta har inte skett.
    Annars känner jag mig väl omhändertagen hos Simlings i Strängnäs.
    Hej Irene, jag återkommer till dig under dagen. mvh Jonas Simling Bil
  • 2020-12-10
    Köpte en Toyota Yaris. Blev vänligt och hjälpsamt bemött av en försäljare som visade de begagnade bilarna . Fick låna en av bilarna över enhelg, fredag-måndag. Uppskattade det mycket.
    Mycket Bra Försäljaren 10 poäng 👍😜
  • 2020-12-09
    Jag fick ett mycket bra bemötande av försäljaren och även av verkstaden när jag haft kontakt med dom.
  • 2020-12-08
    Byte bil, bra inbytes pris, bra försäljare
    Köper nästa bil där
    Simling: Superb service

Pålitligt, personligt
  • 2020-12-08
    Trevligt bemötande och serviceinriktad personal
  • 2020-12-08
    Köpte en Toyota RAV4 drygt ett år gammal. Blev väl bemött. Bilen var klar för leverans när jag kom med tåg till Strängnäs. Blev också hämtad vid stationen. Det gick snabbt och smidigt att ordna alla papper. Resan hem till Uddevalla gick bra.
    Så sammanfattningsvis-en helt igenom positiv upplevelse.
  • 2020-12-08
    Stort tack till Monica, Jennie och Fredrik för all hjälp med först biluthyrning och sedan köp av bil. Trivs jättebra med min nya CHR!
    Mvh,
    Charlotta Ahlmark
  • 2020-12-08
    Tät kontakt med Fredrik inför köp av min Toyota C-HR 2017. Inga hinder att snabbt få komma och provköra, även trots att bilen stod mitt i visningsrummet och krävde flytt av flertalet bilar för att få ut.
    Snabb fix av service och vinterhjul när affären sedan bestämdes och lika smidigt vid hämtning!
    Givet att servicen kommer beställas på Simling då upphämtning i Eskilstuna skulle gå att arrangera!
  • 2020-12-08
    Jag köpte en ny bil och visste vad jag ville ha. Säljaren var tillmötesgående och jag fick den hjälp jag behövde
    Toyota corolla
    Mycket positivt
    Kompetens
    Levde upp till mina förväntningar
    Proffsigt!
  • 2020-12-08
    Köpte ny bil och fick ett bra och trevligt bemötande både före och efter köpet. Har man ett fel som kan lösas direkt följer någon med och fixar det omgående. Det kallar jag service.