Simling Bil

Simling Bil

www.simlingbil.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till Simling Bil! Vi är en bilhandlare som har varit verksamma i branschen sedan 1976 och har siktet inställt på märkena Kia samt Toyota. Som återförsäljare av dessa märken kan vi erbjuda bilar av alla stilar, färger och modeller. Lång erfarenhet inom branschen. Vi hjälper dig med bilservice såväl som att hitta...

277 omdömen om Simling Bil

Sedan starten hos Reco 2019

Jan Erik W
Skrev om Simling Bil

Informativa, vänligt bemötande och tydlig information. Trygg med de åtgärder de vidtagit vid service på bilen och trygg med information och hantering vid köp av ny bil.

Erik H
Skrev om Simling Bil

Mkt trevligt. Bra bemötande ingen stress . Hade inga förväntningar alls så blev positivt överraskad. Köpte en Camry.

Marek K
Skrev om Simling Bil

Jag är mycket nöjd med samling bil i Strängnäs.Försäljare är jätte bra.

Agneta B
Skrev om Simling Bil

Trevlig personal, ej påträngande. Bra på att förklara.

Malin G
Skrev om Simling Bil

Simling Bil - Jonas är en mycket trevlig och väldigt hjälpsam säljare som lyssnar. Han hjälpte oss att välja rätt bil utefter våra behov. Vi är väldigt glada över att vi köpt våran bil av Simling Bil.

Ann G
Skrev om Simling Bil

Jag blev bemött som en vuxen människa med rak och uppriktig kommunikation vilket var i princip det viktigaste kriteriet för att välja bilföretag. Jag köpte en Toyota Corolla Cross.

Lars A

100% service rakt i genom all persou

Daniel C

DOM ÄR BEST OCH HÅLLER SITT ORD ,JAG REKOMMENDERAR STARK . MVH Danne

Mats K
Skrev om Simling Bil

Bra kundhantering, altit hjälpsam personal! Bra kvalite på servicen, är alltid nöjd

Ronny T
Skrev om Simling Bil

Blir alltid bemött på ett bra sätt, alltifrån försäljning till serviceverkstad. Senaste köp Rav 4, levererad till belåtenhet.

Bengt Olof Ingemar L

Helnöjd med min nya Yaris GR. Kanske lite för litet bagageutrymme men vi är två och det funkar jättebra för oss. Man blir väldigt bra mottagen och personalen är alltid trevliga och hjälpsamma.

Johan Ö
Skrev om Simling Bil

En mycket enkel och smidig bilaffär. Väldigt proffsig bemötande och hög servicenivå.

Johan T
Skrev om Simling Bil

Trevlig och kunnig personal som hjälpte mig genom hela mitt bilbyte. De överträffade mina förväntningar.

Leif H
Skrev om Simling Bil

Genomgående bra mottagande. Proffessionalitet i hela processen. Inget oförutsett ”trassel och strul” under leveransprocessen. Jag köpte en ny bil - Rav4 Executive.

Andrea K
Skrev om Simling Bil

Köpte min Toyota CHR häromveckan. Mycket nöjd med servicen, likaså med bilen!

Ulla H
Skrev om Simling Bil

Jag köpte en demobil. Bytte in min gamla. Jag är mycket nöjd med servicen.

Ing-Marie K
Skrev om Simling Bil

Blir alltid bra bemött av all personal, trevliga och hjälpsamma.

Svea A
Skrev om Simling Bil

Personalen har alltid tid att svara på frågor och hjälpa om man har problem. Fixar tid på verkstad om så behövs inom rimlig tid ibland på en gång fantastiskt. De motsvarar mina förväntningar med råge.

Johan Erik Stefan L

Alla hälsar när man besöker butiken. Har alltid blivit väl bemött och fått hjälp med frågor eller problem. Det är nog den 7;e bilen som beställts hos dem.

Dolf B
Skrev om Simling Bil

Simling Bil i Strängnäs bytte in min befintliga och levererade e4n Toyota Corolla Cross. Bra säljare och mycket trevligt bemötande. Lång leveranstid (9 månader) men det visste jag om. Bilen fungerar bra och vi är nöjda med den. Tyvärr har Toyota inte lyckats leverera bilen så att den beställda dragkroken kan monteras lokalt. Hoppas att man kan fixa detta relativt snart!!

Ulf K
Skrev om Simling Bil

vi blev bemötta mycket positivt och fick mycket hjälp. de levde upp till våra förväntningar som var stora. Vi köpte en ny bil, vår första Toyota

Jari S
Skrev om Simling Bil

Försäljaren satt ute i hallen och pratade med en kompis om fiske och dylikt var inte ett dug intresserad av att sälja.Var där i 30 minuter.Han tittade bara på mig och flinade.Köpte bilen per telefon

Svar från Simling Bil

Hej Jari, det var verkligen tråkigt att höra om din upplevelse hos oss! Så får det absolut inte gå till och vi ber om ursäkt. Tack för att du återkopplar till oss så att vi kan bli bättre. Vi hoppas ändå att du är nöjd med ditt köp. Vänligen, Jonas Simling Bil AB.

Irene J

Trevligt och proffsigt bemötande

Peter J
Skrev om Simling Bil

Alltid bra bemötande bra service. Vid flera tillfällen har dom behjälpliga att lösa problem med prisvärda renoveringar mm.

William W
Skrev om Simling Bil

Grym service, hjälper till att nå dina önskemål!

Ulla E
Skrev om Simling Bil

Jag köpte en Toyota Yaris elhybrid. Leveranstiden höll bra. Säljaren gick igenom med mig användarhandboken in i bilen och det var jättebra.

Helene L
Skrev om Simling Bil

Så himla bra bemötande! Känns som dom tycker det är viktigt att kunderna blir nöjda! Kommer vända mig dit för service mm.

Jouko Kalevi K
Skrev om Simling Bil

Bra bemötande från säljaren Fredrik.vid köp av bil.

Mohammad A
Skrev om Simling Bil

Det var bra…………….,,,,, de klara allt

Annelie K
Skrev om Simling Bil

Trevlig personal. Lätt att ha att göra med. Kunnig personal.

Gerd L
Skrev om Simling Bil

Hela tiden väldigt fint och informerande bemött. Hjälpsamma när jag frågar dom det tekniska i bilen.

Nils Hilding N
Skrev om Simling Bil

Samling Bil är nog den största anledningen till att jag valt Toyota. Hade tidigare mycket god erfarenhet av denna firma då de servade mina Lexusbilar. Allt har fungerat föredömligt vid mina kontakter. Har aldrig lämnat Simlings missnöjd. Har många bilfirmor att jämföra med

Birgitta Ö
Skrev om Simling Bil

Är helt nöjd med hur jag blir bemött. Mina förväntningar tillgodosedda så gott som. Nyköpt begagnad bil, en del småproblem uppstod, fick hjälp utan väntetid. lite strul p.g.a stressad försäljare med helt acceptabelt. Jag är nöjd!

Viktoria F
Skrev om Simling Bil

Bra service, trevlig och hjälpsam personal

Anette E
Skrev om Simling Bil

Innan jag köpte min nuvarande bil hade jag varit ett flertal gånger och tittat på bilar. Det är inte alla säljare som verkar vilja sälja bilar.,kan jag tycka,jag hade gått runt ett tag och kolla i bilar men ingen kontakt från säljare.När jag sen en dag såg den säljaren jag köpte min föregående bil av så fick jag kontakt direkt och fick även denna gång ett bra och trevligt bemötande.

Christina L
Skrev om Simling Bil

Jag känner mig alltid välkommen, möts av trevliga människor som alltid har tid att växla några ord.

Zdravka V
Skrev om Simling Bil

Det här är det den tredje bil jag / vi köper hos Simling Bil och blev bemötta på bästa sätt. Vid sista köpet viste vi vad vi ville och med Jonas skicklighet kunskap och det trygga och trevliga säljare blev vi trygga och mycket nöjda kunder . Simling Bil är det mest servis inriktad med stor kompetens och professionellt bemötande med hjärta på rätt ställe och med nöjd kund i fokus . Vi är jätte nöjda med det bilvalet , Rav4 , plugghybrid , och med Simling Bil !

Nils I
Skrev om Simling Bil

Har fått bra hjälp samt ett seriöst intryck av de som jabbar där.

Margareta S
Skrev om Simling Bil

Vänligt bemötande. Snabb service. Reparation efter krockskadad.

Atle L
Skrev om Simling Bil

Ett trevligt och seriöst bolag.

Rebecca Ö
Skrev om Simling Bil

Bra service kunnig personal bilen kom snabbare än lovat

Kjell L
Skrev om Simling Bil

Vänligt bemötande och klara besked

Gunnar E
Skrev om Simling Bil

Köpte en Kia Niro där det inte skulle vara något fel. Endast tre veckor efter köpet så började bromsarna låta och bromsskivor+bromsbelägg bak och fram visade sig var utslitna. Detta var dock inget de ville stå för. Konsumentverket rekommenderade att anmäla dem till ARN som nu har gjorts.

Svar från Simling Bil

Hej Gunnar! Jättetråkigt att höra att ni inte är nöjda med ert bilköp. Vi inväntar svar från ARN och hör deras rekommendation. Med vänlig hälsning, Jonas Simling Bil AB.

Monika K
Skrev om Simling Bil

De sålde en bil med slitna bromsskivor och bromsbelägg både bak och fram utan att berätta om det och det har endast varit problem med bilen dessa knappa 3 veckor vi ägt den. De vägrar stå för reparation av det. Anmälan har skickats in till allmänna reklamationsnämnden efter rådgivning av Konsumentverket.

Svar från Simling Bil

Hej Monika! Jättetråkigt att höra att ni inte är nöjda med ert bilköp. Vi inväntar svar från ARN och hör deras rekommendation. Med vänlig hälsning, Jonas Simling Bil AB.

Karin J
Skrev om Simling Bil

Utmärkt bemötande smidigt och bra mycket nöjd dock svåra att nå på tel

Svar från Simling Bil

Hej Karin, tack för din recension. Då ska vi se över telefonin, så ska det inte vara. Med vänlig hälsning, Jonas Simling Bil AB

Inger P
Skrev om Simling Bil

Bra bemötande och info. Inköp av ny bil som tyvärr blev levererad 3 men för sent, Inget Simling kunde rå för, men jag kunde bli bättre informerad.

Svar från Simling Bil

Hej Inger, tack för din recension. Självklart borde du fått information om förseningen, vi ska se över våra rutiner kring detta. Hoppas du blir nöjd med din nya bil. Med vänlig hälsning, Jonas Simling Bil AB

Evy Elisabet J

Bra. Mina förväntningar blev bättre än jag trodde. Köpte en 2020 Toyota corolla

Ann K
Skrev om Simling Bil

Mycket proffsigt och trevligt bemötande.

Anders L
Skrev om Simling Bil

Bra bemötande, enkel affär, hade jag råd skulle jag åka dit och köpa en till bil.

Lena H
Skrev om Simling Bil

Lyssnar in och kommer med förslag som bygger på fakta. Lätt att ta beslut utifrån mitt behov och önskningar