SlopeTrotter Skitours

SlopeTrotter Skitours

4.1

Vi ser resor som någonting livsnödvändigt - för en del mer och för andra mindre. När du reser med oss på skidsemester kan du förvänta dig trygghet, stabilitet och ett professionellt bemötande. Vårt mål är skidresor av hög kvalité. Vi vet att Alperna bjuder på en mängd fantastiska friluftsupplevelser och vi är ett av få bolag...

43 omdömen om SlopeTrotter Skitours

Kaj V
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Slopetrotter lyfter prisgaranti i marknadsföringen på sin webbplats. Hittar du en billigare resa hos en konkurrent så matchar de priset, skriver de. Blev dock blåst på det när jag visade upp en bokningsformulär från ett konkurrerande bolag, då gällde inte längre deras högtravande ord om prisgaranti längre. Trots flera samtal om varför de inte lever upp till sin policy, så förhalade de detta och hänvisade till både det en och andra. Uselt skött - aldrig mer detta bolag 👎👎👎

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Marcus M
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Bussen för hemresan var 2h sen för upphämtning. Ingen info trots att de vetat om det hela dagen. Toaletten på bussen fungerade inte, ingen info trots att de vetat om det också. Detta gjorde att vi fick stanna fler gånger än nödvändigt på väg hem. Totalt 4h sena till malmö. Missade bytet så fick ta ett dyrare alternativ istället. Att komma hem vid midnatt istället för vid 20:00 på en söndag är milt roande när man ska jobba dagen efter. Slopetrotter vägrar ge ersättning för varken mellanskillnaden, middagen vi var tvungna...

lisbeth k
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Vi tacka Slopetrotter och guiderna i Bad Gastein för en fantastiskt rolig nyårsvecka. Åkte buss och kom fram redan kl 8.00 på lördagen. Vi bodde på Hotell Krone som har bästa läget i BG. Tack Adam, Erik, Elin, Maja, Mette och Simon. Lycka till med ert uppdrag som guider, vi kommer tillbaka v 12!!!!

Kenzan Tours
4.7/5 i betyg av 367 omdömen 4.7 av 367 omdömen
BadgeThreeYears

Kenzan Tours ordnade en helt fantastisk resa till Sydostasien åt oss. De kom med ett grundförslag som vi ändrade lite efter våra önskemål. V

Katarina S Katarina S
Fredrik A
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Resan till Bad gastein var fantastisk. Innan resan Ringde dem upp och undrade om vi hade några frågor. Och när vi landade i Österrike så blev vi upp mötta av en trevlig guide som visade oss till vår transfer som hon var med på för att svar på eventuella frågor. Framme i Bad Gastein fick vi knata in på rummen varpå en guide från slope trotter kom och gav oss liftkort och berättade lite om kommande aktiviteter. Därefter gick resan i ett med pistvisningar, barrundor och massor av välbemötande från guiderna. Tack Mette och...

Sanna P
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Vi flög t/r Salzburg och åkte en vecka i Saahlback. Flyget dit gick jättebra. Tyvärr hade killen som mötte upp oss på flygplatsen inte någon koll på bagaget, så det fick vi leta efter. Han pratade inte heller någon tyska, vilket gjorde att han och bussföraren inte förstod varandra. Vi skulle bli avlämnade på ett ställe med ett gäng som skulle till Zell am see (totalt 5 pers), men där fanns ingen taxi så vi fick hänga med till Bad Gastein och där ta en taxi. Det gjorde att resan som skulle ta 90 min tog drygt 3 timmar!...

Oskar L
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Värdelöst, på ditvägen gick bussen sönder vilket tog en evighet att ordna med,detta resulterade i att vi missade en skiddag, under vistelsen hade guiden ingen koll på något, likadant när vi skulle åka hem. Vi fick totalt fel information om när den bussen vi skulle åk med hem avgick trots att vi frågade guiden flera gånger om det verkligen var rätt buss. detta resulterade i att vi va nära att vi hamna på bussen till Köpenhamn Istället för Göteborg,de va ren tur att vi fick rätt information men de va inte ifrån guiden, vi...

Kim M
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Åkte med mina två barn 9 resp 11 år till Ischgl (Pension Waldrast) i Österrike under v.4 i år, måste säga att jag är grymt imponerad över allt från bussfärd ner till hur man blev omhändertagen på orten. För att inte tala om telefonsamtalet dagen före avresa då guiden ifrån Ischgl ringer mig personligen och frågar om allt är okej inför resan och om jag har några frågor...Proffsigt!! Jag har och kommer verkligen rekommendera SlopeTrotter Skitours. //Kim Mechlenburg

Sanna P och NOEL H gillar detta
Filippa N
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Katastrof, guiderna var helt handelsförlamade när bussen gick sönder. Boendet var litet och inte som på bilderna på hemsidan. Ställer mig tveksam till alla bra kommentarer nedan, alla kommentarer kommer från användare som endast skrivit ett enda inlägg här på Reco. Jag rekommenderar att betala lite extra och ta ett resebolag som har vettig service.

Evelina S
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Bra, välordnad resa med mycket duktig, kunnig och serviceinriktad personal!

Ann-Marie G
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Allt fungerade till full belåtenhet. Taxi till pensionatet på morgonen. Informationen väldigt bra. Bra bemötande, mycket trevliga guider.

petra m
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Allt fungerat bra från beställning till vi var hemma igen.

Gustaf D
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Har fungerat mycket bra!!

Henrik .
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Mycket bra arrangerat och välidgt bra bemötande av guiderna på plats

Lars A

Gott serviceföretag samt resebyrå

Helene S

Bra och personlig service

Jenny D
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Bra service, glada och trevliga reseledare. Bra arrangemang!

Kim E
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Väldigt bra företag som ger ett seriöst och roligt intryck.

Marianne K

Ingela L

Catharina E

Bra +

Christina A
Skrev om SlopeTrotter Skitours

BRa styrt, trevliga guider som var genuint intresserade av att göra vår skidresa till ett bra minne. När en av vännerna skadade sig under veckan, visade de sig ge service i världsklass.

Armin K
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Vi är tva heterosexuella killar och de satte oss i ett rum i Isgil med en 160 cm bred och kanske 190 lång säng, där våra fötter stack ut från sängkanten. Vi antog det som självkart att vi skulle få en varsin säng och säljaren informerade oss aldrig att vi skulle få den dela en mini sängen. Det stod heller ingenstans på deras websida. Förutom sängen så var hela rummet ämnad för dvärgar. Kolla in foton: http://www.flickr.com/photos/78032005@N07/sets/72157629234990278/ När vi klagade och frågade om vi kunde få ett annat...

Carl
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Rest med detta bolag till alperna första gången förra året. Var riktigt nöjd. Hade ett mycket bra pris först och främst. Skönt att allt är inkluderat i priset, och inga påhittade tillägg(vad är "säkerhetsavgift" och "flygtillägg" som någon researrangör hittat på?). Sedan visste vi inte så mycket om bolaget. Men allt klaffade fint. Bra service både hemma och på plats. Och nu bokat resan till vintern. Ser vi fram emot :)!

Jörgen N
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Vi har framförallt utnyttjat buss transfer (5 senaste resorna) med vilosäten (Dessa värderar jag oerhört mycket, en viktig anledning till att vi valt Slopetrotter)

Mathias J
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Bra pris, bra utbud och bra service gör detta ditt mitt val av resebyrå för mina resor till alperna

Anette G
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Bra organiserad resebyrå med intresserade och duktiga guider på plats.

Ingrid M
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Trevligt bemötande i telefon. Bra webbsida, mycket trevlig, hjälpsam trots att han åke på en sjukaunder vår vistelse guide i Champoluc förra sesongen.

Ida l
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Jag tycker det är ett mycket bra företag. Ett seriöst arrangemang.. älskar att personerna som jobbar där brinner för sitt jobb! Rekommenderar dem för alla mina vänner!

Ismo K
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Mycket bra service och trevlig personal.

Johan H
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Bra resor, felfria upplägg, trevlig personal.

Monika S

Väldigt bra service

Jessica P
Skrev om SlopeTrotter Skitours

vi hittade den resan vi var ute efter till ett pris som var acceptabelt för oss. Vi fick alltid svar på frågor och hjälp om det behövdes. Transfere och Boendet höll vad som utlovats. Vi kommer nog alltid välja reseoperatör efter våra resebehov - men det finns inget i vår upplevelse av slopetrotter som gör att vi skulle undvika att välja dem igen - tvärtom.

Minna N
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Beställde resan via internet, smidigt och enkelt, hade även en del telefonkontakt vilket också var smidigt och enkelt. Bra resmål och supertrevlig personal på resmålet. Var i Canazei, Italien, i mars 2011, tänker definitivt boka resa med Slope Trotter igen, och tänker definitivt åka tillbaka till Canazei. ra priser, bussresan gick alldeles förträffligt.

Lars V

Birgitta b

BRA

Karin H
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Seriöst företag med mycket bra reseledare som bryr sig om sina kunder. Bra hotell och bra plaering av aktiviteter.

Liza

Ulf T
Skrev om SlopeTrotter Skitours

En resebyrå som fokuserar på mig som kund och själva skidupplevelsen (inte en massa varumärkes framhävande som jag som kund får betala). Känns som jag blir personligt bemött och att min upplevelse av resan är viktig för er.

Fredrik K
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Bra och prisvärd researrangör. Lätt att boka, och trevlig personal på plats. Boendet var ett genuint pensionat med bra frukost. Rekommenrderas!

Emilie H
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Hade en av de bästa resorna jag haft med SlopeTrotter. Bra service och bra reseguider.

Magnus J
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Vi hade en kanonvecka Badgastein. OK hotell med trevliga värdar. Lite fler svenska reseledare skulle öka kvalitén. Pistvisningen undermålig.

Marie D
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Åkt många gånger med Slopetrotter lika nöjd varje gång.

Monica J
Skrev om SlopeTrotter Skitours

Vi hade en kanonvecka i St Anton förra året V6 med Slopetrotters. Alexandra var den guiden vi hade mest kontakt med, henne var vi väldigt nöjda med !!! Gullig, rolig å glad tjej, precis som guidar ska vara !!!