Söderens AB

Söderens AB

www.soderens.se
  • BadgeTwoYears

Söderens är ett pålitligt och professionellt solcells och elföretag som erbjuder alla typer av el- och solcellsarbeten för både bostäder och kommersiella fastigheter i Västra Götalandsregionen. De är specialiserade på installationer, kontrolllösningar och inspektioner för att säkerställa att alla elsystem uppfyller industristandarderna....

114 omdömen om Söderens AB

Johan L
Skrev om Söderens AB

Bra bemötande både via mail och av miontörerna på plats. Dock surt att panelerna är monterade sedan 2v men då batterierna inte levereras kan jag inte använda anläggningen.

Åke E
Skrev om Söderens AB

Snabb leverans av det vi kommit överens om, batterier 10 KW till befintlig Huewei solanläggning, till ett bra pris.. Information vid uppstarten om hur man som kund följer eller styr laddning, urladdning etc inte helt OK. Jag fick själv söka på nätet efter informationen. Annan installatör hade gjort första installationen men det visste Söderns säljare när vi startade. Anläggningen fungerar het som väntat och ger det förväntade ekonomiska utfallet.

Peter E
Skrev om Söderens AB

Ett mycket bra bemötande. Proffsiga och trevliga hantverkare. Eftersom panelerna inte trätt i kraft ännu (väntar på Eon's godkännande) så kan jag inte uttala mig om huruvida allt fungerar som det ska.

Gunilla S
Skrev om Söderens AB

Bra bemötande, håller överenskomna tider, bra yrkeskunnande.

Björn S
Skrev om Söderens AB

Bra och snabb installation. Trevlig personal.

Ulf D
Skrev om Söderens AB

Allt trevligt bemötande vid kontakt med Söderens.

Kajsa M
Skrev om Söderens AB

Väldigt nöjd med Söderens. Trevligt bemötande och väl utfört arbete. Rekommenderas starkt! Söderens har hjälpt oss både med inomhus som utomhus arbete. Vi är väldigt nöjda med att vi kunnat bolla idéer med dem och att de väglett oss till bästa möjliga resultat tack vare deras kunskap.

Jelal K

Jag är inte nöjda. De på 20 minuter jobb räknade 2timmer

Svar från Söderens AB

Hej Jelal! Det är andra gången du anlitar oss och andra gången du ger oss en 1a i omdöme trots att du har varit nöjd med arbetet vi utfört. De 20 minuterna vi spenderar hos dig har förberedande och avslutande arbete som inte görs på plats vilket drar upp tiden till över 2 timmar. Du får hitta en annan elektriker i framtiden!

Michael B
Skrev om Söderens AB

Det har funkat fantastiskt bra med Söderéns, hela vägen ifrån offert, beställning, projektledning, installation och inkoppling av hela solcellsanläggningen. Kompetent och pålitlig personal som framförallt håller tidsplanen. Hela solcellsanläggningen var installerad och i drift ca 2,5 veckor efter beställning vilket jag tycker är otroligt bra! Känns även bra att anlita en seriös firma som arbetar med fallskydd (ställningar) och tänker på säkerheten.

Marianne S
Skrev om Söderens AB

Trevligt bemötande.Artiga pojkar. De arbetar fort och effektivt. Håller rent runt sig. Bytt till jordad el i hela huset. Ny tt elskåp. Armatur på kortsidan av huset,ute belysning.

Mikael G
Skrev om Söderens AB

Mycket bra 👍 Snabba utförande,duktiga och kunniga.

Jonas M
Skrev om Söderens AB

Mycket nöjd. Snabb smidig och hjälpsam personal och arbetsledning

Zheng T
Skrev om Söderens AB

Väl fungerade kommunikation, snabb installation, skickliga personalen

Peter S
Skrev om Söderens AB

Bra bemötande och duktiga medarbetare som utförde montaget av solcellerna till full belåtenhet. Mina bästa rekommendationer.

Martin P
Skrev om Söderens AB

Vi köpte en solcellsanläggning som installerades av Söderens. Allt har skett enligt avtal. Framförallt vill vi upphöja monteringskillarna som var trevliga och gjorde ett bra jobb.

Andreas M
Skrev om Söderens AB

Bra installation och trevligt bemötande. Inga bekymmer, kan varmt rekommendera.

Karin H
Skrev om Söderens AB

Montering av och inkoppling av solpaneler plus batteri även byte av elcentral. Allt går enligt plan, engagerade och duktiga yrkesmän som även ger tips och goda råd. Vi är nöjda och kan rekommendera Söderens AB.

Erik S
Skrev om Söderens AB

Installation helt enligt avtal, duktiga, trevliga och hjälpsamma. Städade upp efter sig. Precis som man önskar alla hantverkare/tekniker skulle vara.

Eva F
Skrev om Söderens AB

Från första kontakt visade intresse för oss som kund, utgick från våra behov vilket skapar förtroende. Slirade lite på leveranstiden men kunde lösa det. Var snabba i utförande och visade sig vara bra på logistik och organisation. Alltid trevligt bemötande från alla inblandade. Rekommenderar dem 100%.

Ola K
Skrev om Söderens AB

Pålitliga. Snabb service och bra jobb.

Daniel A
Skrev om Söderens AB

Har varit en väldigt bra upplevelse som kund hos Söderens. Från första kontakt med säljaren och att komma fram till en bra solcellslösning och ca 1,5-2 månader senare kommer och gör installationen enligt plan, kunde addera ytterligare en panel vilket vi gjorde. Gjorde sedan en besiktning och några dagar efter att jag delat resultatet var dom här igen och rättade till den lilla grej som besiktningsmannen hittade. Har producerat el i en månad nu. Bara gott att säga om dom.

Tom J
Skrev om Söderens AB

Bra och komplett leverans.Kommer när dom ska. Jobbade snabbt, men fick inte panelerna att ligga i plan med varandra. Fakturan kom innan allt var klart i motsats till vår överenskommelse. Fick åka extra till banken, eftersom den för tidiga betalningen stred mot de nya bestämmelserna mot kriminaliteten.

Johan L
Skrev om Söderens AB

Proffsigt och installerade en högkvalitativ sol anläggning med bästa garantin på både hus och garage tak inom angiven tid.

Claes-Göran A
Skrev om Söderens AB

Begärde in flera offerter från solcellsföretag men att det blev Söderens som fick vårt förtroende att installera solcellspaket blev en fullträff. Projektering och installationen gjordes på ett föredömligt sätt varför vi på det varmaste kan rekommendera Söderens. Ingrid o Claes-Göran ,Onsala

Folke B
Skrev om Söderens AB

Duktiga o trevliga arbetare. hjälpsamma

Magnus Y
Skrev om Söderens AB

Proffsigt och trevligt bemötande.

Klas-Johan L
Skrev om Söderens AB

Vi har fått ett proffsigt och bra intryck av medarbetarna på Söderens. Installationen av solpaneler har fungerat väl och har mött mina förväntningar. Jag kan utan tvekan rekommendera företaget till mina vänner.

Johan K
Skrev om Söderens AB

Snabbt på plats o hjälpte mig med trevlig personal!

Håkan K
Skrev om Söderens AB

Mycket bra service och snabbt utfört arbete Grymt nöjd

Tony W
Skrev om Söderens AB

Super trevliga killar som har koll på läget. Tog 2 veckor från första kontakt till att solcellerna var inkopplade

Per-Ove T

Lösnings fokuserade och snabba

Tasspalatset A
Skrev om Söderens AB

Kom på plats inom någon dag, gjorde jobbet med felsökning och byte av delar till min cirkulationspump till vattentrasken. Trevligt bemötande, tack

Magnus A
Skrev om Söderens AB

Snabbt och bra levererat med kompetent och trevlig personal.

Bo V
Skrev om Söderens AB

Det var ett bra företag när jag ville ha solceller på taket. Kontraktet inför projektet skrevs dock aldrig på, utan blev bara ett muntligt på telefon. Just det kändes inte seriöst. Men allt annat gjorde de bra. Det misstag med en borrning i väggen som orsakade elproblem tog de sig att tid att reparera, så att allt återställdes.

Svar från Söderens AB

Hej Bo! Kul att du är nöjd! Då du redan var kund hos oss och bara ville ha några extra paneler till din anläggning så var det naturligt att ta det via telefon efter vi kommit överens om pris. Hoppas på många soliga dagar! Mvh Söderens AB

Sten-Owe K
Skrev om Söderens AB

Snabba och bra. Möjligen blivit lite väl dyra det sista

Jan-Peter A
Skrev om Söderens AB

Trevligt bemötande och bra gubbar som jobbar .

Anna clara T
Skrev om Söderens AB

Väldigt proffsigt utfört arbete av Söderens. Det gick snabbt och enkelt och de har gjort det väldigt noggrant och snyggt ändå. Lätta att ha och göra med. Besiktningsprotokollet blev utan anmärkning. Kan varmt rekommenderas.

Tobias M
Skrev om Söderens AB

Vi fick, från första början, en riktigt bra känsla och den bestod genom hela kontakten med Söderens. Vi uppfattade dem som väldigt seriösa och noggranna, hjälpsamma och trevliga, men även effektiva. Den goda känslan bekräftades i oberoende besiktning, arbetet var mycket bra utfört. Summa summarum, vi rekommenderar Söderens varmt.

Peter A
Skrev om Söderens AB

Än så länge är upplevelsens mycket bra men installationen är inte klar ännu. Har redan fått en faktura trots att montaget inte är klart. Alla personer jag haft kontakt med känns mkt proffsiga och serviceminded.

Hans S
Skrev om Söderens AB

Mycket bra bemötande! Proffsigt arbete, mycket noggrann! Lite dyra men bra kvalitet! Ställer alltid upp med med gott humör!

Robert G
Skrev om Söderens AB

Mycket bra bemötande och allt har flutit på bra.

Leif S
Skrev om Söderens AB

Lätt att komma i kontakt med, trevliga medarbetare och proffesionellt utförande-

Patricia P
Skrev om Söderens AB

Levererade snabbt, effektivt och med ett trevligt bemötande. Rekommenderas starkt för pålitlig och bekymmersfri service :)

Eivor J
Skrev om Söderens AB

Hjälpsamma med utmärkt service. Ställde upp med snabb hjälp när vi hade akuta problem med vår vattenpump. Rekommenderas starkt!

Mikael N
Skrev om Söderens AB

Mycket trevlig och kunnig personal, meddelade alltid om när de kom eller fick förhinder.

Gunnar R
Skrev om Söderens AB

Fick bra information inför installationen. Installationen av 23 solceller genomfördes utan problem.

Karl L
Skrev om Söderens AB

Oerhört proffsigt gäng, som håller vad dom lovar och alltid dyker upp i tid. Kan starkt rekommenderas!!

Jonas S
Skrev om Söderens AB

Bra bemötande och de svarar gärna på alla frågor man har 😊 Smidigt att de sammarbetade med takläggaren så det räckte med en ställning och kortare byggtid Installationen blev snyggt utförd och de lyssnade på ens önskemål Blev solceller med batteri frön Södrrens 👍

Rolf Å
Skrev om Söderens AB

Strålande service och bra utförda jobb!

Mats A
Skrev om Söderens AB

Jag blev mycket bra bemött av de olika kontakter som jag har haft Förväntningarna var goda Jag tycker att dom har presterat bra Jag har känt mig trygg under installationen Montering av solceller och batterier