Söderens AB

Söderens AB

www.soderens.se
  • BadgeTwoYears

Söderens är ett pålitligt och professionellt solcells och elföretag som erbjuder alla typer av el- och solcellsarbeten för både bostäder och kommersiella fastigheter i Västra Götalandsregionen. De är specialiserade på installationer, kontrolllösningar och inspektioner för att säkerställa att alla elsystem uppfyller industristandarderna....

83 omdömen om Söderens AB

Tasspalatset A
Skrev om Söderens AB

Kom på plats inom någon dag, gjorde jobbet med felsökning och byte av delar till min cirkulationspump till vattentrasken. Trevligt bemötande, tack

Magnus A
Skrev om Söderens AB

Snabbt och bra levererat med kompetent och trevlig personal.

Bo V
Skrev om Söderens AB

Det var ett bra företag när jag ville ha solceller på taket. Kontraktet inför projektet skrevs dock aldrig på, utan blev bara ett muntligt på telefon. Just det kändes inte seriöst. Men allt annat gjorde de bra. Det misstag med en borrning i väggen som orsakade elproblem tog de sig att tid att reparera, så att allt återställdes.

Sten-Owe K
Skrev om Söderens AB

Snabba och bra. Möjligen blivit lite väl dyra det sista

Jan-Peter A
Skrev om Söderens AB

Trevligt bemötande och bra gubbar som jobbar .

Anna clara T
Skrev om Söderens AB

Väldigt proffsigt utfört arbete av Söderens. Det gick snabbt och enkelt och de har gjort det väldigt noggrant och snyggt ändå. Lätta att ha och göra med. Besiktningsprotokollet blev utan anmärkning. Kan varmt rekommenderas.

David D gillar detta
Tobias M
Skrev om Söderens AB

Vi fick, från första början, en riktigt bra känsla och den bestod genom hela kontakten med Söderens. Vi uppfattade dem som väldigt seriösa och noggranna, hjälpsamma och trevliga, men även effektiva. Den goda känslan bekräftades i oberoende besiktning, arbetet var mycket bra utfört. Summa summarum, vi rekommenderar Söderens varmt.

Peter A
Skrev om Söderens AB

Än så länge är upplevelsens mycket bra men installationen är inte klar ännu. Har redan fått en faktura trots att montaget inte är klart. Alla personer jag haft kontakt med känns mkt proffsiga och serviceminded.

Hans S
Skrev om Söderens AB

Mycket bra bemötande! Proffsigt arbete, mycket noggrann! Lite dyra men bra kvalitet! Ställer alltid upp med med gott humör!

Robert G
Skrev om Söderens AB

Mycket bra bemötande och allt har flutit på bra.

Leif S
Skrev om Söderens AB

Lätt att komma i kontakt med, trevliga medarbetare och proffesionellt utförande-

Patricia P
Skrev om Söderens AB

Levererade snabbt, effektivt och med ett trevligt bemötande. Rekommenderas starkt för pålitlig och bekymmersfri service :)

Eivor J
Skrev om Söderens AB

Hjälpsamma med utmärkt service. Ställde upp med snabb hjälp när vi hade akuta problem med vår vattenpump. Rekommenderas starkt!

Mikael N
Skrev om Söderens AB

Mycket trevlig och kunnig personal, meddelade alltid om när de kom eller fick förhinder.

Gunnar R
Skrev om Söderens AB

Fick bra information inför installationen. Installationen av 23 solceller genomfördes utan problem.

Karl L
Skrev om Söderens AB

Oerhört proffsigt gäng, som håller vad dom lovar och alltid dyker upp i tid. Kan starkt rekommenderas!!

Jonas S
Skrev om Söderens AB

Bra bemötande och de svarar gärna på alla frågor man har 😊 Smidigt att de sammarbetade med takläggaren så det räckte med en ställning och kortare byggtid Installationen blev snyggt utförd och de lyssnade på ens önskemål Blev solceller med batteri frön Södrrens 👍

Rolf Å
Skrev om Söderens AB

Strålande service och bra utförda jobb!

Mats A
Skrev om Söderens AB

Jag blev mycket bra bemött av de olika kontakter som jag har haft Förväntningarna var goda Jag tycker att dom har presterat bra Jag har känt mig trygg under installationen Montering av solceller och batterier

Mattias S
Skrev om Söderens AB

Installerade solceller med Söderens via en gruppupphandling. Installationen gick smidigt. Jag var i princip aldrig hemma och dom jobbade på. Löpte på snabbt och det lilla som blev från besiktningen fixades också till snabbt. Nu har det kört i en månad och allt verkar vara som det ska.

Askimsvillan A
Skrev om Söderens AB

Kan varmt rekommenderas. För stora och små uppdrag. Vi byggde hus och Söderens AB skötte all el, något vi va nöjda med från början till slut.

Tony H
Skrev om Söderens AB

Jag är mycket nöjd med Söderens som företag och den solcellinstallation dom nyligen utfört åt mig. Som något av en novis inom solceller blev det många frågor från min sida. Dessa besvarades på ett tålmodigt och mycket engagerat sätt. Alla personer jag var i kontakta med hade ett trevligt bemötande hela vägen och den tidplan som vi diskuterade innan beställning höll dom med bravur. Efter installationen levererades dokumentation enligt plan. Till de som eventuellt läser detta och funderar över att anlita Söderens vill jag...

Nicolas Peter Alexander S

Fick hjälp av Söderens AB med installation av våran laddbox och vi kunde inte varit nöjdare! Skickliga, noggranna och riktigt trevliga installatörer. Rekommenderas varmt! 10/10

David D gillar detta
Per S
Skrev om Söderens AB

Levererade en solcellsanläggning enligt överenskommelse och enligt uppgjord tidplan. Lätt åtkomliga via mail och telefon. Lätta att prata med. Inga konstigheter vare sig vid försäljningen eller utförandet.

A.j A
Skrev om Söderens AB

Rasmus från Söderens AB hjälpte mig med koppla om lite el i min verkstad. Allting gick snabbt och problemfritt Rekommenderas.

Sven L
Skrev om Söderens AB

Jag är otroligt nöjd med hur Söderens AB hanterat allt ifrån offertförfrågan till genomförande av montage och driftsättning av vår solcellsanläggning. Trevligt bemötande och yrkesskicklighet har präglat hela genomförandet.

Mikael C
Skrev om Söderens AB

Mycket bra från sälj till projektledning till installation.

Timothy D
Skrev om Söderens AB

Har bara gott att säga om Söderens. Snabb och trevligt bemötande från säljaren som hade offert klar till nästa dag. Trevliga och kompetenta montörer och elektriker som fick montera i både blåst och halka. Allt gick otroligt smidigt. Helnöjd!

Dödsbo F
Skrev om Söderens AB

Snabb och mycket bra service på väldigt kort varsel. Jag är väldigt nöjd med hur jag blev bemött.

Henrik L
Skrev om Söderens AB

Snabba, proffsiga, informativa och trevliga.

Kjell C
Skrev om Söderens AB

Hej på er alla som läser detta . kan bara berömma detta företag , har utfört ett förträffligt arbete, med mycket kunnig personal i alla lägen även om kunden varit krånglig och konstiga idéer. MVH Kathe och Kjell

Reine L
Skrev om Söderens AB

Lätta att få kontakt med för besök och offert gällande solcellsmontage. Snabba och duktiga montörer. Företaget skötte all kontakt med Elleverantör och i vårt fall även med företaget som bytte tak innan montage av solceller, allt för att det skulle gå så smidigt som möjligt. Mycket bra, rekommenderas!

Bo S
Skrev om Söderens AB

Inköp av solcellsanläggning Säljbesöket gav proffissionellt och kunnigt intryck.Montaget av solceller som följde gick mycket smidigt jag märkte knappt att killarna var här.Elarbetet som gjordes efteråt gav ytterligare intryck av kunnighet och tillmötesgående,Tyvärrskulle betyget kunna påverkas av att anläggningen ej är slubesiktigad,men jag förväntar mig inga avvikelser därvidlag

Christer E
Skrev om Söderens AB

Det var proffsigt hela vägen. Offerten var detaljerad med bra tillhörande underlag. Korta ledtider från offert till fungerande anläggning 8 veckor. Kunniga medarbetare med mycket bra bemötande. Vi är väldigt nöjda med anläggningen och arbetet. Kan varmt rekommendera dessa killar. Mvh Christer E

Anders B

Trevligt bemötande & snabb service

Anders G
Skrev om Söderens AB

Mycket positivt bemötande och snabba svar på frågor som dyker upp. Ville ha en säker, noggrann och snygg installation av mina solceller och det levererade Söderens. Speciellt positivt var att jag hela tiden blev informerad om tider när de skull komma och ge sig av.

Benny M
Skrev om Söderens AB

Bra kund bemötande och duktiga montörer ock snabba.

Lambertus L
Skrev om Söderens AB

Seriöst företag med bra personal. Väldigt nöjd med installation av solpaneler på vårt ovanliga tak. När vi begärde offerter var Söderens ensamma om att komma ut på plats för att kunna ge en bra offert med kvalitetsmaterial.

Rolf H
Skrev om Söderens AB

Allt bara BRA, hjälpsamma ,trevliga. Blev försenat pga storm, men sen gick det fort att få allt färdigt.

Jelal K
Skrev om Söderens AB

Det var riktigt katastrof med priset så mycket hög kostnad på ett litet jobb

Svar från Söderens AB

Hej Jelal! Det var tråkigt att höra. Vi åkte ut på helgen för att fixa ett jordfel hos dig och du var väldigt nöjd med hur fort detta gick och att vi hittade felet. Vi debiterade 1,5 x vanlig timtaxa och la ej någon jour utryckning. Detta är fullt rimligt med tanke på att vi tog oss tid på vår lediga tid.

Gödebergs A

En lysande elektriker.!!!!!!!!

Rostfri A
Skrev om Söderens AB

Toppenfirma, smidigt enkelt och proffsigt!

Ammar A
Skrev om Söderens AB

Allting gick bra och smidigt.

Stefan L
Skrev om Söderens AB

Mycket bra bemötande! Kompetenta och noggranna. Är mycket nöjd med solcellsintallationen!

Bengt Åke A
Skrev om Söderens AB

Bra bemötande och servicekänsla Monteringen av solpaneler blev senare än planerat men monteringen fungerade bra trots otur med vädret

Jessica Ö
Skrev om Söderens AB

Trevligt bemötande och snabb återkoppling vid frågor. Lätt att komma i kontakt med någon på företaget.

Christian E
Skrev om Söderens AB

Trevliga, snabba och prisvärda, vad mer kan man önska sig från en elektriker? Har anlitat Tobias med kollegor vid flera tillfällen och har alltid varit nöjd med både utförande och bemötande.

Mattias G
Skrev om Söderens AB

Kunniga, noggranna och trevliga montörer installerade Solpaneler hos oss. Snabba svar från kontoret när vi hörde av oss. Dock ingen förvarning av exakta leverans- eller monteringsdatum, plötsligt var grejerna här. Allt höll tidplanen, fakturan stämde med offerten. Nöjd ☀️

Anders E
Skrev om Söderens AB

Trevligt bemötande. Hög servicenivå. Punktliga. Härliga och bra montörer. Hjälpsamma.

Charlotta L
Skrev om Söderens AB

Det var mycket trevlig personal.De var mycket kunniga.Det gick fort att få upp solpanelerna efter beställning.