Södermalms Bil

1.3 i betyg av av 3 omdömen

Läs vad 3 kunder tycker om Södermalms Bil

• 2020-06-30

TIT K skrev om Södermalms Bil
    Update - En trevlig medarbetare ringde upp några dagar efter och bad väldigt mycket om ursäkt. Höjer ett snäpp tack vare det.

Bokade hämta och lämna service. Fick bekräftelse med offert. Fick ett sms dagen innan med länk för att checka in bilen.

På dagen då service skulle utföras dök det inte upp någon. Ringde upp verkstan klockan 9 och de sa att "killarna åker runt så det är bara att vänta". Ingen dök upp på hela dagen. Ingen ringde mig och berättade om vad som hade hänt.

Jag ringde upp de dagen efter och hamnade hos växeln som tog mitt nummer och meddelande. Men ingen har återkopplat.

Fullständigt misslyckat bemötande. De bara struntade i allt.

Tog in offert från annan märkesverkstad som var 2200 kr billigare för exakt samma arbete. Rad för rad. Lagerstedts ville ha 7000 kronor (Ford 4-årsservice) och den andra verkstaden 4800. Helt sjukt... Läs mer
  • Reco tipsar!
    Speedy Bilservice Solna
    4.6 / 5 i betyg — 759 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!"
  • 2020-01-14

ULLA KARIN Å skrev om Södermalms Bil
    Dvs Lagerstedttfamiljen bilfirma - Stockholms bil

Har varit där två gånger med vår bil och deras offert / kostnad var dubbelt så dyr som andra ställen.

Åke ej ditt du kan hitta billigare verkstäder som fixar din bil Läs mer
  • 2017-12-08

Petra E skrev om Södermalms Bil
    Lämnade min Citroen på service och två av tre fästpunkter för avgassystem var sönderrostade. De sa att hela systemet måste bytas och beställas från Frankrike. Totalkostnad ca 10.000:-
    Jag har nu lagat det på Speedy i Högdalen till en kostnad av 184:- plus moms.

Södermalms bil tog även rejält betalt för att felsöka och åtgärda en larmlampa som indikerade fel på motorn. Det visade sig vara glappkontakt men kostade ändå 5.000:-. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Min Bil Haninge
    4.4 / 5 i betyg — 505 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag brukar låta Min bil åtgärda olika ”saker”på min bil,jag blir vänligt bemött,och dom är väldigt serviceminded.med förtroende vänder jag m"
    Gerd Elisabet F

Bästa Bilverkstäderna nära Södermalms Bil:

Jonas V Jonas V tycker:
“Väldigt trevligt bemötande. Fi...” Läs mer
Bilco (4.1km)
Min Bil Tyresö (5.6km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte