Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Vänersborg Speedy Speedy Bilservice Vänersborg

Speedy Bilservice Vänersborg

En del av Speedyspeedybilservice.se

Sandmarksgatan 24, 462 37 Vänersborg — Visa karta

Här hos Speedy Bilservice i Vänersborg håller vi både kvalitet och tempo!

Vår verkstadskedja har 30 års erfarenhet i branschen och arbetar alltid med kunniga och professionella bilmekaniker. Vare sig du behöver hjälp med däcken, växellådan, bromsarna eller vill ha en grundlig kontroll för att få reda på vad som är fel kan vi erbjuda dig detta.

Priset får du alltid veta i förväg. Garantin sträcker sig tre år både vad det gäller arbetsprocessen och reservdelarna vi installerar. Vi dokumenterar alltid det jobb vi utför med precision.

Välkommen till oss för bokning och rådgivning - vi lovar att ta hand om din bil på bästa sätt!
Lör: 00:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 82 kunder tycker om Speedy Bilservice Vänersborg

• Ann-sofie M skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Vi skulle byta bromsbelägg runt om men skivorna var också skrot så de fixade alltihop på samma dag. Läs mer
  • Jakob A skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Fantastisk service med kunnig personal. Rekommenderas starkt Läs mer
  • Bernt A
    Bernt A skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Förstklassig service... Mycket vänlig och trevlig personal... Det får mig verkligen att vilja återkomma till deras anläggning... Mycket bra... Verkligen... Läs mer
  • Madeleine J
    Madeleine J skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Alltid lika väl bemött av den trevliga och kunniga personalen! Går alltid nöjd med ett leende därifrån. En verkstad jag kommer återkomma till om och om igen 😍 Läs mer
  • Aref C skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Kunniga och trevliga personal. Läs mer
  • Sten-Inqe G skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Trevligt bemötande, snabb o bra service. Toppen personal Läs mer
  • Hobbe K skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Snabb service tog emot mig direkt & fick bilen fixad medans jag väntade. Reservdelar var på plats inom 40 minuter vilket är ovanligt. Läs mer
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Var där för felsökning av AC , snabb service och bra bemötande.
    AC funkar klockrent så nu klarar man av dom varma dagarna igen! Läs mer
  • Roqer O skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Ett oljebyte löstes mycket bra, ett telefonsamtal o en timma senare utfördes servicen. Mycket nöjd, tusen tack från en ny o nöjd kund. Läs mer
  • Kristina A skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Bytte bromsskivor och -belägg, plus lite till. Snabb och proffsig service! Trevligt bemötande! Tydlig info om arbetet och kostnader, både före och efter att det utfördes. Läs mer
  • Gustav W skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Bra för att de visade problem och de är snabba med att meka med bilen Läs mer
  • Mats J skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Svängde in på vägen förbi för att höra om de kunde fylla ACn på bilen. Var beredd på att få boka en tid i bästa fall. De körde in bilen i verkstaden direkt...
    ACn fylldes och systemets kontrollerades, under tiden fick jag en kopp kaffe.
    Otroligt snabbt agerat och ett kundbemötande utöver det vanliga!!
    Tack för hjälpen! Läs mer
  • Salam F
    Salam F skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Snabb och smidig reperation och även nogrant Läs mer
  • Frida A
    Frida A skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Fyllde på AC i bil. Mycket snabb service samt trevligt bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • Magnus G skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Mycket trevlig personal. Hjälpsamma och serviceminded! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Mats O skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Montering av drag. Verkar vara. Bra utfört arbete. Möjligen kan man tycka. det tog lång tid, 1,5 dag. Dom lovade att ringa när bilen var klar vilket dom missade. Kundtjänsten pratar inte jättebra svenska. Läs mer
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Bra service och ett väldigt bra bemötande! Läs mer
  • Ian W skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Snabb och vänlig service. Problem fixat. Läs mer
  • Laila N skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Jättetrevligt bemötande. Fick reda på att det var ett elfel på AC. Vi kommer säkert tillbaka om inte annat för att tvätta bilen. Läs mer
  • Karl G skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Fick påfyllning av AC medan jag väntade. Snabbt! Läs mer
  • Sune A skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Byte av stötdämpare, snabb service och trevlig personal.
    Vänersborgs kund. Läs mer
  • Hagos G skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Jag har bytt bakbroms skiva och gjort däck balansering. Personaler som jobbar där var kunniga och trevliga! Jag har blivit otrygg med många verkstäder för att lämna blien, men nu får den tryggaste verkstaden för att lämna min bil. Jag är jätte nöjd med dem!!! Läs mer
  • Jon-Arne B
    Jon-Arne B skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Hade AC problem på en mopedbil och det var inga problem att fixa det. Kunde vänta på plats och det var kaffe automat. Läs mer
  • Carina M skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Verkstaden fyllde på ac-vätska.
    Personalen var mycket tillmötesgående och kunde erbjuda mig hjälp omgående. De levde mer än väl upp till förväntningarna jag hade. Mycket gott kundmottagande! Läs mer
  • Pål S skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Lämnade in min Saab för byte av kupéfläkten. Trevligt bemötande, bra arbete och bra pris. Kommer säkert åter. Läs mer
  • Taki L
    Taki L skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Vi har köpt flera tjänster; byte av bromsar både fram o bak, handbroms, hiss till bildörrsfönster,... en bilverkstad som vi kommer alltid att anlita. Fantastiska ägare. Gör allt och mycket mer för att kunden ska vara nöjd. Snabba tjänster: verkligen lever upp till deras märke. Dessutom har de rimliga priser. ❤️ Kommer alltid att hänvisa våra vänner o bekanta till att använda deras tjänster. Är mer än förnöjd med de. Läs mer
  • Stig J skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    AC-reparation
    Mycket trevligt bemötande och proffsigt utfört arbete till bra pris. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Brombedlag och skivor
    Bra,.........,,,,,,,,,,👍👍👍👍👍👍👍👍👍🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒 Läs mer
  • Christian A skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Skiftade åtta däck med fälgar samt tvättade bilen.
    Jag blev bemött med kärlek och respekt. Ganska trevliga och goa personal.
    Mekanikern förstod ganska snabbt vad jag ville göra. Han hittade även en del delar som behövde bytas på kort varsel. Jag tycker att företaget levde upp till allt, bemötande, tips, kunnighet samt ganska snabba med utförning av arbete. Läs mer
  • Christian H
    Christian H skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Jättebra service och trevlig personal!
    Efter jag bytt kamrem och vattenpump och gjort stor service går bilen jättefint.
    Mycket bra priser och jag fick även en gratis tvätt både utvändigt och invändigt!
    Rekommenderar denna verkstaden! Läs mer
  • Lisa J skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Bensinpump m. . Dessutom tvättning o rengöring av hela bilen, invändigt, utvändigt och motortvätt. Är otroligt tacksam, allt känns mer än bra. Läs mer
  • Carolina L skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Super nöjd, trevlig personal & bra priser :) Läs mer
  • Talib A skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Jag är mycket nöjd med servicen. Trevlig personal! Läs mer
  • Hasim S skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Hej de är undebara bra ocg snälla människor de är duktiga och professionela arbetara nin beyyyg 10 av 10 👍👍👍👍👍👍 Läs mer
  • Maria N skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Fantastiskt trevligt bemötande!
    Felet, en slang som lossnat och skavde vid vänstersväng, åtgärdades samma dag. Mycket positiv upplevelse! Läs mer
  • Asbed K
    Asbed K skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Mycket bra service, snabb och kompetent personal. Vahe är mycket duktig,kanonbra kille.Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Anders N skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Bra bemötande, billigare än förväntat och allmänt duktiga😊 Läs mer
  • Peter skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Speedy är ju kända för sin snabbhet.
    Tyvärr hade de inte korrekt reservdel hemma, utan de var tvugna art beställa den till morgonen därpå. Men när den kom så fixade de felet på två timmar.
    Så de kan faktiskt fortfarande bedömas som snabba.
    I övrigt vänligt bemötande. Läs mer
  • Maj-Britt J skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Trevligt bemötande och tog emot bilen med en gång Läs mer
    2018-04-17 Speedy Vänersborg svarar Maj-Britt J
    Tack Maj-Britt för rekommendationen du är alltid varmt välkommen hos oss.

• Claes A skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Bra och trevliga och snabb hjälp!! Visar gärna upp vad som är fel innan och efter reperationer ! Läs mer
    2018-04-13 Speedy Vänersborg svarar Claes A
    Tack Claes för rekommendationen, du är alltid välkommen.

Speedys personal i Vänersborgs kommun
  • Annika B skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Jag bytte till sommardäck och fick däcken balanserade Jag fick ett bra bemötande Annika Bolander Läs mer
    2018-04-13 Speedy Vänersborg svarar Annika B
    Tack Annika för rekommendationen du är alltid välkommen.

Speedys personal i Vänersborgs kommun
  • Mariam O skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Rekommenderar
    Bra service och bemötande. Läs mer
    2018-04-10 Speedy Vänersborg svarar Mariam O
    Tack Mariam!
    Du är alltid välkommen hos Speedy.

• Jeanette R skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Hej!
    Jag fick ett jättebra bemötande. Trevlig personal. Jag lämnade in min bil för felsökning. Resultatet inte så kul,men det är ju inte deras fel. Jag är ändå nöjd och kände mig väl omhändertagen. Läs mer
    2018-04-09 Speedy Vänersborg svarar Jeanette R
    Hej Jeanette!
    Vi är väldigt glada att du var nöjd från våran jobb, vi är synd om din bil men hoppas att det lösa sig på mindre kostnader!
    Du är alltid välkommen som trevligt kund hos oss.
    Vi tackar dig

• Ronny N skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Toppen, jag kommer tillbaka! Läs mer
    2018-04-07 Speedy Vänersborg svarar Ronny N
    Tack Ronny

• Urban J skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Frugans bil hade varningslampa för motor som lyste. Jag var hos Speedy på morgonen vid öppningsdags och fick lämna in bilen direkt. Bilen var färdig 3 timmar efter jag lämna in den. Bytte oljefilter, luftfilter, luftrenare. Väldigt trevlig personal och fick lämna in bilen direkt. Läs mer
    2018-04-06 Speedy Vänersborg svarar Urban J
    Tack Urban!
    Vi är väldigt glada att du var nöjd hos oss.
    Du är väldigt tacksam och snällt person.
    Hoppas att du blir alltid nöjd hos oss.

• Moa M skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Hemsidan motsvarar inte bemötandet jag fick... Personen jag kom i kontakt med kunde inte lämna någon prisuppgift, utan att först gå igenom hela bilen?! (Fastän jag sa att jag bara ville att de skulle göra en hjulinställning) som personen dessutom inte visste vad det va.. och frågade mig hur det fungerar... "Ändrar man något på utsidan eller inne i bilen, eller hur fungerar det?" Häää.. jag vänder mig då till en seriösare verkstad som åtminstone vet vad en hjulinställning är.. och till dig jag kom i kontakt med... Byt jobb... Läs mer
    2018-04-06 Speedy Vänersborg svarar Moa M
    Kära Moa!
    Du har varit på kontakt med mig och det är sant jag är inte mekaniker men jag är ägaren.
    Jag har väldigt duktiga och utbildad mekaniker hos mig och alla våra kunder de är nöjda.
    Jag är en kvinna som dig och vet inte mycket om bilar men jag försåker hjälpa personalen här.
    När jag har fått e-post från dig det står inte tydligt vad du behöver även (Hjulinställning) skrivandet var fel och jag har smsat till dig e-mailen som jag har fått för att du kunna och veta om det.
    Alla reco som du hade läste det gäller om våran verkstad vi jobbar väldigt tydligt med bra priser plus vi har smarta, duktiga och professionella personaler
    Efter när jag fått det reco jag försökte kontakta dig många gånger men du har inte svarat .
    Jag vill tacka dig om recon men allt vad du hade pratat om det gäller inte våran verkstad.

MVH.
    Speedy Vänersborg
    2018-04-06 Moa M svarar Speedy Vänersborg
    Jag skrev "hjulinställning"... Va eran hemsida som ändrat men vem som helst kunde ändå se att det stod "hjulinställning".. försökte även förklara vad det var.. (vilket man inte ska behöva..) å då började du snacka om att du behövde kolla igenom hela bilen.. å byta delar och allt va de va.. å någon som inte ens vet vad en hjulinställning är har inte på min bil att göra.. (då du hela tiden sa "jag") om du nu är så okunnig kan jag ju undra varför du ska ha hand om bokningarna/oferterna.. och inte din kunniga personal, som förhoppningsvis vet vad en hjulinställning är.. Tror du förstår mig, när jag tycker att det känns väldigt oseriöst med svaren du gav, när jag sa att jag ville göra en hjulinställning.. å du inte har en aning om vad det är.. ja jag är också kvinna ja.. men jag vet iallafall va jag pratar om! :) hade inget intresse i att svara, då jag inte längre är intresserad av att lämna min bil till er
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Jennie K
    Jennie K skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Fick tid samma dag med bromsbyte o fjäder, superbra bemött och humana priser! Rekommenderas. Läs mer
    2018-04-03 Speedy Vänersborg svarar Jennie K
    Tack Jennie!
    Vi är glada att du var nöjd, välkommen åter.
    MVH.
  • Agnetha B skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Trevligt bemötande
    Snabb och bra service
    Tacksam för tips och råd
    Pris vänligt Läs mer
    2018-03-26 Speedy Vänersborg svarar Agnetha B
    Tack Agnetha !
    Vi är väldigt glada för att du var nöjde av vårt arbete.
    Speedy-s personal i Vänersborg
  • Leonardo K
    Leonardo K skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Väldigt trevlig bemötande och service. Dem la verkligen kunden i fokus och var väldigt snabba på det. Jag lämnade in bilen tisigt på morgonen och fick den färdig på eftermiddagen. Då va de kamremsbyte och lagning av kaross också. Läs mer
    2018-03-23 Speedy Vänersborg svarar Leonardo K
    Tack så jättemycket Leonardo.
    Vi var väldigt glada för att du blev nöjd med våra arbetet.
    Med vänlig hälsning.
    Speedy-s bilservice personal i Vänersborg.
  • Mahir Z skrev om Speedy Bilservice Vänersborg
    Snabba, billiga och trevlig bemötande. Läs mer
    2018-03-12 Speedy Vänersborg svarar Mahir Z
    Tack Mahir .
    Hoppas att du blir kund hos oss hela tiden.
    Med vänlig hälsning
    Speedy bilservice personal i Vänersborg.

Sandmarksgatan 24, 462 37 Vänersborg