Sofie Strömqvist

Sofie Strömqvist

Sofie Strömqvist är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Danderyd

Sofie Strömqvist har varit registrerad mäklare sedan 2020-06. Sofie Strömqvist har varit aktiv på Reco.se sedan 2020-10 och har fått 77 omdömen med ett betyg på 4.8. Sofie Strömqvist har haft 51 försäljningar sen 2021-08 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2021-08 - 2022-07

Läs vad 77 Läs vad Sofie Strömqvist

• sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Strömqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    • Mörbyskogen
    2022-06-16 Verifierad kund
    Jag har båda köp och såld med Sofie och det kan jag säga att det här gåt bättre än mina förväntningar, det är bästa mäklaren som jag har jobbat med 😊
    2022-06-14 Verifierad kund
    Sofie var så trevlig och proffsig från första stund.

Rekommenderar henne varmt!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofie Strömqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Danderyd
    2022-06-14 Verifierad kund
    Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    • Stocksund
    2022-06-09 Verifierad kund
    En trevlig och kunnig mäklare som hela tiden var lätt att nå för att få information. Det var precis så som man hoppas och vill att en mäklare skall hantera en försäljning.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Sofie har varit till stor hjälp vid vårt första bodstadsköp. Hon har alltid kunnat svara på frågor och hon har varit tillgänglig och professionell. Sofies bemötande har varit genuint och det märks att hon vill hjälpa sina kunder på bästa möjliga sätt för att det ska kännas tryggt och säkert att köpa sitt framtida hem.
    2022-05-30 Verifierad kund
    Vi är så glada att vi valde Sofie som vår mäklare. Hon gjorde ett fantastiskt jobb och var en riktigt stjärna från start till slut. Väldigt proffsig, glad och engagerad! Hon var också tillgänglig för såväl stora som små frågor och höll oss väl informerade i alla steg, vilket gjorde oss trygga genom hela processen. Vi är otroligt nöjda och kan verkligen rekommendera Sofie till alla som går i säljtankar.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Proffsig och alltid trevligt bemötande. Agerade snabbt och allt var väldigt smidigt med Sofie som mäklare.
    2022-05-22 Verifierad kund
    Som ensamstående med två barn behövde jag så mycket som möjligt i vinst för att kunna köpa en ny bostad till mig och mina barn i samma område efter att ha sålt detta objekt. Jag fick dock snabbt intrycket att mäklaren gick köpares ärende snarare än vårat. Det kändes som om hon pratade ner vårt boende i ett försök att övertala oss att sälja till en förhandsspekulant (som förvisso hade råd men som inte ville ge oss det pris vi ville ha). Jag blev upprörd av diskussionen och hade sedan ingen lust att ha kontakt. Hon verkade dessutom ha mer bråttom att sälja huset efter öppen visning än vi. Värderingen var ängslig och för enkelt utförd: den grundade sig på gammal statistik som inte tog hänsyn till att tomten blivit dubbelt så stor och och att källaren numera ingick i radhusbostadsrätten. (Svensk Fastighetsförmedling använder nog samma algoritm som används av Booli för bostadsrätter. Den tar inte hänsyn till tomt och källare. Om man istället skriver in att det är ett radhus med källare och tomt får man en helt annan värdering.) Ångrar att vi inte bytte till en mäklare som såg potentialen med huset och förstod vår situation bättre. Även om hon som mäklare har erfarenhet av husförsäljningar och inte vill ge falska förhoppningar om vinst så är det upp till oss som säljare att få testa på öppen marknad.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Kunnig, trevlig och professionell. Rekommenderar!
    2022-04-22 Verifierad kund
    Vänlig, positiv. Ger en känsla av att det här kommer att ordna sig. Trygghet.
    Förväntningarna var att mäklaren skulle hjälpa oss att ta hand om detta och det gjorde hon.
    Lätt att att få kontakt, återgav med mail hela tiden när det var något nytt.
    Jättebra kontakt, väldigt nöjd.