Helene Åhlund

Helene Åhlund

Helene Åhlund är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Kumla

Helene Åhlund har varit registrerad mäklare sedan 2005-07. Helene Åhlund har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-09 och har fått 55 omdömen med ett betyg på 4.9. Helene Åhlund har haft 8 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att hjälpa människor att förändra sin boendesituation.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag jobbar med hjärtat, vill att alla ska vara nöjda efter avslutad affär. Jag är öppen, ärlig, spontan och älskar mötet med nya människor.

Vad gör du helst på fritiden?
Spelar padel, roligaste sporten!

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 55 Läs vad Helene Åhlund

• sålde sitt hus med hjälp av Helene Åhlund en del av Svensk Fastighetsförmedling Kumla
    2021-09-13
    Allt har varit jätte bra med Helene. Bra bemötande och professionellt. Alltid tillgänglig och snabba svar. Hon uppfyller alla våra förväntningar. Kan starkt rekommendera Helen och svensk fastighetsförmedling. Bra jobbat!
    Tack Linda och Rober! Jag hoppas att jag kan hjälpa er att hitta ert nya drömboende! Helene Åhlund
  • köpte sitt hus med hjälp av Helene Åhlund en del av Svensk Fastighetsförmedling Kumla
    2021-09-13
    Vi är jättenöjda med Helene som mäklare, mycket trevlig och proffsig, snabb på återkoppling vid frågor. Affären sköttes väldigt smidigt. Rekommenderas starkt.
    Tack Ämeli och Patrik! Jag hoppas ni kommer trivas i nya huset och att ni får så nära till ert "andra" hem, idrottsparken :) Helene Åhlund
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Helene Åhlund en del av Svensk Fastighetsförmedling Kumla
    2021-09-06
    Väldigt lättsam att prata med, glad och trevlig.
    Informerade tydlig och lyhörd för våra funderingar och önskemål.
    Försäljningen gick snabbt och hon var mån om de intresserade.
    Med andra ord - helt fantastisk mäklare som jag varmt kan rekommendera!
    Tack Marie och Pelle! Jag hoppas verkligen ni kommer trivas i ert nya boende. Tack för att ni gett mig förtroendet att sälja er trevlig bostad! Helene Åhlund
    2021-06-10
    Helene har varit mycket professionell och tydlig i hela köpprocessen. Hon har dessutom varit väldigt flexibel och tillgänglig under processen.
    Tack Vilhelm och Linda, det är så jag vill vara mot mina kunder! Nu har ni ett eget Lyckeberg och jag hoppas vi kommer ses på grusvägarna eller sjön :) Helene Åhlund
    2021-06-09
    Jag har sålt en sommarstuga i Hammar och mäklaren Helene Åhlund har varit med mig hela vägen från dag 1 då det överhuvudtaget inte ens var självklart att stugan skulle säljas.

Helene var till en början en motståndare till idén att jag skulle sälja vilket redan där var ett kvitto på att hon var rätt person för mig.I en bransch som så ofta drivs av jakten på profit och människors näriga sidor var det skönt att ha ett bollplank i en människa som tänkte längre än bara affären då allt faktiskt inte bara handlar om pengar, inte ens för en mäklare!

Vi har tillsammans resonerat oss igenom en mängd olika scenarior och tagit ett steg i taget.Jag upplever att Helene har varit inlyssnande och gått mig tillmötes,även när jag tänkt lite utanför boxen (ett betydligt högre försäljningspris än praxis för att nämna ett exempel).

Jag skulle vilja påstå att just detta samarbete har varit framgångskonceptet bakom försäljningen av min fastighet. Jag hade mer rätt än man kanske kunnat tro när det gäller bedömningen av affären och dess faktiska utkomst, men jag hade aldrig nått dit om jag kört i ett eget spår och sålt fastigheten utan hjälp av hennes expertis.

Helene och jag har pratat om massor av saker, men hennes faktiska råd har varit relativt få utifrån hennes ödmjuka inställning.Det viktiga här är att just de råden har varit helt avgörande!

Jag är mycket tacksam över att jag hade turen att få tag på en så lugn, vettig och kunnig mäklare som Helene Åhlund.
    Tack Christer!, för fina ord. Det värmer i mitt mäklarhjärta, jag drivs inte av pengar, utan att mina kunder ska vara nöjda, då har jag lyckats! Helene Åhlund
  • Roger B
    2021-05-13
    Sommarstuga såld.
    Bra.
    Ja, en smidig försäljning.
    Allt känns bra. Vi fick t.o.m. hjälp med kontakt med hantverkare ( rörmokare ).
    2021-05-13
    Har sålt fritidshus .mäklaren var bra kunnig och korrekt försäljningen sköttes mycket bra
    2021-05-12
    Köpt fritidshus, proffsig och personligt bemötande. Tydlig genomgång vid kontraktsskrivning samt ett glatt humör. Toppen helt enkelt :)

Mvh Peter Westman
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Helene Åhlund en del av Svensk Fastighetsförmedling Kumla
    2021-03-30
    Har köpt en bostadsrätt åt dottern. Fick ett fantastiskt bemötande, snabba återkopplingar, kunnig information. Fick även bra information som kanske egentligen inte låg på Helen som mäklare men som hjälpte vår situation mycket, hur man kan tänka ekonomiskt och ägandemässigt. Hon känns kunnig och ansvarsfull och med ett stort intresse för att både säljare och köpare ska känna att det är bra. Kan varmt rekommendera henne till andra och skulle absolut vända mig till henne om jag har eget behov av att anlita mäklare. Har tidigare varit på visningar av Helen ang lägenhets intresse för min pappas räkning. Där blev hyresalternativ lösningen.
    Tack Åsa! Mitt mål som mäklare är att informera och göra så att kunden och säljaren känner sig bekväma och får så mycket råd och vägledning som möjligt. Nu blir ni snart ensamma i huset! Vem vet, ni kanske kommer tillbaka snart :) Helene Åhlund
    2021-03-29
    Jag har köpt en bostadsrätt på 1,5 rum. Blev vänligt bemött av mäklaren trots covid och upplevde hela visningen trevlig och innehållsrik. Det var min andra visning så jag hade inga förväntningar direkt mer än att få svar på eventuella frågor och kanske lite intressant fakta eller bra saker att veta. Mäklaren svarade absolut på mina frågor och var klar och tydlig med allt. Jag är väldigt glad över min upplevelse. Att köpa sin första lägenhet är stort och det har varit tryggt med bra information och inga konstigheter alls.
    Tack Wilma! Vad glad jag blir när du berättar att du fått ett bra bemötande av mig som mäklare. Du var väldigt påläst och hade relevanta frågor. Jag tror du kommer stortrivas i nya lägenheten och lycka till med studierna. Helene Åhlund