Hans Sommerville

Hans Sommerville

Hans Sommerville är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Tyresö

Hans Sommerville har varit registrerad mäklare sedan 2015-02. Hans Sommerville har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-11 och har fått 76 omdömen med ett betyg på 4.7. Hans Sommerville har haft 20 försäljningar sen 2023-10 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

2023-10 - 2024-09

76 omdömen om Hans Sommerville

Sedan starten hos Reco 2017
Joel J
Köpte sitt hus med hjälp av Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
Trollbäcken

Hans var verkligen en trygg punkt genom hela köpet. Detta var vårat första köp så vi hade mycket frågor och funderingar kring det mesta. Hans guidade oss säkert genom hela processen och fanns alltid tillgänglig. Vi rekommenderar starkt Hans!

Svar från Hans Sommerville

Tack Joel för ditt fina omdöme, det uppskattar jag verkligen. Tack också för ett bra samarbete hela vägen och att vi kunde genomföra affären framgångsrikt och successivt besvara era utestående frågeställningar allt eftersom. Vi ses snart igen!

Anna R
Köpte sin lägenhet med hjälp av Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
Centrala Tyresö

Fick ett mycket gott intryck av Hans i köpet av min nya bostadsrätt, han samdrog projektet med en annan mäklare och båda var snabba att återkoppla och korrekta. Ett jättebra bemötande hela vägen.

Svar från Hans Sommerville

Tack Anna för att du tog dig tid att ge ett omdöme. Roligt att du är nöjd med hela köpprocessen och att allt har gått så bra med både försäljning och köp och att vi kunde samordna affärerna. Vi ses snart igen.

Nina D
Sålde sitt hus med hjälp av Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
Brevik

Vi fick ett första gott intryck innan vi skrev avtal. När vi sedan skulle sätta igång så upplevde vi att han inte var särskilt engagerad. Det började med att han annonserade huset i lokaltidningen utan att informera oss innan huset ens var förberett för fotografering. När vi sedan skulle annonsera på Hemnet så la han ej vår valda bild som första bild utan en mindre säljande bild längst fram samt felaktigt taxeringsvärde i beskrivning, vilket påverkar värdering på Booli negativt. Vi hade också långa diskussioner kring pris...

Svar från Hans Sommerville

Tack för återkopplingen, men tråkigt att upplevelsen inte var tillfredsställande. Försäljningen slutade på den högsta nivån i spannet utifrån i min värdering. Ett marknadsmässigt mycket bra pris och det kom även många visningsgäster på en utmanande marknad med vikande priser. En försäljningsprocess på 3 veckor från första visning till kontrakt. Innan uppdraget påbörjande redovisades marknadsaktiviteterna i en förberedande försäljning för att bygga upp antalet intressenter och därefter de aktiva stegen i försäljningen med...

Henrik Å
Köpte en tomt med hjälp av Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
Tyresö Strand

Vi fick ett professionellt bemötande med Hans där han tydligt stod upp för säljarens krav och specifika önskemål. Vi genomförde affären på ett behagligt sätt och jag kan starkt rekomendera honom till vårt nätverk i Tyresö.

Faiz B
Sålde sin lägenhet med hjälp av Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
Nacka

Väldigt professionell och kunnig mäklare! Tydlig kommunikation och enkel att arbeta med! Rekommenderar Hans 5/5

Svar från Hans Sommerville

Tack Faiz för att du tog dig tid att ge ett omdöme. Det uppskattar jag verkligen. Roligt att allt har gått bra och att ni är nöjda.

Andrea V
Lindalen

Mäklaren bemötte oss på ett proffesionellt och trevligt sätt. Mäklaren gjorde även ett mycket bra jobb genom alla steg från kommunikation, budgivning, till signering och allt däromkring.

Svar från Hans Sommerville

Tusen tack Andrea för att du tog dig tid och besvara enkäten. Jag uppskattar verkligen ditt fina omdöme och din upplevelse är även besvarad från min sida. Det har varit ett mycket bra och fint samarbete med er som köpare och därefter även som säljare. Ett bra och professionellt samarbete rakt igenom. Vi hörs snart!

Jennica M
Lindalen

Vi upplevde Hans som både kunnig, erfaren, flexibel, tålmodig, lyhörd, lugn och professionell genom hela säljprocessen.

Svar från Hans Sommerville

Tusen tack för att du tog dig tid och besvara enkäten. Jag uppskattar verkligen ditt fina omdöme och din upplevelse är även besvarad från min sida. Det har varit ett mycket bra och fint samarbete med er som säljare och därefter även som köpare. Ett bra och professionellt samarbete rakt igenom. Vi hörs snart!

Faiz B
Fornudden

Professionell mäklare med trevligt bemötande som tar rollen på allvar. 5/5 i betyg. Hans hjälpte oss med både försäljningen av lägenhet och köp av hus.

Svar från Hans Sommerville

Tusen tack för att du tog dig tid och besvara enkäten. Jag uppskattar verkligen ditt fina omdöme. Det har varit ett mycket bra och fint samarbete med er som köpare. Roligt också att det bidrog till att jag fick hjälpa er med er egen affär på samma gång som skapade möjligheter flera nöjda parter. Må så gott till nästa gång vi ses.

Åke S
Krusboda

Mycket trevlig och kompetent mäklare. Lätt att ha samtal med och återkopplar snabbt. Mycket nöjda med Hans, allt gick väldigt smidigt och smärtfritt, så vi är jättenöjda med allt från första kontakten till försäljningen var klar.

Svar från Hans Sommerville

Tack Åke för ditt fina omdöme. Jag uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva ett ömdöme. Tack för ett bra samarbete och fint att vi har kunnat lösa alla utestående frågeställningar tillsammans på ett bra sätt. Vi hörs vidare inom kort.

Antonia J
Trollbäcken

Toppenbra mäklare som svarade på alla frågor vi ställde, kändes transparent och kunnig. Gav oss som köpare en stor trygghetskänsla. Tack!

Svar från Hans Sommerville

Tack Antonia för att du tog dig tid för att skriva ett omdöme och tack för dina fina ord. Det har varit ett bra samarbete och roligt att arbeta med er som kunder. Ni har varit intresserade och engagerade i ert husköp och då kommer jag också till min rätt.. Vi ses snart igen.