Svensk Fastighetsförmedling Tyresö

Kyrkogränd 14, 135 43 Tyresö — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Tyresö!

Tyresö växer! Hit kommer både familjer från Stockholms innerstad som vill flytta närmare naturen och familjer som flyttar till storsta'n från övriga delar i Sverige. Här finns också alla slags bostäder och vi på Svensk Fastighetsförmedling förmedlar bostadsrätter, fritidshus och villor i området.

Vi har också riktigt bra koll på Tyresö. Vi känner både människorna, områdena och bostadsmarknaden här och brinner för att hjälpa dig till en framgångsrik bostadsaffär! Kom förbi i vår BoButik om du har frågor eller funderingar, vi svara gärna.

Läs vad 175 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Tyresö

• 2019-10-23

Joakim Edmund R skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi köpte ett hus av Hans i Tyresö. Vi blev väldigt väl bemötta med tydlig info om fastigheten, och vi fick stor frihet att i lugn och ro gå runt och titta utan påverkan. Hans gjorde att vi kände oss trygga i våran husaffär. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-10-23

Helena I skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Det rörde sig om en utdragen försäljningsprocess där det inte alltid rådde enighet mellan säljarna och även försäljningsobjektet föranledde många frågor hos intressenter delvis på grund av renoveringar mm. Är mycket nöjd med stöd o lotsningen av mäklaren genom försäljningsprocessen. Läs mer
  • 2019-10-21

Karolina H skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi har kommit i kontakt med Stefan när vi köpte vårt radhus i Fårdala. Stefan är otroligt service-minded och ger ett väldigt trevligt och proffessionellt intryck. Vi är mycket nöjda med kontakten. Alltid snabba återkopplingar och trevligt bemötande under köpet. Inget upplevdes som omöjligt utan allt har gått mycket smidigt. Vi kommer absolut rekommendera Stefan :) Läs mer
  • 2019-10-18

Erika S skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    När vi skulle sälja vårt hus vek plötsligt marknaden och vi stod där med ett annat inköpt hus (lärdom: köp aldrig före du säljer!) Men Torbjörn gav inte upp, utan såg till att fotografera om huset med nya infallsvinklar, körde flera visningar och ringde runt till potentiella köpare. Med veckor kvar till tillträdet på nya huset löste det sig! Tack Torbjörn för att du inte gav upp. Läs mer
  • 2019-10-18

Rasmus A skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålde attefallshus. Blev väldigt bra bemött. Smidig affär utan konstigheter. Rekommenderar Torbjörn! Läs mer

Per T skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt villa.
    Hade högre förväntningar av slutpris men sånt är livet.

Torbjörn är engagerad, kunnig och utmärkt. Läs mer
  • Peter S

2019-09-29

Peter S skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt radhus i Tyresö.
    Oengagerad mäklare.
    Värdering helt åt skogen.
    Köparna uppfattade mäklaren som nonchalant.
    Kommer verkligen inte att rekomendera honom. Läs mer
    2019-10-04 Hans S svarar Peter S
    Jag beklagar verkligen att du inte är tillfreds med slutpriset och försäljningsprocessen.
    Försäljningen krävde dessvärre många visningar och tog mycket tid i anspråk innan en försäljning kom till stånd. Vi nådde slutpriset först efter långa och utdragna affärsförhandlingar med samma spekulant och inte genom budgivning med flera intressenter, vilket naturligtvis hade varit att föredra.
  • 2019-09-23

Maria H skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Anlitade Jesper i samband försäljningen av min mammas lägenhet. Allt har flutit på så enkelt, tryggt och smidigt. Jesper har varit professionell, förtroendeingivande och alltid med ett vänligt bemötande. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2019-09-18

Lidia Eva Caroline H skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Hans är en mycket bra mäklare. Han är hjälpsam och lägger ner mycket tid på försäljningen. Han har ett personligt och förtroendegivande sätt som gör att man känner sig trygg genom hela försäljningsprocessen. Vi kan varmt rekommendera Hans som mäklare. Läs mer
    2019-09-18 Hans S svarar Lidia Eva Caroline H
    Tack Caroline för de fina och uppskattande orden, det uppskattar jag mycket!
    Vi jobbar vidare och säkerställer att resterande process nu också går i mål på ett bra sätt.
  • 2019-09-16

Maria W skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jesper är en mäklare med driv och stort engagemang! Han sålde vår villa snabbt och proffsigt. Läs mer
  • 2019-09-11

Marie S skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt en bostadsrätt i Tyresö vid Stadsparken. Stefan har på ett lugnt och tryggt sätt lotsat mig igenom säljprocessen. Han är inkännande, ger råd och förslag till hur olika utmaningar kan lösas. Han är noga med att förklara vilka alternativ som är möjliga och tydlig med att besluten alltid ligger hos mig som säljare.
    Jag kan starkt rekommendera Stefan om du vill genomföra en fastighetsaffär med gott resultat och i en positiv anda för både köpare och säljare. Läs mer
  • 2019-09-09

Else-Marie B skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag använde Torbjörn för att sälja en lägenhet och han jobbade extremt målinriktat och serviceminded.

Jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Marcus J

2019-08-30

Marcus J skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag har köpt en villa genom Svensk Fastighetsförmedling. I helhet nöjd med upplevelsen. Läs mer
  • Stefan P

2019-08-29

Stefan P skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi har sålt vårat fina hus i Trollbäcken.
    Vi har blivit väldigt bra bemötta.
    Mäklaren har levt upp till alla våra förväntningar.
    Bra upplevelse rakt igenom.
    Med vänlig hälsning,
    Stefan&Anna Läs mer
    2019-09-02 Hans S svarar Stefan P
    Stort tack Stefan och Anna för de fina och värmande orden om försäljningsprocessen. Roligt att ni är nöjda!
    Vi hörs inom kort för tillträdet och de avslutande momenten i försäljningen.
  • 2019-08-18

Alexander S skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    •Jag har köpt en 3:a.
    •Blev mött otroligt bra.
    •Jag hade inte så mycket förväntningar då vi haft otur med 2 mäklare innan. Men de va över mins förväntningar allt gick så bra!

•Detta köp skedde på 2 dagar otroligt bra snabbt smidigt kunde inte gått bättre. Är jätte glad och nöjd med Stefan! Läs mer
  • Andreas L

2019-06-30

Andreas L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Ankie har bemött mig som säljare och samtliga spekulanter på bästa möjliga vis. Oerhört hög kompetens!

Hon har överträffat alla mina förväntningar under hela processen, från intag till kontrakt och tillträde. Tryggare kan ingen vara en Ankie's kunder.

Behöver jag tillägga att vi fick högsta kvadratmeter priset i hela föreningen samt övriga jämförbara sålda objekt på marknaden.

Högsta betyg och stort tack ! Läs mer
    2019-06-30 Ankie B svarar Andreas L
    Tack så mycket för ditt omdöme och varma ord. Det har varit ett stort nöje att samarbeta. Varmt tack för ditt förtroende och uppdraget. Hälsningar Ankie
  • 2019-06-25

Andreas M skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Torbjörn Andersson gjorde ett toppenjobb, även för oss som köpare. Han var tillgänglig, han ordnade extravisningar, han ställde upp även kvällstid och möjliggjorde husaffären på ett mycket bra sätt, som gjorde samtliga inblandade nöjda. Läs mer
  • 2019-06-05

Kent Arne A skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag är så nöjd med Torbjörn, han tog verkligen hand om allting vid försäljningen av huset. Täta kontakter, och snabb återkoppling. Professionell, hjälpsam och kunnig. Kände mig mycket trygg med Torbjörn. Läs mer
  • Marita B

2019-05-25

Marita B skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jesper Danielsson hjälpte oss att sälja vår villa i Tyresö. Det gick snabbt och effektivt och snabbare än vad vi hade förväntat oss. Jesper visade engagemang och ledde oss mycket proffesionellt genom hela säljprocessen. Vi är mycket nöjda och kan absolut rekommendera andra att välja honom som mäklare för försäljning av deras bostad. Läs mer
  • 2019-05-08

Jeff N skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt 3:a på 80kvm
    Fota på onsdag, annonsen klar på fredag, visning på söndag, skrev papper på måndag.

Snabbt och smidigt till rätt pris.

Fantastiskt! Läs mer
  • 2019-04-30

Patrik T skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi har sålt en villa och trots en trög marknad har vi nu fått den sålt p.g.a mäklarens ihärdiga arbete och tålamod. Bra jobbat ..... Läs mer
  • 2019-04-17

Anette A skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi är nu helt klara med försäljning av vår lägenhet på Sikvägen och ger Jesper högsta betyg.

Detta för att han under hela processen har varit proffsig, haft ett trevligt och förtroendeingivande bemötande samt att han alltid var snabb att återkoppla.
 En mäklare som jag starkt kan rekommendera. Läs mer
  • Andreas Dimitris B

2019-04-13

Andreas Dimitris B skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Radhus, stort lugn och erfarenhet och tryggt mäklare 💪🏼 Läs mer
  • 2019-03-23

Jonas B skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Stefan har en förmåga att jämka ihop köpare och säljare så att alla blir nöjda. Har både köpt och sålt villa med honom. Läs mer
  • Sara V

2019-03-22

Sara V skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Köpt en större villa i Tyresö av Stefan. Snabba svar på mail & sms. Tillmötesgående & vänlig framtoning. Tar köparen på allvar och kollar upp det han inte har kännedom om. Rekommenderas varmt av oss! Läs mer
  • 2019-03-18

Maja J skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi fick hjälp av Jesper att sälja vår bostadsrätt. Hela försäljningen gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2019-03-17

Yvonne H skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag har sålt en bostadsrätt där mäklaren levde upp till mina förväntningar, försäljningen sköttes på ett professionellt, engagerat och mycket trevligt sätt. Läs mer
  • 2019-03-03

Malin M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Har både sålt och köpt hus genom Stefan. Viss information undanhölls/var felaktig till oss som köpare och när de begick misstag i försäljningsprocessen var viljan att kompensera för misstaget och bemötandet under all kritik. Läs mer
    2019-03-11 Stefan L svarar Malin M
    Hej Malin,
    Tack för ditt Reco. Jag är dock uppriktigt ledsen över att ni inte är nöjda med vårt bemötande i samband med att min kollega förmedlade ert hus och vi tar till oss av er kritik. Då ni reklamerade de tjänster ni beställt i samband med försäljningen rekommenderade jag er att ta kontakt med FRN - Fastighetsmarknadens reklamationsnämnd för att få ert ärende prövat och deras utslag följer vi alltid. Jag kan bara beklaga att ni inte var nöjda med deras beslut och hoppas att vi på Svensk Fastighetsförmedling trots detta ska återfå förtroendet att ha er som kund

Vänligen
    Stefan Larsson, Fastighetsmäklare, Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Linda Ha gillar detta
  • 2019-03-01

Lena E skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Noggrann, vänlig och proffsigt😊 Läs mer
    2019-03-01 Hans S svarar Lena E
    Tack Lena för din fina rekommendation!
  • Maj-Lis S

2019-03-01

Maj-Lis S skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi har varit mycket nöjda med Hans som vår mäklare gällande försäljning av en tomt i Tyresö, där möjligheterna finns att bygga bostad.Hans var alltid hjälpsam och tillmötesgående, mycket professionell och med god erfarenhet som mäklare.Han ingav förtroende och det var speciellt viktigt för oss,som inte fanns nära till hands.Det var överhuvudtaget en mycket positiv upplevelse att arbeta med Hans och han mötte alla våra förväntningar. Läs mer
    2019-03-01 Hans S svarar Maj-Lis S
    Tack Maj-Lis för den positiva rekommendationen. Jag är glad för er skull att allt gick så bra och att ni är nöjda med affären!
  • 2019-02-26

Bengt K skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt parhus, väldigt nöjd med bemötande och deltagande under processen. Bra kvalite och bra information. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-02-21

Kerstin T skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi är väldigt nöjda med hur Jesper hjälpte oss när vi köpte lägenhet. Med sitt lugn, trevliga sätt och kunnighet såg han till att vi kände oss trygga genom hela processen. På ett korrekt och informativt sätt såg Jesper till att alla våra frågor besvarades.
    Vi kan varmt rekommendera Jesper om man söker en mäklare som gör det lilla extra. Läs mer
  • Nils Åke S

2019-02-07

Nils Åke S skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi har köpt en bostadsrätt på Siklöjevägen av Jesper Danielsson. Det gick smidigt, då vi även sålde vårat radhus. Vi hade Jesper för br och Emma för radhuset. Mycket nöjda med dessa två mäklare. Vi kände oss trygga och fick snabbt svar och hjälp när vi behövde. Läs mer
  • Christian M

2019-02-05

Christian M skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi sålde en fastighet med två hus ute på Brevik, Tyresö. Upplevde kontakten med Torbjörn som enkel och glad under hela processen. Nedgången på bomarknaden gjorde att tiden för att sälja huset blev längre än tänkt, men Torbjörn lade verkligen ned tid och kraft för att allt skulle gå så snabbt och smidigt som möjligt. Läs mer
  • 2019-02-05

Carolina B skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag köpte bostadsrätt via Torbjörn Andersson och uppskattade mycket hans flexibilitet, tillgänglighet, och mycket trevligt bemötande genom visning, budgivningsporcess liksom efter kontraktsskrivning. T.ex. tog Torbjörn sig tid att innan tillträdet visa lägenheten för min syster som var på tillfälligt besök i Stockholm, fastän det var mitt i mellandagarna runt jul/nyår. När det blev aktuellt att ändra tillträdesdatum såg han till att detta gjordes på smidigt sätt. Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera Torbjörn Andersson. Läs mer
  • 2019-02-02

Hanna H skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi har köpt en 3a i Tyresö strand med hjälp av Jesper. Väldigt proffsigt bemötande, skönt med en mäklare som inte är för påflugen. Känns öppen och ärlig. / Hanna och Dennis Läs mer
  • Helene A

2019-01-24

Helene A skrev om Helene Mellanmyr en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Helene Mellanmyr sålde vår villa och vi är mycket nöjda. Helene har varit mycket professionell, rådgivande, hjälpsam och ett stort stöd. Hon har varit snabb i återkoppling och funnits tillgänglig för oss hela vägen innan, under och efter försäljningen. Vi kan varmt rekommendera Helene Mellanmyr och Svensk Fastighetsförmedling, som jag kommer att kontakta igen för eventuell försäljning i framtiden. Läs mer
    2019-01-24 Helene M svarar Helene A
    Tusen tack Helene och Klas det har varit kul att arbeta med er också! Jag känner mig nöjd och glad över den fina försäljning det blev.
  • 2019-01-24

Britt E skrev om Helene Mellanmyr en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Tack Helene
    Med tålamod och många skratt blev vår försäljning bra. Du lyssnade på våra önskemål, och ibland tokiga strategier men i slutändan blev det bra.
    Britt och Staffan Läs mer
    2019-01-24 Helene M svarar Britt E
    Tack Britt o Staffan, våren 2018 gick väldigt fort, från snö till sol, sedan fick vi ett rimligt avslut. Allt blir lättare när man får skratta - det gjorde vi våren 2018!! Lycka till med era nya utmaningar.
  • 2019-01-24

Camilla B skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Professionell och kunnig, gjort mer än vad mäklare brukar göra, väldigt nöjda. Läs mer
  • Helene M

2019-01-22

Helene M skrev om Helene Mellanmyr en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    TACK! Ett stort tack till en lyckad försäljning! Tack Helene Läs mer
    2019-01-22 Helene M svarar Helene M
    Tack och lycka till med ditt nya boende!
  • 2019-01-10

Anita M skrev om Helene Mellanmyr en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt lägenheten som vi också köpte av samma mäklare för något år sedan. Heléne Mellanmyr är mycket kompetent, engagerad och kunnig. Hon är inte rädd för att jobba och gör det där lilla extra. Vi är väldigt nöjda med affären och mäklarens insats, hon överträffade våra förväntningar. Läs mer
    2019-01-11 Helene M svarar Anita M
    Tack Anita och Sofia, det har varit kul och smidigt att arbeta med er och er fina bostadsrätt. Arbetar gärna med er igen när tillfälle finns.
    Helene M gillar detta
  • 2018-12-30

Anders T skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi anlitade Jesper för att sälja min bortgångna mammas lägenhet och det visade sig vara ett klokt beslut. Jesper är en mycket engagerad och kunnig mäklare som fick mig att känna mig helt trygg. Han var trevlig, engagerad och höll mig uppdaterad under hela processen. Kan rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-01-16 Jesper D svarar Anders T
    Tack för dom fina orden Anders! Vart väldigt roligt att få jobba med er och härligt att vi hittade en sån bra och trevlig köpare! Hälsa!
  • Cecilia B

2018-12-12

Cecilia B skrev om Helene Mellanmyr en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Tydlig, rak och tät kommunikation. Proffsig mäklare som är mycket trevlig att ha att göra med. Jag rekommenderar med glädje Helene Mellanmyr. Läs mer
  • 2018-11-30

Susanna J skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Köpt lgh i Tyresö och är supernöjd med allt, kontakten med mäklaren, tillmötesgåendet, vänligheten, smidigheten. Läs mer
    2019-01-16 Jesper D svarar Susanna J
    Tack för dom fina orden, jättekul att det löste sig tillslut! Helt övertygad om att du kommer trivas i lägenheten!
  • 2018-11-22

Emilda S skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Superbra och trevlig mäklare som hjälpte oss och sälja vår 3:a! Han var väldigt positivt inställd till våra önskemål och hade ett gott bemötande under hela processens gång. Han är handlingskraftig och driven! Läs mer
    2019-01-16 Jesper D svarar Emilda S
    Hej Emilda! Bra kämpat, kul att vi fick till ett så bra resultat!! Stort tack för dom fina rekommendationerna!
  • Chris H

2018-11-16

Chris H skrev om Helene Mellanmyr en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi fick hjälp av Helene att sälja vårt kedjehus i Fårdala. Vi upplevde Helene som lätt att jobba med, hon är kunnig, tydlig och känns korrekt i alla lägen. Utan att försöka måla upp några fantasi-förväntningar innan lyckades vi ändå snabbt sälja vårt hus till en summa som vi är mycket nöjda med. Helene har den lokala kunskapen och förankringen som gör henne mycket lämplig att ta hand om er husförsäljning på Tyresö. Rekommenderas förstås. Läs mer
  • 2018-11-08

Jens J skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålde en bostadsrätt med hjälp av Stefan Larsson. Ingenting att klaga på, ingav stort förtroende från dag ett med sitt lugna och trygga sätt. Läs mer
  • 2018-11-05

Hans F skrev om Helene Mellanmyr en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Köpt en Koja
    Bra bemött proffesionellt och saklig

Det är lättare att sammanfatta. Jag var ute för att köpa hus hittade lämpligt objekt i Raksta. Mäklaren var affärsmässig och lyssnade på bägge parter under prisförhandlingen.
    bra och ömsesidigt för bägge Parter. Läs mer
  • 2018-10-25

Daniel Larsson L skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Engagerad och professionell till 100%. Bästa mäklaren jag har anlitat någonsin (flera gånger). Kan inget annat än att ge full pott! Läs mer
  • 2018-10-25

Johanna D skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Torbjörn både hjälpte mig med köp och sälj av bostad och jag kunde inte vara med nöjd.
    Torbjörn har en fingertoppskänsla utöver det vanliga och är otroligt duktig mäklare.
    Vi är toppennöjda med vårt köp och vår försäljning!! Läs mer

Kyrkogränd 14, 135 43 Tyresö