Svensk Fastighetsförmedling Tyresö

Kyrkogränd 14, 135 43 Tyresö — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Tyresö!

Tyresö växer! Hit kommer både familjer från Stockholms innerstad som vill flytta närmare naturen och familjer som flyttar till storsta'n från övriga delar i Sverige. Här finns också alla slags bostäder och vi på Svensk Fastighetsförmedling förmedlar bostadsrätter, fritidshus och villor i området.

Vi har också riktigt bra koll på Tyresö. Vi känner både människorna, områdena och bostadsmarknaden här och brinner för att hjälpa dig till en framgångsrik bostadsaffär! Kom förbi i vår BoButik om du har frågor eller funderingar, vi svara gärna.

Läs vad 205 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Tyresö

• Thomas T

2020-04-06

Thomas T skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag har sålt en lgh i Brf Idegranen i Tyresö.
    Mäklaren Stefan Larsson har bemött mig på ett mycket trevligt och professionellt sätt.
    De förväntningar jag hade på mäklaren har uppfyllts och jag är mkt nöjd med hans arbete.
    Han har ansträngt sig och lyckats få lägenheten såld trots rådande omständigheter med Corona i samhället just nu.
    Med vänlig hälsning Thomas Tillgren. Läs mer
  • 2020-04-02

Birgitta G skrev om Anna Drangel en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Anna och jag hade ett utmärkt samarbete vid försäljningen av min markplans 3:a med trädgård i vacka Tyresö Strand som genomfördes på endast några dagar.
    Anna är kunnig och får kunderna att känna sig bekväma och lita på att objektet och säljaren är seriösa, vilket leder till gott säljresultat Läs mer
    2020-04-02 Anna D svarar Birgitta G
    Tack detsamma för gott samarbete! Och stort tack för den fina rekommendation Birgitta! 🌺
    Anna D gillar detta
  • 2020-03-31

Kalle G skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jesper levererade en snabb affär och ett slutpris högre än vad jag hoppats på under tiden marknaden gick nedåt och allt var svårt att sälja. Han tog egna initiativ på att förhandla upp slutpriset fast jag var nöjd, han betalade verkligen sitt eget arvode. Skulle aldrig tänka mig att anlita någon annan mäklare. Läs mer
  • 2020-03-19

Ebrahim S skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    jag har köpt o såld bostad o jag bemött mäklaren på bra sätt .

han är hjälpsam o duktigt . Läs mer
  • Malin N

2020-03-18

Malin N skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jesper hjälpte mig att sälja min bostad. Stort engagemang och toppen bemötande hela vägen. Läs mer
  • 2020-03-13

Christian G skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi sålde en unik 3:a i Tyresö och fick ett mycket proffsigt intryck av Jesper redan från start.
    Han var tydlig, rak och hjälpte oss med allt vi behövde.
    De förväntningar vi hade uppfyllde han med råge.
    Vi rekommenderar Jesper till andra säljare. Ni är i goda händer. Läs mer
  • 2020-03-12

Hans H skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt en villa. Bra kille. Alltid vänlig, informativ och tillmötesgående. Snabb att ringa tillbaka när man sökt honom. Läs mer
  • Lennart T

2020-03-08

Lennart T skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Har köpt en villa.
    Torbjörn har varit tillgänglig utan att vara påträngande. Mkt god kunskap om området. Skapat en bra relation och objektivt tillhandahållit information och svarat på frågor.
    Kunnig, okomplicerad och professionell. Läs mer
  • 2020-03-02

Khadija Ben M skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Han är duktig och för snäll han lämnar jättebra info till kunderna 👌 Läs mer
  • 2020-02-29

Pontus F skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Seriös och inte för "på, säljig".
    Gillar Stefan. Läs mer
  • 2020-02-28

Thomas H skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Riktigt bra mäklare! Sund och balanserad och till det mycket trevlig. Skulle gärna anlita om jag behöver sälja en bostad. Läs mer
  • 2020-02-27

Henrik S skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Bra bemötande och snabb på att återkoppla. Vi som köpare upplevde affären trygg och ärlig. Läs mer
  • 2020-02-26

Channette H skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Stefan visade på stort professionellt engagemang vid förvärvande av vår nya fastighet. Tack! Läs mer
  • 2020-02-17

Kristina A skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi sålde en villa. Vi blev väldigt väl bemötta av mäklaren och han levde upp till de förväntningar vi hade. Läs mer
    2020-02-17 Hans S svarar Kristina A
    Tack för ditt fina omdöme Kristina!
    Roligt att du är nöjd och att du känner att du har fått bra stöd genom alla försäljningssteg.
    Mvh Hans
  • 2020-02-15

Linda D skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Tryggt och smidigt från visning till kontraktsskrivning! Mycket nöjda :-) Läs mer
  • 2020-02-14

Jan-olof H skrev om Anna Drangel en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Bostadsrätt
    Uppmärksamt men inte påträngande
    Våra förväntningar gällde lägenheten, men
    Anna bidrog starkt till att vi fick ett positivt intryck
    Vi har letat ett tag, men nu tyckte vi båda att detta var vad vi ville ha. Vi var både lättade och nöjda med ett avslut. Läs mer
    2020-02-14 Anna D svarar Jan-olof H
    Tack Lillian och Jan-Olof! Blir väldigt glad för ert omdöme😀! Det värmer!:) 🌺 Jag hoppas ni ska trivas i nya lägenheten! Trevlig helg!
    Med vänliga hälsningar/Anna Drangel
    Anna D gillar detta
  • 2020-02-14

Hans D skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Har sålt en 2:a på 74 m2 åt dödsbo efter min bror och mig
    Blev bra bemötta
    Mäklaren levde upp till våra förväntningar
    Vi fick ett bra och vänligt bemötande av Torbjörn Läs mer
  • 2020-02-13

Bengt E skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag har köpt en 2 rums lägenhet på Myggdalsvägen och varit mycket nöjd med mäklarens arbete. Allt har varit till full belåtenhet. Läs mer
  • 2020-02-12

Anna-karin O skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag köpte en lägenhet, bemötandet var bra. Läs mer
  • 2020-02-05

Celine W skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag och min sambo köpte precis en bostadsrätt och blev bemötta med glädje, lugn och trygghet. Väldigt härlig upplevelse och enormt bra service hela vägen! Läs mer
  • 2020-01-30

Katarina H skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jag har sålt en fin 2:a som var nyproducerad 2015 centralt i Tyresö. Stefan har varit trevlig och gett bra stöd i säljprocessen. Priset blev inte riktigt det jag förväntat mig men acceptabelt. Kanske är marknaden inte lika het längre. Jag har känt förtroende för att Stefan gjort ett bra jobb i att sälja lägenheten för ett bra pris och litar också på att han varit ärlig även gentemot spekulanter. Läs mer
  • 2020-01-20

Katarina M skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Köpt lägenhet. Jesper är proffsig och mycket duktig och har bemött mig väldigt väl, han har alltid erbjudit sig att bistå med sin hjälp när det uppkommit frågor. Jättefin service. Läs mer
  • 2020-01-09

Susanna A skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Andra gången Torbjörn hjälper oss med försäljning. Vi är även denna gång mycket nöjda. Rekommenderar!! Läs mer
  • 2020-01-08

Christian B skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt en villa.
    Jag blev bemöt av Hans på ett smidigt och tydligt sätt.
    Jag tycker att Hans levt upp till och i viss mån överträffat mina förväntningar.
    Överlag en smidig försäljning som processades fram tydligt och trevligt för alla inblandade parter.
    Allt gott
    Christian Läs mer
    2020-01-08 Hans S svarar Christian B
    Stort tack Christian för din fina rekommendation, roligt att ni är nöjda med både försäljningsprocessen och resultatet.
    Vi hörs och ses snart igen!
    Mvh Hans
  • 2019-12-28

Briet G skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt en villa. Mäklaren var proffesionell, varkade ha bra erfarenhet och det kändes trygt att ha honom som sin mäklare. Läs mer
  • 2019-12-03

Mattias S skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jesper är trevlig trygg och duktig. Rekommenderas Läs mer
  • 2019-11-21

Matilda L skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Fått hjälp med försäljning av lägenhet. Processen har varit smidig och jag är nöjd med utfallet. Läs mer
  • 2019-11-21

Lisa K skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    3:e gången jag anlitar honom med 2 Husförsäljningar o ett Husköp. Torbjörn är proffsig för både säljare o köpare. Han ger snabba återkopplingar är rådgivande o följer upp hela vägen. Han är påläst o kompetent och jag kan varmt rekommendera Torbjörn. Läs mer
  • 2019-11-18

Katarina S skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt en lägenhet på Myggdalsvägen. Mycket bra bemötamde av mäklaren. Läs mer
    2019-11-18 Hans S svarar Katarina S
    Tack Katarina för ditt fina omdöme. Roligt att du är nöjd!
  • 2019-11-15

Anders L skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Hans har varit professionell och personlig. Han har visat stor tålmodighet i processen att sälja vår bostadsrätt i Tyresö!
    Det var vi som drog ut på det hela eftersom förhållanden i arbeten mm ändrades under resans gång.
    Jag har ändå hela tiden känt en trygghet i kontakten med Hans Sommerville på Svensk fastighetsförmedling!
    Tack för hjälpen! Läs mer
    2019-11-18 Hans S svarar Anders L
    Tack Anders för återkopplingen och det fina omdömet. Vi ses snart igen!
  • Madeleine A

2019-11-08

Madeleine A skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi köpte en villa av Stefan och är mycket nöjda över bemötandet och att han hela tiden höll oss informerade. Lugn, sansad och professionell skulle jag vilja sammanställa det! Läs mer
  • 2019-11-03

Åsa S skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Han hjälpte till med försäljning av vårt radhus i Fårdala, Eftersom vi redan hade köpt nytt fick vi snabb hjälp med all bokning av besiktning, fotograf mm Han hade kontinuerlig kontakt med oss under visning och budgivning. Lugn och pedagogisk under kontraktskrivning. Läs mer
    2019-11-04 Hans S svarar Åsa S
    Tack Åsa för rekommendationen och omdömet. Vi ses igen snart!
  • 2019-10-31

Björn S skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Snabb handläggning vid försäljning av vår villa i Trollbäcken.
    Sålde in sig hos oss genom ett självsäkert och övertygande
    sätt vilket gjorde oss nyfikna.

Blev ett snabbt förlopp med bra budgivning.

Mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-10-29

Fredrik I skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi köpte bostadsrättsradhus.
    Jesper var insatt i alla hänseenden av föreningen, bostaden och närområdet.
    Vi fick genast ett gott intryck. Läs mer
  • 2019-10-29

Jennifer D skrev om Jesper Danielsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Jesper är en klippa!
    Det hade inte gått att få det sålt utan hans tålamod ch beslutsamhet att greja det.
    Som ni vet är han ju också väldigt förtroendeingivande och trevlig!

(Bolånekunder i Tyresö som ska bli kontaktad av mäklare kommer utan tvekan att slussas till Jesper! ) Läs mer
  • 2019-10-28

Sanna Viktoria N skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi köpte en villa i Trollbäcken, Tyresö och husaffären gick väldigt snabbt. Då var det toppen att ha en lugn och trygg mäklare som Hans med sig. Vi fick verkligen förtroende för Hans. Han gav oss mycket information och vi kände verkligen att han ville ge oss en trygg start till vårt hus.
    Tack! Läs mer
    2019-10-28 Hans S svarar Sanna Viktoria N
    Tack Sanna för de värmande orden, roligt att ni är nöjda och känner er trygga med försäljningsprocessen!
  • 2019-10-27

Anette S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Trevlig, driven, kunnig mäklare Läs mer
  • 2019-10-25

Carl-Olof S skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Har köpt en lägenhet där mäklaren ifråga gjorde ett seriöst jobb, men där det strulade med att få banken Nordea att ställa upp på den med säljaren avtalade (men flyttade) tillträdesdagen. Jag fick själv ordna banknärvaron via mina egna Nordeakontakter.

Vi nyttjar också mäklaren för att sälja vårt hus till vår son (ett s k skrivaruppdrag). Har fungerat bra! Läs mer
    2019-11-01 Hans S svarar Carl-Olof S
    Tack Carl-Olof för rekommendationen. Vi ses inom kort igen vid tillträdet!
  • 2019-10-25

Mats Thure A skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Köpt villa, trevligt bemötande , kändes tryggt genom hela affären. Läs mer
    2019-10-30 Hans S svarar Mats Thure A
    Tack Mats för rekommendationen, roligt att allt känns bra!
  • 2019-10-25

Maria Therece G skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi har köpt en villa i Tyresö där vi vår mäklare Hans Sommerville har gjort ett utomordentligt bra jobb.
    Han har gett service och återkoppling varje gång detta har efterfrågats. Han har fått både oss köpare och säljarna att känna att vi gör en trygg affär.
    Jag skulle absolut rekommendera honom vidare. Läs mer
    2019-10-30 Hans S svarar Maria Therece G
    Tack Maria för rekommendationen, vi ses snart igen!

Andreas W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Köpt en lägenhet, mäklare var saklig och tydlig.
    Passar mig perfekt. Läs mer
  • 2019-10-25

Nicklas H skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    ................................................................... Läs mer
    2019-10-30 Hans S svarar Nicklas H
    Tack Nicklas för rekommendationen!
  • 2019-10-24

Diana R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Oärlig, oansvarig och ljuger. Sämsta mäklaren jag någonsin träffat, som ljuger in i det sista för att rädda sitt eget skinn. Varning Läs mer
  • 2019-10-23

Joakim Edmund R skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi köpte ett hus av Hans i Tyresö. Vi blev väldigt väl bemötta med tydlig info om fastigheten, och vi fick stor frihet att i lugn och ro gå runt och titta utan påverkan. Hans gjorde att vi kände oss trygga i våran husaffär. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-10-24 Hans S svarar Joakim Edmund R
    Hej Joakim, tack för återkopplingen och det fina omdömet. Roligt att ni är nöjda. Återkom gärna om det uppstår frågor framöver.
  • 2019-10-23

Helena I skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Det rörde sig om en utdragen försäljningsprocess där det inte alltid rådde enighet mellan säljarna och även försäljningsobjektet föranledde många frågor hos intressenter delvis på grund av renoveringar mm. Är mycket nöjd med stöd o lotsningen av mäklaren genom försäljningsprocessen. Läs mer
    2019-10-24 Hans S svarar Helena I
    Hej Helena, jag uppskattar verkligen ditt fina omdöme och det känns tillfredsställande att du är nöjd med försäljningen. Vi hörs på nytt när det är dags för deklarationen.
  • 2019-10-21

Karolina H skrev om Stefan Larsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Vi har kommit i kontakt med Stefan när vi köpte vårt radhus i Fårdala. Stefan är otroligt service-minded och ger ett väldigt trevligt och proffessionellt intryck. Vi är mycket nöjda med kontakten. Alltid snabba återkopplingar och trevligt bemötande under köpet. Inget upplevdes som omöjligt utan allt har gått mycket smidigt. Vi kommer absolut rekommendera Stefan :) Läs mer
  • 2019-10-18

Erika S skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    När vi skulle sälja vårt hus vek plötsligt marknaden och vi stod där med ett annat inköpt hus (lärdom: köp aldrig före du säljer!) Men Torbjörn gav inte upp, utan såg till att fotografera om huset med nya infallsvinklar, körde flera visningar och ringde runt till potentiella köpare. Med veckor kvar till tillträdet på nya huset löste det sig! Tack Torbjörn för att du inte gav upp. Läs mer
    2019-11-05 Torbjörn A svarar Erika S
    Hej Erika! Tack för att ni själva orkade med denna lite stressade situation för er. "Det finns alltid en köpare till varje försäljning" är ett motto jag fortfarande arbetar utefter. Så det blir ofta frågan om NÄR är denne kund klar till köp!!!!
    Lycka till nu i ert nya boende.
  • 2019-10-18

Rasmus A skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålde attefallshus. Blev väldigt bra bemött. Smidig affär utan konstigheter. Rekommenderar Torbjörn! Läs mer
    2019-11-05 Torbjörn A svarar Rasmus A
    Hej Rasmus! Tack för din åsikt gällande din försäljning av ditt studio lgh. Gediget arbete med styling för både in- och utvändigt som kunde framhäva de sociala ytorna man kan få till på 22 kvm med låg takhöjd, den generösa altanen samt partytältet som ramade in trädgårds lotten! Kul att vi även lyckades få till rätt kund för din försäljning! Lycka till nu med nytt boende!

Per T skrev om Torbjörn Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt villa.
    Hade högre förväntningar av slutpris men sånt är livet.

Torbjörn är engagerad, kunnig och utmärkt. Läs mer
    2019-11-05 Torbjörn A svarar Per T
    Tack Per! Ja, det var lite om/men innan vi fick lite fart på er försäljningen, skam den som ger sig! Tack för den fina presenten.
    Nu får vi hoppas att ni får till det med edra nya boenden!
  • Peter S

2019-09-29

Peter S skrev om Hans Sommerville en del av Svensk Fastighetsförmedling Tyresö
    Sålt radhus i Tyresö.
    Oengagerad mäklare.
    Värdering helt åt skogen.
    Köparna uppfattade mäklaren som nonchalant.
    Kommer verkligen inte att rekomendera honom. Läs mer
    2019-10-04 Hans S svarar Peter S
    Jag beklagar verkligen att du inte är tillfreds med slutpriset och försäljningsprocessen.
    Försäljningen krävde dessvärre många visningar och tog mycket tid i anspråk innan en försäljning kom till stånd. Vi nådde slutpriset först efter långa och utdragna affärsförhandlingar med samma spekulant och inte genom budgivning med flera intressenter, vilket naturligtvis hade varit att föredra.

Kyrkogränd 14, 135 43 Tyresö