Sviva Bil AB

Hunstugans Väg 13, 443 61 Stenkullen — Visa karta

Varmt välkommen till Sviva Bil AB
Hos oss hittar du din nya bil till rätt pris och skulle vi mot all förmodan inte ha din bil så ser vi till att hitta den åt dig. Du kan komma till oss även utanför våra ordinarie öppettider. Det enda du behöver göra är att ringa och boka.

Vill du finansiera bilen genom avbetalning eller leasing så samarbetar vi med flera olika banker som erbjuder förmånliga finansieringsförslag. Vi samarbetar med AutoConcept bilgaranti och via Wasakredit kan vi ordna finansiell hjälp med en ränta från 3.95% och MyMoney från 6.95%.

Vi ligger på Hunstugans väg 13, 443 61 Stenkullen inom Lerums kommun ca 25 km från Göteborgs centrum ( E20 mot Stockholm).
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 4 kunder tycker om Sviva Bil AB

• HARIS H

2019-06-15

HARIS H skrev om Sviva Bil AB
    Köpte en audi av dem som var fin vad man kunde se själv och kändes fin att köra.
    När jag hade köpt den och kom hem med den så hittade vi fläckar på uppfarten dagen efter.
    När vi lyfter upp den är där växellåds olja överallt, hål i flexröret(avgasröret), motorvärmaren är kass monterad sitter inte åt. Och när jag startar den idag börjar motorlampan lysa.

Jättetrevliga var personalen på Sviva bil. Men hade aldrig rekommenderat någon att köpa en bil därifrån då det var så sjukt många dolda fel. Har även mailat dem utan svar. Läs mer
    2019-06-15 Haider Z svarar HARIS H
    Hej Haris ,
    Vi ber om ursäkt om detta som har hänt med din bil . Du visste ju att bilen var inbytes bil och du hade kontakt med föregående ägaren samt du fick mycket information om bilen innan du kom . Du valde att köpa bilen utan att ha något typ av garanti . Du fick kontrollera bilen med två underhållsmekaniker som du hade själv tagit med dig och de har även kollat under bilen . Du fick skriva på varudeklarationen som bevisar att du har provkörd och godkänna bilen enligt fordons befintligt skick och köpeavtalet som du signerat att inga graniter med.
    2019-06-15 HARIS H svarar Haider Z
    Jag provkörde bilen och den gick som en klocka. Det gör den fortfarande. Den går som den ska. Men det läcker iallafall olja ifrån växellådan, hål i flexröret, fick montera av motorvärmaren för den var inte rättmonterad och idag började motorlampan lysa. Vågar inte köra den mer, vill inte att motorn osv ska rasa i den.

Det ända vi kunde "se" och vad vi kollade under bilen var ifall det fanns rost under trösklarna vilket är ett vanligt fel på dem modellerna.

Vi hade ingen möjlighet att lyfta bilen och kolla under den. Som säljare tycker jag att man är ärlig och kollar igenom bilen fast det är en inbytesbil, man vill ju inte sälja vad som helst och man vill ha nöjda kunder. Ni sa att ni hade servat bilen och då antar jag att ni har lyft upp den och kollat. Och vi frågade om det var något fel på den och ni sa allt var bra med den. Avgasröret är inget problem för mig att fixa men det är en kostnad på 500-600kr för mig. Men när man köper en bil för 60tusen+ förväntar man sig inte att man behöver lägga MINST 15 000kr som det kostar hos audi att fixa växellådsläckaget.
    2019-06-15 Haider Z svarar HARIS H
    Hej Haris ,
    Vi har inte servat bilen själva fast det är en bilverkstad som har utfört jobbet .Hade de sett något som behöver fixas eller lagas så skulle de säga till så betalar vi för kostnaderna . Vi har inte varit luriga eller försökte sälja bilen till dig med något fel och det kan vi lova . Vi kan ersätta dig med ca 500 kr för röret men växellådeläckaget kan vi inte ersätta men vi kan kolla upp det hos våra samarbetspartner i Lerum - Göteborg om du vill lämna in den . Det är bara för vi vill inte att du ska tycka att vi är inte ärliga .

Med vänliga hälsningar
    Svida Bil AB
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-11-25

Pia J skrev om Sviva Bil AB
    Mycket trevligt bemötande, men givaren till ESP var trasig och vi skulle återkomma nästan vecka för att få det åtgärdat, efter två veckor ringer vi och frågar om delarna kommit och får då frågan vad som är sönder vilket vi inte vet. Utrustningen på bilen stämmer inte heller fem saknas, bilen skulle vara nyservad men dom måste glömt byta luft/oljefilter och i serviceboken fanns inga uppgifter som tyder på att den tillhör denna bil. Bilen är trots löfte inte åtgärdad. Läs mer
    2018-11-25 Haider Z svarar Pia J
    Hej Pia , ni skulle köra in bilen till verkstan då dem vet inte vilken sida skulle dem beställa . Ni får återkomma med synpunkter om ni har mer då . Välkommen till oss igen och tack för ditt ärligt svar om oss !
  • 2018-11-24

Jonathan G skrev om Sviva Bil AB
    Mycket serviceminded. Hjälpte mig med något de inte behövde så är mycket nöjd. Läs mer
    2018-11-28 Haider Z svarar Jonathan G
    Hej ,
    Tack för dina fina ord om oss . Du är mer än välkommen Jonathan .

Med vänliga hälsningar
    Sviva Bil AB
  • 2018-11-24

Benny G skrev om Sviva Bil AB
    Transporter.
    Helt ok upplevelse.
    Bra bemötande Läs mer
    2018-11-25 Haider Z svarar Benny G
    Tack Benny för ditt omdömde , vi hoppas att du är nöjd med köpet ! Lycka till och önskar dig det bästa !

Hunstugans Väg 13, 443 61 Stenkullen