Takmästare i Stockholm AB

Takmästare i Stockholm AB

takmastare.se
3.9

Välkommen till Takmästare i Stockholm AB, din pålitliga takläggare med över 30 års erfarenhet i branschen! Vi är experter på att byta tak och erbjuder en mängd olika takmaterial, såsom betongpannor, lertegel, falsad plåt, ytpapp, shingel och plåttak. När du anlitar oss för ditt takbyte gör du en långsiktig investering som kommer...

26 omdömen om Takmästare i Stockholm AB

Peter L
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Vi lade precis om ett sadeltak med betongpannor på cirka 200m2 + garage på 45m2 (plus hängrännor och stuprör). Jag valde Takmästare i Stockholm AB då min initiala upplevelse av Henrik som säljare var god då han visste vad han pratade om samt att han hade full koll på detaljer (vilket inget annat företag jag träffat uppvisade). Efter godkänd offert var de igång och klara med arbetet på cirka två veckor. Johan som är arbetsledare är väldigt pålitlig, kunnig och tillgänglig. Johans personal kommer i tid, är trevliga samt utför...

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Peter! Kul att höra att du är nöjd med oss. Tack för fina recensioner! Mvh Takmästare i Stockholm AB

Christina Margareta G
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Mycket bra kommunikation och bra och seriös takfirma. Löser komplicerade problem och lyssnar på kunden. Tack för hjälpen med vårt tak!

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Jättekul att höra Christina! Alla tak är olika och ert hade extra utmaningar, men som vi lyckades lösa på bästa sätt. Tack för dina fina ord!

Nicolas Eduardo F
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Vi bytte befintligt plåttak till dubbelfalsad bandtäckning, för huset och carporten. Är mycket nöjd med resultatet och hela processen från start till slut. Min kontaktperson Henrik har varit enkelt att få tag på vid eventuella frågor och tagit tag i saker med en gång. Trevliga och duktiga hantverkare som genomfört arbetet helt enligt önskemål. Jag kan verkligen rekommendera Takmästare i Stockholm AB.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Tack själv för mycket bra samarbete! Kul att du blev nöjd med ditt mycket fina Premiumtak. Dubbelfalsad Plåt/Bandtäckning. Även garaget blev superfint.

Stefan Ö
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Mycket nöjd! Riktigt bra från införsäljning, arbetsledning till färdigt tak. Har redan rekommenderat er till min granne. Mvh Stefan

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Stort tack Stefan! Kul att du blev nöjd. Tack för din värdefulla rekommendation. Uppskattas!

Oscar R
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Punktliga, noggranna och snabba. Inget att anmärka på arbetet och Patrik var grym med målningen.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Stort tack för ditt fina omdöme och recension! Uppskattas! Kul att du blev nöjd.

Lars Mikael S
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Tack för ett jättebra jobb o trevliga hantverkare..snyggt arbete och städning av överblivit matrial har även haft bra kontakt när olika killar ska komma och göra sina saker typ ställning och andra som sätter tak och papp ..kan verkligen rekommendera detta företag Stort Tack Eva o Mikael

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Stort tack Mikael och Eva! Jättekul att ni blev nöjda. Det är alltid vårt mål till 100%.

Andreas Emil Gunnar E
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Skicklig införsäljningen men genomförande och resultatet är inte bra. Obefintlig slutkontroll. Skulle jag lägga om ett tak till så blir det inte med detta företaget.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Andreas, Den 28 Mars på fm hade du och Arbetsledare genomgång på plats. Då var du mkt nöjd. Efter det ordnade vi lite småsaker som skulle fixas. Så är det ofta vid en Slutkontroll. Småsaker kvarstår att åtgärda skyndsamt, vilket även gjordes här. Vi har därför svårt att förstå att du ej skulle vara nöjd med slutresultatet. Taket är nu riktigt fint med ny råspont under, dessutom till ett extra bra kampanjpris då vi hjälpte dig med två tak. Allt är korrekt och monterar efter anvisningar från vald leverantör (betongpannor)....

Helene B
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

VARNING! Initialt trevligt bemötande och fin hemsida, som dock utlovar något helt annat än vad som utförts hos oss. Beställde dubbelfalsad bandtäckning, fick ett tak med falsarna nedvikta åt olika håll, fristående nockplåt, hängskivor mm fästade med mängder av farmarskruvar och ett lappverk med utanpåliggande falstätningsmedel runt skorstenen. Takmästare vägrar medge att arbetet ej är fackmannamässigt utfört. Otrevligt och hotfullt bemötande när vi ville hålla inne med betalning tills de utfört vad vi beställt. De erbjöd...

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Helene, Tråkigt att ni känner så. Flera av våra kunder beställer just med nockplåt. När vi hade genomgång på plats godkände ni dessutom arbetet skriftligt. För att visa vår goda vilja och att ni verkligen skulle få något extra och bli nöjda erbjöd vi er vi ommålning av huset till ett mycket förmånligt pris. Även det tackade ni ja till. Sedan när allt var klart och betalt så ångrar ni er, vilket vi har mycket svårt att förstå. Ni har fått två tjänster professionellt utförda ä, dessutom till ett lågt totalpris för både...

Martin A
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Företaget väljer att inte betala det skadestånd som är beslutat av ARN, en rekommendation som företaget inte behöver följa eftersom det inte är något tvång. Bedömningen som ARN har baseras på underlag som både kund och företag har inkommit med. Företaget i sin tur kan inte acceptera utfallet utan när jag som kund satte betyg och kommenterade företagets hantering inkom företaget via messenger med indirekta hot mot mig och min familj. Företaget hade innan dess inte svarat mig på något sätt för att lösa ARN beslut. Att påstå...

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Martin A, Tråkig läsning.. Hot och utpressning är inget som får oss att hjälpa dig med ditt tak. Tycker att ditt uttalande är både plumpt och oseriöst agerat samt talar för sig självt. Som vi sagt tidigare så hjälper vi dig gärna men eftersom vi skrev avtalet långt innan Corona/krig osv slog till så fick du information i god tid ang prishöjningarna som skedde då. Huset ligger dessutom ute på en ö i skärgården där också priserna blivit dyrare med transport frakt etc med dessa rådande omständigheter som vi påpekat....

Behrooz A
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Takmästare i Stockholm AB är en mycket bra företag.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Stort tack Behrooz! Önskar dig en fortsatt fin dag!

Jonas B
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Mycket trevligt första intryck i smamband med hembesök och offertering. Företaget gav ett tryggt och säkert intryck. Under processens gång hade vi en god kontakt med arbetsledare som alltid var tillgänglig och svarade snabbt. Slutresultatet är vi nöjda med, dock överestimerades mängden råspont som behövde bytas rejält i offerten (estimerat upp till 15m2, bytte ca 2m2). Efter avslutat arbete fick vi tillgång till både egenkontroll och bilder. Sammanfattningsvis kan vi rekommendera Takmästare i Stockholm.

Kjell O
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

. Snabbt svar och omg besök på ett bra och seriöst sätt. Arbetet gällde omläggning av plåttak på äldre villa med vinklar och vrår . Offert kom omgående och slutpriset blev enl offerten. Ett par reklamationer åtgärdades snabbt. . Arbetet drog ut lite i tiden framför allt beroende på julhelger och ledigheter. Arbetet gjordes på ett proffsigt sätt och Henrik och Johan från Takmästarna var ute och kontrollerade arbetet i stort sett en gång/veckan. .Som kund är vi helt nöjda med arbetet. Uppstår det reklamationer så räknar vi med att får hjälp att åtgärde ev fel.

Kennet L
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Introduktionen av Henrik var utmärkt. Arbetet som utfördes av hantverkarna var utomordentligt bra utfört. Arbetslaget var också väldigt trevliga. Det vi saknade under arbetets gång var kontakten med en arbetsledare. Överlag så är vi väldigt nöjda. Hälsningar Gun ock Kenneth Lindberg

Martin S
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Fick ett första besök hemma som gav ett stort förtroende för Takmästare i Stockholm. Hade besök från ytterligare några firmor men ingen kunde matcha den offert jag fått. Valde Takmästare och de genomförde arbetet professionellt. Jag är mycket nöjd med resultatet. Rekommenderar firman om du står i begrepp att byta tak. Martin

Erik W
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Byte av tak på villa under november - december 2021. Gott första intryck av Takmästare de verkade kunniga. Visade sig att när gamla taket tags bort att även råspont behövde bytas trots att det inte skulle behövas. Andra takentreprenörer vi begärt offert från hade kommit fram till att råspont behövde bytas och de var därför dyrare. Nu fick vi en fördyring av vårt takbyte pga detta vilket inte var kul. Nu blev det ungefär samma pris som de andra offerterna vi tagit in. Men kändes surt.Takmästare använder underentreprenör och...

LINDA P
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Efter stora problem med annan firma fick vi kontakt med Takmästare i Stockholm AB. Ett mycket trevligt/proffisionelt bemötande. Nytt snyggt tak på rekordtid och mycket prisvärt. Mycket trevligt arbetslag. Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Takmästare i Stockholm AB för era takbyten.

Corinne S
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

De var snabba på offert och återkopplingar på frågor. Kom också igång snabbt med arbetet.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Corinne, tack för din feedback! Riktigt kul att du är nöjd med helheten. Hör av dig direkt till oss om du har några frågor framöver.

Anders B
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Bra bemötande och pris för omläggning av tak.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Anders, kul att du är nöjd med nya fina Ytpappstaket! Hör av dig om du har några frågor framöver.

Elisabeth W
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Allt fungerade utmärkt förutom att uppföljningen aldrig blev gjord och ingen dokumentation levererad.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Kul att du blev nöjd med nya fina taket (Bandtäckning/Dubbelfalsad plåt). Tyvärr hann vi ej med att ses innan jul precis, men vi kan boka in detta i början på året när vi är igång igen. Så får du både dokumentation och egenkontroll.

Ola B
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Bra service, kompetent folk som lyssnar på kunden. Väl genomfört arbete vad jag kan förstå. Kan varmt rekommendera dem!

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Stort tack Ola för din feedback och kommentar. Det glädjer oss att du är nöjd med nya fina taket.

Erik M
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Snabbt jobb med rivning av befintligt tak och hantering av eternitplattorna. Ny modern takduk på plats i torrt väder. Hängrännor och ny stabil takplåt monterade i god ordning. Lite Kvarvarande jobb kan vänta till våren. Säkert ett bra tak som håller riktigt länge

Eva S
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Snabb respons med byggledare vad som skulle utföras och en bra dialog under bygget/renoveringen. Fick bilder dagligen som visade resultat från dag till dag. Det enda negativa som jag kan peka på är att de restpunkter som upptäcktes efter att byggjobbare hade lämnat uppdraget åtgärdades aldrig trots upprepande påminnelser.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Eva, tack för feedback och kommentar. Taket blev fint och bra enl ök. Vi kan komma nu mot våren och korrigera dom delar som vi ej kunde göra vintertid när det var minusgrader. Målning och sånt kan vi göra när det är lite varmare. Bara höra av dig direkt till oss.

Mats B
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Vi blev lovade en kontainer där det gamla taket skulle läggas i, Istället blev det för få byggsäckar som blev överfulla och låg svåråtkomliga för transportbolaget. (En kom tog en säck och åkte) Bygget tog mycket mer tid än lovat. Säljaren sa tio dagar betalning men hans medhjälpare sa tre dar Kvalitén på taket ser bra ut men det här är första vintern

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Mats, tack för feedback och kommentar. Ibland är det trångt med container, då används byggsäckar. Tiden kan påverkas av vädret (då detta gjordes mitt under vintersäsong). Vi har 10 dgr slutfaktura, men 3 dgr på första delfaktura när material och ställning är på plats, vilket vi alltid kommunicerar. Kul att du blev nöjd med taket!

Hans F
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Omläggning av halva taket. Tidsplanen höll bra. Vissa språksvårigheter med takläggaren men de utförde jobbet bra. Nöjd med resultatet

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Tack för ditt svar Hans! Kul att du blev nöjd med själva arbetet, ett tryggt kvalitetstak! Efter ditt projekt Juni 2022 så fick vi äntligen vår duktiga Arbetsledare (Stefan) på plats som sköter all kommunikation med kunderna nu.

Stefan S
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

De har ingen kompetens att varken projektera eller montera plåttak.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Stefan, tack för feedback och diskussion i dagens samtal! Som vi sa när vi ingick avtalet så finns det två tillvägagångssätt att tillämpa. Ett billigare och ett mer korrekt och dyrare sätt att lägga detta tak. I och med att det är en lada/uthus för enklare förvaring, så förstår vi att man kanske väljer den enklare och billigare lösningen. Vår rekommendation var då vid start att man lägger; råspont, underlagsduk/HalotenSTEEL samt en kondensfri TP 20 plåt. Men, du valde den enklare lösningen pga budgetskäl. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss om du önskar. Ha en trevlig dag!

Peter W
Skrev om Takmästare i Stockholm AB

Varning! Bluff. Vet ej vad de håller på med.

Svar från Takmästare i Stockholm AB

Hej Peter, vi förstår ej vad du menar då garagetaket är lagt av en av våra certifierade takläggare (Ytpapp). Det blev 100%. Vi kan dock ej rå för att din ROT-ansökan ej blev beviljad och att du fick betala den summan själv. Kontakta gärna skatteverket gällande din ROT-ansökan om du vill få upprättelse. Om du har några frågor gällande taket så hör av dig direkt till oss. Ha en trevlig dag!