Alert Alarm AB

1.9

12 omdömen om Alert Alarm AB

Hélen Maria P
Escribió sobre Alert Alarm AB

Skulle säga upp mitt larm och mailade in. Fick till svar att jag var tvungen att ringa in eftersom jag skulle uppge ett "kodord" eftersom jag var tvungen att verifiera mig. Sagt och gjort, ringde in, satt 30 minuter i telefonkö för att sen kunna säga upp larmet HELT UTAN LEGITIMERING! Uselt att ljuga så.

Tryggsam
4.4/5 i betyg av 1227 omdömen 4.4 av 1227 omdömen

Tjänsten är värdefull, det är tryggt och säkert, underbart.

Samer Matti F Samer Matti F
Marika Eleonora B
Escribió sobre Alert Alarm AB

Riktigt dåligt, har inte fått det att fungera under lång tid. När jag kontaktade Alert Alarm drog vi ned avtalet till bara brandlarm, inte ens det fungerade, Fick nu en ytterligare räkning trots att det inte fungerar...3 månaders uppsägning med att det är mitt ansvar att se till att det fungarar!!! Hade Securitas alarm som fungerade hur bra som helst men lyckades bli övertalad av telefonförsäljare att övergå till Alert Alarm - Varning!

Igge S
Escribió sobre Alert Alarm AB

Enkelt att montera.Enkelt larm att handha och suverän support. Man kan styra allt gällande larmet från mobilen såsom larma av/på. Rekommenderas om ni funderar på hemlarm.

Tvedbergs Lås
4.9/5 i betyg av 119 omdömen 4.9 av 119 omdömen

Snabb kontakt och dito hjälp av en glad, självständigt pysslande låssmed som gjorde allting precis som önskat mitt i pågående snöstorm. (Ja,

STAFFAN P
Escribió sobre Alert Alarm AB

Riktigt dåligt. Provade det under 2-3 veckor men fick reklamera det. Rörelsedetektorerna är alldeles för okänsliga. Har inga problem att röra mig i huset förbi samtliga detektorer ifall jag smyger (ståendes) eller kryper förbi dom. Allt är monterat korrekt. Det är verifierat med supporten och jag har skickat in filmer på installationen och hur jag enkelt lurar samtliga deckare. Fick nya deckare skickade till mig men samma problem. Kan lura samtliga av dessa också. Det tar nog inte lång tid innan det sprider sig att det är bara att krypa eller smyga sakta förbi detektorerna så löser dom inte ut.

GÖRAN B
Escribió sobre Alert Alarm AB

Måste balansera upp alla "enpoängare". Har själv haft Alert Alarm i 5 år. De få gånger jag har haft problem har man från företagets sida löst de snabbt via telefon eller så har jag snabbt fått ersättningsmoduler som löste problemen. Tror aldrig jag suttit nån längre stund i telefonkö. Monteringen av larmkontakter, sirener brandlarm m.m. tror jag de flesta som inte har tummen mitt i hand löser ganska lätt. att delar är av plast har inte inneburit några kvalitetsproblem för mig, inget har faktiskt gått sönder av det. Larmskyltarna...

MAGNUS B
Escribió sobre Alert Alarm AB

Dåligt system med ostabil app som lägger av ofta. När jag väl ville avsluta abonnemanget så blev de lång kötid med först plats 0, sen 2 och sen 1 (länge på 1). Väl mottagen blev jag bemött med en otroligt jobbig person som hade massa frågor om varför jag ville avsluta. Han vägrade lyssna. Sen gjorde han inget utan sa bara att en annan person kommer ringa upp mig. Otroligt oproffsigt bemötande.

HENRIK S
Escribió sobre Alert Alarm AB

Nä fy ...!. Låg nivå på både bemötande och kunskap. Katastrofalt långa telefonköer. Samarbetet med Verisure fungerar inte alls. Förstår inte varför Folksam rekommenderar detta till sina kunder.

JAN-ERIK J
Escribió sobre Alert Alarm AB

Ett skit företag alarmet e katastrof skickar folk till kronofogden som ej vill ha deras usla produkt varning varning

Per bertil P
Escribió sobre Alert Alarm AB

En usel produkt som helt enkelt inte fungerar. Alert Alarm valde själva efter två månaders strul med ett ej fungerande system, såväl App som hårdvara, och falsklarm att avsluta mitt abonnemang då de helt enkelt inte klarade av att lösa problemen. Undvik Alert Alarm om ni vill ha ett fungerande system.

Per bertil P gillar detta
Elin B
Escribió sobre Alert Alarm AB

Värsta plast skiten från Taiwan. Saknar tydlig display o kamera, endast EN siren ingår i grundpaketet som knappt skrämmer en katt. Varje extra del kostar runt 1000:- Larmetpaketet kostar totalt 8.173:- för två år - vilket är den minsta tiden du måste signa dig för. Jävla ripp off pris för detta leksakslarm. Dessutom har Alert Alarm en oduglig kundservice.

nils r
Escribió sobre Alert Alarm AB

Ett jävla blufföretag som säljer grejor som inte funkar. man måste sätta upp själv med jobbig instruktion som varken jag eller resten av familjen orkar med och skickar runt en i olika telefonköer. Har nu haft larmet i ett halvår och betalt en månatlig avgift för ingenting. Har ringt ett par gånger och blivit runtkopplad. Av någon anledning funkade inte autogirot. Fick påminnelse som jag betalde och sitter nu med en ansökan om betalningsföreläggande för den andra månaden... tror jag. -någon kunde ha ringt och frågat om jag...

Michael T
Escribió sobre Alert Alarm AB

Jag är ej kund på Alert Alarm, men vill trots det använda möjligheten att rekommendera deras Larmrådgivare Johan Rizkallah, som var både kunnig och mycket lyhörd för att förstå de behov mitt hushåll hade.