Alla kategorier Målare Stockholms län Stockholm Älvsjö Solberga Temperamåleriet

Temperamåleriet

Pliggvägen 36, ingång gaveln, 126 39 Hägersten — Visa karta

Temperamåleriet erbjuder i första hand måleritjänster, från igångsättning till "från-ax-till-limpa". Men ger också kurser på olika nivåer, introduktion såväl som fördjupning, öppna såväl som enskilda eller specialarrangemang. Vill du måla själv finns en välsorterad verkstadsbutik - med mycket inspiration- som enklast öppnas efter överenskommelse (lättast kvällstid 18:30-20, men det mest a går). Du väljer nivå!

Läs vad 10 kunder tycker om Temperamåleriet

• Frida L
    Frida L skrev om Temperamåleriet
    Temperamåleriet är ett mycket seriöst företag som lyssnar på sina kunder och som kan och älskar sitt hantverk och de produkter som används. Vi på Av jord, som är Temperamåleriets huvudleverantör av färg, känner oss inte bara trygga med att vår produkt används korrekt utan även inspirerade över de fantastiska möjligheter till utsmyckningar och vackra uttryck Karolina på Temperamåleriet ger med äggoljetemperan. Vi på Av jord AB kan varmt rekommendera Temperamåleriet.
    2016-10-24 Karolina Temperamåleriet T svarar Frida L
    Åh. Vilken överraskning!
    Tack. Färgen är ju rent magisk - så vad annat kan resultatet bli?!
    Tänk vad en bok o en kurs kan leda till! Efter mitt första möte med er o färgen slogs jag av ett sån passion att jag bara åkte hem o sa: "nu säger jag upp mig" o 14 dagar senare var resan i gång. O kärleken till färgen har bara växt - o växer. Svårfångad på bild - men just därför måste man ju omge sig av den i verkligheten.
    Stort tack för er support, tror inte många har leverantörer med såna gedigna kunskaper om sin produkt. Ni ger er varumärke tyngd o trovärdighet. Och ni ger min verksamhet trygghet! Med alla kunskaper jag nu efter 7 (?) år tillskansat mig så är det också så jättekul att sprida kunskapen vidare i konsultation o diverse former av kurser.
    Er nya färgdisplay är väl i sig en måste-se-upplevelse. Hoppas ryktet om den sprids o fler hittar till verkstan. Ja, även till de som "bara" vill köpa färg - o sedan måla själva (Den som gör sig omaket att besöka min verkstad o handla färgen på plats får ju dessutom chans att ställa frågor om just sitt projekt)
    Tihi. Nu blev jag glad!
    Snart är det verkstadstid - just nu håller jag på med olika produkter. Både unika julsaker, ljusstakar (som även säljs på andra håll), tavlor i färgskalor samt pärltillverkning. Håller bland annat på med ett halsband jag tror kommer skapa sån uppmärksamhet - o glädje för bäraren. Alltså, tiden i verkstan är kvalitetstid - livskvalité!!
  • Hans L
    Hans L skrev om Temperamåleriet
    Arbetet som Temperamaleriet gjorde blev mycket lyckat. Karolina är mycket engagerad och gör sitt yttersta för att jobbet ska bli som kunden vill ha det.
    2016-07-06 Karolina Temperamåleriet T svarar Hans L
    :-) Glad om ni blev nöjda! Själv låg jag o pustade i tre veckor innan jag åter blev människa... Det var nog bland det mastigaste jag åtagit mig. Sist jag gjorde ett lika stort jobb la jag upp det på tio veckor*... Lärorikt. Alla små tillägg - o "upptäkter" gjorde att planeringen sprack på ett tidigt plan o jag fick för mig bekräftat - vikten av att göra platsbesök innan. Nu försökte vi köra all planering på distans (du bor ju på en ö långt från Stockholm) o trots bilder - så va jag inte beredd på exempelvis takhöjden. Att sätta lumppapp (en meter breda våder som saknar fibrer o snabbt bryts ned när det blir fuktigt) 4.70 upp i taket -som hade 45% graders vinkel- ensam via en stege kändes som ett OS. Jag va otroligt nöjd med den biten själv. Hög skrytfaktor inför mina "kollegor" (branschfolk).
    MEN - att göra ett sånt intensivt arbete o hålla tidsramen innebar att jag som älskar o småfnula på detaljerna fick bita i det sura äpplet o åka därifrån utan göra det, utan att se slutresultatet - o det sedvanliga efterbesöket jag alltid planerar in efter stora jobb (som en nöjd-kund-garanti) skippade vi också. Hoppas poleringen (som görs efter några veckor) flöt fint o att ni på egen hand fått dit lite effekter.
    - Hur som helst är jag väldigt glad över att haft dig o din familj som uppdragsgivare. Det kändes gott i hjärtat, o roligt att efter över ett års planering också genomföra dina tankar.
    Tack!
    *Detta jobb gjordes nu inom loppet av 16 dagar på plats.
  • Anna N
    Anna N skrev om Temperamåleriet
    Kan varmt rekommendera Temperamåleriets introduktionskurs (prova-på) för att själv komma igång med att måla med äggoljetempera. Jag bokade en enskild kurs och fick ha Karolina helt för mig själv. Sann lyx!

Fick med mig en rejäl dos av båda teori och praktik, massor av inspiration och goda råd! Nu ska jag provmåla några möbler här hemma och är sedan sugen på att boka en uppföljnings-/fördjupningskurs för att prova på fler tekniker och efterbehandlingar.

Med denna kurs öppnades en hel värld! Är framför allt överväldig över hur frikostigt Karolina delar med sig av sin gedigna kunskap kring äggoljetempera. Hennes entusiasm smittar verkligen av sig! Många fler borde upptäcka äggoljetempera och allt en kan göra med denna fantasiska färg.
    2016-03-23 Karolina Temperamåleriet T svarar Anna N
    Oj! He, o jag e överväldigad över responsen :-)
    Men visst hade vi roligt - det är ju också enkelt att hitta linjen genom att ta sig tid till en del inledande "småprat".
    Brukar ju säga att mina kurstillfällen är som utan markerad början eller slut. Genom att liksom glida in på ämnet (genom kanske lite andra ämnen) så läser jag av vad förväntningar o önskemål kan tänkas vara. O jag tänker att sinnena blir som mer påslagna av samtalsformen. Till detta finns ju sen stödet i de anteckningar jag delar ut o du/man får ta hem.

Sen är det klart att detta går att göra friare när man endast har en deltagare - men det är också anledningen till att jag aldrig tar mer än max 5 deltagare per tillfälle. Den vanligare formen av Prova på / introduktion till äggoljetempera "bekanta dig med färgen" är ju en kvällsträff mitt i veckan (ca 2,5 timme) som blir mer uppstyrd (o kanske mest teoretisk - men det finns hur mycket som helst att berätta om o visa på). Att komma enskild eller på premiumvarianterna av kurstillfällen ger nog kanske lite mer (då mer tid är avsatt), o det går att personbehovsanpassa innehållet... Så sätt du i gång! Kom ihåg att lägga på ca 30% mer äggolja till möbler o sånt som utsätts för mer slitage (o därför förmodligen också poleras). Du är så välkommen tillbaka! Vi hann mycket - men inte allt :-)

Bugar ödmjukast!
  • Cecilia T
    Cecilia T skrev om Temperamåleriet
    Vi fick ett nytt sovrum och vardagsrum. Miljövänliga äggoljetemperafärger som är vackra och levande och Karolina har stort engegemang och kreativitet! Vi är jättenöjda och extra roligt att vi fick det som vi ville då Karolina var väldigt bra på att känna in vad vi menade även om vi ibland sa något annat :)
    Om jag ska klaga på något är det bara att det blev lite färgstänk på golvet som jag själv tvättade bort, men hade jag sagt till så hade Karolina tvättat bort det.
    Vi kan varmt rekommendera Karolina och Temperamåleriet om du vill ha målat om hemma! Eller gå en kurs och måla själv.
    Cilla & Hanna
    2016-03-15 Karolina Temperamåleriet T svarar Cecilia T
    He, *lite generad*. Först o främst tack för förtroendet, härligt när man får uppdrag genom andras rekommendationer (oftast sker det ju via mun-till-mun-metoden och inte här). Det har ju gått ett år sen jag målade (Jag är usel på att be folk lämna rekommendationer här på nätet efter utförda uppdrag. Det bär emot lite, att behöva be nån skapa ett konto för det kanske inte rimmar bra med integritet.. Nåväl, en parantes).
    Nu har jag ju också hört att blandade betyg är bra o bad om lite kritik.
    För jo, vad gäller golvet så tog jag till mig det o försöker åter igen vara mer uppmärksam. Vanligtvis brukar nån tidning o pyts med trasa räcka bra (färgen håller sig öppen flera dagar att torka bort). Hos er blev jag nog dock lite splittrad (det inträffade ju en omfattande vattenskada i min verkstad samtidigt) o jag va inte alert nog. Men som du säger, hade ni uppmärksammat mig hade jag tagit itu med det på en gång! Som kompensation fick ni nu istället personligt framtagna schabloner - o jag tror historien slutade lyckligt. I vilket fall har ni ju anlitat mina tjänster igen - o det känns ju som ett gott tecken!
    - Har ju som devis att inget jobb är klart förrän båda parterna är nöjda o överens.
    /Karolina, Temperamåleriets specialist
  • Eva B
    Eva B skrev om Temperamåleriet
    Jag kan verkligen rekommendera Temperamåleriet lyhördhet kunnighet och tålamod med och många bra tips Slutresultat mer än bra
    2016-03-15 Karolina Temperamåleriet T svarar Eva B
    Tack! Jag är både stolt o glad att du återkommer o återger mig förtroendet!
    Ps. Balkongen jag målade förra året känns verkligen som ett av det årets största lyft - vilken medelhavskänsla det blev där :-)
  • Kristina Å
    Kristina Å skrev om Temperamåleriet
    Karolina är fantastisk! Från allra första början, med råd och stöd och tips, till slutresultatet. Hon ger sig inte förrän man är helt nöjd. Är full av idéer och lotsar en med smakråd och tips hela vägen. Hon är noggrann och otroligt kunnig. Det är lätt att kommunicera med Karolina under arbetets gång, hon håller en uppdaterad under tiden arbetet löper på. Kände mig helt trygg genom hela processen och är väldigt nöjd både med genomförandet och slutresultatet!
    2016-02-03 Karolina A svarar Kristina Å
    Men oj, o tack! Inte sett detta förrän idag. Fantastiska ord! Vet inte hur jag ska bemöta dem. Men det är också tacksamt med engagerade kunder - o när kommunikationen flyter är det lättare att uppnå resultat. Generellt kan jag ju säga att jag lägger ner väldigt mycket energi redan INNAN jag åtar mig ett uppdrag, vill verkligen försäkra mig om att den som anlitar mig också vet vad de har att förvänta. Och det hoppas jag ska ses som en försäkring (för båda parter). Känner jag inte att det är hundra avböjer jag - vilket jag tror är vinnande i längden... (och många av dem har ju faktiskt återkommit vid senare, o mer passande tillfälle).
    Hoppas du ska njuta av ditt "nya" hem i många år nu!
  • Anne H B
    Anne H B skrev om Temperamåleriet
    Karolina är en underbar konsthantverkare som arbetar noggrant, omsorgsfullt och ger alltid goda smakråd. En fröjd att anlita henne. Och resultatet är lysande!
    2014-12-28 Karolina A svarar Anne H B
    O tackar ödmjukast för de vänliga orden. Blir nästan genererad.
    Men självklart försöker jag lämna ifrån mig arbetet i ett skick bättre än förväntat. Jag älskar ju det jag gör - o gör inte heller fler uppdrag än att det är ett rent nöje!
    O jag e tacksam jag fått komma tillbaka i ert hem flera gånger. Det, känns bra o gott i hjärtat!
  • Lena R
    Lena R skrev om Temperamåleriet
    Karolina på Temperamåleriet gav mig utmärkt inspiration och vägledning under målning och färgsättning av två sovrum och en hall på vårt torp. Jag hade mycket begränsad erfarenhet av äggoljetemperamålning innan jag startade. Har man inte målat med äggoljetempera tidigare är det inte helt lätt. Med Karolinas hjälp, råd och stöttning gick det bra. Rekommenderar att gå en kurs/inspirationskväll först.Nu när allt är klart är vi så nöjda med att vi valde äggoljetempera - vackra, milda färger som doftar svagt, svagt & hemtrevligt av linolja.
    Lena
    2014-10-17 Karolina A svarar Lena R
    Tack själv! Att du gav mig förtroendet, det är modigt att prova relativt okända alternativ till den du hittar i den vanliga färghandeln.
    Men väl klokt att börja med en prova på kväll (introduktionskurs). I andra fall har jag ju även kört "igångsättning" o varit med första dagen "hemma hos".
    För mig handlar det ju om ren kärlek. Och trygghet o mycket bakomliggande kunskap.
    Utbildades ju för konventionellt måleri, men det va först i kontakt med den här färgtypen som jag kände lusten att faktiskt öppna ett eget måleri och utöva yrket. O att få introducera fler till detta e bland de roligaste delarna i mitt jobb o hoppas fler tar chansen (nya datum utannonseras ju vartefter på min hemsida, o det går ju även att både skräddarsy eller komma andra tider..)
    Välkommen tillbaka när nytt projekt dyker upp!
  • Jenny P
    Jenny P skrev om Temperamåleriet
    Jag ville måla om hemma och sökte efter en så miljövänlig färg som möjligt och då fann jag Temperamåleriet som anordnade kurs i målning med äggoljetempera. Jag hade haft svårt att få till ett bra resultat av målningen utan kursen så den var absolut prisvärd. Hos Temperamåleriet fanns också allt jag behövde för att komma igång med målningen, färger, penslar, olja etc. och det var lätt att få råd och hjälp vi inköpet. Väl hemma när jag målade stötte jag problem, men ringde och fick snabb och bra hjälp, som jag är mycket tacksam för. Enda nackdelen var butikens begränsade öppetider, men jag kan varmt rekommendera ett besök.
    2014-10-14 Karolina A svarar Jenny P
    Åh, bugar. Det va vänliga ord.
    Va gäller öppettider så e det ju dilemmat när man e ensamföretagare o det jag i första hand lever av är ju måleriuppdragen.
    I gengäld försöker jag förmedla att jag enkelt öppnar efter överenskommelse (vet med mig att jag själv skulle va rädd att "störa" om jag var den uppsökande, men jag bor bara några minuter från verkstan/butiken, o det är faktiskt helt OK att höra av sig!). Oftast kan jag öppna, exempelvis vardagkvällar mellan 18:30-20 ska ingen tveka, helger går oftast också bra... Och. Är jag inte ute på uppdrag så e jag ju allt som oftast i verkstan ändå, men det är alltid bra att kolla. -O du som läser detta, tveka inte!! Jag hyser bara ren kärlek inför den här färgtypen, så för mig e det ren skär lycka att få kunder, så även du som bara e i funderartagen.
  • Vojin R
    Vojin R skrev om Temperamåleriet
    Karolina hjälpte oss med färgsättningen och målade om hela vår lägenhet på 3 RoK med äggoljetempera. Det var så enkelt att kommunicera med henne under projektets gång – att inte prata om makalöst roliga och uttömmande statusrapporter.

Allt levererades till och med lite snabbare än planerat och till rätt pris.

Det var första gången vi valde äggoljetempera så vi hade väldigt många frågor och funderingar om tekniken, lite skeptiska och vana vid att använda ”vanliga” industriella färger. Men, tack vare Karolinas kunskaper, tålamod och engagemang så lärde vi oss snabbt om likheter och skillnader mellan olika typer av färg.

Nu, ett halvt år senare, känns det som att vi bara är nöjdare med varje dag som går. Vårt hem känns så... hmm... naturligt. Man kan verkligen slappna av när man kommer hem från en lång dag på jobbet.

Vi kommer definitivt att anlita Karolina igen.
    2014-09-24 Karolina A svarar Vojin R
    Ni gjorde det stora! Ni letade reda på mig via nätet, anlitade mig utan att veta ett vitten om vare sig Temperamåleriet eller färgtypen. Ändå gav ni mig förtroendet. DET tycker jag va det fantastiska!
    Älskar ju det jag gör, o anser mig ha världens bäst tänkbara jobb så jag e ju bara lycklig ju mer jag får måla o klura o skapa atmosfär...

Tack för vänliga ord. Nu får jag mycket att leva upp till :-)

Pliggvägen 36, ingång gaveln, 126 39 Hägersten