Välkommen till Thrive!

Vi vill bort från Fast Fashion och har därför i över 5 år kunnat erbjuda GOTS-certifierade kläder med ekologisk bomull, Lyocell och GRS-certifierad återvunnen polyester. Slipp onödiga plaster, slavlöner och ogynnsamma förhållanden för de arbetande samt giftiga kemikalier. Våra kläder och skor är moderna, tidlösa och veganska.

Thrift and Thrive är vårt koncept för återanvändning av kläder. Vi blandar det bästa från andrahandsmarknaden med det bästa från förstahandsmarknaden. Alla plagg håller således hög standard men är klimatsmarta och tillverkade under säkra förhållanden. Varmt välkommen till oss på Thrivestore.se!

Läs vad 155 kunder tycker om THRIVE 2

2022-11-28 Verifierad kund
    Jaghar blivit väldigt trevligt bemött och fått bra service de senaste gångerna som jag har gjort inköp på Thrive. Jag förväntar mig god service och fick service med ett plus.
    Service har absolut betydelse för inköp, finns tillfällen då jag har avstått inköp pga dålig service och otrevligt bemötande (ej Thrive). Sedan har miljö, hållbarhetsperspektiv och etiska aspekter (ej testat på djur och ej skinn och päls mm) mycket stor betydelse för om jag väljer att göra inköp. Thrive lever upp till dessa krav. Som tilläggstjänst skulle de kunna erbjuda eller tipsa om var man kan laga deras kläder och skor samt ta emot kläder och skor som inte går att reparera men som kan återanvändas. Jag kan varmt rekommendera Thrive.
    Hej Magdalena! Tack för ditt fina omdöme! Toppen att vår service och utbud lever upp till dina krav. Vid frågor och tips gällande lagning av kläder och skor så brukar vi rekommendera att en går till en lokal syatelje eller skomakare som kan utföra reparationer. Vi har i dagsläget inte något samarbete med någon som lagar kläder eller skor men det finns ofta en syatelje/skomakare i ens närområde så jag rekommenderar att gå dit för att se vad de kan göra. :) För återvinning av kläder och skor finns tyvärr inte så många aktörer. Skor tror jag överlag är svårt att återvinna då de ofta är tillverkade av så många olika material. Men vi håller ögonen öppna om något dyker upp.

2022-11-28 Verifierad kund
    Fantastiskt utbud, bra hemsida och snabb leverans.
    Allt som jag har tagit för vana att förvänta mig oavsett om det är i butiken eller på nätet.
    Hej Johan! Tack för ditt superfina omdöme!
    2022-11-25 Verifierad kund
    Jag blir glad när jag kommer in i butiken! Mysigt, fina kläder, trevlig personal och sen att det är concious fashion gör det ju förstås ännu bättre.
    Hej Eva! Tack så hjärtligt för ditt fina omdöme, det gläder oss enormt att läsa så fin feedback.
    Ha det bäst!/ Sara - THRIVE
    2022-11-24 Verifierad kund
    Kunniga, hjälpsamma, supersnabb leverans - kunde hämta upp min beställning i butiken dagen efter, samt prova storlek på ett av plaggen jag beställt. Kommer absolut handla hos er igen! Ni behövs!
    Tack då jättemycket för ditt fina omdöme! Jättekul att läsa att du är så nöjd. Alla produkter vi har i vår webbshop är samma som vi har i butiken så en order kan hämtas upp direkt under våra öppettider. 👍

2022-11-23 Verifierad kund
    Är så nöjd med mitt köp. Sen är det ju så roligt att handla hos Thrive med bra grejer och man alltid får så trevligt bemötande och hjälp🙏
    Hej Anna!
    Tack så hemskt mycket för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du är så nöjd! <3

2022-11-22 Verifierad kund
    Har handlat på Thrive under flera år och återkommer alltid som kund.
    Som kund känner man sig så välkommen av en kunnig personal som ger en all hjälp.
    Stort urval av kläder som värnar om vår natur.
    Har köpt alla typer av kläder under årens lopp.
    Bättre affär får man leta efter. Hittar alltid vad jag vill ha.
    Rita Ljunggren
    Hej bästa Rita! Vi är så glada att ha dig som kund! Tack för ditt superfina omdöme!

Ha en fin dag!
    2022-11-22 Verifierad kund
    Trevlig personal. Bra urval och utbud med tanke på hållbarhet, kvalitet och stil. Uppskattar veganska material. En favoritbutik. Har köpt olika saker genom åren, skor, jeans, underkläder etc.
    Hej Björn! Tack så jättemycket för ditt fina omdöme! Det är tack vare fina kunder som dig som får oss att vilja kämpa vidare trotts tuffare tider.

2022-11-22 Verifierad kund
    Bra service, superfint koncept, delvis dålig fysisk hållbarhet på kläderna.
    Hej Hendrik!
    Tack för ditt omdöme! Om du har köpt produkter från oss som haft produktions baserade fel eller gått sönder ovanligt fort så länge de används till det de är menade för så är du alltid välkommen att göra reklamation. Detta för att det är viktigt för varumärket som tillverkat plagget att få feeedback så att det kan förbättra och utvärdera materialen som de valt att tillverka kläderna av. Ha det fint!
    2022-11-21 Verifierad kund
    Bra service och miljötänk hela vägen, bra produkter och trevlig personal.
    Tack så mycket Nils för ditt fina omdöme! Välkommen åter!
    2022-11-19 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande! Alla produkter jag köpt är av toppen kvalitet! Eko och reko! ❤️
    Tack så mycket Malin för ditt fina omdöme! Toppen att du är nöjd med dina produkter från oss!
    2022-11-17 Verifierad kund
    Viktigast för mig är Thrives löften dvs miljövänligt och klimatsmart och bra villkor vid tillverkning.
    Att det sedan är snabb och bra service är ett stort plus.
    Proffsigt och med bra betalalternativ.
    Tack så mycket för ditt fina omdöme Eva! Det gläder oss enormt att du gillar våra löften och att det är viktigast för dig.

2022-11-17 Verifierad kund
    Jag är så nöjd med byxorna jag köpte, sköna, snygga och känns välsydda.
    Hej Inga-Lisa! Tack för ditt toppen omdöme! Vad trevligt att byxorna passade och att du är nöjd med dem.

2022-11-16 Verifierad kund
    Snabb leverans och A-dam kalsongerna satt som gjutet (på maken).
    Toppen! Härligt att kallingarna va till belåtenhet. 👍 Tack för det fina omdömet!
    2022-11-10 Verifierad kund
    Bra bemötande. Mina förväntningar uppfylldes av företaget. Jag köpte fina skor.
    Tack Maria för ditt fina omdöme! Härligt att skorna passade och att du är nöjd med ditt köp. :)

2022-11-07 Verifierad kund
    Lite trångt men supermysigt och tryggt att allt är veganskt! Köper sällan kläder här då de är lite dyrare. Men jag köper generellt sällan kläder och sparar hellre ihop till att köpa ngt fint på Thrive än något billigt på tex HM.

Bra och trevligt bemötande i butik.

Lite stressigt i omklädningsrummet då det kan bli lite kö ibland och jag känner att jag är lite ivägen när jag provar kläder.

Hade önskat lite fler olika typer av skor. Tex vattentåliga och lite mer friluftskläder. Men främst skor för promenader eller vandring då man gärna vill testa sådant i butik och de märken jag är intresserad av säljs bara över internet.

Främst handlar jag underkläder på Thrive och ibland någon tröja eller liknande som jag tittat på länge.
    Hej Aida!
    Tack så mycket för ditt fina omdöme. Toppen att du hittar något som du gillar i vårt utbud. :)
    Tyvärr har jag inga planer på att börja sälja friluftskläder då det finns andra butiker som har mycket bättre koll än mig och är dessutom specialicerade på den typen av plagg. Skor är svårt, har testat lite olika varumärken ochh utbud genom åren men det är en svår produkt att saluföra och lagerhålla så jag har valt att hålla nere på just skor. :)

2022-11-03 Verifierad kund
    Jag har haft span på Thrive ett tag för att jag letat efter en butik som säljer kläder som både är klimatvänliga och som tar socialt ansvar för hela produktionen. För nåt år sen var utbudet inte så stort eller varierat, men nu hittar jag lika många snygga plagg som i andra butiker

Jag köpte flera klädesplagg, både tröjor och byxor. Kostade såklart mer än i många andra butiker, men jag tycker bara att jag betalade precis vad kläderna är värda. Förutom att de är ansvarsfullt producerade är de också av hög kvalitet, snygga och har bra passform för mig! Letar redan efter fler plagg
    Hej Erik!
    Toppen! Du har kommit helt rätt! Jag gillar vad du skriver. :) Tack så jättemycket för det fina omdömet.

2022-11-02 Verifierad kund
    Man blir alltid härligt och intresserat bemött i butiken. Eftersom det är ett företag som säljer rättvisemärkta och ekologiska produkter så är det vad man förväntar sig och man blir aldrig besviken på utbudet. Sist köpte jag ett par jeans och en tröja som båda passade alldeles utmärkt.
    Tack så mycket Gunilla! Härligt att plaggen du köpte passade så bra! :)

2022-11-02 Verifierad kund
    Bra service, trevlig personal och fina produkter! Thrive gör jobbet åt mig som kund så att jag redan vet att jag kan handla med gott samvete för djuren, miljön och tillverkarna av kläderna. Favoritaffär!
    Tack Sebastian för ditt fina omdöme! Hoppas allt är bra med dig. :)

Ha det bäst!
    2022-10-31 Verifierad kund
    Bor utanför stan och får sådan superb service när jag kontaktar butiken och t ex undrar över färgställningar, kombinationer och annat. Thrive är i princip den enda butik jag handlar av numera då det känns som goda investeringar i framtiden.
    Tack så mycket Åsa! Fint att du gillar vår service och vad vi erbjuder. :)
    2022-10-29 Verifierad kund
    Enda schyssta butiken i Göteborg.
    Härligt att höra Sofia, det gläder oss. Tack för det fina omdömet!

Ha det bäst!
    2022-10-25 Verifierad kund
    Jag uppskattar att ni anger var saker är producerade. Det är en viktig del i hållbarhetsarbetet.

Vore bra om det fanns fler produkter i sortimentet som var producerade lokalt (europa).
    Hej Stig!
    Tack för ditt omdöme.
    Visst vore det toppen med mer lokalproducerade kläder. Många hållbara klädföretag har sin produktion nära där råvarorna finns oftast Indien, Turkiet och Kina för att minska transporterna. I dagsläget har Europa inte så stor ekologisk bomullsodling men det kanske ändras.
    Välkommen åter! /Sara - THRIVE
    2022-10-24 Verifierad kund
    Handlar ganska regelbundet från Thrive eftersom jag uppskattar deras inriktning på etiskt producerade kläder. Alltid bra service. Köpte basplagg som jeans, T-shirts & en klänning. Det enda som kan vara negativt är att det sällan finns rätt storlek i lager när man vill köpa. Fick en rabattkod som bara gäller till 31/10 & hade tänkt att jag kunde passa på att handla, men då finns inget av det jag vill köpa i lager…
    Hej Kajsa!
    Tack för din feedback, och fint att du gillar vårt koncept.
    Att vissa storlekar tar slut fort är en av nackdelarna med att vara ett litet företag med begränsad möjlighet till att hålla ett större lager, där vi dessutom förbeställer de flesta varor 6-8 månader innan leverans. Alltid svårt att veta vad som kommer sälja och inte. I många fall så har vi inte möjlighet att fylla på under pågående säson heller då varumärkena har väldigt begränsat eget lager. Basplagg brukar vi kunna fylla på men i bland är även dessa slut hos varumärket och det kan dröja innan vi kan fylla på dessa. Men kul iaf att du hittade jeans, t-shirts och en klänning.
    2022-10-16 Verifierad kund
    Toppenbutik med bra utbud och service!
    Tack så mycket Tove! Det värmer att läsa. ❤️

2022-09-30 Verifierad kund
    Bra och proffsigt bemötande och snabb återkoppling vid support

Levde upp till förväntningarna

Köpte ett par Mud Jeans Bryce. Good Shit ;) Super nöjd!
    Bra storleksguide dessutom.
    Hej Mattias! Tack för ditt fina omdöme, jag är superglad att du är super nöjd. Toppen att du använde storleksguiden! 😊

2022-09-02 Verifierad kund
    I bought jeans and earrings and so far really happy with it! the staff was very helpful and friendly too.
    Thank you Sirijana for the nice feedback! I am glad that you are happy with your purchases. I Hope that you will enjoy the jeans and earrings for a long time.

All the best!
    2022-08-23 Verifierad kund
    snabb leverans, bra bemötande, enkel retur :)
    Hej Angelica! Super att du är så nöjd! Tack för toppen omdömet. 😊

2022-08-22 Verifierad kund
    Handlade på websidan & blev väl bemött & fick snabbt svar på en fråga angående en produkt. Snabb leverans & god service.
    Hållbara fina ekokläder med god kvalitet.
    Tack så mycket Maria för det glädjande omdömet! Härligt att du gillar kläderna och vår service. 😊

2022-08-11 Verifierad kund
    Snabbt och smidigt leverans, perfekta kläder :)
    Tack Susanne för ditt superomdöme! Vad bra att kläderna blev en hitt. 👍

2022-08-01 Verifierad kund
    Jättebra service när jag behövde byta min vara.
    Hej Hanna!
    Super att du blev nöjd med bytet och tack för ditt fina omdöme!

2022-07-22 Verifierad kund
    Lite för lite uppbyggd i fotvalvet, men räven gillade att latjade med dem
    Hej Ingela! Tack för ditt topp omdöme!

2022-07-14 Verifierad kund
    Jag har bara positiva saker att säga. Bra sortiment, trevlig och hjälpsam personal och snabba på att skicka iväg varorna.
    Hej Pernilla!
    Tack så mycket för ditt toppen omdöme! Härligt att du gillar vad vi erbjuder!

2022-07-14 Verifierad kund
    Vänligt och personligt bemötande och bra utbud i butiken
    Hej Sandra!
    Tack för ditt super omdöme, härligt att du gillar vår service och utbudet! :)

Ha en fortsatt fin sommar!
    2022-07-09 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande i butiken. Köpte supersköna leggings, People Tree.
    Hej Kristina! Tack för ditt fina omdöme. Håller med om att People Trees leggings är super!

2022-07-07 Verifierad kund
    Snabb leverans, Uppskattar att så lite förpackning som möjligt användes för att skicka plagget. En av de få butiker i Sverige som säljer etiska och miljövänliga( i den mån det går)kläder av hög kvalitet.
    Tack Magali för ditt superomdöme! Härligt att du gillar vad vi erbjuder.

2022-07-06 Verifierad kund
    Jag bor i gubbängen och ville få mitt paket levererat till ett ombud på ekerö eftersom jag också bor där men det gick inte. Man kunde bara välja ett ombud nära ens faktureringsadress. Det är jättedåligt.
    Hej Hannes!
    Vad tråkigt att höra.
    Iom att vi inte har någon leveransväljare i kassan så levererar DHL till närmaste ombud som standard. Det går det att skriva ett meddelande till oss när en lägger beställningen eller kontakta oss via mejl eller telefon så kan vi ändra ombud när vi bokar frakten. Vi kan lösa det mesta manuellt så länge vi inte hunnit skicka ordern.
    2022-07-04 Verifierad kund
    Snabba leveranser och bra kläder 😊
    Tack för ditt fina omdöme!

2022-07-02 Verifierad kund
    Fantastiskt med en butik som erbjuder snyggt och hållbart och etiskt mode. Dessutom trevlig hjälpsam personal!
    Hej Jonatan! Tack så mycket för ditt glädjande omdöme!
    2022-06-28 Verifierad kund
    Thrive är min absoluta favoritaffär! Förutom etiskt och hållbart mode så är det alltid snabba leveranser och ett fantastiskt bemötande i butiken. Rekommenderas varmt ❤️
    Hej Ylva! Tack för ditt höjdar omdöme! Vi är så glada att ha dig som stammis! ❤️

2022-06-27 Verifierad kund
    Alltid snabb leverans och mycket bra sortiment! Kan varmt rekommendera THRIVE.
    Hej Elin! Tack så mycket för ditt super omdöme! Så fint att höra att. du är nöjd med vad vi erbjuder.

2022-06-25 Verifierad kund
    Allt funkade utan problem och personen som fick varan var jättenöjd
    Hej Lars-Åke!
    Toppen att din gåva blev en succé och att du fick en bra upplevelse med din beställning. :)

2022-06-22 Verifierad kund
    Genomsnittligt/bra bemötande i butik. Har både handlat på plats och beställt och hämtat ut i butik. Butiken i Haga är liten och trevlig, och har trots storleken ett bra sortiment. Skulle vilja se den expandera dock, eftersom det finns många bra varumärken som de skulle kunna sälja.
    Hej Ellen! Tack så mycket för ditt fina omdöme! Härligt att höra att du gillar vår butik. :)
    Om du vet någon som skulle vilja satsa på att expandera THRIVE så får du gärna höra av dig till mig på sara@thrivestore.se.
    2022-06-22 Verifierad kund
    Jag är så glad att det finns butiker som Thrive som "gjort jobbet åt en" när man letar efter hållbart och etiskt tillverkade kläder i bra material, och snygga dessutom. Jag köpte bl.a. en t-shirt i hampa.
    Hej Anna! Tack så mycket för ditt fina omdöme! Det gläder oss enormt att du är så nöjd med ditt köp och att du gillar det vi erbjuder.

2022-06-13 Verifierad kund
    Världens bästa butik! Bra tänk, snygga kläder, trevligt personal!
    Toppen Samuel! Vad kul att läsa. Tack så mycket för ditt omdöme!

2022-06-12 Verifierad kund
    Bra eko och reko kläder men snabba leveranser.
    Tack så mycket för ditt fina omdöme!
    2022-06-10 Verifierad kund
    Tagit väldigt lång tid att få en retur bekräftad.

Ett par jeans.
    Hej Inger!
    Jag har kollat upp gällande din retur och vi har inte mottagit den ännu.
    Ser när jag söker hos fraktbolaget att det verkar som den inte har lämnat ditt ombud så något är uppenbarligen fel.

Hade varit toppen om du hade kontaktat oss när du började uppleva att det tog lång tid att få din retur bekräftad.

Jag har nu skapat ett ärende hos DHL och väntar på information från dig gällande hur paketet som du returnerade såg ut, så att fraktbolaget får informationen de behöver och kan ta ärendet vidare.

2022-06-08 Verifierad kund
    Mycket bra upplevelse. Första gången jag handlade (webben). Hade en fråga om fler storlekar och fick svar snabbt. Snabb leverans. Finns mycket fint i butiken (webben). Försöker också på Instagram och tycker Try out Thursdays är skoj och bra att se vissa plagg på.
    Tack så mycket för ditt superomdöme. Det gläder mig att du fick en så bra upplevelse med din beställning.

Topp att du gillar Carolines Try out dagar. 👍

2022-06-03 Verifierad kund
    Bra sortiment och leveransen fungerade utmärkt. Skulle rekommendera Thrive på grund av detta.
    Hemsidan är däremot inte på den nivån som jag förväntar mig. Filterfunktionen fungerar inte riktigt. Ofta konstiga resultat och den återställs när man klickar vidare till sida 2 av resultaten. Det fungerade inte heller att filtrera efter mer en 1 option åt gången, till exempel storlek och material.
    Hej Matthias!
    Tack ditt omdöme och din feedback. Fint att du gillar vårt sortiment.
    Jag har testat gällande att du bara kunde utföra ett filter val i taget, dock kunde jag välja fler filter samtidigt. Om du har möjlighet att visa mig vad som inte funkar så vore jag väldigt tacksam. Mejla mig på hello@thrivestore.se

Ha av det fint!
    2022-06-01 Verifierad kund
    Jättebra bemötande, trevlig personal. Köpte jeansshorts och collegetröja. Har även köpt en lång kjol.
    Hej Kristin! Tack så mycket för ditt omdöme! Fint att du gillar vår service.

2022-05-30 Verifierad kund
    Snabb leverans, bra produkt. Och etiskt och veganskt!
    Tack för ditt fina omdöme Jonathan!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Bra produkter och snabb leverans
    Tack Kim för din toppen omdöme. :) Härligt att du gillar produkterna och den snabba leveransen!