Katastrof! Det som TUI angivit på sin hemsida om hotellet stämmer ej. Biggest scam ever. När vi kontaktat TUI gällande detta så säger de att de ska ”återkomma om en stund”. 8 timmar senare återkommer vi till TUI efter att inte ha fått svar. Då ber de om ytterligare tid i ärendet. Till slut får man ett sms med kort och gott : ingenting. De tänker inte bistå med något eller agera. Sämsta service någonsin och vi har fått vår semester förstörd. TUI ska anmälas till allmänna reklamationsnämnden. Tips till allmänheten är att inte...

Tui Sverige AB
10 omdömen om Tui Sverige AB
Kenzan arrangerade en safari till Tanzania för mig i juni 2023. Från första sonderande mejlet och genom hela bokningsprocessen fick jag ett
Bokat en resa med TUI fick den avbokad efter ett par veckor. Ringer upp för att få reda på att den gått upp i pris med 15000 kr. Det går inte att få den till samma pris igen. Kollar online på deras hemsida och resan ligger kvar till samma pris. Tänk en gång extra innan ni bokar eller är i kontakt med deras kundtjänst. Tur att det finns fler bolag att boka resor hos.
Det började med att vi bokade en smekmånads resa i god tid. Vi kände att vi hade väldigt tur då alla priser gick upp som bara den efter ett par månader. Nu närmare avgång, så bokar dom först om våra biljetter då det är "för få" som ska åka det datumet, vi var såklart upprörda över det i första hand då vi bokade semester genom jobb och dylikt men fick ta det som det var. Sedan ca 2 månader innan så avbokar de hela resan och säger att de slutat åka till den destinationen, kommer med budget förslag som inte motsvarar den ursprungliga...
En fantastisk bröllopsfest. Bra arrangerat, god service och en underbar miljö.
Tui bokade om resan pga få bokade. Efter samtal med dem fick jag bekräftat att resan skulle kunna återbetalas om jag gjorde ett val inom 2 veckor. Jag gjorde ett val att avboka inom en vecka och supporten säger att det finns en anteckning att resan är avbokningsbar i några dagar. Pissdålig support och extremt dålig service. Kommer självklart inte boka med dem igen. Om allt blir som jag vill så går de i konkurs nu. Jävla skitföretag och jag önskar att jag hade kollat här innan så hade jag nog tänkt om..
Avvakta inte – Anmäl direkt till Allmänna Reklamationsnämnden så kommer TUI göra om och göra rätt! Skurkar tagna på bar gärning ! *Adderar till ovan* Efter diskussion med TUI har de gått med på 1000:- i kompensation för min tid Anmäl de direkt och ring inte deras kundtjänst för att försöka få kompensation. De struntar i att de har avtal med sina kunder och efter att ha sålt biljetter med incheckat bagage ljög de ständigt mellan 25/5 till 29/6 där de krävde ytterligare 1159kr per person för samma tjänst...
Fick nyligen ett mejl om att resan från Växjö till Teneriffa inställts pga för få bokningar. Det var ca 3 veckor kvar till avresa. Faktum var att man stängt möjligheten att boka ett flertal veckor innan. Ringde Tui för att kolla att nästa resa över nyår (några månader framåt) verkligen skulle bli av ( man måste ha en ängels tålamod för att klara av att vänta på att kunna komma fram ) och det uppgav man i telefon att så skulle ske. Idag 9 november ringer man från TUI och meddelar att avresa den 28 december ställs in och att...
Höstlovsresan till Rhodos blev utan anledning flyttad till veckan innan höstlovet, vilket givetvis inte fungerar för en barnfamilj. Detta gjordes 3 veckor innan avresa så vi har ingen möjlighet att boka något motsvarande till rimligt pris. Tui gjorde sig samtidigt helt onåbara per telefon, så efter några dagars köande kunde vi till slut avboka resan via Facebook - fantastiskt oseriöst! De enda skälen vi hade för att boka med en ”seriös” aktör, d.v.s. trygghet och någon att ringa, visade sig vara helt falska. Aldrig mer Tui...
Återbetalar inte resa som är bekräftad som avbokad för 6 veckor sedan (pratar om automatiska processer för återbetalning), har aldrig hört om en automatisk process som tar mer än några dagar. Har inget förtroende kvar för detta företag. Har varit i kontakt med ekonomi-chefen i Norden, men även han lägger locket på. Avråder alla från att boka en resa med detta företag...
Blev en riktig mardrömsresa ner till resmålet, med påhopp från ombordpersonal där vi anklagades för att ha ätit mat (SOM VI FAKTISKT HADE BETALAT FÖR) som vi enligt dem inte skulle ha, då de lyckades göra bort sig och lämna en annan resenär UTAN sin beställda mat. SÅ FULT gjort och inte ens en ursäkt kom det. Utöver det dålig info vid transfers, ingen direkt kontakt med någon under hela veckan och sedan extremt dålig lösning på förseningen om 9 timmar. Att INTE ges tillgång till ett rum med tre barn under 3 år så att de...
Missade en resa till Egypten november 2015 pga att Fritidsresor givit väldigt knapphändig information rörande giltighetstid på pass. De skickade dock gladeligen ut massor med reklam för att handla på flyget osv. Värdinnan på flygplatsen sa att det många som råkat ut för samma sak tidigare. Finns stor sannolikhet att ni aldrig kommer få oss som kund igen. Tobias