Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag9 omdömen om Tui Sverige AB
-
skrev om Tui Sverige AB
Bokat en resa med TUI fick den avbokad efter ett par veckor. Ringer upp för att få reda på att den gått upp i pris med 15000 kr. Det går inte att få den till samma pris igen. Kollar online på deras hemsida och resan ligger kvar till samma pris. Tänk en gång extra innan ni bokar eller är i kontakt med deras kundtjänst. Tur att det finns fler bolag att boka resor hos.
-
-
skrev om Tui Sverige AB
Det började med att vi bokade en smekmånads resa i god tid. Vi kände att vi hade väldigt tur då alla priser gick upp som bara den efter ett par månader. Nu närmare avgång, så bokar dom först om våra biljetter då det är "för få" som ska åka det datumet, vi var såklart upprörda över det i första hand då vi bokade semester genom jobb och dylikt men fick ta det som det var. Sedan ca 2 månader innan så avbokar de hela resan och säger att de slutat åka till den destinationen, kommer med budget förslag som inte motsvarar den ursprungliga destinationen och ger usel service samt alternativ. Speciellt nu så har alla resor dubblats i pris då vi inte kan boka något nytt.
Uselt beteende, första och sista gången jag använder Tui. -
skrev om Tui Sverige AB
Tui bokade om resan pga få bokade. Efter samtal med dem fick jag bekräftat att resan skulle kunna återbetalas om jag gjorde ett val inom 2 veckor. Jag gjorde ett val att avboka inom en vecka och supporten säger att det finns en anteckning att resan är avbokningsbar i några dagar. Pissdålig support och extremt dålig service. Kommer självklart inte boka med dem igen. Om allt blir som jag vill så går de i konkurs nu. Jävla skitföretag och jag önskar att jag hade kollat här innan så hade jag nog tänkt om..
-
-
skrev om Tui Sverige AB
Avvakta inte – Anmäl direkt till Allmänna Reklamationsnämnden så kommer TUI göra om och göra rätt!
Skurkar tagna på bar gärning !
*Adderar till ovan*
Efter diskussion med TUI har de gått med på 1000:- i kompensation för min tid
Anmäl de direkt och ring inte deras kundtjänst för att försöka få kompensation. De struntar i att de har avtal med sina kunder och efter att ha sålt biljetter med incheckat bagage ljög de ständigt mellan 25/5 till 29/6 där de krävde ytterligare 1159kr per person för samma tjänst som vi betalat för !
Vi bokade biljetter till Madeira inkl. incheckat bagage men när de ställer ut våra biljetter 25/5 så bokar de ”Musical Instrument” hos TAP Portugal och i deras mejl skriver TUI:
” Nu är dina biljetter skapade och du bör nu kunna komma åt din bokning via TAP Portugals hemsidor.
Skulle det vara några problem med att komma åt dina biljetter/din resa via deras hemsida så kan du maila mig så kan jag
kika på det”
Därefter slutar de svara och jag ringer deras kundtjänst som ständigt ljuger om att de ser bagage på min bokning hos TAP Portugal.
Jag ringer flygbolaget och de bekräftar att TUI ljugit för mig så jag ringer detta oprofessionella bolag igen och begär att de fixar det.
TUI skriver 7/6:
” Jag har nu påbörjat ärendet med att byta ut musik instrumentet på er resa till incheckat bagage så att ni har det ni originellt
bokat in
Vi kommer återkoppla till er så snart det antingen blir någon uppdatering eller om det är någon information som skulle behövas
Vi vill passa på att tacka er för att ni valt att resa med oss!”
Och återigen får jag ingen återkoppling och mejlar de flertal gånger för att få följande svar, TUI skriver 29/6:
”Som det ser ut finns det inte jättemycket som går att göra gällande det musikinstrument som står i er bokning iställetför det incheckade bagage ni skulle ha
Svaret jag fick från den avdelning som sköter den del är följande
”Det står väldigt tydligt att kunden vill ha musik instrument och inget vanligt bagage, självfallet kan jag lägga in vanligt incheckat bagage till dom. Pris för detta är 1159 SEK per person”
Om det låter intressant får ni gärna återkoppla eller ringa in till oss så kan vi lösa det den vägen”
Vid detta laget får jag nog och anmäler de till Allmänna reklamationsnämnden och det inte mer än 1dag innan de bokar in vår incheckade bagage.
Som TUI skriver 1/7:
”Jag försökte nå dig per telefon, men nu skriver jag istället.
Vi har mottagit din anmälan till Allmänna reklamationsnämnden och jag har genom det gått igenom det du skrivit. Jag beklagar uppriktigt att du inte har fått någon återkoppling gällande det här med bagaget på resan till Madeira av mina kollegor på Kundtjänst.
Vi har nu varit i kontakt med flygbolaget och lagt till bagage på er bokning. Ny handlingar ska ha mailats ut till dig gällande det.
Vi ber dig kontakta Allmänna reklamationsnämnden och meddela dem om att vi inte har någon tvist och att de ska avskriva ärendet från vidare handläggning. Vi kommer att meddela dem detsamma.”
Det ber inte om ursäkt för att de försöker lura oss på pengar eller att deras kundtjänst ljuger och inte heller för att vi behövt spendera tid för att få det som vi avtalat med de! -
skrev om Tui Sverige AB
Fick nyligen ett mejl om att resan från Växjö till Teneriffa inställts pga för få bokningar. Det var ca 3 veckor kvar till avresa. Faktum var att man stängt möjligheten att boka ett flertal veckor innan. Ringde Tui för att kolla att nästa resa över nyår (några månader framåt) verkligen skulle bli av ( man måste ha en ängels tålamod för att klara av att vänta på att kunna komma fram ) och det uppgav man i telefon att så skulle ske. Idag 9 november ringer man från TUI och meddelar att avresa den 28 december ställs in och att de kan erbjuda resa till Gran Canaria. Även här har man stängt möjligheten att boka tidigare. Avråder alla från TUI!!!
-
skrev om Tui Sverige AB
Höstlovsresan till Rhodos blev utan anledning flyttad till veckan innan höstlovet, vilket givetvis inte fungerar för en barnfamilj. Detta gjordes 3 veckor innan avresa så vi har ingen möjlighet att boka något motsvarande till rimligt pris. Tui gjorde sig samtidigt helt onåbara per telefon, så efter några dagars köande kunde vi till slut avboka resan via Facebook - fantastiskt oseriöst! De enda skälen vi hade för att boka med en ”seriös” aktör, d.v.s. trygghet och någon att ringa, visade sig vara helt falska. Aldrig mer Tui för oss och en varning till alla andra som funderar. Testa att ringa deras support, innan ni bokar er resa så får ni se.
-
skrev om Tui Sverige AB
Återbetalar inte resa som är bekräftad som avbokad för 6 veckor sedan (pratar om automatiska processer för återbetalning), har aldrig hört om en automatisk process som tar mer än några dagar. Har inget förtroende kvar för detta företag. Har varit i kontakt med ekonomi-chefen i Norden, men även han lägger locket på. Avråder alla från att boka en resa med detta företag...
-
skrev om Tui Sverige AB
Blev en riktig mardrömsresa ner till resmålet, med påhopp från ombordpersonal där vi anklagades för att ha ätit mat (SOM VI FAKTISKT HADE BETALAT FÖR) som vi enligt dem inte skulle ha, då de lyckades göra bort sig och lämna en annan resenär UTAN sin beställda mat. SÅ FULT gjort och inte ens en ursäkt kom det. Utöver det dålig info vid transfers, ingen direkt kontakt med någon under hela veckan och sedan extremt dålig lösning på förseningen om 9 timmar. Att INTE ges tillgång till ett rum med tre barn under 3 år så att de får någon som helst möjlighet att vila under en sån försening är inget annat än skandalöst! Slussas iväg till ett hotell för en lunch och sen tillbaka till flygplatsen för att lalla runt där i ytterligare 3½ timme innan flyget väl gick var verkligen INTE rätt nivå att avhjälpa och kompensera de problem som uppstått.
Lite som att få en värdekupong på en kaffe och macka för en resa som kostat 40k. Lär definitivt inte boka några resor med TUI igen. -
skrev om Tui Sverige AB
Missade en resa till Egypten november 2015 pga att Fritidsresor givit väldigt knapphändig information rörande giltighetstid på pass. De skickade dock gladeligen ut massor med reklam för att handla på flyget osv. Värdinnan på flygplatsen sa att det många som råkat ut för samma sak tidigare. Finns stor sannolikhet att ni aldrig kommer få oss som kund igen.
Tobias