Jag fick ett läckage i en vattenledning som gick från kök genom lättbetongbjälklaget och ner i källaren. Läckan var mycket klurig att hitta. Det rann ut vatten men varifrån?. Efter flera timmars idogt bilande i lättbetongen hittade "Gabbe" från Tyresö Rör läckaget. Gabbe var idog, envis och idérik. Dessutom var han trevlig att ha och göra med. Jag är helnöjd med arbetsinsatsen.

Tyresö Rör AB
8 omdömen om Tyresö Rör AB
Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service.
Min man och jag anlitade Tyresö rör för ett omfattande rörarbete och badrumsrenovering i vårt hus. Vi är mycket nöjda med arbetet. Det var enkelt att ha kontakt med alla på företaget och de var måna om att göra ett gott arbete. Vi skulle inte tveka att använda oss av Tyresö rör igen.
Jag vill dela med mig av min mycket negativa upplevelse med företaget Tyresörör. Vi kom överens om ett fast pris för installation av ett luft-vattensystem på två plan i mitt hus. Jag mottog priset och informerade dem uttryckligen om att det var viktigt att hålla det fasta priset eftersom jag skulle presentera priskalkylen för banken inför renoveringen av huset. Efter att de hade installerat värmesystemet på det första planet, meddelade de plötsligt att det andra planet inte ingick i det överenskomna priset. Jag kontaktade...
Hej Peter, Vi anser ej att informationen ovan överensstämmer med verkligheten. Trist att du försöker svartmåla oss. Vi har kommit överens om ett pris för en etapp för att offerten ej var fullständig inför ditt bankmöte därav skickade vi endast över det som var prissatt samt förtydligade detta i offerten. Vi har varit transparanta med priser och det står klart i offerterna vad som ingår. Vi har mejlkonversation med CTC att vi utfört en korrekt installation vilket du tagit del av. Angående larmet på pannan så är detta ej ett...
saklig o enkel info inför val av v-pump. Demontering, bortforsling samt installation fungerade i ett förutsagt flöde . Det märktes väldigt tydligt - inte första gången ! Dessutom- alla inblandade synnerligen trevliga bekantskaper !Mycket nöjd ! Tomas Jonsson
Grymt bra hantering av mitt ärende med installation av takdusch och blandare! Dom tog sig tid att verifiera att det jag hade köpt passade för ändamålet och var tydlig om vad kostnaden skulle bli innan. Kom enligt avtalad tid och fixade utbytet galant. Tack för grym service före och under arbetet!
Hej Joacim, Tack för din fina recension och att du tog dig tiden att skriva en rekommendation här på Reco. Allt gott! Vänligen Nicole på Tyresö Rör
Välj INTE detta företag! De vägrade ge ett fast pris och när fakturan väl kom så hade de tappat hela kryddburken på beloppet = det blev avsevärt mycket dyrare än vad andra installatörer uppgett att det kostar. När vi tog upp detta med företaget möttes vi av ett oerhört dåligt och oproffsigt bemötande. Pinsamt. Ser även av andra kommentarer att deras kunder känt sig rejält blåsta prismässigt. Summa summarum: ta hjälp utav ett seriöst företag istället. Tyresö Rör AB är en skam.
Våren 2022 Installerade Inneklimat en luft/vattenvärmepump i vårat hus. Efter att säljaren rekommenderat oss en AIR X 413 som bästa alternativ för vårat hur hus så valde vi denna. I och med att huset ligger på en höjd så skulle det bli svåråtkomligt att borra för bergvärme så luft/vatten fick bli alternativet. I skiftet Mars/april installerades pumpen och redan från andra dagen började pumpen visa felkoder. Det kollades och nollställdes men man visse inte varför det hänt. Detta hände flera gånger under våren. Sen kommer sommar och eftersom värmen inte använd då så klarade vi oss från felkoder fram till hösten då det började igen, felkoderna kom var och varannan dag, varje gång slår pumpen av och pannan går på el. Man kollar några gånger under vintern men problemen fortsätter, vi får elräkningar mellan 10000-20000kr per månad för att pannan går på el och ändå inte värmer upp huset ordentligt(kalla radiatorer), man byter något kärl i innedelen för att trycket faller till noll varje dag. Man är ute och försöker fixa det ett 10 tal gånger. sen kommer våren/sommaren och felkoderna slutar eftersom huset är varmt ändå under sommaren. Nu i slutet av september så börjar felkoderna igen när det blir kallare ute. Vilket resulterar i att huset är kallt när man kommer upp på morgonen. I vintras klarade inte elpatronen att få upp husets värme till mer än 17-18 grader och ändå så dyra elräkningar. Man pratade flera gånger om att sätta upp någon form av utjämningskärl men det har man inte gjort. NU när när dom återigen ska försöka att fixa detta detta så vill dom att vi står för kostnaden själva!! Vi har köpt en luft/vattenvärmepump för över 120 000kr som vi har haft i snart 1 ½ år som aldrig har fungerat som det ska och att man nu försöker ducka problemet istället för att lösa det. Hur kan man ens förslå att vi som kund ska betala för något som inte fungerat under hela denna tid? När jag påpekade att jag inte vill betala för detta så bokade man direkt av tiden för att komma och kolla på vår felande pump. Vi bytte från direktvärkande el till en modern uppvärmning och det har bara orsakat problem, stora kostnader och samma uppvärmningskostnader som innan. Så sjukt besviken på Inneklimat
Rekommenderas inte!!! Jag valde det här företaget för att de kunde byta min bergvärmepump tidigare än andra företag. Av alla andra företag jag hade varit i kontakt med uppgav de ett fast pris om 30 000 kr. Jag uppgav detta för Tyresö Rör AB och bad om ett fast pris också men det kunde dom inte ge trots att dom har bytt bergvärmepumpar flera gånger och enligt egen uppgift är ”ett enkelt arbete som går väldigt snabbt”. När fakturan kom visade det sig att de har debiterat DUBBELT så många timmar som en certifierad Daikin-installatör...
Fruktansvärt oproffsiga. Vi hade stopp i avloppsrören till toaletten och de lyssnade över huvudtaget inte på vår förklaring om vår egen felsökning och förösk att lösa problemet själva (vi spenderade 4 timmar på att hitta felet) och de spenderade flera timmar på att göra exakt samma sak som vi själva gjort, dessutom slösade de en timme på att mecka toaletten trots att vi sa till dem flera gånger att den fungerar och det är inte det som är problemet (min fru var hemma men jag fick ringa från jobb utomlands och säga åt dem...
Hej Carl, Jag fick information från din fru att det var stopp i er WC och dubbelkollade att de ej fanns avföring i denna då vi i sådana fall behöver ta med en våtdammsugare och att det blir svårt att utföra arbetet annars. Min kollega informerade mig om att så inte var fallet. Jag informerade även er fru att det kunde vara en god idé att ta dit en spolbil istället men att hon trodde att problemet ej kunde hjälpas med en spolbil. Enligt nedan kan ni läsa min kollegas felsökning för arbetet: 12/10-22 TE Fick information om...
Super proffs, och snabbe. Kan varmt rekomenderes!