Alla kategorier Målare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Tyresta Måleri
Rekommenderat företag 2015 - Tyresta Måleri

Tyresta Måleri

Drottninggatan 110, 113 60 Stockholm — Visa karta

Tyresta Måleri är stolta över vår flexibilitet. Vi har ett flertal etablerade samarbeten med bostadsrättsföreningar, företag och privatpersoner. Den större delen av våra arbeten utförs i innerstaden och närförorter som Danderyd, Bromma, Nacka och Lidingö. Vi har också mycket uppdrag i Stockholms skärgård.

Erfarenheten och stora kunskaper inom måleriet gjorde att jag kände att jag kunde erbjuda en framtida kundbas en utmärkt tjänst till ett rimligt pris, och prestera väl på marknaden. Sedan dess har jag ägnat varje dag åt att leva upp till de förhoppningarna.

Läs vad 14 kunder tycker om Tyresta Måleri

• Alessandro C
    Alessandro C skrev om Tyresta Måleri
    Bra och seriöst företag. Duktiga målare.
    Vi fick snabbt återkoppling när vi tog kontakt med dem för en offert.
    De stälde upp och anpassade deras arbetstider till våra behov.
    Kan varmt rekommendera Tyresta måleri.
  • Simon Å
    Simon Å skrev om Tyresta Måleri
    Tyresta hjälpte mig att måla om hela lägenheten. Golv, väggar och tak. Jag är mycket nöjd med allt från bemötande till utförande och pris. Kan varmt rekommendera Tyresta!
  • Agneta T
    Agneta T skrev om Tyresta Måleri
    Fick snabbt hjälp med ommålning av en vägg samt slipning av golv i vår nyinköpta lägenhet. Resultatet blev perfekt! Är oerhört nöjda! Rekommenderas varmt!
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Tyresta Måleri
    Tyresta Måleri har målat väggar bade i vårt hus och senare lägenhet. De har också renoverat fönstren och målat om trapphusen för vår bostadsrättsförening. De har alltid varit professionella och slutfört jobbet enligt tidplan och med god kvalitet, Inga klagomål från medlemmarna I föreningen.
  • Erika A
    Erika A skrev om Tyresta Måleri
    Tommy är bäst, ingen protest!
    Erika o wintervikarna
  • Camille P
    Camille P skrev om Tyresta Måleri
    Enligt överenskommelse skulle huset vara färdigmålat på en vecka. Först efter tre veckor var hela huset målat. Från första till sista penseldraget tog det hela sommaren!
    Målaren tog sig också friheten att ändra detaljerna i den offert vi accepterat utan vår vetskap. Bland annat bytte de färgtyp när halva huset redan var målat. Något vi upptäckte själva när vi såg att färgburkarna på tomten var av olika typ (olja och akrylat). Kommunikationen med målaren har inte fungerat alls. De har inte varit tillmötesgående och svarat på frågor och emellanåt väldigt otrevliga (svar av typen "Jag vet bäst. Koncentrera dig du på sånt du kan något om."). Vi fick dessutom vid upprepade tillfällen påpeka att olika delar på huset missats. T.ex. var inga ändträn målade, vilket inte rättades till förrän vi var tvungna att hota med att anlita en annan firma och dra av den summan på fakturan. Trots alla problem har Tyresta Måleri inte velat lämna ens en krona som kompensation. Den billigare färg som använts, trots avtal om annat, har de inte velat kompensera för. Inte ens den billiga plastventil de slagit sönder med sin ställning har de velat betala för.
    2015-09-30 Tommy S svarar Camille P
    ja du, Camille..
    Tråkigt att hela tiden bli misstrodd och orättvist anklagad, men det
    får man tydligen räkna med ( du är den 7-e i ordningen av mina 18 år som näringsidkare, då är din granne medräknad )
    Det ska bli kul att om 8 år se skillanden på din fasad som jag ju målade med den bättre färgen mot din granne,.
    Anledningen till färgbytet berodde på att tilltänkt färgtyp fick sämsta betyg i folksams färgtest och tilläggas skall göras
    att den färg jag bytte till, kräver en extra strykning (grundmålning) vilket innebär en merkostnad för mig vilket i sin tur bevisar
    att jag enbart haft gott uppsåt.
  • Nils O
    Nils O skrev om Tyresta Måleri
    Oerhört professionellt och vänligt bemötande. Fick hjälp med att måla om hela lägenheter inklusive snickerier element etc - och är mycket nöjd med resultatet. De kommer gärna med egna initiativ och förslag till förbättringar, vilket jag uppskattade. För mig det givna valet om jag skall måla om igen!

Även hjälpsamma med att förmedla kontakter till elektriker, golvläggare och snickare. Fungerade väldigt bra och behövde själv inte lägga någon tid på att länka dessa samman.
  • Sanna E
    Sanna E skrev om Tyresta Måleri
    Jag blev rekommenderad Tyresta Måleri av en vän och är verkligen supernöjd! De gjorde ett fantastiskt arbete. Bra service från start till slut och jag fick fin och snabb hjälp av Tommy med alla mina frågor. Rekommenderar absolut Tyresta Måleri!
    Erica G gillar detta
  • Ulrika E
    Ulrika E skrev om Tyresta Måleri
    Jag är mycket nöjd. De på Tyresta Måleri är mycket trevliga och resultatet blev superbra.
  • Bertil B
    Bertil B skrev om Tyresta Måleri
    Bra professionellt bemötande. Välskriven offer.
    Nöjd som kund
  • Anders D
    Anders D skrev om Tyresta Måleri
    Var bra och hjälpsamma och gjorde ett bra jobb
  • Emil D
    Emil D skrev om Tyresta Måleri
    Bra bemötande och höll utsatt tid men en del misstag och ojämn kvalitet sänker helhetsintrycket.
  • Sara A
    Sara A skrev om Tyresta Måleri
    Tyresta Måleri målade om hela min lägenhet (35 kvm) - tak, väggar samt en platsbyggd bokhylla. De var pålitliga, lösningsorienterade, vi fick bra kontakt och jag är supernöjd med resultatet.
  • Per H
    Per H skrev om Tyresta Måleri
    Tyresta måleri är lätta att kommunicera med. Lämnar offerter som de står för. Seriösa med hanteringen av ROT bidraget i sin fakturering. Men framförallt utför de ett mycket proffsigt hantverk. Vi har använt dem vid två tillfällen, målat vår villa utvändigt samt tapetserat 3 rum.

Drottninggatan 110, 113 60 Stockholm