Alla kategorier Restaurang Uppsala Uppsala Tzatziki Grekisk Restaurang

Fyristorg 4, 753 10 Uppsala — Visa karta

Stora Nygatan 43, 11127, Stockholm
Sjätte Tunnan
Linda H:
En annorlunda men god matupplevelse i supermysig miljö. Musiken, miljön och personalens medeltidsklädsel gör att man skruvar tillbaka kloc...

Restauranger nära Tzatziki Grekisk Restaurang:

Heidenstamsgatan 75 och Fulleröbacke 101, UPPSALA och STORVRETA
Tobias H:
Stora portioner och väldigt god mat. Vi anlitade dem för bröllopsbuffe och de var väldigt trevliga och tillmötesgående. De kan starkt rekomm...

Läs vad 24 kunder tycker om Tzatziki Grekisk Restaurang

• lars t
    lars t skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    NEJ! Se upp för Restaurang TZATZIKI i Uppsala. Riktigt uselt lagad mat. Bla tokigt mkt salt i maten. Antagligen har dom ej riktiga kockar i köket. Dessutom fuskar dom med råvarorna. Tex används inte fläskfilé i Souvlakin utan enklare fläskkött. Bedrägeri mao. Vi var tre personer. Alla fick så dåligt tillagade varmrätter att det ej gick att äta upp.
    Dock var meze förrätten märkligt nog HELT ok. Och ett fantastiskt läge vid Fyrisån med coola lokaler. Mycket bra serveringspersonal.
    Grekisk mat är ganska svår att misslyckas med, men det gör man på denna (grekiska!?!) restaurang. Avråder definitivt besök.
  • Anders S
    Anders S skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Helt okay Grekisk restaurang, miljön är speciell och jag ser fram emot att få äta där när det är sommar så man kan sitta ute vid Fyrisån. Maten då? Jo den var god, kan inte säga mycket god men helt okay. Personalen var trevlig och tillmötesgående och som sagt miljön är speciell när man kliver ned i underjorden. en klart positiv upplevelse.
    Mary gillar detta
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Ett bemötande av peronalen lika trevligt som en hårt kastad gråsten, med den otroliga lokalen dom har förväntade jag mig lite kvalite. Även fast det var väldigt mysigt där är detta den värsta resturangen i uppsala. man kändes halvfabrikat av värsta sort. Bättre kvalite på en cheeseburgare mat mässigt
  • Inger G
    Inger G skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
  • Emma N
    Emma N skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Läget är mysigt med ån rinnandes alldeles bredvid uteserveringen. Artig personal och mysiga filtar att lägga över axlarna då kvällen kommer. Men ungefär där tar det positiva slut. Priset var aningen för högt för oljebadande brända köttstycken (såväl som potatisen vid sidan om). Tzatzikin var väl god, men jag hade hoppats på en generösare mängd.
  • Mary
    Mary skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Maten är så där, det finns många grekiska restauranger som är bättre. Det Tzatziki har som de inte har är läget, miljön och atmosfären. Det ligger vid ån, har en stor uteservering, mysigt inrett. Personalen är trevlig. Gällande maten är förrätterna godast!
  • halli n
    halli n skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    har aldrig varit så här besviken på en restaurang som man blir på tzatziki. Vi åt och all mat var kvar, men svaret från servitrisen tyckte att vi borde sagt till innan. Inga bra rekommendationer från mig i alla fall. Deras klyftpotatis gled på tungan av olja och tydligen enligt servitrisen kunde de inte stekas eftersom de var färdigbeställda! Det enda som tilltalar är miljön, inget annat!
  • Cecilia D
    Cecilia D skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Åh vad mysig den här restaurangen är! Ger verkligen medelhavskänsla nere i valvet med växter och mysig musik... Väldigt väl tilltagen terrass för sommar besök! Maten är fantastiskt, men kanske inget man går till varje helg som student, på grund utav priset...
  • Johannes N
    Johannes N skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Detta kan vara den bästa restaurangen i Uppsala. Den ligger perfekt intill fyrisån, och miljön är hur mysig som hellst. Maten är dessutom helt underbart god.
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Miljön är det som gör den här restauragngen till vad den är. Vitkalkade väggar, mysiga små bord och rutiga dukar får mina tankar att gå dirket til Grekland. Synd bara att maten inte når riktigt ända fram.
  • Madeleine N
    Madeleine N skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Underbart ställe! Maten är riktigt god, en bra meny, helt okej vin och inte allt för dyrt. Hit går jag och tjejerna ofta!
  • John
    John skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Trevligt ställe med trevlig personal. Maten känns mer eller mindre uppvärmd men smakar inte illa.
    Bra alternativ till snabbmatskedjorna, då lokalerna är betydligt trevligare.
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Uppsalas värsta restaurang enligt mig. Varför:

1. Personalen som jag har träffat på (av någon anledning har jag gått dit två gånger (andra gången efter tvång)) har vart både dryga, oengagerade och väldigt upptagna med att snacka med varandra än att ägna sig åt sina kunder.
    2. Maten! Inte bra... och inte är det så billigt som det smakar. I detta fall känns det som dyra pengar för uppvärmd mat som fått bada i frityrolja (tänk på detta nästa gång du beställer mat på Tzateziki - det tar ungefär 10 min att få maten... Hmmm, vad kan det bero på?). I alla fall känns det som de bara vill åt ens pengar...

Jag förstår faktiskt inte dess höga betyg, men som sagt smaken är ju som baken... synd att de har en av Uppsalas bästa lokaler - där borde det ligga något riktig topppenställe.
    Mattias L gillar detta
  • andreas o
    andreas o skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Restaurang med mycket bra stämning. Blev lite besviken på små portioner. Föredrar att man blir mätt när man betalar ordentligt för maten. Men de kanske inte var så mycket mindre än vad man brukar få när man äter dyrt. Men maten var mycket god.
  • Jenny  G
    Jenny G skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Restaurang Tzatsiki är min absoluta favoritrestaurang i Uppsala! Får man besök av personer från andra städer är det naturligtvis hit man går och käkar middag. Jättegod mat och trevlig personal. Lokalerna är helt underbara, spelar ingen roll om man sitter på den underbart mysiga uteserveringen en sommarkväll eller inne en höst/vinterkväll, man får alltid en lika trevlig upplevelse. Restaurangen ligger fint, precis vid Fyrisån inne i centrum av Uppsala. Absolut värt ett besök!
  • Ida G
    Ida G skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Jättebra gregisk restaurang med mycket god mat och trevlig personal. Det är jättemysigt att sitta ute på uteserveringen och då de är kallt har de värmelampor och filtar som gör att man håller värmen. Hyfsat billigt är det också!
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Väldigt trevlig och mysig restaurang med god mat och bra service. Man får dessutom stora portioner till ett inte alltför högt pris, ett stort plus. Det är även trevligt att man kan sitta ute och spana över fyrisån.
  • Lovisa E
    Lovisa E skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Väldigt trevlig grekisk restaurang som skiljer ut sig från andra grekiska restauranger i Uppsala. Bland det bästa är restaurangens mysiga lokaler, antingen kan man sitta ute precis vid Fyrisån eller sitta inne i de gamla källarvalven. Maten är väldigt god och personalen är trevlig. Klart värt ett besök!
  • Johanna
    Johanna skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Mycket fin och mysig restaurang precis bredvid Fyrisån i Uppsala. På sommaren kan man sitta på deras uteservering precis vid ån. Restaurangen serverar väldigt god grekisk mat, och har trevlig personal.
  • Kristina M
    Kristina M skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Härlig restaurang med supermysig miljö. Maten är supergod, se till att ta många smårätter, de är de bästa. Perfekt ställer för en mysig dejt. Uteservering precis vid fyrisån, man kan nästan doppa fötterna! Inte så farligt dyrt heller, ens för en student.
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Mycket trevlig inredning, dock stundtals mera trevligt för ögat än för kroppen. Väldigt mysig uteplats på sommaren, perfekt för en date! Maten har varierat från utmärkt till godkänd. Priserna är dock förhållandevis låga, vilket väger upp till det positiva.
  • Martin N
    Martin N skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Mysig miljö, med en trevlig atmosfär i en äldre byggnad centralt placerad vid fyrisån . Personalen är trevlig och professionell. Maten är okay den med. Rekommenderas för en trevlig familjemiddag men även för en romantisk kväll. Bäst på sommaren.
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Jättemysigt ställe med god mat och dryck för relativt billig penning. Trevlig personal. Inget barnvänligt ställe då man måste gå ner för en lång smal trappa för att komma ner till restaurangen. Himla mysigt på sommaren när man kan sitta utomhus på terrass över fyrisån.
  • Erica P
    Erica P skrev om Tzatziki Grekisk Restaurang
    Mysig miljö. Väldigt god grekisk mat. Drick den grekiska ölen! Om man är vegetarian rekomenderar jag risfylld paprika. På sommaren kan man sitta utomhus alldeles vid ån. Trevlig personal. Inte så farligt dyrt.

Fyristorg 4, 753 10 Uppsala