Alla kategorier Bilvård Stockholms län Stockholm Östermalm Valet Car Care

Valet Car Care

Biblioteksgatan 32, 114 46 Stockholm — Visa karta

Valet Car Care – Du hittar oss i Q Park, Östermalm.

Istället för att parkera i ett vanligt garage kan du lämna bilen till oss på Valet Car Care. Du hittar oss i Q Park, Östermalm. Vi tar hand om din bil medan du gör dina ärenden.

Vi erbjuder tjänster så som utvändig handtvätt, rekonditionering eller en invändig Valet Premium. När du hämtar bilen ser du alltid ett perfekt resultat med i våran mening, en riktig biltvätt.

I en utvändig handtvätt ingår.
- Avfettning
-kallavfettning
- Fälgrengöring
- Spolning med högtryck
- Schamponering
- Detaljrengöring
- Rengöring av instegslister och dörrfalsar
- Dressning av däcksidor
- Torkning

När du väljer rekonditionering går igenom både in- och utsidan på din bil. När du hämtar din bil efter en helrekond kommer du få se din bil från sin absolut bästa sida. Dessutom ser vi till att genomföra en motortvätt, puts av fönsterrutorna och rengöring av dina fälgar. När du lämnar in din bil för en helrekond får du räkna med att det tar upp till 8 timmar då din bil får ordentligt med kärlek.

Vi erbjuder även invändig Valet Premium. Med den får du nybilskänslan återupplivad. Där ingår:
- Lösblåsning av svåråtkomlig smuts med tryckluft
- Tvätt av mattor
- Grovdammsugning
- Fukttvätt av svåråtkomlig damm och smuts
- Findammsugning
- Avtorkning av paneler
- Fönsterputsning

Varmt välkommen förbi, och tveka inte att höra av dig vid frågor!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-18:00

Läs vad 14 kunder tycker om Valet Car Care

• Ambjörn A
    Ambjörn A skrev om Valet Car Care
    Jag (Mazda 3) fick en mindre Rekond hos dem på Biblioteksgatan för en tid sedan, och är JÄTTENÖJD MED RESULTATET. Som så ofta beror det på vem som gör jobbet..jag kommer att beställa tid snart för en ny behandling hos dem av min bil…rekommenderas.. Läs mer
  • Mikael H skrev om Valet Car Care
    Köpte en deal via "Lets deal" med (polering inkl. keramiskt lackskydd Gtechnig´s Crystal Serum & EXOv3) för 2395 kr, (ordinarie pris 7995 kr) med Biblioteksgatan som inlämningsställe, vilket passade mig bra, men det visade sig sedan vid själva bokningen att det var Bredäng som gällde.
    Lackbehandlingen som utfördes var undermålig. Det var asfaltsrester på samtliga dörrarnas nederdel, bakluckan och fortfarande smutsigt vid backspeglarna samt "polermedelstänk" på huven, extraljusen etc. Jag har nu åtgärdat detta själv istället för jag lämnar inte in bilen till detta företag en gång till. Läs mer
    2018-08-29 Jihed B svarar Mikael H
    Först du skulle betalar 500kr extrs och du har inte betalt den
    Du hade gamal SUV men på bookning du sa att du skulle polera en Audi 80 cab
    Här din konversation
    Mikael (Hej. Lets deal kod; 1-19245-7, (Polering inkl. Keramiskt lackskydd).
    Audi 80 cab, -92, (5000mil.
    Tacksam för en tid, helst i juni
    Hälsn. Mikael H)
    För att folk vet allt 👍
    Sen vi har 2 garage en i Biblioteksgatan och en i Bredäng. Vi kan jobbar på både garage . Och vart är problem om kunden accepterar det
    Du har väl acceptera det
    Här din konversation
    Valet car care (Hej igen Mikael
    Det blir i våran garage i Bredäng
    Vita Liljans vägen 62
    Vi öppnar kl 8:00
    Och stänger kl 18:00
    Mvh Valet car care )
    Mikael (Okey, tack, då vet jag! 😎)
    Du skulle säga nej tack istället 😉
    Sen du frågade om vi kan öppna kl 7:30 bara för din skulle
    Mikael (Okey, hinner tyvärr inte det. Är i Norrköping nu. Jag måste cykla från er kl 8 senast för jag har ett viktigt möte kl 8.30 i stan. Är det ngn där lite före kl 8?)
    vi sa okej och vi öppnade kl 7:30 .
    Din bil var Honda CR-v en SUV och det hade massa repor . Den hade mörkt blå och den ser ut ljus blå om du kommer ihåg men di så inte det därför du vet att SUV kostar mer ! Om jag vist det jag skulle aldrig rekommenderar bara en dag för polering och lackbehandling
    Den behövde mins 2 dagar jobb
    Bilen blev jätte fint och du var glade på våran jobb . Sen du gick hem och du markerade att fins kvar några ponkt av polering medel under spegel på dörar .. och du sa till mig att efter sommaren när din bil blir smutsig du kommer och jag tvättar din bill gratis .
    Jag sa nej därför först jag blev lurade för 500 kr sen för att din bill var jätte jätte smutsig invändigt och den behöver er riktigt rekond invändigt. Sen du blev arg och du börja med din asfaltsrester och du har gjort det själv
    Det var kanske 1 och halv månad sen
    Kan du tar bild eller video på bilen och vissas om mitt jobb är inte bra ?
    Du kommer inte göra det jag är säkert
    Men snälla skicka den 500kr som är kvar 😊
    2018-08-29 Mikael H svarar Jihed B
    Jag ändrade till min andra bil kort efter detta mail som du publicerat och accepterade Bredäng för jag hade ju inget val, eftersom ni endast gör lackbehandling i det garaget och detta var flera veckor innan datumet för inlämning. Jag lämnade bilen en torsdag morgon och hämtade den fredag em, vilket innebär att ni hade bilen i två dagar. Trots det var det asfaltsrester kvar etc. Detta har jag skickat minst 10 bilder på till dig kort efter att jag inspekterat bilen med svaret att ni ska tvätta bilen, vilket inte tar bort dessa prickar.
    Nere i ert mörka garage gick det inte att se bristerna, vilket det gjorde utomhus. Att betala 500 kr ytterligare för ett uselt jobb är oförskämt för det är jag som borde ha tillbaka mina 2395 kr. Att ni sedan skriver på er hemsida att ni har 10 års erfarenhet är märkligt iom att du är 20 år och firman är relativt nystartad kallar jag för falsk marknadsföring. /Slut på konversationen!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Ted L skrev om Valet Car Care
    Fick inte bort tvättrepor helt vilket är själva vitsen med polering av proffs. Dessutom slarvigt maskerat med rätt mycket vita prickar/rester där det inte skulle vara behandlat.

Fick ett bra pris så prismässigt annars ok, man får väl vad man betalar för. Ytliga repor försvann och bilen blev ren och fin. Hade jag betalat fullt pris hade jag inte varit nöjd. Läs mer
    2018-08-22 Jihed B svarar Ted L
    Hej Ted
    Tack för din Rekommendation men jag
    Säger alltid till mina kunder att små repor försvinner med polering och stora repor blir små
    Det är Lackering firma jobb , dom jobbar med hårda sandpaper som tar bort alla repor och det Vi gör inte
    Trevlig dag
  • Nima K
    Nima K skrev om Valet Car Care
    Väldigt väl utfört arbete. Bilen blev riktigt fint. Dessutom trevlig personal Läs mer
    2018-06-26 Jihed B svarar Nima K
    Tack Nima 😊
    Vi ses Snart
  • Ulf W skrev om Valet Car Care
    Oklart var bilen skulle levereras. Kom försent trots bokad tid. Lämnade ingen garanti. Läs mer
    2018-06-25 Jihed B svarar Ulf W
    Jag skule tar betalt för extra polering
    Du hade massa grov repor på bilen .
    Din bil blev fint och glänsar som en ny bil . Behandlat med bästa och dyrast lackförsegling i sverige med billigast pris
    Vi har behandlat stenskotten på motorhuven som är extra jobb gratis. Du blev nöjd men du är inte tacksam
    Finns några kunder som är aldrig tacksam det vet alla
    Garanti Vi har redan på avtalet med Lets Deal
    Du har köpt av dem du har betalat ingenting till oss
    Kvitto du fick av dem garanti du får söka hos dem 😊
  • Bingo R
    Bingo R skrev om Valet Car Care
    Bra läge mitt i Stockholm. Blir alltid väldigt nöjd och brukar lämna in bil regelbundet.

kram Bingo Läs mer
    2018-06-05 Jihed B svarar Bingo R
    Tack Bingo Vi ses snart 😊
  • Anne J skrev om Valet Car Care
    In och utvändig biltvätt. Mycket servicevänliga! Läs mer
    2018-06-05 Jihed B svarar Anne J
    Tack Anne Vi ses snart 😊
  • Jakob A skrev om Valet Car Care
    Väldigt smidiga, och bilen blev ren och fin. Läs mer
    2018-06-05 Jihed B svarar Jakob A
    Tack Jakob Vi ses snart 😊
  • Gunnar A skrev om Valet Car Care
    Snabb, enkel och utmärkt service! Läs mer
    2018-06-05 Jihed B svarar Gunnar A
    Tack Gunnar Vi ses snart 😊
  • Lord K skrev om Valet Car Care
    Toppline quality! Best in show ever! Läs mer
    2018-06-05 Jihed B svarar Lord K
    Tack Kåre Vi ses snart 😊
  • Fredrik Ö skrev om Valet Car Care
    Hej
    Beställde en ut och invändig rengöring och vaxning. Togs emot av en medarbetare som uppenbarligen inte visste vad som var bokat och fick ringa för instruktioner. När jag kom för att hämta min bil var enbart utsidan åtgärdad. Det var vattenfläckar på lacken där vatten runnit från spegla mm.
    Betalningen fungerade inte och jag ombads betala via swish vilket gjorde att jag inte fick något kvitto.
    Inte imponerad! Läs mer
    2018-05-31 Jihed B svarar Fredrik Ö
    Hej Fredrik
    Du skulle ringa och berätta det och Vi skulle erbjuder dig för en tvätt bara för att du blir nöjd
    Annars för betalning vi använder izettle ksssa och vi jobbar på en garage som har ibland dåligt Internet tyvärr
    Din kvitto du behöver bara skickar Sms med din mailadress till 0707185527 och du får den :)
  • Laura M
    Laura M skrev om Valet Car Care
    Bra service , mycket nöjd ☺️ Vi ses snart 🤗 Läs mer
  • Leif H skrev om Valet Car Care
    Lack försegling (vilket suveränt arbete bara att åka från garaget och LE )

****** 6 stjärnor av 5 möjliga. Läs mer
  • Hatem D skrev om Valet Car Care