Vapiano

Munkbrogatan 8, 111 27 Stockholm — Visa karta

Vapiano är ett serveringskoncept som vi kallar "Fresh & fast casual"; Konceptet är egentligen enkelt strukturerat: vi har varken hållit tillbaka på läge eller inredning och atmosfär – och självklart inte på kvaliteten på mat och dryck eller personalen.

Läs vad 17 kunder tycker om Vapiano

• Göran A
    Göran A skrev om Vapiano
    Snåla!! Efter tjat fick jag lite mer parmesan på min dyra oxfilé pasta med kommentaren "Nästa gång får du inte mer! Kändes som att vara tillbaka i skolmatsalen:( Läs mer
  • Ida A
    Ida A skrev om Vapiano
    Vapiano är ett trevlig och trendigt ställe. ok priser och bra mat. Dock kan det va rörigt och riktigt långa väntetider på maten vilket gör att man tröttnar eftersom man är hungrig när man är där! Annars ett roligt koncept. Läs mer
  • Helena E
    Helena E skrev om Vapiano
    Har tappat! Senaste två gångerna (2 månader emellan, olika kockar) har pastan varit torr, ihopklibbad och smaklös!! Så trist, med tanke på att stället haft bra mat tidigare. Mitt sällskap tyckte som jag. Ett poäng för servicen på golvet dock. Rent och snyggt och dom är snabba på att hålla ordning på borden. Läs mer
  • Pavas M
    Pavas M skrev om Vapiano
    Varierar för mycket beroende på kocken! Men mysigt ställe! Läs mer
  • Kamilla H
    Kamilla H skrev om Vapiano
    Älskar Vapiano. Äter deras pasta nästan varje gång jag åker till Stockholm. Gillar deras betalsystem, få ett kort som registrerar allt man äter och dricker sen betalar man när man går. Perfekt! Läs mer
  • Timmy K
    Timmy K skrev om Vapiano
    Wooh-boy, väntetider deluxe. Blodsockret hann nå läskigt låga nivåer den torsdagslunchen jag var där på, och det märktes i kö:n när alla försökte snirra sig från ena ledet till det andra.

Men väl beställt var maten grym. Kocken som tillgagade det hade extraordinärt goda simultanförmågor, och skulle passa lika bra som flygledare om hon någon dag söker sig till någon annan karriär.

Platserna var bekväma, och att sitta och prata med lite främlingar som råkade sitta med ögonen tvärs över bordet gav en liten extra italiensk känsla. Väl värd investering, även om priserna var liite i högsta laget.

Plus för det nya tänket, men lite minus när det blir för mycket folk på en och samma gång - är man svimfärdig ska man nog vända sig till närmsta lanthandel och stoppa i sig en banan först. :) Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Vapiano
    Lång tid att vänta i kö vid lunchen, mycket olja i maten och den färska pastan är ingen höjdare, alldeles för ihopklistrad. Synd på ett ställe med nytt koncept, trevlig personal och snygg inredning. Överskattat! Läs mer
  • Jan V
    Jan V skrev om Vapiano
    Det var ett tag sen jag var där nu, men pastan var väldigt god! Fräscht ställe. Dock lite väntetider, så ha inte bråttom. Läs mer
  • Fredrick L
    Fredrick L skrev om Vapiano
    Inget ställe för en god espresso. Beställde en dubbel som serverades i en ganska stor kopp med riktigt taskig crema. Sockret sjönk som sten och detta kan mycket väl bara ha varit Löfbergs bryggkaffe. Underkänt. Läs mer
  • Björn W
    Björn W skrev om Vapiano
    Käkar inte ikväll, så jag låter det vara orecat. Men jag måste säga att servicen är häpnadsväckande bra och stället känns fräscht i alla. beståndsdelar. Läs mer
  • Elisa N
    Elisa N skrev om Vapiano
    En av de trevligaste inredningarna jag sett. Bra stämning i lokalen och trevlig personal. Har aldrig varit med om så riktigt långa köer, men oftast går det rätt snabbt ändå tack vare kortet man använder. Otroligt god mat till bra pris! Att man dessutom kan köpa med sig deras egen pasta och laga hemma är kanon. Läs mer
  • Fritjof A
    Fritjof A skrev om Vapiano
    Gå hit om du vill ha riktigt god pasta och har _riktigt_ gott om tid på dig för köerna är långa.

Jag undrar hur fräsch basilikan som står över allt är egentligen... Läs mer
    Sim V gillar detta
  • delinda d
    delinda d skrev om Vapiano
    En favorit. Goda pizzor och olika sorters färsk pasta att välja på. Perfekt om man inte vet var man ska käka, här hittar man något för alla, bra pris Läs mer
  • Niclas B
    Niclas B skrev om Vapiano
    Schysst pasta och pizza, trevlig miljö för både lunch och middag. Och visst går det minst lika bra att ta en öl eller två på deras uteservering också. Priserna? Well, det är inte så speciellt farligt.

Men någonstans här fastnar jag inte riktigt för Vapiano ändå. Kan det vara känslan av att sitta och äta i en mer fashionabel skolmatsal? Vet ej.

Update: För er som har med hund till Vapiano får ha i åtanke att personalen inte vill att ni tar med hunden in utan ni får helt sonika lyfta hunden över staketet (på ca 1,6 m höjd). Så kanske bäst att lämna hunden hemma, så länge ni inte har en liten krabat. Läs mer
    Maria H, Nikke L, Tobias B gillar detta
  • A. M
    A. M skrev om Vapiano
    Strålande koncept. Tysk kedja, med italiensk mat. Lite som en Food Court, där man beställer Sallad, Pasta eller Pizza från olika "stationer".
    Alltid gott - mkt prisvärda middagar - suverän stämmning, mysig inredning. Läs mer
  • Sara R
    Sara R skrev om Vapiano
    Trevligt ställe om man är sugen på god mat. Finns goda möjligheter att knåpa ihop sin egen rätt efter tycke och smak. BRA om man vill/inte vill ha starkt osv - då man är med när maten lagas. Finns mycket att välja på, smidigt att man betalar när man går ut (minskar köer). Helt okej priser! Läs mer
  • Emelie L
    Emelie L skrev om Vapiano
    Detta är en italiensk restaurang som ligger vid gamla stans t-bana. På menyn har de pizza, pasta och sallader. Riktigt fräsch mat, där man kan få kombinera själ. Det som är det bästa med denna restaurang förutom maten, är sättet man betalar på. När man kommer dit får man ett kort som man sedan "betalar" med när man beställer maten och drickan. Sen när man checkar ut så drar med detta kortet och betalar sedan efteråt. Jätte bra om man är många som ska äta ute, och så slipper man krånglet med att krångla med pengar och hur mycket var en ska betala osv. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Regeringsgatan 70, 11139, Stockholm