Vasilbygg AB

Vasilbygg AB

vasilbygg.se
  • Badge2021

Välkommen till Vasilbygg AB! Behöver du renovera badrum? Renovera köket? Eller är det dags för en bastu. Vi på Vasilbygg AB erbjuder totalentreprenad och är ett auktoriserat VVS-företag. Vi har behörighet att utföra arbeten enligt byggkeramikrådets Branschregler för våtrum. Hos oss på Vasilbygg AB kan du få hjälp med allt...

44 omdömen om Vasilbygg AB

Sedan starten hos Reco 2019

Christina O
Skrev om Vasilbygg AB

Vasilbygg har renoverat vårt badrum. De har gjort ett superproffsigt jobb och vi är mycket nöjda med utfört arbete, kan varmt rekommenderas.

Caroline L
Skrev om Vasilbygg AB

Anlitade Vasilbygg för en total badrumsrenovering. Arbetet som utfördes var av god kvalitet. Vasilbygg är kunniga, enkla att jobba med och krånglar inte med onödig byråkrati. Björn och Pawel ger ärliga förslag och har prisvärda offerter. Som förbättring så tycker jag att vasilbygg behöver ta mer ansvar för kommunikation om byggare inte kan kommunicera på engelska eller svenska. Ibland behövde man påminna en del kring status, slutdokument men vi är så nöjda med arbetet och kommunikation är en tvåvägskommunikation. Alla...

Henrik G
Skrev om Vasilbygg AB

Hej, Vi har fått superbra hjälp med installation av tvättmaskin + komplett kök.

Lamija P
Skrev om Vasilbygg AB

Vi anlitade vasilbygg för renovering av vårt badrum. Vi är jättenöjda med resultatet och skulle absolut anlita dem igen.

Kristina Gunilla Maud T

Fick kontakt via montören som renoverade mitt kök för slut jobbet med installation och rör arbete av ny diskmaskin och diskho. Kom samma eftermiddag tog sig tid och lyhörd och fick bra råd för bästa hållbara installation. Trevligt bemötande och proffsigt gjort. Kan varmt rekommendera dem.

Lina A
Skrev om Vasilbygg AB

Projektledaren Pawel ingav förtroende redan vid första mötet och Vasilbygg fick i uppdrag att göra en totalrenovering av min lägenhet, där offerten skilde sig rätt markant jämfört med de andra byggfirmornas. Tidplanen hölls med marginal och med ett fint slutresultat. Pawel har varit lyhörd och lösningsorienterad under processen och när han inte varit tillgänglig har jag fått ovärderlig hjälp och vägledning av hans kollega, (tror han heter Adrian?), som alltid svarat snabbt när jag haft frågor och gett det där lilla extra....

Hans J
Skrev om Vasilbygg AB

Renovering av badrum febr 2023. Allt har fungerat väldigt bra, från första kontakten till slutbesiktning. Lätta att ha att göra med, verkar väldigt måna om att kunden ska bli nöjd. Dessutom blev resultatet super. Vi hade några ändringar under resans gång men inget som var något problem. OCH de höll tidsplanen! Kan verkligen rekommendera!🤠

Elin P
Skrev om Vasilbygg AB

Vi fick hjälp av Vasilbygg att göra en totalrenovering av badrummet. Vi är så otroligt nöjda med precis allt. Kompetens och kundservice var över förväntan och resultatet blev precis så som vi tänkt oss. De var med från första början med ett planeringsmöte där vi fick hjälp att tänka. De få problem som dök upp löstes direkt och de var klara med hela badrummet en vecka innan utsatt tid. Vi kan VARMT rekommendera Vasilbygg till alla som vill få ett proffsigt gjort badrum. Har varit med om mardrömshantverkare och kan därför...

Jessica Ann Therese W

Vasilbygg kan man verkligen med trygghet anlita för allt. Vi anlitade dem för att göra om vårt garage till en gästlägenhet. Det innefattade alltifrån att bygga badrum och kök/pentry från scratch (inklusive möjliggöra komplexa avloppslösningar) till att säkra ventilation, montera skjutdörrar i glas, lägga golv, dra el etc. Allt blev toppen. Framförallt är de väldigt kunniga och professionella. De är även väldigt kunna och noggranna avseende olika alternativa lösningar - framförallt Pawel och Björn som jag haft mest kontakt...

Marie L
Skrev om Vasilbygg AB

Det var vår "alltiallo" som förmedlade kontakt. Vi är nöjda och det har varit lätt att få kontakt igen och det har gått snabbt och bra. M.L.

KARIN J
Skrev om Vasilbygg AB

Högsta betyg till Pawel, Björn och killarna!! Effektivt, professionellt och mycket vänligt bemötande! Mitt lilla badrum är nu optimalt planerat och ursnyggt tack vare Vasilbygg! Dessutom försiggick renoveringen med mig bosatt utomlands. Mycket pålitliga! Karin i Bryssel

TOBIAS J
Skrev om Vasilbygg AB

Vi anlitade Vasil bygg för renovering av ett badrum och en toalett. Detta beslut är vi mycket nöjda med. Allt har fungerat väldigt smidigt och resultatet blev verkligen bra. Vi fick en bra känsla redan vid första besöket och en mycket prisvärd offert på det arbete vi ville ha genomfört. Vasil bygg har skött sitt arbete exemplariskt rakt igenom och höll tiden de hade lovat i offerten. Vi vill ge ett extra plus för att det har varit lätt att kommunicera med hantverkarna på plats och att de har varit väldigt lösningsorienterade....

BARBRO T
Skrev om Vasilbygg AB

Bra och tydlig offert. Duktiga hantverkare. Lätt att få kontakt med både Björn och Pawel. Fakturorna stämde med offerten. Jag är väldigt nöjd med Vasilbygg och jag kan absolut tänka mig att anlita dem igen. Jag har också rekommenderat dem till vänner och bekanta som planerar att renovera. 5 stjärnor av 5.

ANN-CHRISTINE Ö
Skrev om Vasilbygg AB

Vasilbygg renoverade våra bad- och duschrum samt bytte golvbrunnar och alla rör. De skötte allt bra och vi är mycket nöjda med resultatet. Det blev snyggt och prydligt men räkna med att renoveringen tar längre tid än vad som utlovats men hellre det och att det blir bra 😊

Carl Henrik Johan A

Mycket bra byggfirma som är väldigt kunniga , lyhörda och hjälpsamma. Vi gjorde om källaren med golvvärme, spottar, klinkers, putsväggar m.m. Resultatet blev fantastiskt snyggt. Det som drog ner betyget var en strulig elektriker som nu i skrivande stund inte är klar med sitt arbete och lämnade det gamla materialet på vår uppfart. Elektrikern var antagligen inhyrd.

Robert F
Skrev om Vasilbygg AB

Har anlitat Vasil bygg i flera omgångar, senast ombyggnad av källare med installation av vattenburen värme, byggt lägenhetsdel mm. Har aldrig tvekat att anlita dom inför nya arbeten, tvärtom har vi alltid blivit mycket nöjda. Lätta att arbeta med. Lyhörda för våra synpunkter och önskemål genom hela processen. Kan varmt rekommendera👍🏽

Carl Mattias S
Skrev om Vasilbygg AB

Vi använde Vasil för totalrenoveringen av ett helt plan. Nytt golv, vattenburen värme, ny planlösning/ nya rum, nytt kök, nytt badrum mm. Vasil har skött detta galant från rivning till färdigställande. Noggranna, kommer med förslag på förbättringar, meddelar om avvikelser och gör saker snyggt och med kvalite’. När det blivit fel eller missförstånd så har det alltid varit enkelt att få ta på dem och korrigeringar har gjort direkt.

MICAEL M
Skrev om Vasilbygg AB

Vasil Bygg renoverade vårt badrum och de skötte allt bra. Badrummet blev snyggt och renoveringsprocessen gick smärtfritt.

JONAS L
Skrev om Vasilbygg AB

Vi har anlitat Vasilbygg i flera omgångar, både i nuvarande villa och i föregående hus och alltid blivit väldigt nöjda. De har precis avslutat en totalrenovering av hela vår undervåning, inkl ett badrum och en tvättstuga. Vi är väldigt nöjda och kommer anlita Vasilbygg igen!

Mirja E
Skrev om Vasilbygg AB

Vi anlitade Vasilbygg för köksgolv renovering och är supernöjda. Arbetet utfördes snabbt och professionellt. Har även tidigare anlitat Vasilbygg Ab för badrums och hallrenovering, var mycket nöjda för resultatet. Kan varmt rekommendera företaget.

Mari Jill M
Skrev om Vasilbygg AB

Nya bänkskivor i köket nya diskho ny blandare. Det var trångt och efter mycket pyssel hit och dit blev det jättefint Så härligt att veta att rören är nya och fräscha Kommer helt klart anlita vasilbygg till nästa projekt Även min andra arbetsorder byte av toalett stol gick galant mycket nöjd.

Mari Jill M gillar detta
BO K
Skrev om Vasilbygg AB

Tack Vasilibygg, Hade stora våndor inför en totalrenovering av övervåningen på vårt sutteränghus från 1959. Vi hade tänkt att riva ut till stomrent samt riva ut befintligt värmesystem och ersätta med ett vattenburet golvvärmesystem. Jag tog in flera offerter. Vasilibygg hade bästa lösning till ett bra pris, kanske inte till bästa pris men absolut till den bästa lösningen. Undertiden som Vasilibygg väntade på att jag skulle riva ut till stomrent byggde de om husets hela färskvattensystem och förberedde för framtida arbeten,...

ALEX K
Skrev om Vasilbygg AB

We renovated 2 bathrooms with Vasilbygg. We are very satisfied with all results. High quality 💚 on time 💚 and fair cost 💚. They are Very experienced and professional. They care of our house and our bathrooms a lot. They use best quality materials. Very reliable and flexible. Awesome company. We highly recommend them for renovation and we will continue with them for building a small house. Quality ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Customer care 💚💚💚💚💚

JONNY N
Skrev om Vasilbygg AB

Vi anlitade Vasilbygg för renovering av lägenhet. Helrenovering av badrum, nytt kakel och klinkers samt installation av ny badrumsinredning. De målade dessutom om väggar, tak och snickerier i hela lägenheten samt la nytt laminatgolv i alla rum. Vi är mycket nöjda med deras jobb och kan varmt rekommendera Vasilbygg för alla typer av renoveringar.

SUSANNE E
Skrev om Vasilbygg AB

Vi anlitade Vasilbygg för renovering av vårt badrum och är supernöjda med resultatet. Proffsigt och noggrant utfört arbete, rekommenderas varmt.

Yashar T
Skrev om Vasilbygg AB

Väldigt nöjd med arbetet och kvaliten. Har haft Vasilbygg som totalentreprenör i mitt hus för ombyggnad och totalrenovering. De följer bransch regler och håller tider. Rekommenders värmt.

Peter W
Skrev om Vasilbygg AB

Renovering av två badrum innan inflyttning med tajt tidsram. De höll vad de lovade, hade jättebra kommunikation genom hela processen och var lyhörda för våra ändringar och kom med lösningsförslag på problem som uppstod. Slutresultatet blev exakt som vi tänkt oss. De fick även bygga trädäck på baksidan ett par månader senare med samma goda resultat. Rekommenderas!

Gun E
Skrev om Vasilbygg AB

TOTALRENOVERING AV. BADRUM. Det första samtalet är viktigt! Det var med Björn Askinger, som var enkel och trevlig och visade kunnighet och ärlighet och jag fick genast förtroende för honom! Sedan kom han och Pawel och presenterade företaget och berättade vad det innebär med en totalrenovering och jag fick veta vad jag själv skulle köpa. De gav förslag och vi pratade om vissa saker. Innan arbetet påbörjades satte de upp skyddsplast för alla dörrar och var rädda om allt. Allt arbete...

Mats K
Skrev om Vasilbygg AB

Professionella, kompetenta, gott och vänligt bemötande, håller ord och överenskomna tidsramar, omtänksamma i sitt arbete

Therese N
Skrev om Vasilbygg AB

Vasil bygg renoverade vårt ena badrum. Vi är mycket nöjda med allt i från offert till färdigt badrum. De lyssnade på vad vi ville ha och gjorde allt utifrån våra önskemål. Badrummet blev över förväntan. Bra kontakt med både Björne som offerterade och sedan slutbesiktade samt Pawel som alltid var lätt att få tag på om vi hade frågor. Trevlig personal på plats och jobba och lättsamma. När köket är redo kommer vi anlita Vasil igen!

MIRJA E
Skrev om Vasilbygg AB

Vi anlitade Vasilbygg AB för hall och badrumsrenovering. Mycket proffsiga och trevligt bemötande. Är supernöjda med resultatet och kan varmt rekommendera företaget.

Mikaela L
Skrev om Vasilbygg AB

Vasilbygg AB renoverade vårt kök och i samband med det bytte dem golvet, målade om innerdörr, fönster, vägg och tak. Vi blev bemötta mycket professionellt från första mötet tills renoveringen var färdig. De är snabba på att svara på mejl och telefon angående frågor och önskemål, och kommer alltid i tid. Vårt nya kök blev precis som vi tänkt oss och på de ställen där det fanns lite svårigheter så löste Vasilbygg AB det på ett otroligt snyggt sätt. Vi är mycket nöjda med det här företaget och kan varmt rekommendera Vasilbygg AB till andra!

Arne K
Skrev om Vasilbygg AB

Vi gjorde en fullständig renovering av vårt badrum, rev ut allt ned till bjälklagret och byggde upp igen. Vasilbygg genomförde projektet på ett föredömligt hantverksmässigt och professionellt sätt. De var flexibla och kunde hantera ändringar i planlösningen under resans gång

LENA P
Skrev om Vasilbygg AB

Trevligt bemötande och bra kontakt med Pawel och Björn under hela byggprocessen av mitt badrum. Arbetet utfört under avtalad tid, inget strul och jag är väldigt nöjd med resultatet. Kan varmt rekommendera denna firma.

David N
Skrev om Vasilbygg AB

Bra kontakt. Bra resultat. Värnar om kunden. Fick anmärkning vid besiktning (inget stort), men detta åtgärdades direkt och blev prioriterat. Mycket nöjd!

Mariusz M
Skrev om Vasilbygg AB

Bästa företaget i Stockholm som utför mycket bra arbete

Susanne E
Skrev om Vasilbygg AB

Vi gjorde helrenovering av badrum och kökspenty Planering på plats innan renovering - bra! Fint genomfört jobb. Rekommenderar Vasilbygg!

Fredrik H
Skrev om Vasilbygg AB

Vi är nöjda. Har anlitat Vasilbygg för ett antal renoveringar. Vi upplever att kvaliteten är bra och att Pawel kommer med bra tips. Ett plus att dom kunde ställa upp mitt i semestern och börja riva badrummet när vi var bortresta.

Ginny M
Skrev om Vasilbygg AB

Är supernöjd med deras arbeten, och dom kommer när dom ska osv. inga problem alls. jag kan varmt rekommendera dom.

Johan D
Skrev om Vasilbygg AB

Vasilbygg hjälpte oss med badrumsrenovering i julas/nyår och vi blev helnöjda. Rekommenderas!

Carina F
Skrev om Vasilbygg AB

Vi har under flera års tid anlitat Vasilbygg AB för renoveringar av vår villa i Enskede. Nu senast till en omfattande renovering av källare där de även byggt en lägenhet i källaren. Vi är supernöjda och våra vänner har varit imponerade av resultatet. Samtidigt som källarbygget blev klart dränerade de utomhus och har lagt nya stenläggningar runt huset och byggt ett växthus på tomten. Företaget har ett mycket gott kundbemötande och stämmer av och lyssnar in kundens behov. Har särskilt uppskattat deras sätt att rekommendera...

Joakim G
Skrev om Vasilbygg AB

Proffsig badrumsrenovering och bra pris

Peter J
Skrev om Vasilbygg AB

Levererar vad man lovar och gör hantverksmässigt väldigt snygga och bra arbeten!

Andrea B
Skrev om Vasilbygg AB

Vi anlitade Vasil bygg för badrumsrenovering. De var snabba, lätta att få tag i, dök upp enligt schema, professionella, bra problemlösare, trevliga och vi fick ett mycket fint badrum.