Vasilbygg AB

Vasilbygg AB

Välkommen till Vasilbygg AB!

Behöver du renovera badrum? Renovera köket? Eller är det dags för en bastu. Vi på Vasilbygg AB erbjuder totalentreprenad och är ett auktoriserat VVS-företag. Vi har behörighet att utföra arbeten enligt byggkeramikrådets Branschregler för våtrum.

Hos oss på Vasilbygg AB kan du få hjälp med allt från badrumsrenovering och köksrenovering till ombyggnationer och service.

För att undvika missförstånd så skrivs alltid ett avtal där det utförligt förklaras vad som ingår i renoveringsarbetet. Varmt välkommen att kontakta oss för frågor eller funderingar över hur vi kan lägga upp en plan för just ditt projekt.

Läs vad 30 kunder tycker om Vasilbygg AB 2

• 2022-01-01 Spontant omdöme
    Mycket bra byggfirma som är väldigt kunniga , lyhörda och hjälpsamma. Vi gjorde om källaren med golvvärme, spottar, klinkers, putsväggar m.m. Resultatet blev fantastiskt snyggt.
    Det som drog ner betyget var en strulig elektriker som nu i skrivande stund inte är klar med sitt arbete och lämnade det gamla materialet på vår uppfart. Elektrikern var antagligen inhyrd.
  • 2021-12-31 Spontant omdöme
    Har anlitat Vasil bygg i flera omgångar, senast ombyggnad av källare med installation av vattenburen värme, byggt lägenhetsdel mm. Har aldrig tvekat att anlita dom inför nya arbeten, tvärtom har vi alltid blivit mycket nöjda. Lätta att arbeta med. Lyhörda för våra synpunkter och önskemål genom hela processen. Kan varmt rekommendera👍🏽
  • 2021-12-18 Spontant omdöme
    Vi använde Vasil för totalrenoveringen av ett helt plan. Nytt golv, vattenburen värme, ny planlösning/ nya rum, nytt kök, nytt badrum mm. Vasil har skött detta galant från rivning till färdigställande. Noggranna, kommer med förslag på förbättringar, meddelar om avvikelser och gör saker snyggt och med kvalite’. När det blivit fel eller missförstånd så har det alltid varit enkelt att få ta på dem och korrigeringar har gjort direkt.
  • 2021-12-17 Spontant omdöme
    Vasil Bygg renoverade vårt badrum och de skötte allt bra. Badrummet blev snyggt och renoveringsprocessen gick smärtfritt.
  • 2021-12-16 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Vasilbygg i flera omgångar, både i nuvarande villa och i föregående hus och alltid blivit väldigt nöjda. De har precis avslutat en totalrenovering av hela vår undervåning, inkl ett badrum och en tvättstuga. Vi är väldigt nöjda och kommer anlita Vasilbygg igen!
  • 2021-10-29 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Vasilbygg för köksgolv renovering och är supernöjda. Arbetet utfördes snabbt och professionellt.
    Har även tidigare anlitat Vasilbygg Ab för badrums och hallrenovering, var mycket nöjda för resultatet.
    Kan varmt rekommendera företaget.
  • 2021-10-01 Spontant omdöme
    Nya bänkskivor i köket nya diskho ny blandare.
    Det var trångt och efter mycket pyssel hit och dit blev det jättefint
    Så härligt att veta att rören är nya och fräscha
    Kommer helt klart anlita vasilbygg till nästa projekt

Även min andra arbetsorder byte av toalett stol gick galant mycket nöjd.
    2021-09-30 Spontant omdöme
    Tack Vasilibygg, Hade stora våndor inför en totalrenovering av övervåningen på vårt sutteränghus från 1959. Vi hade tänkt att riva ut till stomrent samt riva ut befintligt värmesystem och ersätta med ett vattenburet golvvärmesystem. Jag tog in flera offerter. Vasilibygg hade bästa lösning till ett bra pris, kanske inte till bästa pris men absolut till den bästa lösningen. Undertiden som Vasilibygg väntade på att jag skulle riva ut till stomrent byggde de om husets hela färskvattensystem och förberedde för framtida arbeten, typ golvärme på övervåning och eventuellt en stundande badrumsrenovering på övervåningen. Denna installation blev +++++ och förenklade för framtida renovering av badrum/tvättstuga på nedervåning. Vasilibygg bytte även radiatorer och värmelednigar på nedervåningen. Vi diskuterade dimensionering av nya radiatoret. Jag köpte radiatorter efter av Vasilibygg rekomenderad storlek/effekt. Jag har haft mycket bra klimat på nedervåningen sedan detta installerades under hösten 2020. Efter att golvvärmesystemet installerats har jag nu kör i ett år. Jag är helt super nöjd, mina beräkningar på minskad energi och ökad komfort har helt införlivats. Eftersom Vasilibygg alltid levererat efter mina förväntningar och lite till på de arbeten som jag låtit Vasilibygg utföra, var det naturligt att de även skulle få utföra badrumsrenioveringen på övervåningen. Vasilibygg lämnade offert (tog även in offert från andra företag). Lösningen och kostnaden Vasilibygg pressenterade var också +++++. Handlade kakel ock klinker via Vasilibygg och fick bättre pris på detta än om jag handlat som privatperson +++++. Badrummet blev absolut SUPER samt att alla intyg för säkert vatten och tätskickt levererades enligt överrenskommelse. Fick även ett intyg för säkert vatten på det vattenburna golvvärmensystemet Vasilibygg installerade. Efter installation av golvvärme fick Vasilibygg även lägga 85 m2 parkettgolv. Här gick det lite snett men efter ett telefonsamtal kom tre man och åtgärdade de påpekningar jag hade. Nu återstår bara ett 20 m2 badrum/tvättstuga på nedervåningen kvar att fixa. Kommer Vasilibygg bli min hovleverantör även för detta våtrumsarbete? Jag återkommer i frågan, men fram till nu kan jag bara rekomendera Vasilibygg. Om Vasilibygg fortsätter att leverera med samma kvalité kommer de att ha månag nöjda kunde framöver. Tack Vasilibygg.
    2021-06-26 Spontant omdöme
    We renovated 2 bathrooms with Vasilbygg. We are very satisfied with all results. High quality 💚 on time 💚 and fair cost 💚. They are Very experienced and professional. They care of our house and our bathrooms a lot. They use best quality materials. Very reliable and flexible. Awesome company. We highly recommend them for renovation and we will continue with them for building a small house.

Quality ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Customer care 💚💚💚💚💚
  • 2021-03-12 Spontant omdöme
    Vi anlitade Vasilbygg för renovering av lägenhet. Helrenovering av badrum, nytt kakel och klinkers samt installation av ny badrumsinredning. De målade dessutom om väggar, tak och snickerier i hela lägenheten samt la nytt laminatgolv i alla rum. Vi är mycket nöjda med deras jobb och kan varmt rekommendera Vasilbygg för alla typer av renoveringar.
  • 2021-01-15 Spontant omdöme
    Vi anlitade Vasilbygg för renovering av vårt badrum och är supernöjda med resultatet. Proffsigt och noggrant utfört arbete, rekommenderas varmt.
  • 2020-12-10 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med arbetet och kvaliten. Har haft Vasilbygg som totalentreprenör i mitt hus för ombyggnad och totalrenovering. De följer bransch regler och håller tider. Rekommenders värmt.
  • 2020-12-09 Insamlad av företaget
    Renovering av två badrum innan inflyttning med tajt tidsram. De höll vad de lovade, hade jättebra kommunikation genom hela processen och var lyhörda för våra ändringar och kom med lösningsförslag på problem som uppstod. Slutresultatet blev exakt som vi tänkt oss. De fick även bygga trädäck på baksidan ett par månader senare med samma goda resultat. Rekommenderas!
    2020-12-08 Insamlad av företaget
    TOTALRENOVERING AV. BADRUM. Det första samtalet är viktigt! Det var med Björn Askinger, som var enkel och trevlig och visade kunnighet och ärlighet och jag fick genast förtroende för honom! Sedan kom han och Pawel och presenterade företaget och berättade vad det innebär med en totalrenovering och jag fick veta vad jag själv skulle köpa. De gav förslag och vi pratade om vissa saker. Innan arbetet påbörjades satte de upp skyddsplast för alla dörrar och var rädda om allt. Allt arbete utfördes av hänsynsfulla, duktiga hantverkare och Björn och Pawel fanns alltid lättillgängliga för frågor och önskemål. Det kändes tryggt! När allt var klart kom en städerska som noggrant städade ända ut på trappan! Det imponerade på mig!! Mitt badrum är jättefint och jag rekommenderar verkligen Vasilbygg om du vill ha fint utfört hantverk i ditt hem. Gun Eklind
    2020-12-03 Insamlad av företaget
    Professionella, kompetenta, gott och vänligt bemötande, håller ord och överenskomna tidsramar, omtänksamma i sitt arbete
  • 2020-12-03 Insamlad av företaget
    Vasil bygg renoverade vårt ena badrum. Vi är mycket nöjda med allt i från offert till färdigt badrum. De lyssnade på vad vi ville ha och gjorde allt utifrån våra önskemål. Badrummet blev över förväntan. Bra kontakt med både Björne som offerterade och sedan slutbesiktade samt Pawel som alltid var lätt att få tag på om vi hade frågor. Trevlig personal på plats och jobba och lättsamma.
    När köket är redo kommer vi anlita Vasil igen!
  • 2020-11-27 Spontant omdöme
    Vi anlitade Vasilbygg AB för hall och badrumsrenovering.
    Mycket proffsiga och trevligt bemötande.
    Är supernöjda med resultatet och kan varmt rekommendera företaget.
  • 2020-11-10 Insamlad av företaget
    Vasilbygg AB renoverade vårt kök och i samband med det bytte dem golvet, målade om innerdörr, fönster, vägg och tak. Vi blev bemötta mycket professionellt från första mötet tills renoveringen var färdig. De är snabba på att svara på mejl och telefon angående frågor och önskemål, och kommer alltid i tid. Vårt nya kök blev precis som vi tänkt oss och på de ställen där det fanns lite svårigheter så löste Vasilbygg AB det på ett otroligt snyggt sätt. Vi är mycket nöjda med det här företaget och kan varmt rekommendera Vasilbygg AB till andra!
    2020-10-26 Insamlad av företaget
    Vi gjorde en fullständig renovering av vårt badrum, rev ut allt ned till bjälklagret och byggde upp igen. Vasilbygg genomförde projektet på ett föredömligt hantverksmässigt och professionellt sätt. De var flexibla och kunde hantera ändringar i planlösningen under resans gång
  • LENA P
    skrev om Vasilbygg AB
    2020-10-25 Spontant omdöme
    Trevligt bemötande och bra kontakt med Pawel och Björn under hela byggprocessen av mitt badrum. Arbetet utfört under avtalad tid, inget strul och jag är väldigt nöjd med resultatet. Kan varmt rekommendera denna firma.
  • 2020-10-07 Insamlad av företaget
    Bra kontakt. Bra resultat. Värnar om kunden. Fick anmärkning vid besiktning (inget stort), men detta åtgärdades direkt och blev prioriterat. Mycket nöjd!
  • 2020-03-10 Insamlad av företaget
    Bästa företaget i Stockholm som utför mycket bra arbete
  • 2019-10-23 Insamlad av företaget
    Vi gjorde helrenovering av badrum och kökspenty
    Planering på plats innan renovering - bra!
    Fint genomfört jobb.
    Rekommenderar Vasilbygg!
  • 2019-09-19 Insamlad av företaget
    Vi är nöjda. Har anlitat Vasilbygg för ett antal renoveringar. Vi upplever att kvaliteten är bra och att Pawel kommer med bra tips. Ett plus att dom kunde ställa upp mitt i semestern och börja riva badrummet när vi var bortresta.
  • 2019-09-17 Insamlad av företaget
    Är supernöjd med deras arbeten, och dom kommer när dom ska osv. inga problem alls. jag kan varmt rekommendera dom.
  • 2019-09-16 Insamlad av företaget
    Vasilbygg hjälpte oss med badrumsrenovering i julas/nyår och vi blev helnöjda. Rekommenderas!
  • 2019-09-16 Insamlad av företaget
    Vi har under flera års tid anlitat Vasilbygg AB för renoveringar av vår villa i Enskede. Nu senast till en omfattande renovering av källare där de även byggt en lägenhet i källaren. Vi är supernöjda och våra vänner har varit imponerade av resultatet. Samtidigt som källarbygget blev klart dränerade de utomhus och har lagt nya stenläggningar runt huset och byggt ett växthus på tomten. Företaget har ett mycket gott kundbemötande och stämmer av och lyssnar in kundens behov. Har särskilt uppskattat deras sätt att rekommendera mig som kund olika alternativa lösningar på hur man kan bygga och deras stora ansvar. De stämmer av kontinuerligt att vi uppfattat varandra rätt och att jag som kund är nöjd- proffsigt och ovanligt. Personalen är kunnig, service-minded och håller vad de lovar. De städar upp efter sig och visar stor respekt för att man samtidigt bor i byggarbetsplatsen. Kan varmt rekommendera Pavel, Robert och hans kollegor och kommer framöver anlita dem för nya uppdrag.
    //Carina Filipovic
  • 2019-09-16 Insamlad av företaget
    Proffsig badrumsrenovering och bra pris
  • 2019-09-16 Insamlad av företaget
    Levererar vad man lovar och gör hantverksmässigt väldigt snygga och bra arbeten!
  • 2019-09-16 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Vasil bygg för badrumsrenovering. De var snabba, lätta att få tag i, dök upp enligt schema, professionella, bra problemlösare, trevliga och vi fick ett mycket fint badrum.