Alla kategorier Begagnade bilar Skåne Vellinge Vellinge bilcenter

Vellinge bilcenter

Terminalgatan 5, 235 39 Vellinge — Visa karta

Vellinge Bilcenter säljer, köper och förmedlar premium- och kvalitetsbilar över hela Skandinavien.

Istället för att erbjuda en traditionell bilhall avsätter vi tid för att du ska kunna få personliga visningar i lugn och ro, efter den tid som passar din egen kalender. Vi strävar efter att alltid ge absolut högsta service för en trygg affär - inför, under och efter köpet. Hos oss går köpet alltid tryggt till. Vi följer MRFs riktlinjer och ger dig upp till ett års förlängd garanti.

Välkommen in, vi ser fram emot att leverera din nya bil!
4.9/5
5.0/5
0.0/5

Läs vad 27 kunder tycker om Vellinge bilcenter

• Susan A

2018-12-22

Susan A skrev om Vellinge bilcenter
    Detta företaget sålde en Volvo V50 som var sönder. Problemet med bilen började när vi köpte bilen och körde på motorvägen. Dagen efter ringde jag säljarna och berättade vad som har hänt bilen o att dem sålde en bil som var sönder och som de redan visste ,att jag är hög gravid. ska jag behöva riskera livet bakom ratten , vill ni ha det på ert samvete. Men dem ignorerade mig och sa att jag får iprencip skylla mig själv. Jag trodde att Dem var ärliga försäljare o den ena säljaren som jobbat som polis var en ärlig man. Men ikke! Allmänna reklamations nämnden står på vår sida och jag ska ha tillbaka vartenda öre. Men gott folk GÖR INGA affärer med Vellinge bilcenter! Läs mer
    2019-01-29 Mathias Söderlund svarar Susan A
    Bilen såldes som reparationsobjekt till kraftigt reducerat pris och det skrevs en särskild handling om detta som är framtagen av branschorganisation MRF. Tobias informerades signerade handlingen och var väl införstådd om detta. Han uppmanades att gå igenom bilen extra och provköra bilen, vilket han gjorde. Han undrade om det fanns vinterdäck till bilen och då vi inte hade detta så erbjöd vi honom vinterdäck som satt på BMW fälgar. Vi har ingen däckverkstad så vi kunde inte kränga av däcken. Han fick behålla BMW fälgarna och även i detta var han medveten om vad som gällde. BMW hjulen fick han när affären var klar som extrabonus. Efter ett par dagar ringde Tobias och påtalade att bilen gick dåligt. Han blev ombedd att åka till verkstad i Eslöv som ligger 5 mil närmre för honom än Vellinge Bilcenter. Vi uppgav att vi tar kostnaden för felsökningen. Vi hörde inget utan ett tag senare kom skriftligt krav från honom att vi skulle betala nya vinterhjul och reparationskostnad för bilen, samtidigt upptäckte vi att de skrivit insändare om affären som inte stämmer, samt kritiserar oss som personer och nämner tidigare yrke. Jag har skrivit till Tobias och informerat vad som gäller. Han skriver då att han fått info om att “köper man ett repobjekt så ska bilen bogseras från platsen”, varvid han anser att han inte köpt ett repobjekt i dess juridiska bemärkelse. Då kan man ju undra varför han skriver att han blivit lurad etc då han tydligen indirekt erkänner att han köpt ett repobjekt till reducerat pris och blivit informerad om detta men då bilen krånglar så försöker han hitta ett sätt att vrida affären till ett ordinarie köp, dvs inte repobjekt. I vår verksamhet säljer vi normalt inte den typen av bilar till kund, tyvärr gjorde vi det denna gång och kommer så klart inte att göra det igen. 30 000:- går gränsen för att man överhuvudtaget ska ha rätt att kräva garanti enligt MRF , i stort vad denna bil kostade.

Torbjörn Persson Vellinge Bilcenter
  • 2018-11-26

Tobias skrev om Vellinge bilcenter
    Bilen jag köpte (V50) var fräsch men kunde inte säga detsamma om en pinbult som var av och även ett motorfel i en bil som jag blev lovad skulle gå elegant, fick även däck på köpet som skulle täcka över vintern, fick 4 bmw däck som inte passade, personalen verkar förvirrad med noll koll och tycker det varit den pinsammaste bilaffär jag gjort! Läs mer
    2019-01-29 Mathias Söderlund svarar Tobias

Torbjörn Persson Vellinge Bilcenter
  • 2017-01-05

Jonas I skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Sveriges bästa bilförsäljare som säljer ärliga och mycket välskötta bilar.

Dom ställde upp direkt när varken mitt försäkringsbolag eller bilgaranti ville stå för växellådsfel på bilen. Läs mer
    Torbjörn P gillar detta
  • 2016-12-01

Tonny L skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Jag fick snabba svar och återkoppling.
    Överlag trevligt bemötande. Läs mer
    Torbjörn P gillar detta
  • 2016-11-29

Staffan J skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Duktiga säljare, bra bilar, trevliga killar
    Rekommenderas!! Läs mer
  • 2016-11-29

Christoffer N skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Jättebra service och trevlig personal! Läs mer
  • Öivind N

2016-09-23

Öivind N skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Matthias på Vellinge bilcenter skötte sig riktig bra vid senast bilköp och bilförsäljning. Populärt företag - helt klart då det i bland var lite svårt att nå Matthias per telefon. Inget problem egentligen - han hörde snabbt av sig via telefon eller SMS.
    Jag kan definitivt rekommendera Vellinge Bilcenter som partner för din nästa bilaffär!
    Mvh Öivind Läs mer
  • 2016-09-22

Peter E skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Super bra service!
    Tack skall ni ha Läs mer
  • 2016-07-15

Jesper B skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Proffsigt benötande, mycket bra service!! Läs mer
  • 2016-07-13

Mathias Söderlund skrev om Vellinge bilcenter
    Trevlig proffsigt bemötande. Håller vad de lovar och snabb försäljning. Rekommenderas varmt till er som ska sälja bil! Läs mer
  • 2016-07-13

Lars-Erik B skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Mycket nöjd med mitt köp av en Porsche. Trevligt bemötande och allt som utlovats ingå utfördes i en positiv anda och på ett utmärkt sätt. Ditec-behandlingen av bilen är perfekt. Detta företag gör jag gärna affär med igen och kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • 2016-07-01

Martin H skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Allt fungerade supersmidigt!!! Väldigt nöjd med Vellinge Bilcenter!! Läs mer
  • 2016-06-27

Robin L skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    En trevlig och behaglig upplevelse att köpa bil ifrån denna firman. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2016-06-22

Magnus A skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Bra och trevligt bemötande. En snabb affär. Läs mer
  • 2016-06-20

Daniel J skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Trevligt bemötande när man är hos dem! Bra service! Läs mer
  • Lars O

2016-06-16

Lars O skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Mycket nöjd med affären. Man skötte om försäljningen av min Porsche på ett utomordentligt sätt. Affären blev snabbt och smidigt gjord och betalningen fanns på mitt bankkonto som avtalats. Läs mer
  • Helene D

2016-06-16

Helene D skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Mycket nöjd före köp, under köp och efter köp.
    Mycket trevligt bemötande fick vi och dom ordnade allt!
    Kanon bra, bara plus till Vellinge Bilcenter!!!!!!!!
    Peo och Helene Läs mer
  • 2016-06-03

Henrik O skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Kontaktade Vellinge Bilcenter för att jag själv inte hade tid att ta tag i försäljningen av min bil. Uppdraget har de skött galant och har på löpande band hållit mig uppdaterad om vad som hänt. Jag rekommenderar verkligen folk att anlita Vellinge Bilcenter för att få hjälp med sin försäljning. Läs mer
  • 2016-06-01

Jonas K skrev om Vellinge bilcenter
    Vi fick fantastisk information om de olika bilarna som passade det vi letade efter och dessutom bra och roliga vägar att provköra i direkt anslutning till firman. Trevlig och rolig personal, utan att de för den skull var påflugna. Med tanke på vilken typ av bilar de säljer kan man absolut byta besöket på Tivoli mot en tur till VBC. Läs mer
  • 2016-05-29

Micael G skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Bra service och trevlig personal. Mycket engagerade i mitt bilköp långt ifrån de vanliga trista bilhandlarna. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Marcus G

2016-05-28

Marcus G skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Jag blev mycket bra och proffsigt bemött vid min ankomst till Vellinge Bilcenter.
    Är mycket nöjd med mitt bilköp och det blir garanterat inte det sista hos dom. Läs mer
  • 2016-05-27

Inge G skrev om Köpare en del av Vellinge bilcenter
    Meget godt fornøyd. Seriøs forhandler og god oppfølging. Läs mer
  • 2016-05-26

Anders L skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Trevliga, snabba, återkom enligt löften, sålde bilen till önskat pris
    Jag är nöjd med deras uppträdande och service och kommer att använda mig av dom igen
    Anders L Läs mer
  • 2016-05-23

Johan B skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Pålitliga och mycket smidiga att ha att göra med. Läs mer
  • 2016-05-22

Kacper G skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Mycket bra upplevelse. Man blir mycket härligt behandlad som kund. Man märker att kunden är nummer ett på detta ställe. Fina bilar och mycket bra service. Bara att rekommendera. Läs mer
  • 2016-05-20

Maria H skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Riktigt bra service och väldigt trevligt bemötande. Vi kommer garanterat tillbaka som kunder. Läs mer
  • 2016-05-20

Johan A skrev om Säljare en del av Vellinge bilcenter
    Engagerat och professionellt utfört uppdrag Läs mer

Terminalgatan 5, 235 39 Vellinge