Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Tyresö Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Radiovägen 19, 135 48 Tyresö — Visa karta

Välkommen till din auktoriserade Volkswagen-verkstad i Tyresö!

Här möts du av engagerade och välutbildade mekaniker som är måna om att du ska känna dig otroligt nöjd med ditt val av bil. Vi ger dig gärna råd om hur du bäst tar hand om din Volkswagen och vägleder dig till rätt åtgärder för just din bil.

Vi kan Volkswagen och utför all typ av service och reparation för både person- och transportbilar. Vår utrustning är alltid uppdaterad och anpassad för Volkswagens bilar.

Varmt välkommen till oss.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-17:00
Fre: 07:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 353 kunder tycker om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

• Niklas N
    Niklas N skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Trevlig personal rent och snyggt man får ett bra intryck ... Men att ifråga sätta en faktura hur den är specificerad
    gick inte så bra . Lämnade in våran Husbil för att dom skulle sätta dit en extraljusramp . Jag fick ett kostnads förslag
    av Erik på vad jobb och mtrl skulle kosta . Efter att HB var klar bad jag få prata med den som hade gjort jobbet och fråga hur det hade gått . Service killen förklarade att det tagit 1,5 timme och att man borrat 2 hål bakom registrerings skylten för att fästa extra ljus hållaren med genom gående skruv och mutter + bricka . Man hade satt upp 400 kr som förbruknings mtrl ? 2000 kr för arbetet tyckte var ok men 400 kr i förbruknings mtrl ? det var det jag ifråga satte och fick då till svar att hur kan du jaga mig för en sån här strunt sak det är praxis sa Erik att man gör så här i Branschen höftar till med ett belopp ? sedan avslutade Erik med att säga till att skärpa mig för fan och slängde på luren ... inte ok . Kommer inte återvända till trygg Bil efter det här ... har varit kund hos dom i 8 år . Läs mer
    2018-01-15 Erik S svarar Niklas N
    Hej Niklas.

Jag håller med om allting som du skriver. -För att ha möjlighet att lämna ett fastpris så fick du ett fast pris för både arbete och material enl beloppen du nämner. Detta var vad vi kom överens om och vad du skrev under när du lämnade in bilen. Samtidigt så tycker inte jag att beloppet är oskäligt. Tänk på att vid en extraljusinstallation så går det åt mer material än man kanske tänker på. Det går tex åt nån borr, lite skruvar och muttrar, lite kabelskor, buntband, krympslang, eltejp, sittskydd/fotskydd, lite rengöringsspray, etc. Dessutom var vi tvungna att åka till leverantör och hämta skruvar och muttrar (Vi har ett stort sortiment, men långt ifrån allt). Att jag ställde upp det på ordern på det viset kanske var lite missvisande. Så här i efterhand skulle jag bara ha skrivit "Extraljusmontering inkl monteringsmaterial".

Förövrigt så var det 2 mekaniker som arbetade med din bil samtidigt och arbetet tog för dem ca 1.5 timme.

Du har varit kund hos mig väldigt länge Niklas och du vet att jag aldrig skulle lura någon på något sätt. Min reaktion i telefonen grundar sig mest på att jag kände mig påhoppad "som att jag skulle försökt lura dig" - Jag kände mig kränkt, jag tycker att jag har hjälpt dig så mycket genom åren. Jag har alltid ställt upp när du behövt hjälp och gett dig massor med gratisarbeten och konsultation genom åren.

Gör så här. Betala du det som du tycker det är värt -Du har ju fått faktura.

Erik Svensson / Servicechef
  • Pauline Ann M
    Pauline Ann M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    I am extremely happy with the service and help that I received. The guy who helped me was very polite, helpful and he listened to my concerns. He explained everything to me and did not treat me as if I didn't know what I was talking about. I would feel very comfortable about the same garage again and would recommend it. Give him a day off! Läs mer
  • Ulla Ingegärd Monica T
    Ulla Ingegärd Monica T skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    En parkeringsskada, snabb på att ta jobbet. Däremot tog jobbet längre tid än beräknat. Ingen lånebil. Bra utfört arbete med en städad snygg bil. Däremot tycker jag inte om reklamtexten på skylthållaren. Läs mer
  • Ben Olav H
    Ben Olav H skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Har bara goda erfarenheter av företaget, bästa tänkbara service vi någonsin har fått och vi har varit bilägare under ett långt liv. Läs mer
  • Bengt Sture F
    Bengt Sture F skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Har fungerat mycket bra vid service, renovering mm. Är mycket nöjd Läs mer
  • Barbro Maria S
    Barbro Maria S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag är nöjd med de arbeten som utförts, för bilen fungerar.
    Kostnadsnivån tycker jag dock är lite hög. Bemötandet har varit trevligt. Läs mer
  • Ted Erik M
    Ted Erik M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket bra bemötande!!! Trots längre tid på verkstaden för vår bil än väntat, så är jag mycket nöjd med tät återkoppling, trevligt bemötande och god dialog med vårt försäkringsbolag för vår räkning. Läs mer
  • Festool Sverige Ab F
    Festool Sverige Ab F skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    trevligt och proffisionellt bemötande och bra service. Läs mer
  • Anticimex Aktiebolag A
    Anticimex Aktiebolag A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Senaste besöket var en uppgradering. Alltid snabb med tider och bra bemötande hos Trygg Bil Läs mer
  • Olle Tunell Consult Aktiebolag O
    Olle Tunell Consult Aktiebolag O skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra och trevligt mottagande.
    Servicen blev klar inom utsatt tid.
    Prisnivån hög liksom hos övriga märkesverkstäder. Läs mer
  • Ingrid Maria N
    Ingrid Maria N skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag fick hjälp med service och byte av bromsklossar. Jag fick ett vänligt och trevligt bemötande av de som jobbar där. Läs mer
  • Ncct Entreprenad Ab N
    Ncct Entreprenad Ab N skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag har redan från början fått ett trevligt bemötande av personalen på plats.
    Har bilen inne för motor byte vilket jag är väldigt glad för att jag har blivit hjälpt med.
    Är väldigt nöjd även sen tidigare och Erik och personalen är helt klart ett väldigt bra verkstad. Kommer utan tvekan fortsätta att vända mig till Trygg Bil! Läs mer
  • Eva Elisabeth S
    Eva Elisabeth S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Vilken service! När jag lämnade fick jag ett utomordentligt bemötande. Bilen blev klar snabbt. När jag hämtade den hade de t om tvättat bilen!! Jag är supernöjd! Tack snälla Trygg bil! Läs mer
  • Lars Mattias M
    Lars Mattias M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra service men otydligt när bilen är klar Läs mer
    2017-09-04 Erik S svarar Lars Mattias M
    Hej.

Tack för feedback. Jag ska ta upp med alla servicerådgivare att vara ännu tydligare med att ange när bilen blir färdig vid inlämning/bokning.

Trevlig dag! Erik Svensson - Servicechef
  • Cristina Cecilia B
    Cristina Cecilia B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Trevligt bemötande och försökte förstå vad vi ville ha hjälp med. Läs mer
  • Gme Gramic Development Hb G
    Gme Gramic Development Hb G skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Seriöst företag som tydligt redovisar kostnader och gör ett kanon jobb. Läs mer
  • Kaj Karl-harry S
    Kaj Karl-harry S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag behövde byta elektronikenenheten
    Allt fungerade enligt plan. Jag är nöjd med bemötande och utförande. Läs mer
  • Johan Larsson Bygg & Allservic J
    Johan Larsson Bygg & Allservic J skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Trevligt bemötande, kort väntetid, snabb service. Läs mer
  • Ulf Bengt Ingemar K
    Ulf Bengt Ingemar K skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Senast: AC- grundservice på min Passat 03 som behövde påfyllning av kylmedium. Tryggbil är ofta schysst behjälpliga med lite tekniska frågor också vilket uppskattas mycket som ägare till lite äldre bil. Läs mer
  • Bengt Axel A
    Bengt Axel A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra bemötande när bromsar behövde fixas vid 2 olika tillfällen. Jobbet blev klart på utsatt tid och till bestämd kostnad. Läs mer
  • Björn Gustav Hugo M
    Björn Gustav Hugo M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Byte av stötfångarfjädrar fram, reparation av läckande avgasrör, inställning av framvagn-
    Så vitt jag kan bedöma, fungerar bilen bra och levererades på överenskommen tid.
    Kundmottagning är helt OK. Läs mer
  • Björn Stefan R
    Björn Stefan R skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket gott bemötande som levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • Gunhild Anita D
    Gunhild Anita D skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Ordinarie service enl serviceplan.
    Service-arbetet genomfört på överenskommen tid och kostnad.
    Påtalade behov av tilläggsåtgärder var både tveksamma och dyra (jag tackade nej). Kändes som lite smolk i bägaren.
    Trevligt bemötande dock.
    Har efteråt upptäckt att det finns skyddshuvar i motorrummet som inte är fästade i sina fästen/fästen saknas. Obra. Hmmm.... Läs mer
    2017-09-04 Erik S svarar Gunhild Anita D
    Hej.

Kul att du känner du nöjd med bemötandet! Vi vill att alla våra kunder ska känna sig välkomna och trygga hos oss.

Ang dina behov av tilläggsåtgärder som avsåg dina bromsskivor som var slitna. Även verkstaden i Hammarby Sjöstad noterade detta vid servicen innan den du utförde hos oss. Vi erbjuder alltid åtgärd av de brister vi konstaterar vid servicekontrollerna. Dyrt är bara det som inte är värt pengarna, om du frågar mig så är bromsar ingen detalj man ska chansa med och absolut värt pengarna den dagen de sviker.

Ang skyddshuvarna som saknas så får du gärna höra av dig till oss om detta så får vi titta närmare på saken. Jag vet inte alls vilka skyddshuvar du menar.

Hälsning Erik Svensson - Servicechef
  • Björn Mikael M
    Björn Mikael M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Grym verkstad har andvänt den i flera år ställer alltid upp med hjälp om det krisar Läs mer
  • PÉTER B
    PÉTER B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Trevlig personal, modern lokaler, trivsamt Läs mer
  • Jan-olov H
    Jan-olov H skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Garantiåtgärd på mekanismen för utfällbar dragkrok på min Golf Sportsvan. Trevligt bemötande och smidigt bokande av tid. Läs mer
  • Iréne Patriz P
    Iréne Patriz P skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Service, bra trevligt bemötande. Läs mer
  • Kate Harriet S
    Kate Harriet S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag fick hjälp med en ordinarie service och jag är mycket nöjd med bemötandet. Läs mer
  • Dan Johan Christer S
    Dan Johan Christer S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra bemötande av personal. Lyhörda på önskemål och frågor. Nöjd med servicen. Läs mer
  • Anette Ingegerd T
    Anette Ingegerd T skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra bemötande, hade lämnat in bilen på service. Jag hade slarvat bort bilnyckeln på morgonen när jag skulle åka iväg, ringde och sa det, inga problem, jag fick en frist att senast komma innan kl 11. Tillslut kom nyckeln fram och jag kunde åka i väg. Läs mer
  • Svenska Försäl S
    Svenska Försäl S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Oförsämd debitering för ett mycket litet jobb. Läs mer
    2017-09-04 Erik S svarar Svenska Försäl S
    Hej.

Vi tog emot er bil och skjutsade er till Vattenverksvägen. Sen undersökte och reparerade vi bilen totalt 1.5 timme. Vi debiterade 1490+moms för detta. Jag tycker debiteringen känns mycket skälig och inte alls oförskämd. Vad skulle du anse vara en rimlig timdebitering på en auktoriserad verkstad?

Hälsning Erik Svensson - Servicechef
  • Karl Leif Erik H
    Karl Leif Erik H skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Lämnat in bilen på 3000-mils service Läs mer
  • Andreas Harry B
    Andreas Harry B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket bra bemötande. Väldig hjälpsamma. Genomgång av bilen då den visat problem efter uppdateringen av mjukvaran i samband med utsläppsfadesén.

De har inte hittat direkta felen men de har försökt och löst en del.
    Sedan har jag tillgodo där som kanske kan hjälpa ett av felen också men det har vi ibestämt att vänta med. Läs mer
  • Tadashi M
    Tadashi M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Väldigt bra bemötande.
    Alltid noggrann och korrekt inf./respons. Läs mer
  • Bernt Stefan J
    Bernt Stefan J skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra kundbemötande och trevlig personal. Läs mer
  • Rolf Sven-erik E
    Rolf Sven-erik E skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket bra rakt igenom!

Två skar jag funderat över i efterhand.
    När jag bokade tid gjordes det efter körda mil. Jag frågade om 36 månadersservicen kunde utföras samtidigt. Då sade man att det rörde sig om skilda saker. Det accepterade jag utan vidare.
    Vid andra tillfället skulle bl a gastanken inspekteras. Detta trodde jag var en VW-angelägenhet, med tanke på falserierna.. Så blev inte fallet, utan det fick jag bekosta. Var detta rätt??? Läs mer
  • Hans B
    Hans B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mkt nöjd VW tyresö löste mina problem med service trots att säljaren där jag köpt bilen inte registrerat serviceavtal. Läs mer
  • Lennart Tomas Fredr B
    Lennart Tomas Fredr B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Gkgjolgn fifkfkfo flekfkfkfo flrkfkfofo flfkfk Läs mer
  • Svenska Handelsbanken Ab S
    Svenska Handelsbanken Ab S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra mottagande och arbete utfört enligt avtal. Läs mer
  • Eva S
    Eva S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag lämnade in min bil för att laga den. Bemötandet när jag lämnade bilen var suveränt. Det gick snabbt att laga och jag blev utmärkt bemött bär jag hämtade bilen. Tack snälla Trygg bil!! Läs mer
  • Conny S
    Conny S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Utmärkt.................................................Bara bra. Läs mer
  • Pablo He V
    Pablo He V skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bästa stället Erik och personalen gör ett kanon jobb. Dom ser alltid till att ge kunden den bästa servicen. Framförallt är dom grym på det dom gör .. Läs mer
  • Linda Maria V
    Linda Maria V skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Trevligt bemötande och snabb service. Läs mer
  • Lars Andreas A
    Lars Andreas A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Första mötet var 3000 mila service, funkade kanon utam problem. Andra gången var om det fanns plats i däckhotellet, det var inga problem.trevligt och bra bemötande. Läs mer
  • Thomas Erik M
    Thomas Erik M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket kunniga och tillmötesgående Läs mer
  • Aman A
    Aman A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Ett perfektauktorisera det Werkstan får Volkswagen👍👍👍👍 Läs mer
  • Piasten Ab P
    Piasten Ab P skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Ett stort lyft som företagare i Tyresö att få en VW verkstad så nära.
    Dessutom med en otrolig fin service, vänligt bemötande och en mycket fin anläggning..
    Jag har enbart servat bilen där och tänker fortsätta med det. Läs mer
  • Britt Eva-christina A
    Britt Eva-christina A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag är mer än nöjd! Punktliga, noggranna, korrekta och väldigt lagom trevliga. Vi ses vid nästa service! Läs mer
  • Anna O
    Anna O skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Service och oljebyte! Som alltid trevliga! Tog emot trots att jag kom när det råkade vara lunchstängt. Grundlig genomgång om vad som skall göras och varför. Håller utlovade tider! Läs mer
  • Anders Gahns Byggnadsaktiebola A
    Anders Gahns Byggnadsaktiebola A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Hej ! Jag har fått ett bra bemötande och dom har tagit sitt ansvar och försökt rättat till problemet dessutom bjudit på bra rabatt för plåster på såren så jag är nöjd och kan tänka mig att fortsätta med trygg bil Läs mer

Radiovägen 19, 135 48 Tyresö