Niklas N
skrev om
Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
Trevlig personal rent och snyggt man får ett bra intryck ... Men att ifråga sätta en faktura hur den är specificerad
gick inte så bra . Lämnade in våran Husbil för att dom skulle sätta dit en extraljusramp . Jag fick ett kostnads förslag
av Erik på vad jobb och mtrl skulle kosta . Efter att HB var klar bad jag få prata med den som hade gjort jobbet och fråga hur det hade gått . Service killen förklarade att det tagit 1,5 timme och att man borrat 2 hål bakom registrerings skylten för att fästa extra ljus hållaren med genom gående skruv och mutter + bricka . Man hade satt upp 400 kr som förbruknings mtrl ? 2000 kr för arbetet tyckte var ok men 400 kr i förbruknings mtrl ? det var det jag ifråga satte och fick då till svar att hur kan du jaga mig för en sån här strunt sak det är praxis sa Erik att man gör så här i Branschen höftar till med ett belopp ? sedan avslutade Erik med att säga till att skärpa mig för fan och slängde på luren ... inte ok . Kommer inte återvända till trygg Bil efter det här ... har varit kund hos dom i 8 år .
Läs mer
2018-01-15
Erik S
svarar Niklas N
Hej Niklas.
Jag håller med om allting som du skriver. -För att ha möjlighet att lämna ett fastpris så fick du ett fast pris för både arbete och material enl beloppen du nämner. Detta var vad vi kom överens om och vad du skrev under när du lämnade in bilen. Samtidigt så tycker inte jag att beloppet är oskäligt. Tänk på att vid en extraljusinstallation så går det åt mer material än man kanske tänker på. Det går tex åt nån borr, lite skruvar och muttrar, lite kabelskor, buntband, krympslang, eltejp, sittskydd/fotskydd, lite rengöringsspray, etc. Dessutom var vi tvungna att åka till leverantör och hämta skruvar och muttrar (Vi har ett stort sortiment, men långt ifrån allt). Att jag ställde upp det på ordern på det viset kanske var lite missvisande. Så här i efterhand skulle jag bara ha skrivit "Extraljusmontering inkl monteringsmaterial".
Förövrigt så var det 2 mekaniker som arbetade med din bil samtidigt och arbetet tog för dem ca 1.5 timme.
Du har varit kund hos mig väldigt länge Niklas och du vet att jag aldrig skulle lura någon på något sätt. Min reaktion i telefonen grundar sig mest på att jag kände mig påhoppad "som att jag skulle försökt lura dig" - Jag kände mig kränkt, jag tycker att jag har hjälpt dig så mycket genom åren. Jag har alltid ställt upp när du behövt hjälp och gett dig massor med gratisarbeten och konsultation genom åren.
Gör så här. Betala du det som du tycker det är värt -Du har ju fått faktura.
Erik Svensson / Servicechef
gillar detta