Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Tyresö Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

Radiovägen 19, 135 48 Tyresö — Visa karta

Välkommen till din auktoriserade Volkswagen-verkstad i Tyresö!

Här möts du av engagerade och välutbildade mekaniker som är måna om att du ska känna dig otroligt nöjd med ditt val av bil. Vi ger dig gärna råd om hur du bäst tar hand om din Volkswagen och vägleder dig till rätt åtgärder för just din bil.

Vi kan Volkswagen och utför all typ av service och reparation för både person- och transportbilar. Vår utrustning är alltid uppdaterad och anpassad för Volkswagens bilar.

Varmt välkommen till oss.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-17:00
Fre: 07:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 352 kunder tycker om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil

• Pauline Ann M
    Pauline Ann M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    I am extremely happy with the service and help that I received. The guy who helped me was very polite, helpful and he listened to my concerns. He explained everything to me and did not treat me as if I didn't know what I was talking about. I would feel very comfortable about the same garage again and would recommend it. Give him a day off!
  • Ulla Ingegärd Monica T
    Ulla Ingegärd Monica T skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    En parkeringsskada, snabb på att ta jobbet. Däremot tog jobbet längre tid än beräknat. Ingen lånebil. Bra utfört arbete med en städad snygg bil. Däremot tycker jag inte om reklamtexten på skylthållaren.
  • Ben Olav H
    Ben Olav H skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Har bara goda erfarenheter av företaget, bästa tänkbara service vi någonsin har fått och vi har varit bilägare under ett långt liv.
  • Bengt Sture F
    Bengt Sture F skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Har fungerat mycket bra vid service, renovering mm. Är mycket nöjd
  • Barbro Maria S
    Barbro Maria S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag är nöjd med de arbeten som utförts, för bilen fungerar.
    Kostnadsnivån tycker jag dock är lite hög. Bemötandet har varit trevligt.
  • Ted Erik M
    Ted Erik M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket bra bemötande!!! Trots längre tid på verkstaden för vår bil än väntat, så är jag mycket nöjd med tät återkoppling, trevligt bemötande och god dialog med vårt försäkringsbolag för vår räkning.
  • Festool Sverige Ab F
    Festool Sverige Ab F skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    trevligt och proffisionellt bemötande och bra service.
  • Anticimex Aktiebolag A
    Anticimex Aktiebolag A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Senaste besöket var en uppgradering. Alltid snabb med tider och bra bemötande hos Trygg Bil
  • Olle Tunell Consult Aktiebolag O
    Olle Tunell Consult Aktiebolag O skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra och trevligt mottagande.
    Servicen blev klar inom utsatt tid.
    Prisnivån hög liksom hos övriga märkesverkstäder.
  • Ingrid Maria N
    Ingrid Maria N skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag fick hjälp med service och byte av bromsklossar. Jag fick ett vänligt och trevligt bemötande av de som jobbar där.
  • Ncct Entreprenad Ab N
    Ncct Entreprenad Ab N skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag har redan från början fått ett trevligt bemötande av personalen på plats.
    Har bilen inne för motor byte vilket jag är väldigt glad för att jag har blivit hjälpt med.
    Är väldigt nöjd även sen tidigare och Erik och personalen är helt klart ett väldigt bra verkstad. Kommer utan tvekan fortsätta att vända mig till Trygg Bil!
  • Eva Elisabeth S
    Eva Elisabeth S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Vilken service! När jag lämnade fick jag ett utomordentligt bemötande. Bilen blev klar snabbt. När jag hämtade den hade de t om tvättat bilen!! Jag är supernöjd! Tack snälla Trygg bil!
  • Lars Mattias M
    Lars Mattias M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra service men otydligt när bilen är klar
    2017-09-04 Erik S svarar Lars Mattias M
    Hej.

Tack för feedback. Jag ska ta upp med alla servicerådgivare att vara ännu tydligare med att ange när bilen blir färdig vid inlämning/bokning.

Trevlig dag! Erik Svensson - Servicechef
  • Cristina Cecilia B
    Cristina Cecilia B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Trevligt bemötande och försökte förstå vad vi ville ha hjälp med.
  • Gme Gramic Development Hb G
    Gme Gramic Development Hb G skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Seriöst företag som tydligt redovisar kostnader och gör ett kanon jobb.
  • Kaj Karl-harry S
    Kaj Karl-harry S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag behövde byta elektronikenenheten
    Allt fungerade enligt plan. Jag är nöjd med bemötande och utförande.
  • Johan Larsson Bygg & Allservic J
    Johan Larsson Bygg & Allservic J skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Trevligt bemötande, kort väntetid, snabb service.
  • Ulf Bengt Ingemar K
    Ulf Bengt Ingemar K skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Senast: AC- grundservice på min Passat 03 som behövde påfyllning av kylmedium. Tryggbil är ofta schysst behjälpliga med lite tekniska frågor också vilket uppskattas mycket som ägare till lite äldre bil.
  • Bengt Axel A
    Bengt Axel A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra bemötande när bromsar behövde fixas vid 2 olika tillfällen. Jobbet blev klart på utsatt tid och till bestämd kostnad.
  • Björn Gustav Hugo M
    Björn Gustav Hugo M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Byte av stötfångarfjädrar fram, reparation av läckande avgasrör, inställning av framvagn-
    Så vitt jag kan bedöma, fungerar bilen bra och levererades på överenskommen tid.
    Kundmottagning är helt OK.
  • Björn Stefan R
    Björn Stefan R skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket gott bemötande som levde upp till förväntningarna.
  • Gunhild Anita D
    Gunhild Anita D skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Ordinarie service enl serviceplan.
    Service-arbetet genomfört på överenskommen tid och kostnad.
    Påtalade behov av tilläggsåtgärder var både tveksamma och dyra (jag tackade nej). Kändes som lite smolk i bägaren.
    Trevligt bemötande dock.
    Har efteråt upptäckt att det finns skyddshuvar i motorrummet som inte är fästade i sina fästen/fästen saknas. Obra. Hmmm....
    2017-09-04 Erik S svarar Gunhild Anita D
    Hej.

Kul att du känner du nöjd med bemötandet! Vi vill att alla våra kunder ska känna sig välkomna och trygga hos oss.

Ang dina behov av tilläggsåtgärder som avsåg dina bromsskivor som var slitna. Även verkstaden i Hammarby Sjöstad noterade detta vid servicen innan den du utförde hos oss. Vi erbjuder alltid åtgärd av de brister vi konstaterar vid servicekontrollerna. Dyrt är bara det som inte är värt pengarna, om du frågar mig så är bromsar ingen detalj man ska chansa med och absolut värt pengarna den dagen de sviker.

Ang skyddshuvarna som saknas så får du gärna höra av dig till oss om detta så får vi titta närmare på saken. Jag vet inte alls vilka skyddshuvar du menar.

Hälsning Erik Svensson - Servicechef
  • Björn Mikael M
    Björn Mikael M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Grym verkstad har andvänt den i flera år ställer alltid upp med hjälp om det krisar
  • PÉTER B
    PÉTER B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Trevlig personal, modern lokaler, trivsamt
  • Jan-olov H
    Jan-olov H skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Garantiåtgärd på mekanismen för utfällbar dragkrok på min Golf Sportsvan. Trevligt bemötande och smidigt bokande av tid.
  • Iréne Patriz P
    Iréne Patriz P skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Service, bra trevligt bemötande.
  • Kate Harriet S
    Kate Harriet S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag fick hjälp med en ordinarie service och jag är mycket nöjd med bemötandet.
  • Dan Johan Christer S
    Dan Johan Christer S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra bemötande av personal. Lyhörda på önskemål och frågor. Nöjd med servicen.
  • Anette Ingegerd T
    Anette Ingegerd T skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra bemötande, hade lämnat in bilen på service. Jag hade slarvat bort bilnyckeln på morgonen när jag skulle åka iväg, ringde och sa det, inga problem, jag fick en frist att senast komma innan kl 11. Tillslut kom nyckeln fram och jag kunde åka i väg.
  • Svenska Försäl S
    Svenska Försäl S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Oförsämd debitering för ett mycket litet jobb.
    2017-09-04 Erik S svarar Svenska Försäl S
    Hej.

Vi tog emot er bil och skjutsade er till Vattenverksvägen. Sen undersökte och reparerade vi bilen totalt 1.5 timme. Vi debiterade 1490+moms för detta. Jag tycker debiteringen känns mycket skälig och inte alls oförskämd. Vad skulle du anse vara en rimlig timdebitering på en auktoriserad verkstad?

Hälsning Erik Svensson - Servicechef
  • Karl Leif Erik H
    Karl Leif Erik H skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Lämnat in bilen på 3000-mils service
  • Andreas Harry B
    Andreas Harry B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket bra bemötande. Väldig hjälpsamma. Genomgång av bilen då den visat problem efter uppdateringen av mjukvaran i samband med utsläppsfadesén.

De har inte hittat direkta felen men de har försökt och löst en del.
    Sedan har jag tillgodo där som kanske kan hjälpa ett av felen också men det har vi ibestämt att vänta med.
  • Tadashi M
    Tadashi M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Väldigt bra bemötande.
    Alltid noggrann och korrekt inf./respons.
  • Bernt Stefan J
    Bernt Stefan J skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra kundbemötande och trevlig personal.
  • Rolf Sven-erik E
    Rolf Sven-erik E skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket bra rakt igenom!

Två skar jag funderat över i efterhand.
    När jag bokade tid gjordes det efter körda mil. Jag frågade om 36 månadersservicen kunde utföras samtidigt. Då sade man att det rörde sig om skilda saker. Det accepterade jag utan vidare.
    Vid andra tillfället skulle bl a gastanken inspekteras. Detta trodde jag var en VW-angelägenhet, med tanke på falserierna.. Så blev inte fallet, utan det fick jag bekosta. Var detta rätt???
  • Hans B
    Hans B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mkt nöjd VW tyresö löste mina problem med service trots att säljaren där jag köpt bilen inte registrerat serviceavtal.
  • Lennart Tomas Fredr B
    Lennart Tomas Fredr B skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Gkgjolgn fifkfkfo flekfkfkfo flrkfkfofo flfkfk
  • Svenska Handelsbanken Ab S
    Svenska Handelsbanken Ab S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra mottagande och arbete utfört enligt avtal.
  • Eva S
    Eva S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag lämnade in min bil för att laga den. Bemötandet när jag lämnade bilen var suveränt. Det gick snabbt att laga och jag blev utmärkt bemött bär jag hämtade bilen. Tack snälla Trygg bil!!
  • Conny S
    Conny S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Utmärkt.................................................Bara bra.
  • Pablo He V
    Pablo He V skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bästa stället Erik och personalen gör ett kanon jobb. Dom ser alltid till att ge kunden den bästa servicen. Framförallt är dom grym på det dom gör ..
  • Linda Maria V
    Linda Maria V skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Trevligt bemötande och snabb service.
  • Lars Andreas A
    Lars Andreas A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Första mötet var 3000 mila service, funkade kanon utam problem. Andra gången var om det fanns plats i däckhotellet, det var inga problem.trevligt och bra bemötande.
  • Thomas Erik M
    Thomas Erik M skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Mycket kunniga och tillmötesgående
  • Aman A
    Aman A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Ett perfektauktorisera det Werkstan får Volkswagen👍👍👍👍
  • Piasten Ab P
    Piasten Ab P skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Ett stort lyft som företagare i Tyresö att få en VW verkstad så nära.
    Dessutom med en otrolig fin service, vänligt bemötande och en mycket fin anläggning..
    Jag har enbart servat bilen där och tänker fortsätta med det.
  • Britt Eva-christina A
    Britt Eva-christina A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Jag är mer än nöjd! Punktliga, noggranna, korrekta och väldigt lagom trevliga. Vi ses vid nästa service!
  • Anna O
    Anna O skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Service och oljebyte! Som alltid trevliga! Tog emot trots att jag kom när det råkade vara lunchstängt. Grundlig genomgång om vad som skall göras och varför. Håller utlovade tider!
  • Anders Gahns Byggnadsaktiebola A
    Anders Gahns Byggnadsaktiebola A skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Hej ! Jag har fått ett bra bemötande och dom har tagit sitt ansvar och försökt rättat till problemet dessutom bjudit på bra rabatt för plåster på såren så jag är nöjd och kan tänka mig att fortsätta med trygg bil
  • Schindler Hiss Ab S
    Schindler Hiss Ab S skrev om Volkswagen Tyresö - Trygg Bil
    Bra bemötande både vid beställning samt vid ankomst.
    Renovering av Entré pågick men den var väl gjord och inga farliga delar fans för kunder vilket är bra.

Radiovägen 19, 135 48 Tyresö