50-femme

Östra Larmgatan 16, 411 07 Göteborg — Visa karta

Välkommen till 50-femme!

Vi står för rättvis städning och ser till att våra kvinnliga medarbetare städar med manliga löner. Vi anställer duktiga städare med stor erfarenhet och ger dem samma villkor som svenskfödda män i lagerbranschen. Vi på 50-femme är ett transparent bolag som låter de anställda ta del av kakan när det går bra för oss. Vi tror att om våra anställda trivs och mår bra på jobbet så tar de med den energin ut och gör ett gott arbete hos dig som kund. Vill du har tidseffektiv städning i toppklass, tveka inte att höra av dig till oss på 50-femme!

Läs vad 68 kunder tycker om 50-femme

• 2019-09-16

Maria A skrev om 50-femme
    Detta är ett städbolag som håller vad de lovar. Kommunikationen fungerar bra, städningen är jättebra och de har ”det lilla extra” Läs mer
  • 2019-08-29

Maria J skrev om 50-femme
    Vi anlitar dem för veckostädning varannan vecka. Det är aldrig några problem med städningen. Framför allt fungerar kommunikationen väldigt bra. Läs mer
  • 2019-08-12

Björn Å skrev om 50-femme
    Beställde flyttstädning av en 1,5rums-lägenhet. Vänligt bemötande, lätta att få kontakt med och jag fick en städtid trots kort varsel. Seriöst och bra! Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-08-12

Lena M skrev om 50-femme
    positiva och punktliga, nogranna och lätt att komma I kontakt med Läs mer

Emelie R skrev om 50-femme
    Väldigt smidigt att komma igång. Lätta att kommunicera med, lyhörda för behoven. Skinande resultat Läs mer

Simon C skrev om 50-femme
    Bra resultat och supertrevligt bemötande. Läs mer

Elin Ö skrev om 50-femme
    Jag och min sambo köpte flyttstäd och är mycket nöjda! Bemötandet var guld från början till slut, och städningen var väl genomförd! Läs mer
  • 2019-07-11

Michael B skrev om 50-femme
    Efterfrågade fönsterputs i en stor 4:a och vi har nog aldrig haft så rena fönster som nu. Läs mer
    50-femme, Linda S gillar detta
  • 2019-06-24

Jennie E skrev om 50-femme
    Det behövdes göras en riktig storstädning av huset och jag kontaktade 50-femme. Företagets personal kom i tid och gjorde ett fantastiskt arbete. Mitt hem har aldrig varit renare än nu. Personalen var trevliga, noggranna och superproffsiga! Jag kan verkligen rekommendera 50-femme och jag kommer att använda deras tjänster igen. Läs mer
  • 2019-06-24

Daniel H skrev om 50-femme
    Detta är ett seriöst företag. Bortsätt från det fantastiska resultatet på flyttstädningen så uppskattar jag hur lättsamt det är att prata med dem. Det är sällan några bekymmer och man får tillbaka svar med glädje i tonen.
    Jag kommer rekommendera fler att anlita dem. Läs mer
  • 2019-06-23

Johanna A skrev om 50-femme
    Kundfokus, otroligt service-minded med goda värderingar! Ett nöje att använda 50-femmes tjänster! Läs mer
  • Karin R

2019-06-19

Karin R skrev om 50-femme
    Storstädning av historiens kanske smutsigaste hus, jag kan inte vara mer nöjd. Fantastisk service från startsamtalet ända in i mål. Och det känns underbart att kunna anlita en städfirma där jag vet att ingen medarbetare är underbetald. Läs mer
  • 2019-05-30

Anna V skrev om 50-femme
    Fantastiskt bolag som tar hand om sina kunder på bästa möjliga sätt! Toppen städning, mycket nöjd.
    Rekommenderar gärna vidare! Läs mer
  • 2019-05-29

Love Ö skrev om 50-femme
    Coola tjejer. Kom me cykelvagn me feministskylt på. Städade rent som f*n Läs mer

Barbro A skrev om 50-femme
    Vi har valt att anlita städhjälp eftersom vi båda har ont och svårt med städningen. Hemtjänsten fyller tyvärr inte våra behov, men det gör femtiofem. Läs mer

Anita e skrev om 50-femme
    Tjejerna gjorde en storstädning hos oss inför ett 90-årskalas. De gjorde. Erkligen rent i varje vrå. De drog tillochmed ut spisen. Läs mer

Jonas A skrev om 50-femme
    Vi anlitar 50-femme för veckostädning och vi är bara nöjda. De ville ha en halvtimme mer än vårt tidigare städbolag. Först tyckte vi det var konstigt, men nu vet vi att de gör mer! Läs mer
  • 2019-05-22

Fia L skrev om 50-femme
    Tjejerna på 50-femme är engagerade i en bra arbetsmiljö för de anställda och det märks. Städningen de gjorde här var av toppkvalité! :) Läs mer
  • 2019-05-17

Jenny B skrev om 50-femme
    Hej,
    Jag beställde en Hemstäd då jag provat många olika städbolag men inte riktigt hittat den rätta för mig.
    Jag vill att de som städar ska ha rättvisa och bra arbetsvillkor samt bra kommunikation hur städningen blir bäst hemma hos mig.
    Jag är nu överlycklig då jag äntligen känner att jag hittat rätt, från första samtal med marknadsavdelning till arbetsledare och personal. Nu slipper jag äntligen städa själv. Tack! Läs mer
    2019-05-26 50-femme svarar Jenny B
    Och vi är såklart glada att vi hittat dig :)
  • 2019-05-16

Åsa K skrev om 50-femme
    Anlitade 50-femme för en storstädning av en lägenhet. Fem personer kom i utsatt tid på morgonen. Arbetsledaren brinner för sitt jobb och förmedlade det till både kund och medarbetare. Vi vågade inte hoppas på för mycket pga. en tidigare erfarenhet och blev därför förvånade över att företaget gjorde mer än det som stod angivet på hemsidan. Vi hoppas nu att företagets ägare orkar hålla samma höga ambitionsnivå, då vi önskar fortsätta anlita dem. Som beställare känns det gott att veta att de anställda betalas rimliga löner och har i övrigt bra anställningsförhållanden. Det ger i slutändan kvalitet även för kunden. Fuskstädningar kan man ägna sig åt själv. Alldeles gratis. Läs mer
    2019-05-16 50-femme svarar Åsa K
    Så fint du skriver! Vi blir alldeles generade. Och vi LOVAR att växa med värdighet.
  • 2019-05-15

Rikard B skrev om 50-femme
    Jättebra bemötande och perfekt städat. Bonus med schyssta vilkor för personalen. Läs mer
  • 2019-05-15

Oskar E skrev om 50-femme
    Enkel och smidig kommunikation. Bra resultat och hållbar affärsidé Läs mer
  • 2019-05-14

Alexandra Ö skrev om 50-femme
    Mycket bra service och framförallt en världsförbättrande företagsidé! Läs mer
  • EmmaLisa V

2019-05-14

EmmaLisa V skrev om 50-femme
    Jag och sambon har löpande städning och det fungerar mycket bra. Det märks att personalen vet vad de gör och att de trivs med vad de gör. Alltid trevliga och punktliga. Läs mer
  • Christina sofia B

2019-05-09

Christina sofia B skrev om 50-femme
    Cred till tjejerna som städar på detta bolag. Trevliga och noggranna och de kommer alltid när de ska. Läs mer
  • Mikael L

2019-05-02

Mikael L skrev om 50-femme
    Jag anlitade 50-femme att städa i mitt kök. De gjorde ett utomordentligt jobb med att rengöra en hopplös spis. Bemötandet var toppklass! Läs mer
  • Anna H

2019-05-02

Anna H skrev om 50-femme
    Städning av ugn. Väldigt nöjd. Ugnen var verkligen smutsig och när jag kom hem var den som ny!
    Rekommenderar verkligen 50-femme! Läs mer
  • 2019-04-29

Helena N skrev om 50-femme
    Proffsig och trevlig städfirma, funkade galant! Läs mer
  • Camilla S

2019-04-27

Camilla S skrev om 50-femme
    Beställde flyttstäd för en gammal lägenhet och 50-femme gjorde ett utmärkt jobb. Bra bemötande och god kontakt under hela processen. Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • Johanna H

2019-04-25

Johanna H skrev om 50-femme
    Trevlig kommunikation, som aldrig kändes påträngande eller "säljig". Hela tiden uppriktiga, meddelade vad som skulle bli dyrare och gav mig som kund valmöjligheten att själv välja att ta den kostnaden eller inte. Noggrann och väl utförd städning. Supernöjd och kommer att anlita igen! Läs mer
  • 2019-04-11

Pernilla L skrev om 50-femme
    Anlitade dem för flyttstädning. All kommunikation fungerade super och de gjorde ett fantastiskt jobb! Kan varmt rekomenderas! Läs mer
  • Monica S

2019-04-11

Monica S skrev om 50-femme
    Städning 2 gånger i månaden vilket utförts till full belåtenhet. Trevlig personal som kan sitt jobb. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-04-10

Lisa S skrev om 50-femme
    Storstäd, väl utförd, bra och flexibelt bemötande. Läs mer
  • 2019-04-09

Susanne L skrev om 50-femme
    Väldigt flexibla, snabba på att svara, kunde erbjuda hemstädning på det sätt och på den tid som passade oss. Personligt och proffsigt på samma gång! Läs mer
    2019-04-11 50-femme svarar Susanne L
    Det var fint skrivet. Kanske vår nästa slogan! ❤️
  • 2019-04-09

Anna J skrev om 50-femme
    Snabbt flexibelt enkelt Jättenöjd! Finns ni i Stockholm med? Läs mer
    2019-04-09 50-femme svarar Anna J
    Det är många som frågar och det kommer. När vet vi inte säkert, men vi lovar att höra av oss
  • Christer Robert K

2019-03-23

Christer Robert K skrev om 50-femme
    Genom mitt jobb som ombudsman har jag varit i kontakt med tusentals företag genom åren, men 50-femme är det första företag som jagat mig för att hitta vägar för att erbjuda bättre villkor än övriga städbranschen. Jag har träffat tjejerna som driver företaget och det är ett möte som verkligen sticker ut. Jag har aldrig tidigare i mitt jobb som ombudsman gett något företag rekommendationer och det är inte sannolikt att jag kommer göra det igen. 50-femme är ett undantag. Jag är svårt förtjust i deras affärsidé, svårt förtjust i deras ambitioner och jag beundrar deras mod. Ger mina varmaste rekommendationer. Läs mer
    2019-03-23 50-femme svarar Christer Robert K
    Stort tack för dessa fantastiska ord.

Anne S skrev om 50-femme
    Jag har anlitat bolaget för städning varannan vecka sedan start och det finns ingenting att klaga på. Jag är supernöjd med servicen och kvalitéten på städningen. Läs mer

Jens Ö skrev om 50-femme
    Grymt bolag, grym affärsidé, grymma tjejer. Läs mer

Jonatan D skrev om 50-femme
    Rent, snyggt! Service utan anmärkning. Personal mycket trevlig! Läs mer

MIA GALADRIEL CHRISTINA K skrev om 50-femme
    Det blev tyvärr ingen kostnadsfri konsultation som ett första möte utan de ville städa första gången. Så jobbar de fick vi veta, stämmer alltså inte med vad de skriver på hemsidan. Tyvärr var det heller inte ok med kundens unika önskemål så som ställa in några glas i diskmaskinen och starta den vid behov och vattna blommor. En städfirma som gör på sitt sätt och inte anpassar sig till kunder om de inte känner för det. Synd för det verkade som städningen skulle kunna hålla ok kvalitet. Läs mer
    2019-03-21 50-femme svarar MIA GALADRIEL CHRISTINA K
    Så tråkigt att du känner såhär, Mia. Vi valde att inte arbeta med dig eftersom vår städerska upplevde obehag och vi måste lyssna på vår personal.

Att ha speciella önskemål är inget problem, det har alla våra kunder. Jag upplever att vi har försökt vara tillmötesgående och jag hoppas du hittar ett bolag som passar dig bättre. Allt gott /Sofia
    2019-03-21 MIA GALADRIEL CHRISTINA K svarar 50-femme
    Ja det var konstigt.
    Efter att ha framgångsrikt ha jobbat med städ i 6 år både som anställd och som egen med personal så har jag inte stött på så märklig personal/ledning. Även där ledningen säger till personal inför kund Bl.a att "det är ju inte direkt nån rocket science" så känner jag att ert handlande inte överensstämmer med vad ni vill stå för.
    2019-03-21 50-femme svarar MIA GALADRIEL CHRISTINA K
    Det är helt okej att du är arg, men jag vet att det är fler än vi som inte tycker det är speciellt smidigt att jobba med dig. Jag tycker vi släpper det här nu. Det blir så lätt pajkastning. Det blir inte alltid bra, och det är okej.
    2019-03-21 MIA GALADRIEL CHRISTINA K svarar 50-femme
    Ja detsamma men jag ville ge dig en chans men det blev fel. Upplevde att du körde över din personal redan första kvarten när det gällde tider och hon inte fick välja.
    Det är lite fult att säga privat att jag inte gjort något fel men att din städerska inte ville ta disk och blommor mm men officiellt säga att det är jag som är osmidig att jobba med när det kommer en dålig recension pga att ni inte uppfyller det ni lovar så som kostnadsfri konsultation mm
    Men att i samma meddelande skriva att det inte är bra att kasta paj och göra ett personangrepp säger tillräckligt. :-) Handlingar går helt enkelt inte ihop med ord om du inte känner för det.
    Kan bara önska dig lycka till!
    2019-03-22 50-femme svarar MIA GALADRIEL CHRISTINA K
    Du är rak och väldigt tydlig och det är kanonbra. Vi anser att det behövs fler timmar än vad du anser och det är ingens fel. Jag upplever att det är lite svårt att kommunicera med dig, men det beror självklart på mig också. Hoppas at det löser sig, Mia.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Torbjörn B

2019-03-20

Torbjörn B skrev om 50-femme
    Bra bemötande och proffsig städning. Att städarna får en skälig lön kändes också som ett stort plus Läs mer
  • 2019-03-20

Carl-Martin C skrev om 50-femme
    Trevlig kontakt och duktig städare! Noggrant! Känns tryggt! Läs mer
  • 2019-03-20

Jan S skrev om 50-femme
    Fantastiska människor som gör ett fantastiskt bra städjobb. Läs mer
  • 2019-03-16

Andreas R skrev om 50-femme
    Mycket nöjd med allt ifrån bemötande och service från Sofia till utmärkt städ!

Rekommenderas varmt! Läs mer

Tove E skrev om 50-femme
    Flyttstädning till full belåtenhet! Bra kontakt och bra koncept. Läs mer

Pernillla S skrev om 50-femme
    Servicen och kvalitén är 100%. Jag kommer aldrig anlita någon annan. Läs mer
  • Jon P

2019-03-11

Jon P skrev om 50-femme
    Flyttstädning

50-Femme var punktliga, hjälpsamma och kommunikativa. Vi är mycket nöjda! Läs mer

Christina S skrev om 50-femme
    Jag är fruktansvärt nöjd med bolaget. Läs mer

Jonatan A skrev om 50-femme
    Vi anlitade ett annat bolag först, men de slarvade och vi var inte nöjda. 50-femme missade inte en vrå. Läs mer
  • Maria A

2019-03-06

Maria A skrev om 50-femme
    Har bara använt detta företag en gång än så länge men är mycket nöjd både med utförd städning och bemötande. De hade tom bäddat dotterns loftsäng 😄 Läs mer

Östra Larmgatan 16, 411 07 Göteborg