Adlibris AB

Adlibris AB

3.1

adlibris.com är nordens största nätbokhandel med låga priser och fri frakt. Sortimentet är brett med över 8 miljoner svenska och utländska böcker, alltifrån inbundet, pocket till e-böcker och MP3.

73 omdömen om Adlibris AB

Timothy H
Skrev om Adlibris AB

Besviken Dom fick mig att välja fel variant av nedladdningsbar bok och ville inte rätta till efter så jag fick alltså inte byta. Hade inte kostat dom ett skvatt när jag redan betalat för en fil.

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Sven Johan Sture S

Bedräglig leveranstid. De lovar leverans till imorgon bitti, mot extra avgift. I praktiken ligger lev. tiden på bortåt 5 dagar. Och omöjligen till imorgon. Väldigt oseriöst! Väl bemött när jag annulerade ordern.

Niklas A
Skrev om Adlibris AB

Adlibris Skickar 2 st böcker så illa packade (värde 880 kr) att de är fuktskadade samt defekta (riven framsida) kundtjänsten erbjuder då 20% rabatt vilket är ett hån. Hela köpet gick tillbaka och jag väntar pengar tillbaka. Varning använd annan leverantör. Ingen kundnytta eller kvalitets och miljötänk.

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Linda Maria Anita F

E-boken går inte att läsa. Varken i deras egen app eller i Adobe. Meningarna ligger på varandra

JOAKIM E
Skrev om Adlibris AB

Försökte kontakta butiken via epost, ingen respons efter över ett dygn, provade via chatt, en korkad bot och efter en stund en än mer korkad kundtjänst som bara kunde hänvisa till samma epostadress och dessutom svarade sämre än boten. Noll service, aldrig jag handlar där!

CHRISTINA S
Skrev om Adlibris AB

Köp aldrig garn från Adlibris. Efter att ha fått ett orderkännande för hela leveransen, så dök en avisering om delleverans plötsligt upp. Jag kontaktade kundtjänsten och frågade hur man kan klara en delleverans av garn (eftersom alla nystan måste komma från samma lot/färgbad). Kundtjänsten meddelade att man hade rutiner för det och det litade jag på. Fyra dagar senare anländer leveransen och ett par timmar senare får jag ett meddelande om att man AVBOKAR resten av min leverans. Vad ska jag med hälften så många nystan som...

NICLAS S
Skrev om Adlibris AB

VARNING! Tro inte att du får det du beställt även om Adlibris bekräftar beställningen och tar dina pengar. Beställer och betalar ett antal böcker som enligt Adlibris skall finnas i lager och Adlibris skickar ut en orderbekräftelse. Så långt är allt bra, men nu går dagarna och den ena boken efter den andra avbokas av Adlibris med motiveringen att de nu plötsligt tagit slut (det hör till saken att det inte är några kioskvältare som jag beställt, så de har verkligen inte koll på sitt lager) Inte nog med att de avbokar...

Carolina Alexandra L

KÖP ALDRIG EBOK. Såklart de vet själv att det är skit så man får ej göra retur. Skitkul när man är student utan pengar och böckerna inte finns fysiskt. Lurendrejeri.

Emina S
Skrev om Adlibris AB

Ett skämt! Otroligt seg leverans. De sålde en bok till mig via CDON.com's hemsida och föreslog en snabbare leverans på 2-4 dagar istället för 4-8 dagar. Jag köpte boken från dem just pga detta tillägg. Väl inne på arbetsdag 5 så mejlar jag dem och får höra att nej, det finns en processtid också som är på 5 arbetsdagar, så leveransen tar alltså som minst 7 arbetsdagar........ De sa det inget om när jag köpte boken. Tycker att det är riktigt dålig stil av dem. Då köper jag hellre boken från en annan sida, dels pga snabbare leverans men framförallt för att dem är ärliga! :(

IGNATIUS ARIES K
Skrev om Adlibris AB

Det tog 9 dagar (!) för dem bara att bekräfta att 1 av 2 böckerna inte finns tillgänglig hos leverantören.. och en vecka sedan dess kom den andra boken i skadad skick! Som tur kunde kundservicen ordna 20% prisavdrag. En okej lösning. Man vill ju börja läsa efter man väntat mer än 2 veckor.

NICKLAS R
Skrev om Adlibris AB

Vi beställde julklappar i form av böcker ett par månader innan jul, när de kom fram var det helt fel böcker. För att göra än väldigt lång historia av undermålig service kort så tog det 30 mail innan Adlibris tillslut betalat tillbaka pengarna jag legat ute med och några julklappar kom aldrig fram. Kanske värst av allt påstådde Adlibris att ärendet var klart utan att betala tillbaka en krona av pengarna de var skyldiga.

Hans Runo P
Skrev om Adlibris AB

Varning Oseriöst och extremt dålig kundservice Efter att ha handlat några ljudböcker och skapat ett konto för mitt email, blev det helt plötsligt ett nytt konto för mitt köp. Att skapa 2 konton för samma email är ju naturligtvis normalt inte möjligt hos andra företag. Jag bad Adlibris stänga det ena och flytta mina ljudböcker till ett konto. Deras svar var att de inte ville det för det kostar pengar för dem. Deras förslag var istället att jag skulle glömma de böcker jag hade på ett av kontona och använda bara ett i framtiden....

CHRISTIAN J
Skrev om Adlibris AB

Kan tyvärr inte ge lägre betyg. Beställde 3 varor för snart tre veckor sedan, enbart för att dom hade kortast leveranstid 3-5 dagar. Efter över två veckors tystnad kontaktar jag deras support eftersom jag beställt varorna till en födelsedag. Blir då lovad att dom ska dyka upp senast fredag, ett par dagar innan födelsedagen. När jag pratar med dom på torsdag så säger dom "vi kan inte lova något" och "Vi hoppas den kommer innan söndag". Se till att ha ett par månader på er om ni ska beställa ,för dom skiter fullständigt...

Ettienne N
Skrev om Adlibris AB

Wow, worst e-commerce experience I've had in a looong time! Super slow shipping, they promise to deliver in a few days but it took almost one month and there is a book missing!! From what I understood the delay happened because a single book in the order (I order 8 books in total) wasn't in stock. Instead of asking me if I wanted to get the 7 books right away and apologize for the lack of product in stock (when I purchased it said it was in stock!), they simply didn't send anything. Then after weeks they decided to send...

Emelie Sofia M
Skrev om Adlibris AB

Förtjänar inte ens 1 stjärna. Förbokar bok i månader i förväg, när den släpps står det 1-3 dagars leverans, men i verkligheten är det mer än 2 veckor. Ger ingen kompensation och otrevlig personal i deras chatt. Jag avbokade ordern istället. Sämsta butiken! Avråder alla från att beställa från dem.

Annika F
Skrev om Adlibris AB

Sen leverans och mycket otrevligt och ohjälpsamt bemötande av kundservice

Johanna J
Skrev om Adlibris AB

Snabb och väldigt proffsig respons från Kundtjänst vid reklamation av bok! Handlar gärna via Adlibris igen och kan varmt rekommendera deras kundtjänst efter det bemötande jag fick.

Tatiana W
Skrev om Adlibris AB

Obefintligt service som jag kan inte ens utvärdera till 1 på skala från 1 till 10. Jag skulle ge en present till kompis den 7 mars.... Hade varit dum nog att beställa present /garn/ från Adlibris , trots dåliga omdöme om deras leverans tider och service. Har beställt garn den 1 mars och väntade tills på onsdag för att veta att det är bara en vara av beställda 5 som har skickats till mig. Det går inte ringa Adlibris , så jag var tvungen att chatta vid 3 tillfälle i vilka jag var "bollad" från en person till den andra...

Mr Foo B
Skrev om Adlibris AB

Skickar fel varor i paketet och har inte ens återkommit via mail på en vecka. Deras chattfunktion är avstängd och något telefonnummer finns inte.

Micke V
Skrev om Adlibris AB

Sämre ställe får man leta efter

Abraham Z
Skrev om Adlibris AB

Köpte en barnbok som skulle ha varit en julklapp till fattiga barn via en storinsamling men jag har inte fått boken så tyvärr måste jag ställa in min insats. Det har passerat beräknad leveranstid men boken har ännu inte ens levererat. Jag brukar handla hos en annan bokhandeln och de levererar alltid. Skulle ha gjort samma sak men bestämde mig att köpa hos Adlibris pga rabatt. Nu ångrar jag mig.

Cecilia H
Skrev om Adlibris AB

Beställde den 2 December, fortfarande inte fått mina varor, Adlibris är sämst på att skicka inom tidsramen, tar alltid extremt långt tid!

Hans B
Skrev om Adlibris AB

Jag beställde den bok hos Adlibris, som kom fram på fel språk. Sen lovade dom att skicka en returetikett för att snabbt och lätt returnera boken. Denna kom aldrig fram och försökte då ringa dom, men fr.o.m måndag 5 nov har dom stängt ner alla telefoner, och vill inte längre ha några samtal från sina kunder, utan hänvisat till Chatt och E-post ! Urdåligt att man inte kan prata om returer, återbetalningar, felsändningar etc. Jag kommer inte att köpa några böcker mer från Adlibris, utan gå ner till närmaste bokhandel, där man kan prata med säljare, byta böcker och snabbt få tillbaka sina pengar !

Hans B gillar detta
Susanne K
Skrev om Adlibris AB

Behövde böcker inför en tenta. Det stod leveranstid 2-5 dagar. De kom dagen innan tentan skulle vara inlämnad. Det tog 7 dagar!

Björn G
Skrev om Adlibris AB

Mycket bra! handlar här i över 10 år och det funkar alltid bra. Priserna behöver jag inte kika på längre, Vet att de är bra, går något att hitta billigare någon annanstans så handlar det om några spänn, inte värt 5 min. Däremot tar leveranserna numera lite tid ibland och därav inte full pott.

Anette N
Skrev om Adlibris AB

Beställde en bok från Adlibris och kortbetalade, det kom leveransbesked med en gång att boken skulle levereras. Sent på kvällen kommer ett mail där Adlibris säger att boken är slutsåld. Vår kortbetalning är däremot låst hos Klarna som har rätt att behålla pengarna i en hel vecka! Skandal!

Jimi S
Skrev om Adlibris AB

Bra pris och utbud, leveranstiden är dock under all kritik. Beställer även ofta böcker ifrån England och Usa, de böckerna kommer fram snabbare. Jag skulle beställa oftare av er om jag hade kunnat lita på leveranserna, annars bra!

Tristan E

ANDREAS I
Skrev om Adlibris AB

Den här bokhandeln har ett väldigt stort sortiment där det mesta finns. På minussidan, och det är ett väldigt stort minus, är osäkert med när varor levereras. Ibland kan man få vänta i veckor innan böckerna kommer. Helst väljer jag andra bokhandlar.

Heidi W
Skrev om Adlibris AB

Kundtjänst ger olika besked varje gång man pratar med dem.

Sanna O
Skrev om Adlibris AB

Hittade inte de titlar jag ville ha! Ringde och frågade på kundtjänst men hon jag pratade med var ganska snorkig och stressad kändes det som! Rekomenderar någon av de andra boksajterna.

JOHAN H
Skrev om Adlibris AB

Fick tre skadade böcker utav fyra beställda. Mailade i morse. Inget svar efter två mail på eftermiddagen. Ringde deras kundsupport och pratade med en jätte snäll Caroline/Karoline som kunde antingen: a) dra av 80 kr på hela beloppet (vilket var lite snålt eftersom hela beloppet låg på 276 kr för fyra böcker) eller b) skicka nya ex av alla böcker som jag sedan fraktfritt, via en retursedel som kommer med de nya böckerna, skickar tillbaka böckerna EFTER att jag fått dem nya. Jag valde att skicka tillbaka EN av...

Johan A
Skrev om Adlibris AB

En sida som är ett bra alternativ till den traditionella bokhandeln. Har nästan allt man letar efter speciellt när det gäller kurslitteratur. Det har alltid fungerat felfritt när jag beställt böcker från dem.

Martin A
Skrev om Adlibris AB

Har nästan alltid lägsta pris på studentlitteratur. Ingen fraktavgift, snabba och säkra leveranser och lättnavigerad hemsida. Mycket studentlitteratur men även en del annan läsvärd litteratur.

Reesi V
Skrev om Adlibris AB

Det enda stället jag någonsin köpt kurslitteratur på. Enkelt och snabbt, som sagt. Bra priser och riktigt stort utbud av alla typer av böcker, man hittar alltid vad man söker.

David R
Skrev om Adlibris AB

Min favorit bokhandel på nätet! Ett humongos stort sortiment av böcker och alltid riktigt låga priser. Ett stort plus är även att man slipper fraktkostnaden!

Johan Fredrik L
Skrev om Adlibris AB

Adlibris är bra men Bokus verkar ha samma sortiment men ännu billigare och samma leveranstider...verkar nästan vara samma företag..båda har lager i tyskland dessutom.

Elin J
Skrev om Adlibris AB

Adlibris är den bästa bokhandeln på Internet! Vilken bok du än söker, så finner du den här. Det är riktigt bra priser och du får din leverans mycket snabbt.

Peter N
Skrev om Adlibris AB

Snabba leveranser. Definitivt plus för att leveranserna är gratis, det gör att man inte behöver samla på sig innan man gör en beställning.

Marcus T
Skrev om Adlibris AB

Som student finns inget bättre alternativ än adlibris när det gäller studentlitteratur. Det är snabbt billigt och enkelt att beställa och de har verkligen allt man kan tänka sig. Enda nackdelen är väl om man vill snåla till det med frakten och köra billigaste alternativet så kan det ta lite väl lång tid, men det är upp till var och en!

Andreas N
Skrev om Adlibris AB

På plussidan måste nämnas det massiva utbudet av litteratur, även smalare sådan. Jag har ännu inte stött på en enda bok av intresse som inte finns att beställa från addlibris. På minussidan är de ibland märkligt fluktuerande priserna. Böcker kan gå upp några kronor för att gå ner igen veckan efter, upp igen osv.

Anna I
Skrev om Adlibris AB

Absolut bästa bokhandeln! Alltid bäst priser och oftast snabba leveranser. Har man otur med helgdagar och har valt miljöfrakt kan det ta nån dag extra att få hem grejerna. Har aldrig haft några problem med Adlibris.

Sofie B
Skrev om Adlibris AB

Min favorit bokaffär på nätet! Dem billigaste böckerna någonsin, och med gratis frakt dessutom. Att dem dessutom är anslutna till www.godstart.se är ju bara ett extra plus.

jenny h
Skrev om Adlibris AB

Internetbokhandel som verkligen är billigare än butik. Handlar ofta och mycket här. Fin hemsida där det är lätt att hitta det man söker. Trevlig kundservice och många leveranssätt att välja bland. Helt klart en rekomendation! (här hittar man bra julklappar/presenter till mycket bra pris!)

Hannes A
Skrev om Adlibris AB

Mycket stort utbud av böcker och liknande. Allt från kurslitteratur till pocketdeckare. De har låga priser på kurslitteratur vilket gör att jag alltid tar en titt in på deras hemsida när jag ska köpa sådana böcker. Frakten är gratis om man kan vänta någon dag extra på att böckerna ska komma. Bra med topplista på böcker.

Fredrik N
Skrev om Adlibris AB

SUPER-bra hemsida. Snabba leveranser. Bra priser.

Anna B
Skrev om Adlibris AB

Tänk på att det tar ett tag innan du får dina böcker men helt klart det mest prisvärda stället att köpa framför allt studentlitteratur på. Det mesta finns och du hittar inga bättre priser. Men som sagt - va ute i god tid det kan ta lite drygt en vecka innan du får böckerna om du har lite otur.

Josefine A
Skrev om Adlibris AB

Är man ute i god tid ska man helt klart köpa sin studentlitteratur via Adlibris, de brukar alltid vara billigast bland alla internetbokhandlar, och såklart billigare än i bokhandleln på stan. Man brukat få vänta på böckerna en vecka, men det är helt klart värt att vara ute lite i förväg för de pengar man kan spara in.

Sara S
Skrev om Adlibris AB

Adlibris har mycket bra utbud av alla typer av böcker, men även mp3 böcker och talböcker. Enkel betalning och snabb leverans. Jättebra att inkorgen sparar vad man lagt undan under en ganska lång tid så man kan ta sin tid att bestämma vad man vill beställa. Böckerna är billiga, det är bra att man ibland kan smygläsa, att man kan rekommendera böcker och läsa rekommendationer.

Cecilia  G
Skrev om Adlibris AB

Adlibris är en bokhandel via nätet och de har ett gigantiskt utbud. Man hittar alltid vad man söker och de har en bra kundtjänst och lättnavigerad sida. Det bästa är att de har snabba leveranser. Har inget negativt att tillägga.