Alanex Bygg AB

Alanex Bygg AB

Ring 08-23 22 00 alanex-bygg.se

Välkommen till Alanex Bygg AB! Vi är byggföretaget med fokus på flexibilitet och kvalitet. Vi är vana med att arbeta i team tillsammans med andra entreprenörer. Detta för att kunna tillgodogöra de olika behov som finns ute på marknaden. Vi som jobbar på Alanex Bygg AB har många års erfarenhet inom byggbranschen. Vi har de...

26 omdömen om Alanex Bygg AB

KEVIN D
Skrev om Alanex Bygg AB

De gjorde en stor renovering hos mig där de bland annat bytte ut köket. Till en början var jag nöjd men nu i efterhand har det visat sig att de varken dragit elen eller vattnet fackamässigt. Vad gäller vvs arbetet så har de använt pem rör till varmvattnet vilket har visat sig vara något man absolut inte får göra. Dessa rör är inte till för hett vatten och skulle kunna leda till ett stort lekage så småningom. Misstag kan man göra men det jag reagerar på att det inte på något sätt visat ett intresse till att åtgärda...

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Hulya P
Skrev om Alanex Bygg AB

Snabba och lätta att ha med göra.. Jätte duktiga killar som gjorde ett snabb och bra jobb.. Fått finaste svarta tak på hela området :).. Min kontakt på Alanex (Yasin) organiserade jobbet och varje gång man ringde honom så svarade han och alltid återkopplade.. Kändes tryggt!

MATS L
Skrev om Alanex Bygg AB

Efter tagit in offerter från flera byggföretag föll valet på Alanex för Renovering/Byte av 140 kvm tak på villa. Tydlig offert och lätta att ha att göra med. Jobbet flöt på över förväntan och hela takjobbet var klart på sex arbets-dagar. Killarna som jobbade här var flitiga och duktiga, med lite engelska och lite svenska förstod vi varandra bra. Min kontakt på Alanex (Yasin) organiserade jobbet och transporter bra. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd. Mats

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
OLOF B
Skrev om Alanex Bygg AB

Anlitade Alanex för diverse plåtarbeten m.m. hösten 2018, bl.a. nytt trästaket på en balkong. Mycket nöjda då med allt och med plåtarbetet fortfarande. Sommaren 2020 upptäckte jag att en av trästolparna på balkongstaketet börjat ruttna. Försökte då få tag på dem, men de svarade varken på telefon eller på mail. Till sist, någon gång vintern 2020/21 fick jag kontakt mha en tidigare anställd. Sent omsider, i maj, kom de och tittade två gånger och sa att de skulle fixa, men inget hände trots påstötningar via telefon och sms....

Staffan H
Skrev om Alanex Bygg AB

Fått hjälp med att lägga om taket på vårt fritidshus ca 60 kvm. Trots mkt besvärliga transportförhållanden löstes detta av duktiga, starka och skickliga hantverkare. Slutresultatet blev mkt bra.

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Kerstin M L
Skrev om Alanex Bygg AB

Vi är verkligen supernöjda med Alanex och med Marqus Lajonen som var vår kontaktperson. Golvläggning i källaren, kakling av toalett och helrenovering samt utbyggnad av en vägg i duschrum. De kom som planerat under renoveringen och Marqus höll ordning på de olika momenten. Utförandet, finishen på arbetet är väl godkänt och vi kommer absolut att anlita Alanex AB igen! Kerstin & Andreas Lidfeldt, Täby

Kerstin M L gillar detta
Nataliya B
Skrev om Alanex Bygg AB

Total renovering av tandläkarmottagning. Väldigt kreativa, proffsiga, snabba och anpassningsbara. Jag är mycket nöjd med samarbete med Alanex.

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Stefan B
Skrev om Alanex Bygg AB

Första samarbetet började med en totalrenovering av vårt företags lokaler som innebar rivning av innerväggar och golv och uppbyggnad av ny layout enligt ritningar vi tillhandahållit. Genom Alanex kunde vi få allt arbete utfört inkl el och VVS. Offertförfarandet var kreativt med bra förslag på olika lösningar från Alanex. Under arbetets gång var Alanex väldigt snabba att anpassa sig för eventuellt nya förutsättningar som dök upp. Arbetet utfördes professionellt och med ständig fokus på "deadline" som var extremt viktig...

Gojko J
Skrev om Alanex Bygg AB

Byte av takpannor.Roman var vår kontaktman mycket bra samarbete.Jag tycker att det är helt ok.

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Matts N
Skrev om Alanex Bygg AB

Vi anlitade Alanex Bygg för att byta yttertak är mycket nöjda. Bra bemötande och snabbt jobbat. Kan varmt rekommendera Matts

Ove O
Skrev om Alanex Bygg AB

Vi köpte rivning och borttransportera av gammal nersliten altan samt uppförande av ny altan efter tillhandahållen ritning. Vi bemöttes professionellt. Våra förväntningar var höga och företaget levde upp till dem. Vi är nöjda och njuter av resultatet.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Oskar N
Skrev om Alanex Bygg AB

Anlitade dem för att riva en vägg, bygga in en ny garderob, lägga nytt golv och måla om i lägenheten. Resultatet blev riktigt bra och jag är väldigt nöjd. Bra pris tycker jag också. De var väldigt noga att fråga om alla detaljer vilket är väldigt betryggade då man vet att de inte skulle göra något på eget bevåg. Enda nackdelen var att det bitvis var lite svårt att veta vem man skulle vända sig till om man ville lägga till fler saker de skulle göra eller frågor/kommentarer om själva bygget. Jag hade i princip två kontaktpersoner...

Norbert L
Skrev om Alanex Bygg AB

Vi hade bestämd oss för att byta tak samt delar av vår huspanel Efter att ha tagit in flera offerter så föll vårt val på Alanex Bygg AB. Roman var den som kom och tittade på vårt projekt och det var tack vare honom som vi valde just Alanex Bygg AB, vi föll för hans professionella, trevliga, förtroende ingivande sätt att att ta sig an vårt projekt. Alla byggarbetare var duktiga yrkesmän, bra arbetsledare som var mycket lätta att ha kontakt med. Roman var med under hela processen, vi har haft en bra dialog och vi är...

DM TAK
4.6/5 i betyg av 193 omdömen 4.6 av 193 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Mehmet A
Skrev om Alanex Bygg AB

Är supernöjd med Altanex. Trevliga och nogranna killar allihop. Blev jättenöjd med resultatet och får även höra detta från grannhusen. Har fler stora projekt på gång och kommer definitivt höra av mig till Altanex.

Viktoria D
Skrev om Alanex Bygg AB

Behövde totalrenovera min bostadsrätt och fick tips via en bekant om Alanex Bygg. Är alltid lite skeptisk mot hantverkare då jag är mycket noggrann och pedant. Samarbetet med Alanex gick väldigt bra, lyhörda kom med bra råd och ideer om detaljer samt design. Är mycket imponerad av slutresultatet och kan varmt rekommendera Alanex Bygg.

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Hessam Z
Skrev om Alanex Bygg AB

Ett stort tack till Alanex Bygg AB för ett fantastiskt jobb och god service.

Victoria I
Skrev om Alanex Bygg AB

Jätte nöjd med utfört arbete , snabb och bra kvalitet , starkt rekommenderat.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Magnus A
Skrev om Alanex Bygg AB

Fasadrenovering av putsad fasad med målning av takfot mm. Bra säkert utförande med hög noggrannhet och god kvalitet. Drog ut lite på tiden men det var mer plåtkillen som sinkade.

Alexander I
Skrev om Alanex Bygg AB

Bra jobb, mycket hög kvalitet och snabb utförande.

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen

Carolina S Carolina S
Robert B
Skrev om Alanex Bygg AB

Har använt Alanex ett flertal gånger med allt från enstaka ombyggnationer av kök och badrum till totalrenoveringar. Måste säga att kvalitén på deras arbeten är i toppklass och då har jag stor erfarenhet. Kan varmt rekommendera Alanex!

Vanessa T
Skrev om Alanex Bygg AB

Alanex bygg hjälpte oss att renovera kök och tre rum, samt flytt av ingång och byggnation av terrass och balkong. Vi är super nöjda. Det vi uppskattar mest är deras flexibilitet! Jag har alltid lite svårt att bestämma mig och vill gärna låta idéer växa fram! Alanex är så duktiga på att fånga upp mina idéer och göra verklighet av dem. De är jätte måna om att slutförandet blir perfekt och åtgärdar alltid minsta lilla om man skulle vara missnöjd! Jag kan verkligen rekommendera dem!

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 435 omdömen 4.8 av 435 omdömen

Magnus A
Skrev om Alanex Bygg AB

Noggranna, snabbt och lätta att få kontakt med. Bytte föster och träfasad. Utmärkt resultat

Svar från Alanex Bygg AB

Tack, Magnus! Härligt att höra. Vi ses nästa år när det blir dags och byta taket! MVH Alanex Bygg AB

Per G
Skrev om Alanex Bygg AB

Hej, har anlitat Alanex bygg för renovering /reparation fasad och tak, är mycket nöjd med trevlig personal och ordning och reda under arbetets gång. Resultatet är mycket bra och även städning efter. Tycker att jag kan rekommendera företaget till andra. Per Grundström.

Svar från Alanex Bygg AB

Hej, Per! Tack för din omdömen. Hoppas vi kan hjälpa dig igen i framtiden! MVH Alanex Bygg AB

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Erik F
Skrev om Alanex Bygg AB

Höll både tid och budget, fint resultat.

Svar från Alanex Bygg AB

Hej, Erik! Tack ska du ha. Tveka inte och kontakta oss om du behöver mer hjälp i framtiden. MVH Alanex Bygg AB

Peter P
Skrev om Alanex Bygg AB

Alanex är noggranna punktliga och lämnade tomten alltid i fint skick, gjorde på eget initiativ sådant som låg utanför avtalet, kan varmt rekommenderas/ Peter P

Svar från Alanex Bygg AB

Tack, Peter! Trevligt att du är nöjd. Hoppas att vi kan hjälpa till dig i framtiden också. Ha en fortsätt trevligt dag. MVH Alanex-Bygg team.

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Torsten H
Skrev om Alanex Bygg AB

Bra arbetsledare , duktiga och arbetsvilliga takläggare och snickare. När kranen inte gick så fixade man manuell langning.... snyggt, snabbt och inga överraskningar!

Svar från Alanex Bygg AB

Hej, Torsten. Tack för ditt omdöme. Alltid trevligt att våra kunder är nöjda. Ha en fortsätt trevligt dag. MVH Alanex-Bygg team.