Alanex Bygg AB

Alanex Bygg AB

Välkommen till Alanex Bygg AB!

Vi är byggföretaget med fokus på flexibilitet och kvalitet. Vi är vana med att arbeta i team tillsammans med andra entreprenörer. Detta för att kunna tillgodogöra de olika behov som finns ute på marknaden.

Vi som jobbar på Alanex Bygg AB har många års erfarenhet inom byggbranschen. Vi har de behörigheter som krävs för att jobba på hög höjd (upp till 9 meter) samt även certifierade för Heta arbeten. Vi har utöver det även entreprenad- och trygghetsförsäkringar hos Länsförsäkringar.

Vi ser långsiktigt i allt vi gör och förstår värdet av långsiktiga kundrelationer. Varmt välkommen att kontakta oss för mer information!

Läs vad 22 kunder tycker om Alanex Bygg AB 2

2021-07-24
    Fått hjälp med att lägga om taket på vårt fritidshus ca 60 kvm. Trots mkt besvärliga transportförhållanden löstes detta av
    duktiga, starka och skickliga hantverkare. Slutresultatet blev mkt bra.
  • 2021-06-23
    Vi är verkligen supernöjda med Alanex och med Marqus Lajonen som var vår kontaktperson. Golvläggning i källaren, kakling av toalett och helrenovering samt utbyggnad av en vägg i duschrum. De kom som planerat under renoveringen och Marqus höll ordning på de olika momenten. Utförandet, finishen på arbetet är väl godkänt och vi kommer absolut att anlita Alanex AB igen!
    Kerstin & Andreas Lidfeldt, Täby
  • 2020-12-30
    Total renovering av tandläkarmottagning.
    Väldigt kreativa, proffsiga, snabba och anpassningsbara.
    Jag är mycket nöjd med samarbete med Alanex.
  • Stefan B
    2020-12-30
    Första samarbetet började med en totalrenovering av vårt företags lokaler som innebar rivning av innerväggar och golv och uppbyggnad av ny layout enligt ritningar vi tillhandahållit. Genom Alanex kunde vi få allt arbete utfört inkl el och VVS.
    Offertförfarandet var kreativt med bra förslag på olika lösningar från Alanex. Under arbetets gång var Alanex väldigt snabba att anpassa sig för eventuellt nya förutsättningar som dök upp.
    Arbetet utfördes professionellt och med ständig fokus på "deadline" som var extremt viktig för oss. Projektet blev klart i tid och vi var väldigt nöjda med hur resultatet blev och det skick som Alanex lämnade lokalerna i (100% klara för att användas).
    Vårt samarbete med Alanex fortsätter med ytterligare renoveringar och privata ROT- och RUT-tjänster.
    2020-12-24
    Byte av takpannor.Roman var vår kontaktman mycket bra samarbete.Jag tycker att det är helt ok.
    2020-12-23
    Vi anlitade Alanex Bygg för att byta yttertak är mycket nöjda. Bra bemötande och snabbt jobbat. Kan varmt rekommendera
    Matts
    2020-12-23
    Vi köpte rivning och borttransportera av gammal nersliten altan samt uppförande av ny altan efter tillhandahållen ritning.
    Vi bemöttes professionellt.
    Våra förväntningar var höga och företaget levde upp till dem.
    Vi är nöjda och njuter av resultatet.
    2020-11-09
    Anlitade dem för att riva en vägg, bygga in en ny garderob, lägga nytt golv och måla om i lägenheten. Resultatet blev riktigt bra och jag är väldigt nöjd. Bra pris tycker jag också.

De var väldigt noga att fråga om alla detaljer vilket är väldigt betryggade då man vet att de inte skulle göra något på eget bevåg.

Enda nackdelen var att det bitvis var lite svårt att veta vem man skulle vända sig till om man ville lägga till fler saker de skulle göra eller frågor/kommentarer om själva bygget. Jag hade i princip två kontaktpersoner så det var lite oklart om jag behövde meddela båda eller bara en av dem. Pga det blev det en liten miss kopplat till en flytt av ett eluttag. Det var dock en liten detalj som tillkom senare delen av bygget och var inte något större problem.

Mycket nöjd som helhet och rekommenderar dem!
    2020-06-27
    Vi hade bestämd oss för att byta tak samt delar av vår huspanel
    Efter att ha tagit in flera offerter så föll vårt val på Alanex Bygg AB.
    Roman var den som kom och tittade på vårt projekt och det var tack vare honom som vi valde just Alanex Bygg AB, vi föll för hans professionella, trevliga, förtroende ingivande sätt att att ta sig an vårt projekt.
    Alla byggarbetare var duktiga yrkesmän, bra arbetsledare som var mycket lätta att ha kontakt med. Roman var med under hela processen, vi har haft en bra dialog och vi är mycket nöjda med hela jobbet. Vi kommer att anlita dem igen.
    Norbert & Birgitta Lang, Jordbro juni 2020
    2020-05-15
    Är supernöjd med Altanex. Trevliga och nogranna killar allihop. Blev jättenöjd med resultatet och får även höra detta från grannhusen. Har fler stora projekt på gång och kommer definitivt höra av mig till Altanex.
  • 2020-03-13
    Behövde totalrenovera min bostadsrätt och fick tips via en bekant om Alanex Bygg.
    Är alltid lite skeptisk mot hantverkare då jag är mycket noggrann och pedant.
    Samarbetet med Alanex gick väldigt bra, lyhörda kom med bra råd och ideer om detaljer samt design.
    Är mycket imponerad av slutresultatet och kan varmt rekommendera Alanex Bygg.
  • Hessam Z
    2020-03-12
    Ett stort tack till Alanex Bygg AB för ett fantastiskt jobb och god service.
  • 2019-12-30
    Jätte nöjd med utfört arbete , snabb och bra kvalitet , starkt rekommenderat.
    2019-12-20
    Fasadrenovering av putsad fasad med målning av takfot mm.
    Bra säkert utförande med hög noggrannhet och god kvalitet.
    Drog ut lite på tiden men det var mer plåtkillen som sinkade.
  • 2019-11-28
    Bra jobb, mycket hög kvalitet och snabb utförande.
    2019-11-09
    Har använt Alanex ett flertal gånger med allt från enstaka ombyggnationer av kök och badrum till totalrenoveringar. Måste säga att kvalitén på deras arbeten är i toppklass och då har jag stor erfarenhet. Kan varmt rekommendera Alanex!
    2019-11-08
    Alanex bygg hjälpte oss att renovera kök och tre rum, samt flytt av ingång och byggnation av terrass och balkong.
    Vi är super nöjda. Det vi uppskattar mest är deras flexibilitet! Jag har alltid lite svårt att bestämma mig och vill gärna låta idéer växa fram! Alanex är så duktiga på att fånga upp mina idéer och göra verklighet av dem. De är jätte måna om att slutförandet blir perfekt och åtgärdar alltid minsta lilla om man skulle vara missnöjd! Jag kan verkligen rekommendera dem!
  • Magnus A
    2019-09-30
    Noggranna, snabbt och lätta att få kontakt med. Bytte föster och träfasad. Utmärkt resultat
    Tack, Magnus! Härligt att höra. Vi ses nästa år när det blir dags och byta taket! MVH Alanex Bygg AB Alanex Bygg AB
    2019-09-24
    Hej, har anlitat Alanex bygg för renovering /reparation fasad och tak, är mycket nöjd med trevlig personal och ordning och reda under arbetets gång. Resultatet är mycket bra och även städning efter. Tycker att jag kan rekommendera företaget till andra. Per Grundström.
    Hej, Per! Tack för din omdömen. Hoppas vi kan hjälpa dig igen i framtiden! MVH Alanex Bygg AB Alanex Bygg AB
    2019-09-24
    Höll både tid och budget, fint resultat.
    Hej, Erik! Tack ska du ha. Tveka inte och kontakta oss om du behöver mer hjälp i framtiden. MVH Alanex Bygg AB Alanex Bygg AB
    2019-09-02
    Alanex är noggranna punktliga och lämnade tomten alltid i fint skick, gjorde på eget initiativ sådant som låg utanför avtalet, kan varmt rekommenderas/ Peter P
    Tack, Peter! Trevligt att du är nöjd. Hoppas att vi kan hjälpa till dig i framtiden också. Ha en fortsätt trevligt dag. MVH Alanex-Bygg team. Alanex Bygg AB
  • Torsten H
    2019-08-27
    Bra arbetsledare , duktiga och arbetsvilliga takläggare och snickare. När kranen inte gick så fixade man manuell langning.... snyggt, snabbt och inga överraskningar!
    Hej, Torsten. Tack för ditt omdöme. Alltid trevligt att våra kunder är nöjda. Ha en fortsätt trevligt dag. MVH Alanex-Bygg team. Alanex Bygg AB