Alfadel Bil AB

Alfadel Bil AB

Ring 08-767 62 22 www.alfadelbil.se
3.6

(( Vår erfarenhet är vår styrka och i förlängningen din trygghet )) Vi har som målsättning att ständigt sträva efter kundnöjdhet genom att sätta dig som kund i fokus. Vår plikt är att du som kund ska känna dig bekväm från första kontakt och nöjd oavsett vad det är för bil du köper. Som märkesoberoende bilfirma saluför vi bilar...

18 omdömen om Alfadel Bil AB

Sejad M
Skrev om Alfadel Bil AB

BEDRAGARE!!! Köpte ett yrkesfordon från dem, fick den levererad direkt med flera defekter som blev försäkrade av Josef Al-fadel att dom skulle fixas. Vid vidare kontakt så påstår han att vi har signerat en varudeklaration där vi accepterar felen på bilen, alltså har dom försökt förfalska min signatur. Jag fick en läckande bränsletank, en växellåda som behöver lagas och en olje-pump som gick efter 1 månad!!! Allt vägra dom hjälpa till med eller laga. Lita aldrig på detta bolaget eller någon av deras säljare, dom har även...

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

André M
Skrev om Alfadel Bil AB

Vi reste til stockholm for å kjøpe en bil, kom dit var det mycket selger inte opplyste om, bilen var ock veldig smutsig. Nu 12 dagar efter er det så mycket fel at den inte går at kjøra. Recomanderar alla at holde sig borta från detta foretak. Bedrageri kallar jag detta.

Markus T
Skrev om Alfadel Bil AB

Det var det mest oseriösaste bilnasarföretaget jag stött på någonsin! Man hör av sig till dom på en annons först per Mail och sedan per telefon. Förhör sig om skick och funktion och allt är guld och gröna skogar ”bilen är i jätte fint skick och allt fungerar perfekt ” får man höra i telefon. Väl framme efter en timmes bilfärd möts man av en superskitig bil(trots reserverat bilen och bokat visning) men den är tillräckligt skitig för att se alla repor,sprickor,rost lysa igenom smutsen. Motvilligt startar vi bilen och biter...

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1311 omdömen 4.6 av 1311 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
Jörgen L
Skrev om Alfadel Bil AB

En bra upplevelse, med en trevlig ung man som jobbade som säljare på sin fars företag. Jag kan rekommendera alfadel bil till de som behöver en bra begagnad bil. Själv köpte jag en WW Caddy

Ola B
Skrev om Alfadel Bil AB

Mycket trevligt och förtroendeingivande bemötande. Bilen som jag köpte motsvarade det som utannonserats. Säljaren följde upp efter att affären gått i lås att det han lovat infriats. Mycket nöjd med min upplevelse hos företaget, och kan varmt rekommendera det till andra.

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

Kawan H
Skrev om Alfadel Bil AB

Mycket bra bilfirma, jag köpte en bil här och säljaren Josef var trevlig och hjälpsam. Han hämtade mig från tågstationen. Kort efter att jag kom hem med bilen visade det sig att det var fel på batteriet. Jag ringde de dagen efter och kom överens om en tid samma vecka. De ersatte mig utan krångel med ett helt nytt batteri. Rekommenderas starkt !

Alborz M
Skrev om Alfadel Bil AB

Blev väldigt bra bemött, personalen var trevliga och kan starkt rekomendera till andra.

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Aya A
Skrev om Alfadel Bil AB

Riktigt uselt handla inte bilar där. Flera fel på bilen efter endast 4 dagar. Väldigt otrevliga,fruktansvärt dåligt bemötande när man ringer för att förklara felen, men då vill dom inte ens lyssna. Det var dans på rosor när man skulle köpa bilen och betala. Rekommenderar inte alls att handla från dessa ALFADEL Bil

Svar från Alfadel Bil AB

Hej Aya, Vi beklagar att du känner så om oss. Dock så hittar jag inte dig i vårat system. Jag är osäker på om du köpt bil av oss? Om du gjort det så får du jättegärna höra av dig till oss med reg-nummer så ska vi se till att du får hjälp, så du i slutändan blir nöjd. För det är vad vi alltid strävar efter. Ha en fin dag!

Ahmed K
Skrev om Alfadel Bil AB

Värsta bilförsäljare någonsin. Snälla köp inga bilar från dessa irakier riktigt lirara. Köper bil för 350 tusen blir totalt lurad då hela säten va total rost. Fjärder sönder även oljenivå på oljan. När jag pratar med dom så gick de inte bra att laga hos mekenomen för de va för dyrt. Bilen har stått stilla i 3 veckor nu. OBBS !!!! Handla ej från AlFADEL BIL

Svar från Alfadel Bil AB

Hej, Vi beklagar att du känner så om oss. Dock så hittar jag inte dig i vårat system. Jag är osäker på om du köpt bil av oss? Om du gjort det så får du jättegärna höra av dig till oss med reg-nummer så ska vi se till att du får hjälp, så du i slutändan blir nöjd. För det är vad vi alltid strävar efter. Ha en fin dag!

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

HENOK G
Skrev om Alfadel Bil AB

Vi fick ju ett trevlig bemötande och köpte en fin bil som jag önskade. Så jag rekommenderar till Alfadel bil AB( Daniel).

ULRIKA B
Skrev om Alfadel Bil AB

Mycket trevligt o proffsigt bemötande, köpte en liten skåpbil av Daniel. Allt gick smidigt o bra, kan rekommendera att köpa bil hos Alfadel bil

ABDULLAH TAHSIN K
Skrev om Alfadel Bil AB

Hur bra som helst! Kunde inte vara mer nöjd! Rekommenderas verkligen

YASIR A
Skrev om Alfadel Bil AB

Var där och köpte bil med min kusin, smidig och snabb affär! Trevligt bemötande och trevliga bilar.

Hussein Ali Amen A
Skrev om Alfadel Bil AB

Klockrent bemötande och väldigt seriösa säljare!! Dom ställer upp och ser till att hitta lösningar! Tack Elias :)

HALI A
Skrev om Alfadel Bil AB

Sålde min bil idag till Daniel på Alfadel bil. Kan inte annat än att tacka för en trevlig och snabb affär. Inget prutande och däcksparande, rimligt bud och smidig överlåtelse. Mycket nöjd.😍

ASAD A
Skrev om Alfadel Bil AB

Blev bra bemött, fick tydliga svar på alla frågor och bilen rullar på utan problem!

MONTADAR A
Skrev om Alfadel Bil AB

Vi hittade en otroligt fin BMW X3 på blocket, vi mejlade direkt till Alfadel bil då vi hade en del frågor och vi fick svar omgående. Riktigt utförliga svar med all information vi behövde. Bestämde för att åka och kika på bilen samt värdera vår inbytesbil, väl på plats fick vi ett väldigt trevligt bemötande och dessutom riktigt gott kaffe. Efter lite förhandling köpte vi bilen och fick även åka hem i den samma dag! Detta är utomordentlig service. Vi har varit på flera bilföretag innan men vi har inte upplevt samma servicekänsla...

REINE B
Skrev om Alfadel Bil AB

Bilen är skitig vid leverans, chipspåsar, godispapper annat skräp. Öppnar man motorhuven så är den nog inte tvättad sen bilen var ny. Blev lovad ett insynsskydd för detta "glömdes" vid leverans. Som de skulle skicka. Nu har det gått två månader, fortfarande inget insynsskydd. Akta er för dessa....