Älvsala Bil

3.6

10 omdömen om Älvsala Bil

Johan F
Skrev om Älvsala Bil

Vi köpte nyligen en Kia Venga av Sorin på Älvsala Bil. Vi har tidigare stannat till i Mangeberg några gånger för att titta på de bilar som Älvsala Bil har uppställda till försäljning. Vi har dock avvaktat, eftersom många av bilarna hade gått lite för långt för vår smak. När vi helt plötsligt hitta en annons på Blocket på en Kia Venga, som bara gått 6000 mil hos Älvsala Bil, tog jag kontakt med Sorin. Eftersom det var lördag och bilen för tillfället var hemma hos Sorin ute i Björksala, och vi brukar promenera med hundar i...

Svar från Älvsala Bil

Tack ska du ha. Hoppas verkligen att du är nöjd med köpet. Ha det gott! Sorin- Älvsala Bil Värmdö

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Elizabeth L
Skrev om Älvsala Bil

Min sambo och jag köpte en bil här som vi tyckte verkade bra. Han sa i telefonen att den hade varit inne på hans egna verkstad och att man hade sett över den. Bland annat hade den fått en ny startmotor. På vägen hem när min sambo hämtat bilen så börjar den redan då låta konstigt och det fortsätter hela vägen hem. Min sambo ringde då upp Älvsala Bil men han sa att det aldrig funnits något missljud. Inom ett par dagar så kollade min bror på bilen. Startmotorn satt löst, vilket var ett av problemen vi tog upp med Älvsala Bil...

Svar från Älvsala Bil

Jag vet inte vem du är. Har aldrig träffat dig eller pratat med dig. Så äntligen skulle jag inte svara på ditt inlägg men jag gör det iaf. Möjligen skriver du om ett bilköp som Carl L har gjort: En SAAB 9-3 kombi 2010 årsmodell som hade gått 25.285 mil vid leveranstillfället / Bilen såldes utan garanti pga det höga miltalet. Kommentarer: 1. Bilen har inte varit på" min verkstad" eftersom jag äger ingen. 2. Bilen låter inte konstigt pga Startmotorn under körning. 3. Det fanns absolut inga missljud i bilen. Jag har provkört...

Lena W
Skrev om Älvsala Bil

En stressad händelse när jag tankade min nya dieselbil med bensin. Oerhört proffsig och trevlig kille som förstod vilken besvärlig situation jag försatt mig i. Han inte bara löste situationen utan informerade dessutom om gällande försäkringsvillkor. Toppen! En mardröm blev ett positivt minne. Tack!

Ann-Sofie R gillar detta
Svar från Älvsala Bil

Tack Lena för dom fina orden. Ha en fortsatt trevlig sommar! Varma hälsningar, Sorin - Älvsala Bil Värmdö

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1313 omdömen 4.6 av 1313 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
Danielle B
Skrev om Älvsala Bil

Älvsala bil bemötte oss med respekt och uppriktighet, vi kom dit för att köpa en bil och vi var inte helt nöjda med modellen vi själva hade tittat u. Säljaren gav oss bra och uppriktiga råd om de andra bilarna vi var intresserade av med både för- och nackdelar och säljaren kunde mycket information om alla bilarna. Vi så nöjda med bilen vi valde och vid nästa inköp kommer vi att gå till Älvsala bil igen. Vi hade inga förväntningar innan vi kom dit och vi blev glatt överaskade av deras kunnande och bemötande av oss. ...

Ann-Sofie R gillar detta
Svar från Älvsala Bil

Tack så jättemycket Danielle! Blev väldigt glad att höra att ni är nöjda med bilköpet hos oss och välkomnar Er hjärtligt nästa gång ni är i behov av bil. Ha en fortsatt trevlig sommar😎 Varma hälsningar, Sorin-Älvsala Bil i Gustavsberg

PETER A
Skrev om Älvsala Bil

Köpte en Citroen C3 och är mycket nöjd med både bil och genomförandet av affären. Fick ett mycket trevligt bemötande i under hela affären. All bilens dokumentation var i ordning, bilen var mycket bra städad invändigt och utvändigt och jag fick bra och raka svar på alla mina frågor. Jag fick fick även hjälp med att jämföra försäkringar samt 6månader garanti på bilen så känns som ett tryggt köp. Efter att jag varit runt en hel del och kollat på mängder utav begagnade bilar kan jag säga att mötet med Sorin var en mycket trevlig upplevelse och jag kan varmt rekommendera Älvsala bil.

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

Anna K
Skrev om Älvsala Bil

Hade en bra upplevelse när vi köpte en Citroen Berlingo. Hade varit runt och sett många andra och ganska dåliga bilar i samma prisklass. Hade bra koll på historik och var tillmötesgående. Hjälpte även till med kontakt då vi önskade montera en dragkrok på bilen.

Svar från Älvsala Bil

Tack ska du ha Anna och tack för att du tog dig tid att skriva några rader på Reco.se Jätte kul att du är nöjd med din bilinköpt samt bemötandet hos oss på Älvsala Bil. Lycka till med din nya bil och ha en fortsatt trevlig sommar. Sorin-Älvsala Bil i Gustavsberg

Snyggt Rent Hem
Skrev om Älvsala Bil

Hej, jag köpte en fantastisk Wolksvagen Touran! Jätte glada! Bra priset och bra service! Rekommenderas!!! Mvh Sandra K.

Svar från Älvsala Bil

Hej! Vi är jätte glada att du blev nöjd med din nya bil som du köpte av oss. Lycka till och trevlig sommar. Sorin-Älvsala Bil i Gustavsberg

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 751 omdömen 4.6 av 751 omdömen

Bertil G
Skrev om Älvsala Bil

Bilen jag köpte var bra och bemötandet var bra. Kan rekommendera företaget Bertil

Älvsala Bil gillar detta
FREDRIK A
Skrev om Älvsala Bil

Köpte en bil i november, säljaren sa där inne att bilen fungerar bra och att inga fel finns. Två dagar senare låter det ur drivknutarna, nån vecka senare blir det strul med bagageluckan och fick veta av en verkstad att det är även fel på spindelleder, stabilisatorstag. Gubben där inne vägrar fixa detta kostnadsfritt, bara drivknutarna går bra att fixa. Köp aldrig en bil här! Ni blir lurade. Välj en annan bilhandlare som är seriös!! Otrevlig kundservice från han!

Svar från Älvsala Bil

Du har köpt en bil den 13 November 2019 av oss. Du ringde den 12 November 2019 och visade ditt intresse för bilen samtidigt som du ställde 2 krav på oss. Du ville ha bilen NYBESIKTIGAD Du önskade att köpa bilen på kredit. Vi ordnade krediten åt dig- det var inga problem. Den 12 November samma dag som du ringde ang.bilen åkte vi till Svensk Bilprovning och besiktigade bilen Resultat : Godkänd utan anmärkning. Bilen levererades med 30 dagars Trafikgaranti. Senare fick du veta av "En verkstad???" att det fanns en massa fel...

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Julia W
Skrev om Älvsala Bil

Köpte bil i somras och fick först inte speciellt bra intryck av bilhandlaren då han frågade om det inte skulle vara med en man också då vi var 3 tjejer som kollade. När jag upptäckte fel blev han surmulen och sa att han kunde "hjälpa mig" att fixa ett fel som inte blivit angivet i annonsen. Jag var medveten om lackskador på bilen och han angav ett pris för att åtgärda felet hos hans mekaniker men nu när jag hör av mig i efterhand hör av mig så gäller inte det priset längre. Riktigt dåligt bemötande och dålig attityd genom hela affären. Rekommenderar inte.

FREDRIK A gillar detta