Askims Bil

Läs vad 8 kunder tycker om Askims Bil

• Daniel N
    Daniel N skrev om Askims Bil
    Köpte en A4 av Eddie.
    Även fast han jobbade själv där den dagen så tog han sig tid och löste allting snyggt och bra. Nöjd med bilen och köpupplevelsen. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Micael A skrev om Askims Bil
    Äntligen ett företag som insett att ärlighet och ett trevligt kundbemötande är ett vinnande koncept.

Köpte min första bil på Askims bil för ca 2 år sedan en BMW 118
    Några dagar efter så varnade bilen för fel i ABS systemet.

Kontaktade säljaren berättade om problemet.
    Säljarens svar?
    -inga problem kom in med bilen så fixar vi det.
    Självklart fick jag fri lånebil under tiden.

Köpte senare en Audi A3 som även den precis som BMW'n har gått som en klocka.

Kombinationen av säljarens kundbemötande och goodwill gör att det inte finns anledning för mig att åka någon annanstans. Än Askims bil när det blir dags för bilbyte nästa gång! Läs mer
  • Volker F
    Volker F skrev om Askims Bil
    Sökte länge efter en V70 Diesel med "rätt" motor, utrustning, miltal och skick. Efter att ha besökt handlare och privatpersoner från Karlstad i norr till Jönköping i söder hittades en i Lindome på Askim Bil i februari 2016. Någon vecka efter köp upptäckte jag att virvelspjäll havererat vilket reklamerades. Bilen lämnades och lånebil erhölls. Några dagar senare är bil klar men kan inte åka omgående. Säljaren erbjuder sig då att leverera till min arbetsplats och en resa på 117 km enkel väg. Tack för god service!!!
    Tretusen mil senare hittas ett oljeläckage i toppen (på grund av virvelspjällsbytet) vilket åtgärdats idag knappt 12 månader senare utan krav.
    Naturligtvis fick jag en lånebil under dagen.

Tack Eddie, mig har du kvar som kund i framtiden

Volker Fransson Färgelanda Läs mer
  • Anton V
    Anton V skrev om Askims Bil
    Köpte en saab 9-5 som inte skulle ha några fel enligt säljaren som var mycket trevlig. Kollade det mesta ganska noga. Provkörde och la väl inte all energi på att testa kopplingen ordentligt. Väl hemma märkte jag att kopplingen slirar vid gaspådrag. Nu verkar det som jag får punga ut 14000:- i reparation om jag inte drar hästjobbet och gör det själv.
    Man sa också att "ja kamkedjan behöver du aldrig byta" men har i efterhand insett att det faktiskt är dags för det också.
    Det positiva med affären var att jag fick bilen för ett hyffsat pris.

Aldrig mer Askims bil Läs mer
  • Andreas skrev om Askims Bil
    Köpte en A140 hos dom förra året. En broms krånglade. De åtgärdade felet trots att de inte hade behövt det då jag hade haft bilen ett bra tag. Numera så servar jag mina bilar alltid hos Askims Bil. Läs mer
  • Peter N skrev om Askims Bil
    Jag köpte en V70 av Simon på City bilvård/Askims Bil, där en elhiss efter garantitiden slutade att fungera. Jag nämde inte detta då jag vet att saker går sönder och att felet knappast fanns där när jag köpte bilen. Shit happens. När jag senare lämnade in bilen på recond upptäcktes felet och Simon stod för reparation utan någon kostnad! Det kallar jag goodwill! Jag själv och mina anhörigar kommer fortsätta handla bilar utav ovan nämda firma. Mvh Peter Läs mer
  • Johan N skrev om Askims Bil
    Jäkla bra företagsamhet,hjälpsamma,köpte min frus bil här och har haft den i våran ägo i tre år utan några som helst problem. Läs mer
  • Jon skrev om Askims Bil
    Jag köpte en bil av av City bilvård som även äger Askims bil. Säljaren påstod att bilen var i nyskick och uppgav att den saknade skador och det såg den vid första anblicken också ut att göra. Det visade sig att bilen varit ordentligt krockad och att man lagat den mycket dåligt. Airbaglampan hade man kopplat förbi så att den inte lyste eftersom det fattades en airbag, och abs varningslampan hade man också kopplat förbi eftersom abs heller inte fungerade som det skulle och flera delar i motorutrymmet var felaktigt monterade m.m. Listan på fel blev lång. Lyckades efter mycket om och men häva köpet med hjälp av Motormännen. Tappade dock nästan 4000 kr totalt på affären. Säljaren påstod att han inte hade en aning om att bilen varit krockad och att det inte var han som lagat den utan att han endast recondat den. Sysslar man med recond och försäljning av bilar borde man se sådant... Se upp både för City Bilvård och Askims bil... Läs mer

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Göteborg:

SOLBRÄCKEGATAN 18, 44245, Kungälv