Askims Bil

4.5

17 omdömen om Askims Bil

Joanne W
Skrev om Askims Bil

Så otroligt hjälpsam och trevlig personal Skulle inte tveka att köpa bil igen hos Askimbil Stort Tack

5S Bil AB
4.6/5 i betyg av 145 omdömen 4.6 av 145 omdömen

Fick en ren o fin bil, både på insidan o utsidan. Blev även av med de vita fläckarna (oxidation ?) i lacken, samt ett trevligt bemötande.

Margareta M
Skrev om Askims Bil

Bästa bilhandlaren jag handlat och handlar hos bra personal är det problem fixar Eddie det snabbt och effektivt Rekomenderar dem varmt

Ove S
Skrev om Askims Bil

Jag har låtit Askims bil reparera och serva min BMW. Jag är supernöjd. De är mycket skickliga och seriösa. Eddie är fantastisk, med fokus på att kunden ska känna sig trygg och nöjd. Och allt till ett konkurrenskraftigt pris.

Car 4 Sale
4.5/5 i betyg av 309 omdömen 4.5 av 309 omdömen

Mycket smidig affär och bilen var precis så fin som bilderna och säljaren påpekade. Säljaren mötte upp mig på stationen ( en Söndag) och bil

Athanasios Sakis G

Askims bil & säljaren Simon är riktigt jäkla bra! Köpte en Hoj ifrån dem för ett tag sedan och fick dunder service från början! Nu köper jag en ny hoj ifrån dem pga servicen och deras sätt att få kunder nöjda! Askims bil ligger rätt långt ifrån mig är bosatt i Stockholm men med deras leveranserbjudande så gör dem det enkelt för kunden! Kan inte annat säga att jag rekommenderar dem STARKT! Vill ni ha bra service vänd er till Askims bil & Simon! Topp service!

Björn Tommy Fredrik K

Jag sålde nyligen en bil till företaget och blev imponerad av hur jag bemöttes. Jag fick ett proffsigt och personligt bemötande både vid mail-, telefonkontakt och vid själva mötet. Inga krusiduller, inget tjafs, utan som utlovat! Rekommenderas varmt!

OLLE T
Skrev om Askims Bil

Hej. Jag är mycket nöjd med den personliga servicen jag fick av Eddie. Denna firma verkar vara mycket seriös och jag kan varmt rekommendera den. Olle

ÖRJAN I
Skrev om Askims Bil

Bästa service från start till avslutad affär! Mkt bra bil för pengarna.

MONA J
Skrev om Askims Bil

Som vanligt, en mycket positiv och generös Eddi! Han fixar allt och det finns ingen anledning, att inte fortsätta anlita honom. Är nu inne på min tolfte bil./Mona

Karl-Peder N
Skrev om Askims Bil

Mycket trevliga och seriösa säljare! Skulle varmt rekommendera fom alla dagar i veckan, det är ont om säljare nuförtiden som faktiskt inte bara försöker sko sig på kunderna. Denna firma kändes bra från första kontakten och genom hela köpet! Mycket nöjd med affären som helhet! Mvh Peder.

Daniel N
Skrev om Askims Bil

Köpte en A4 av Eddie. Även fast han jobbade själv där den dagen så tog han sig tid och löste allting snyggt och bra. Nöjd med bilen och köpupplevelsen. Kan varmt rekommendera.

Micael A
Skrev om Askims Bil

Äntligen ett företag som insett att ärlighet och ett trevligt kundbemötande är ett vinnande koncept. Köpte min första bil på Askims bil för ca 2 år sedan en BMW 118 Några dagar efter så varnade bilen för fel i ABS systemet. Kontaktade säljaren berättade om problemet. Säljarens svar? -inga problem kom in med bilen så fixar vi det. Självklart fick jag fri lånebil under tiden. Köpte senare en Audi A3 som även den precis som BMW'n har gått som en klocka. Kombinationen av säljarens kundbemötande och goodwill...

Volker F
Skrev om Askims Bil

Sökte länge efter en V70 Diesel med "rätt" motor, utrustning, miltal och skick. Efter att ha besökt handlare och privatpersoner från Karlstad i norr till Jönköping i söder hittades en i Lindome på Askim Bil i februari 2016. Någon vecka efter köp upptäckte jag att virvelspjäll havererat vilket reklamerades. Bilen lämnades och lånebil erhölls. Några dagar senare är bil klar men kan inte åka omgående. Säljaren erbjuder sig då att leverera till min arbetsplats och en resa på 117 km enkel väg. Tack för god service!!! Tretusen...

Anton V
Skrev om Askims Bil

Köpte en saab 9-5 som inte skulle ha några fel enligt säljaren som var mycket trevlig. Kollade det mesta ganska noga. Provkörde och la väl inte all energi på att testa kopplingen ordentligt. Väl hemma märkte jag att kopplingen slirar vid gaspådrag. Nu verkar det som jag får punga ut 14000:- i reparation om jag inte drar hästjobbet och gör det själv. Man sa också att "ja kamkedjan behöver du aldrig byta" men har i efterhand insett att det faktiskt är dags för det också. Det positiva med affären var att jag fick bilen för ett hyffsat pris. Aldrig mer Askims bil

Andreas
Skrev om Askims Bil

Köpte en A140 hos dom förra året. En broms krånglade. De åtgärdade felet trots att de inte hade behövt det då jag hade haft bilen ett bra tag. Numera så servar jag mina bilar alltid hos Askims Bil.

Peter N
Skrev om Askims Bil

Jag köpte en V70 av Simon på City bilvård/Askims Bil, där en elhiss efter garantitiden slutade att fungera. Jag nämde inte detta då jag vet att saker går sönder och att felet knappast fanns där när jag köpte bilen. Shit happens. När jag senare lämnade in bilen på recond upptäcktes felet och Simon stod för reparation utan någon kostnad! Det kallar jag goodwill! Jag själv och mina anhörigar kommer fortsätta handla bilar utav ovan nämda firma. Mvh Peter

Johan N
Skrev om Askims Bil

Jäkla bra företagsamhet,hjälpsamma,köpte min frus bil här och har haft den i våran ägo i tre år utan några som helst problem.

Jon
Skrev om Askims Bil

Jag köpte en bil av av City bilvård som även äger Askims bil. Säljaren påstod att bilen var i nyskick och uppgav att den saknade skador och det såg den vid första anblicken också ut att göra. Det visade sig att bilen varit ordentligt krockad och att man lagat den mycket dåligt. Airbaglampan hade man kopplat förbi så att den inte lyste eftersom det fattades en airbag, och abs varningslampan hade man också kopplat förbi eftersom abs heller inte fungerade som det skulle och flera delar i motorutrymmet var felaktigt monterade...