Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Göteborg Automekano i Göteborg

Automekano i Göteborg

Tackjärnsg. 4, 417 07 Göteborg — Visa karta

Välkommen till oss på Automekano bil- och däckservice!

Här kan du tryggt lämna in din bil på service. Vi är en auktoriserad bilverkstad som förutom bilreparationer och rekonditionering också erbjuder en rad tjänster för dig och din bil.

Vi är en fullserviceanläggning och kan hjälpa till med service för både bil och lätt lastbil upp till 7 ton, utan problem. Vi är specialiserad märkesverkstad för SsangYong och har åtta års erfarenhet av deras program

Däckservice har vi många års erfarenhet kring. Vi vet vad fabrikanterna rekommenderar och använder modern teknisk utrustning när vi undersöker, reparerar eller monterar dina däck. Du kan även förvara de däck du inte använder hos oss.

I vår plåtverkstad kan vi även laga plåtskador eller utföra annat arbete på karossen.

Läs vad 3 kunder tycker om Automekano i Göteborg

• Pierre S
    Pierre S skrev om Automekano i Göteborg
    Varning för lurendrejeri! Jag och min fru hade vår däckförvaring hos Automekano men bestämde oss för att byta till ett företag med bättre service. När min fru kom för att hämta däcken försökte Automekanos anställda lura i henne att vi behövde byta bromsbelägg snarast och erbjöd sig bistå med bytet till det helt orimliga priset 2900kr. De påstod att det bara var millimeter kvar på bakre bromsar och att det var en risk att fortsätta köra. Min fru hade vår son i bilen!

Som tur var ringde min fru till mig och då jag kollat bromsarna en vecka tidigare så visste jag att de var så gott som nya.

Skamligt beteende från personalen på Automekano som försökte utnyttja en kund med låg kunskap om bilar i en utsatt situation. Undvik detta företag! Läs mer
    2018-05-25 Automekano i Göteborg svarar Pierre S
    Vi har försökt nå dig dels på telefon och även direkt via facebook eftersom vi med hundra procents säkerhet vet om att dina bromsar bak är totalt slutkörda vilket innebär att ditt lämnade omdöme inte är något annat än en fullständig lögn, vi har arbetat i branschen i 50 år och har aldrig någonsin försökt lura någon kund att byta bromsar eftersom vi alltid erbjuder kunder att komma med ut i verkstaden och titta på eventuella felaktigheter tillsammans med oss. För övrigt avser priset 2900 kr byte av både skivor och klossar och är ett väldigt rimligt pris då vi enbart använder oss av material av högsta kvalité, samma ingrepp på Skodas egna verkstad kostar över 3600 kr något vi själva kontrollerat.

Vi har även försökt övertyga den oerhört oseriösa tjänsten reco.se om att du som kund i detta fallet lämnat ett falskt omdöme, dock är företag tvingade att medverka på reco.se oavsett man vill eller ej -- något vi är starkt kritiska till då vem som helst kan lämna ett negativt omdöme oavsett det är sant eller ej.
    2018-05-25 Pierre S svarar Automekano i Göteborg
    Hej Automekano,

Vilket oväntat svar från ett oseriöst företag. Klandrar kunden för allt och erkänner inga fel i sitt eget handlande. Ett så gott bevis som något på er inställning till era kunder.

Till eventuella läsare av denna tråd som funderar på att anlita Automekano: de har varken försökt nå mig på telefon eller Facebook, eller om de gjort det så har de misslyckats även där och hittat fel person.

Bromsbeläggen som de påstår var ”helt slutkörda” kontrollerades av mig och en släkting som innan sin pension arbetade som mekaniker; dessa belägg var så gott som nya (närmare en centimeter i tjocklek) och kommer sitta kvar på min bil en lång tid framöver.

Ta deras kundfientliga undflyende till svar som ytterliggare ett bevis på deras inkompetens och hitta ett annat ställe för dina servicebehov.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Berno D
    Berno D skrev om Automekano i Göteborg
    Automekano är en mycket kompetent och pålitlig bilverkstad som jag i nära 25 år varit en trogen och nöjd kund hos. Automekano har en hög servicegrad och har alltid utfört såväl förebyggande servicar som reparationer till min fulla belåtenhet. Verkstaden har ett centralt o tillgängligt läge på Ringön. Jag kan med nöje rekommendera Automekano som en pålitlig bilverkstad. Läs mer
  • Jakob L
    Jakob L skrev om Automekano i Göteborg
    Fixade det de skulle, till lägre pris än förväntat. De höll tiden och hörde av sig som utlovat. Personal finns på plats och de svarar när man ringer. Dubbeltumme! Läs mer

Bästa bilverkstäderna i Göteborg:

Bultgatan 34, 44240, Kungälv