Automekano i Göteborg

Tackjärnsg. 4, 417 07 Göteborg — Visa karta

3.4 i betyg av av 5 omdömen
Välkommen till oss på Automekano bil- och däckservice!

Här kan du tryggt lämna in din bil på service. Vi är en auktoriserad bilverkstad som förutom bilreparationer och rekonditionering också erbjuder en rad tjänster för dig och din bil.

Vi är en fullserviceanläggning och kan hjälpa till med service för både bil och lätt lastbil upp till 7 ton, utan problem. Vi är specialiserad märkesverkstad för SsangYong och har åtta års erfarenhet av deras program

Däckservice har vi många års erfarenhet kring. Vi vet vad fabrikanterna rekommenderar och använder modern teknisk utrustning när vi undersöker, reparerar eller monterar dina däck. Du kan även förvara de däck du inte använder hos oss.

I vår plåtverkstad kan vi även laga plåtskador eller utföra annat arbete på karossen.

Läs vad 5 kunder tycker om Automekano i Göteborg

• KONRAD B

2020-11-02

KONRAD B skrev om Automekano i Göteborg
    Otrevliga och se till att all kommunikation sker skriftligt annars kommer det utnyttjas mot er för mer avgifter. (om ni vill serva bilen där)

Var inne för att få bromsarna justerade och att få motorn undersökt då den betett sig dåligt. Jag misstänkte att det var Hallsändaren som var trasig så jag tog med den delen ifall det behövdes bytas men ville ha ett expert utlåtande innan ett byte och stämma av.
    Fick inget telefonsamtal så jag ringer tillbaka och undrar hur det går. Då håller de på med bromsarna och de säger att han har provkört bilen och den har dåligt tryck så de skall göra kompressions prov och att han skulle ringa imorgon för att stämma av.

Inget telefonsamtal så jag ringer, då säger han att de är i full färd med att byta Hallsändaren (som inte var trasig, för då hade inte bilen gått enligt verkstadsmästaren). När jag konfronterar verktadsmästaren att vi skulle stämma av först börjar han referera till att jag tog med delen och skulle ha den bytt vilket inte var fallet för vi skulle stämma av efter kompressions provet.
    Sedan kom det fram att de inte hade provkört bilen, utan kört in den i garaget och baserat det på att göra ett kompressionsprov. När vi hämtade bilen från verkstaden lät det väldigt mycket bak från trummorna, och vänster hjulet var väldigt varmt. Vi kom direkt tillbaka och då påstod han att det var lagren och inget med bromstrumman.
    Så de "ställt" in bromsarna men inte förvarnat mig att något var fel. När jag kom tillbaka så påstod de att trumman var oval, och ja det är klart att det blev det när de hade ställt in det för tight då handbromsen låg på och jag hade påpekat det. (och hade de inte sett detta innan ??) Nu skulle detta vara åtgärdad på min bekostnad. Jag hade varit på en VW verkstad i somras som hade kontrollerat mina trummor och konstaterat att de var ok.
    Bilen lät ovanligt knackigt, där han frågade mig vad jag har för budget, för att åtgärda detta måste topplocket av m.m Det han inte visste var att det är ett vanligt fenomen som inträffar med hydrauliska lyftare där man behöver köra bilen ett tag för att bygga upp ett tryck. Vilket det gjorde allt var ok, men enligt honom såg det ut som ett motorbyte.
    Som tur var det ett par polska arbetare som var där som var hjälpsamma hur jag kunde gå vidare, för verkstadsmästaren var sur och tyckte att det var påhopp och vi skulle ringa polisen när vi ifrågasatte och fick konstiga förklaringar.

-Jag skulle vilja tillägga att jag betalade för hela arbetet som kostade 3375kr och kvitto finns. Eftersom företaget påstår att jag inte hade betalat.

Ingen mer automekano för mig. Läs mer
    2020-11-06 Automekano i Göteborg svarar KONRAD B
    Kunden fick en prisuppgift för byte av hallsändaren redan i juni i år och fick då även veta att startar bilen så fungerar hallsändaren ( bevis i form av mailkonversation finns )

När kunden kom till oss så skrev vi tillsammans på arbetsordern byte av hallsändare. Vid bytet så visade det sig att hallsändaren som kunden själv lämnat till oss var av fel modell och kunde inte monteras, när kunden konfronterades av detta så påstod han att han endast bett om en prisuppgift för byte ( trots tidigare mailkonversation ), förmodligen enbart för att försöka undgå betalningsskyldighet.

När kunden kom tillbaka för att hämta bilen så vägrade han således betala för arbetet, trots att han lämnat fel del till oss.

Arbetet med bromsarna var i sin ordning, det behövdes bara göras en efterjustering vilket vi gjorde kostnadsfritt dagen efter.

Konrad B är en lömsk kund som inte skyr några medel för att slippa betala, Konrad B är för all framtid portad hos oss och en varning har gått ut till alla verkstäder i vår kedja.
    Rollsbo Billackering AB
    4.7 / 5 i betyg — 349 omdömen
    Badge2020
    "Bildörr som behövde lackas om .Trevligt och proffsigt bemötande och pluspoäng att jag fick lämna in bilen trots att dom hade semester stäng"
  • Frida B

2020-08-12

Frida B skrev om Automekano i Göteborg
    Trevligt bemötande, kunnig personal och ett mycket bra jobb utfört varje gång. Har varit deras kund under de senaste 5 åren och kommer inte att gå någon annanstans! Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2018-05-13

Pierre S skrev om Automekano i Göteborg
    Varning för lurendrejeri! Jag och min fru hade vår däckförvaring hos Automekano men bestämde oss för att byta till ett företag med bättre service. När min fru kom för att hämta däcken försökte Automekanos anställda lura i henne att vi behövde byta bromsbelägg snarast och erbjöd sig bistå med bytet till det helt orimliga priset 2900kr. De påstod att det bara var millimeter kvar på bakre bromsar och att det var en risk att fortsätta köra. Min fru hade vår son i bilen!

Som tur var ringde min fru till mig och då jag kollat bromsarna en vecka tidigare så visste jag att de var så gott som nya.

Skamligt beteende från personalen på Automekano som försökte utnyttja en kund med låg kunskap om bilar i en utsatt situation. Undvik detta företag! Läs mer
    2018-05-25 Automekano i Göteborg svarar Pierre S
    Vi har försökt nå dig dels på telefon och även direkt via facebook eftersom vi med hundra procents säkerhet vet om att dina bromsar bak är totalt slutkörda vilket innebär att ditt lämnade omdöme inte är något annat än en fullständig lögn, vi har arbetat i branschen i 50 år och har aldrig någonsin försökt lura någon kund att byta bromsar eftersom vi alltid erbjuder kunder att komma med ut i verkstaden och titta på eventuella felaktigheter tillsammans med oss. För övrigt avser priset 2900 kr byte av både skivor och klossar och är ett väldigt rimligt pris då vi enbart använder oss av material av högsta kvalité, samma ingrepp på Skodas egna verkstad kostar över 3600 kr något vi själva kontrollerat.

Vi har även försökt övertyga den oerhört oseriösa tjänsten reco.se om att du som kund i detta fallet lämnat ett falskt omdöme, dock är företag tvingade att medverka på reco.se oavsett man vill eller ej -- något vi är starkt kritiska till då vem som helst kan lämna ett negativt omdöme oavsett det är sant eller ej.
    2018-05-25 Pierre S svarar Automekano i Göteborg
    Hej Automekano,

Vilket oväntat svar från ett oseriöst företag. Klandrar kunden för allt och erkänner inga fel i sitt eget handlande. Ett så gott bevis som något på er inställning till era kunder.

Till eventuella läsare av denna tråd som funderar på att anlita Automekano: de har varken försökt nå mig på telefon eller Facebook, eller om de gjort det så har de misslyckats även där och hittat fel person.

Bromsbeläggen som de påstår var ”helt slutkörda” kontrollerades av mig och en släkting som innan sin pension arbetade som mekaniker; dessa belägg var så gott som nya (närmare en centimeter i tjocklek) och kommer sitta kvar på min bil en lång tid framöver.

Ta deras kundfientliga undflyende till svar som ytterliggare ett bevis på deras inkompetens och hitta ett annat ställe för dina servicebehov.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Speedy Bilservice Vänersborg
    4.8 / 5 i betyg — 147 omdömen
    Badge2020
    "Bra pris trevlig och kunnig personal."
  • 2016-10-09

Berno D skrev om Automekano i Göteborg
    Automekano är en mycket kompetent och pålitlig bilverkstad som jag i nära 25 år varit en trogen och nöjd kund hos. Automekano har en hög servicegrad och har alltid utfört såväl förebyggande servicar som reparationer till min fulla belåtenhet. Verkstaden har ett centralt o tillgängligt läge på Ringön. Jag kan med nöje rekommendera Automekano som en pålitlig bilverkstad. Läs mer
  • 2016-10-08

Jakob L skrev om Automekano i Göteborg
    Fixade det de skulle, till lägre pris än förväntat. De höll tiden och hörde av sig som utlovat. Personal finns på plats och de svarar när man ringer. Dubbeltumme! Läs mer
    Speedy Bilservice Lindome
    4.8 / 5 i betyg — 143 omdömen
    Badge2020
    "Hade inne bilen 5 gånger för ett oljeläckage. Fick dock efter Mycket om och men pengarna tillbaka... Rekommenderas inte."
    RICHARD CHRISTIAN J

Bästa Bilverkstäderna nära Automekano i Göteborg:

Eva Marianne O Eva Marianne O tycker:
“Årlig service på husbilen. Ett...” Läs mer
Mekoteket (5.6km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte