B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Ring 08-740 80 30 www.nilssongolvbadrum.se
4.4

Välkommen till oss! Här hittar du ett företag med över 30 års erfarenhet inom bygg och renoveringsbranschen. Vi fixar allt från de enklaste renoveringarna till de mest komplicerade. När det gäller tips och råd om kakel och inredning är det bara att fråga på, vår erfarenhetsbank täcker de flesta frågor. Både för badrum och...

22 omdömen om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Daniel L
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Hoppas att det här löser sig. Återkommer

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 478 omdömen 4.8 av 478 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

MINYI L
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Vi har utfört två badrum renovering hos dem i hösten 2020. Vi hade 3 fina möte hos Bernt som ägare företag innan renoveringen. Han har mycket tålamod med oss och förklarar saker och ting. Under renovering, hade han alltid tid när vi ringde och lyssnade aktivt på vår klagamål och försökte hans bästa att lösa problem åt oss. Den enda saker som vi tycker mindre bra är att: de har inte städat rent efter renovering. Enligt Bernt var det alltid kunden som beställt extra städning om vi vill ha 100% rent och fint. Vi visste...

SHIRIN Z
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Vi kontaktade Berndt och fick ett fint stressfritt möte innan badrummet som skulle göras om från grunden. Hade fin kontakt med killarna som jobbade där och det märktes att de har lång erfarenhet. Senare fick vi hjälp med köket också och det blev jättefint!

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Kjell F
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Hittade Bad och Värme på nätet. Bokade möte med Berndt Nilsson på deras kontor i Kungens Kurva. Hade för avsikt att beställa en totalrenovering av mitt fuktskadade badrum, vilket jag också gjorde. Vi gick igenom alla detaljer avseende golv, tak, dusch, toa-stol, skåp etc. Väldigt proffsigt! Fick sedan en detaljerad offert som jag accepterade. Jobbet skulle göras fyra veckor i februari när jag ändå var bortrest. Vill bara säga att jag kom hem till ett fantastiskt badrum. Gick i flyttankar men nu fick jag lust att stanna...

LENA B
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Vår badrumsrenovering med B Nilsson är nyligen klar. Offerten var mycket detaljerad och slutresultatet blev bra. Dessvärre tog renoveringen längre tid än beräknat. Den offererade tiden var ca 20-23 arbetsdagar. Det tog 33 arbetsdagar + en helg och flera kvällar. Tråkig attityd från kontoret och ingen som helst ursäkt att arbetet dragit över så mycket på tiden. Hade gärna haft en mer kontinuerlig dialog genom arbetets gång. Fakturan skickades med förfallodatum omgående betalning. Dvs fakturadatum = förfallodatum....

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 256 omdömen 4.7 av 256 omdömen

Emma Carin J
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Jag har precis anlitat Nilsson & Co för att renovera mitt badrum och jag är mycket nöjd. Badrummet är jättefint, de blev klara en halv vecka före den offererade sluttiden, vi hade kontinuerlig dialog under hela projektet, och när de lämnade min lägenhet var det städat och snyggt.

Malin Charlotta R
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Kanonföretaget där du får en offert nedbruten i detalj! Nilsson är också firman som aktivt föreslår inredning i linje med dina önskemål och alternativ om de ser bättre lösningar. Allt jobb görs i tid och alla kompetenser finns i firman. De har gjort 4 badrum och alla delar i ett vardagsrum åt oss! Även gjort lyckade jobb hos våra syskon och hos granne.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Mikael N
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Vi kan varm rekommendera Nilsson & Co. Vi anlitade dem när vi skulle renovera vårt badrum, de var kanske inte billigaste men kunde snabbt komma igång och allt flöt på enligt den mest detaljerade offerten jag sett, tillkom under själva renoveringen byte av gammal elpanna till Nibe Luft/Vatten system och året därpå när det var dags att renovera vår källare fanns där inga tvivel på vilken firma som skulle utföra arbetet. Vi har varit mycket nöjda med det jobb som Nilsson & Co har utfört i både badrum och källare. Jobbet är...

Tove
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Nilsson & Co badrum är en mycket bra firma. Jag och min sambo har renoverat två badrum med dem och är mycket nöjda. De har punktligt följt den detaljerade offerten och hållit alla tider. När problem dykt upp har de löst dem efterhand och vi har hela tiden haft en fungerande dialog med arbetsledaren och kontoret. Det har även känts tryggt att de utfört många renoveringar och att firman har några år på nacken. Vi skulle inte tveka att anlita dem igen. /Tove och Henrik

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Mikael A
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Nilsson & CO har renoverat två badrum för oss, dels 2013 samt dels 2015. Det jag uppskattade med det här företaget var att de hade den mest genomarbetade offerten vilken helt beskrev vad de skulle göra och vad som ingick i arbetet. Ett exempel är att vi bort i ett lättbetonghus vilket kan få sprickor, om detta sker kan det påverka tätskiktet i våtrummen. Nilsson insåg detta och valde att lägga en specialskiva mot dessa ytterväggar vilket skyddar mot sprickor. Inget av de övriga företag vi bad om offerter ifrån påpekade...

Lars L
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Nilsson & Co har renoverat badrum, gästtoalett och tvättstuga i vårt radhus. De är seriösa och grundliga, vilket syns i slutresultatet som håller hög finish. En annan anledning att välja Nilsson är den hjälp man får med planering och produktval. Det var mycket värt att få full service från beställning till leverans jämfört med att jag själv skulle köpa ihop och ordna med transport av alla produkter. Nilsson & Co var inte billigast vid offertgivningen, men det var den firma jag fick förtroende för, och det visade sig helt korrekt genom hela projektet och fram till det fina slutresultatet.

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Sara N
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Anlitade företaget för att renovera vårt badrum men var inte alls nöjda med bemötandet. Resultatet blev okej men det var mycket trassel längs vägen: dålig kommunikation, dålig tidsplanering, stökigt och skräpigt och dåligt täckt. Värst av allt var ändå att det uppstod flera följdskador som de inte ville betala för. Vi skulle inte välja dem igen helt enkelt, och skulle inte rekommendera dem till andra.

Svar från B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Du var nöjd med allting! Det har vi skriftligt på i mejl som du själv skrev och skickade till oss. Vi stod också för alla kostnader för naturliga följdskador, något som ett fåtal företag om ens något hade gjort. Du blev putt när vi inte kund ge dig ekonomisk ersättning, för 300 kg älgkött som du påstod hade tinat och förstörts. Försäkringsbolaget krävde fotobevis som du saknade och då erbjöd vårt företag nytt älgkött ! Tror flertalet blivit mer än nöjda med vår insats.

Karin J
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Mycket bra bemötande och kommunikation. Snabb byggstart och jobbet blev klart snabbare än utlovad tid! Offerten var tydlig och flexibiliteten under arbetets gång var hög. Man kan anmärka på några detaljer i slutresultatet, men totalt sett är vi nöjda med renoveringen.

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

per-erik Ö
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Under sommaren renoverade i vårt badrum och inredde den med en bastu med hjälp av Nilsson & Co. Vårt första möte med Berndt gav oss en trygg känsla om att detta kommer att bli bra. Offerten vi fick var detaljerad och blev det någon ändring så fick vi genast en uppdaterad offert. Personalen är pålitliga och supertrevliga. Kommer alltid i tid. Arbetet blev klart inom utlovad tid. Vi är så nöjda med resultatet och vi har fått många positiva kommentarer. Skall ni renovera ert badrum så välj Nillson & Co, ni kommer att bli nöjda!

Elisabeth A
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Vi har använt Nilssons vid ett flertal tillfällen, både för kök och badrum. De är fantastiskt bra och pålitliga. Framför allt gillar vi deras inställning till kunden, killarna kommer alltid i tid och Berndt finns alltid till hands för diskussion och frågor. Företaget har en yrkesstolthet som vi uppskattar mycket, de vill helt enkelt inte göra ett dåligt jobb. Visserligen inte den billigaste firman, men i gengäld blir man mycket nöjd. Extra plus för tydlig offert.

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen
BadgeFourYears

Carolina S Carolina S
Natalie R
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Vi är väldigt nöjda, allt ifrån den specifierade offerten från idefasen till det färdiga badrummet. Mycket punktliga och professionella hantverkare som man fick stort förtroende för och de var lyhörda för våra önskemål under projektets gång. Tidsplanen höll de även som uttalat. Vi kan varmt rekommendera detta företag och vi stormtrivs i vårt nya badrum.

Carina
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Mer än nöjd med vårt badrum. Ovanligt lyhörda och mycket proffsiga arbetsledare som ser till att kunden får vad som förväntas. Mycket tydlig offert som gör att man kan se vad man kanske vill dra in på. Ett utav få företag inom hantverksbranschen som ständigt jobbar på att bli bättre och tydligare gentemot kund, seriöst! Är du inte ute efter det billigaste, utan att få vad du förväntar dig, be om en offert.

DM TAK
4.6/5 i betyg av 190 omdömen 4.6 av 190 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Eva S
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Förra året renoverade Nilsson & Co mitt badrum till full belåtenhet. Det som jag först lade märke till var hur väl jag blev mottagen på firman. Eftersom jag inte hade någon aning om badrumsrenovering behövde jag ett bollplank och när vi satt där på kontoret kändes inga frågor dumma att ställa, jag fick rejäla svar och vi gick igenom allt i detalj. Det andra som övertygade mig var den detaljerade offerten, där jag fick en total översikt över kostnaderna. När arbetet satte igång insåg jag även att det skulle gå smidigt. Personalen...

Jonas I
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Kan verkligen rekommendera Nilsson&Co. Dom kommer i tid, är lyhörda, tänker fram snygga lösningar, bollar gärna idéer, är skickliga och har yrkesstolthet. Dom är precis så man önskar att alla hantverkare vore. Ett överbelastat kontor med försenad pappersexercis drar ned betyget något.

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

anna h

Olof A
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

De har gjort vårt badrum. Vi är nöjda med allt. Trevligt bemötande, bra utfört och de passar tider mm. Proffesionella.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 181 omdömen 4.8 av 181 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Annika F
Skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Professionella men framför allt kunniga och trevliga. Har gjort badrum och kök bland annat hos oss och vi är supernöjda både med kvalitet på arbete men också med ett proffsigt arbetsätt.