Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Huddinge B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

Jägerhorns Väg 15, 141 75 Kungens kurva — Visa karta

Välkommen till oss!

Här hittar du ett företag med över 30 års erfarenhet inom bygg och renoveringsbranschen. Vi fixar allt från de enklaste renoveringarna till de mest komplicerade.

När det gäller tips och råd om kakel och inredning är det bara att fråga på, vår erfarenhetsbank täcker de flesta frågor. Både för badrum och kök får du snygga installationer och praktiska reparationer till konkurrenskraftiga priser.

Vi lägger stor vikt vid planering, service och leverans. Kundnöjdheten är alltid i fokus hos oss. Nämnde vi att vi är Sveriges största familjeägda kök- och badrumsföretag? Över 90 års erfarenhet säger mycket om vad vi klarar av.
Box 6088, 17106, Solna
Mälarvikens Tak & Bygg
Camilla E:
Professionella, duktiga och snabba! Skulle anlita de igen om jag ska renovera framöver.

Byggföretag nära B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB:

Geometrivägen 3, Kungens Kurva
Välkommen till Hemovera! Vi hjälper dig genom hela köksrenoveringen med kreativi... Läs mer ›
Jenny R:
Vi är väldigt nöjda, de var mycket proffsiga och tillmötesgående, från det första hembesöket tills allt var klart. Vi fick hjälp med rivning...

Hamringevägen 1, Tullinge
Erik Johansson E:
Palma Bygg renoverade våra badrum och Kök vi är jätte nöjda. Allt gick smidigt, de passade tider, var noggranna och avslutade arbetet som pl...

Sätragårdsvägen 259, SKÄRHOLMEN
Bygga om hemma? Vi på Salma Bygg och Måleri kan hjälpa dig med allt från små ren... Läs mer ›
Zhor B:
Mycket bra bemötande under hela tiden.Snabbt och effektivt arbete vid byte av fönster.Vi kan rekommendera företaget till andra.

Elsa Brändströms Gata 52, HÄGERSTEN
Finsk Byggservice - Snabb service, god kvalité och fördelaktiga priser! Läs mer ›
Linda F:
Bra och trevligt bemötande och bra utfört arbete. Vi hade både snickare, målare och elektriker och är mycket nöjda med resultatet!

Läs vad 15 kunder tycker om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB

• Mikael N
    Mikael N skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Vi kan varm rekommendera Nilsson & Co. Vi anlitade dem när vi skulle renovera vårt badrum, de var kanske inte billigaste men kunde snabbt komma igång och allt flöt på enligt den mest detaljerade offerten jag sett, tillkom under själva renoveringen byte av gammal elpanna till Nibe Luft/Vatten system och året därpå när det var dags att renovera vår källare fanns där inga tvivel på vilken firma som skulle utföra arbetet. Vi har varit mycket nöjda med det jobb som Nilsson & Co har utfört i både badrum och källare. Jobbet är proffsigt gjort och vi har under hela renoveringen alltid haft en bra dialog med arbetarna och varit delaktiga i alla beslut och ev. ändringar. De har alltid varit lyhörde och lyssnat in våra önskemål och vi har kunnat justera under arbetets gång om vi velat, utan några problem. Nu har vi ett mycket snyggt badrum och en totalrenoverad källare som vi är supernöjda med.
  • Tove
    Tove skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Nilsson & Co badrum är en mycket bra firma. Jag och min sambo har renoverat två badrum med dem och är mycket nöjda. De har punktligt följt den detaljerade offerten och hållit alla tider. När problem dykt upp har de löst dem efterhand och vi har hela tiden haft en fungerande dialog med arbetsledaren och kontoret. Det har även känts tryggt att de utfört många renoveringar och att firman har några år på nacken. Vi skulle inte tveka att anlita dem igen. /Tove och Henrik
  • Mikael A
    Mikael A skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Nilsson & CO har renoverat två badrum för oss, dels 2013 samt dels 2015.
    Det jag uppskattade med det här företaget var att de hade den mest genomarbetade offerten vilken helt beskrev vad de skulle göra och vad som ingick i arbetet. Ett exempel är att vi bort i ett lättbetonghus vilket kan få sprickor, om detta sker kan det påverka tätskiktet i våtrummen. Nilsson insåg detta och valde att lägga en specialskiva mot dessa ytterväggar vilket skyddar mot sprickor. Inget av de övriga företag vi bad om offerter ifrån påpekade detta.

Nilsson är säkert inte billigast, ligger troligen mitt på skalan, men ger mycket för pengarna.
    Deras våtrumscertifikat känns säkert. När de gjorde vårt första badrum kom en oberoende kontrollant och gjorde en våtrumskoll samt gav oss därefter ett intyg att arbetet hade gjorts enligt gällande våtrumsnorm. Känns som en bra säkerhet för oss samt en bra trygghet för nästa ägare om vi väljer att sälja huset.

Badrummen blev riktigt bra och vi fick proffsiga råd och hjälp av hantverkarna som gjorde jobbet.
    Somliga saker dyker som sagt upp under arbetets gång. De gjorde rent efter sig varje dag och kom när de skulle samt meddelade när de av någon anledningen inte skulle arbeta en viss dag. Slutligen kan jag tillägga att vi fick en liten vattenskada på handfatsskåpets dörr efter något år och ringde Berndt på Nilsson och undrade hur vi skulle göra. Han tog tag i frågan och leverantören har nu skickat en ny dörr till oss utan att jag behövde driva frågan - Uppskattat.

//Mikael med familj
  • Lars L
    Lars L skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Nilsson & Co har renoverat badrum, gästtoalett och tvättstuga i vårt radhus. De är seriösa och grundliga, vilket syns i slutresultatet som håller hög finish. En annan anledning att välja Nilsson är den hjälp man får med planering och produktval. Det var mycket värt att få full service från beställning till leverans jämfört med att jag själv skulle köpa ihop och ordna med transport av alla produkter. Nilsson & Co var inte billigast vid offertgivningen, men det var den firma jag fick förtroende för, och det visade sig helt korrekt genom hela projektet och fram till det fina slutresultatet.
  • Sara N
    Sara N skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Anlitade företaget för att renovera vårt badrum men var inte alls nöjda med bemötandet. Resultatet blev okej men det var mycket trassel längs vägen: dålig kommunikation, dålig tidsplanering, stökigt och skräpigt och dåligt täckt. Värst av allt var ändå att det uppstod flera följdskador som de inte ville betala för. Vi skulle inte välja dem igen helt enkelt, och skulle inte rekommendera dem till andra.
    2017-08-16 Berndt N svarar Sara N
    Du var nöjd med allting! Det har vi skriftligt på i mejl som du själv skrev och skickade till oss. Vi stod också för alla kostnader för naturliga följdskador, något som ett fåtal företag om ens något hade gjort.

Du blev putt när vi inte kund ge dig ekonomisk ersättning, för 300 kg älgkött som du påstod hade tinat och förstörts. Försäkringsbolaget krävde fotobevis som du saknade och då erbjöd vårt företag nytt älgkött ! Tror flertalet blivit mer än nöjda med vår insats.
  • Karin J
    Karin J skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Mycket bra bemötande och kommunikation. Snabb byggstart och jobbet blev klart snabbare än utlovad tid! Offerten var tydlig och flexibiliteten under arbetets gång var hög. Man kan anmärka på några detaljer i slutresultatet, men totalt sett är vi nöjda med renoveringen.
  • per-erik Ö
    per-erik Ö skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Under sommaren renoverade i vårt badrum och inredde den med en bastu med hjälp av Nilsson & Co. Vårt första möte med Berndt gav oss en trygg känsla om att detta kommer att bli bra. Offerten vi fick var detaljerad och blev det någon ändring så fick vi genast en uppdaterad offert. Personalen är pålitliga och supertrevliga. Kommer alltid i tid. Arbetet blev klart inom utlovad tid. Vi är så nöjda med resultatet och vi har fått många positiva kommentarer. Skall ni renovera ert badrum så välj Nillson & Co, ni kommer att bli nöjda!
  • Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Vi har använt Nilssons vid ett flertal tillfällen, både för kök och badrum. De är fantastiskt bra och pålitliga. Framför allt gillar vi deras inställning till kunden, killarna kommer alltid i tid och Berndt finns alltid till hands för diskussion och frågor. Företaget har en yrkesstolthet som vi uppskattar mycket, de vill helt enkelt inte göra ett dåligt jobb. Visserligen inte den billigaste firman, men i gengäld blir man mycket nöjd. Extra plus för tydlig offert.
  • Natalie R
    Natalie R skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Vi är väldigt nöjda, allt ifrån den specifierade offerten från idefasen till det färdiga badrummet. Mycket punktliga och professionella hantverkare som man fick stort förtroende för och de var lyhörda för våra önskemål under projektets gång. Tidsplanen höll de även som uttalat. Vi kan varmt rekommendera detta företag och vi stormtrivs i vårt nya badrum.
  • Carina
    Carina skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Mer än nöjd med vårt badrum. Ovanligt lyhörda och mycket proffsiga arbetsledare som ser till att kunden får vad som förväntas. Mycket tydlig offert som gör att man kan se vad man kanske vill dra in på. Ett utav få företag inom hantverksbranschen som ständigt jobbar på att bli bättre och tydligare gentemot kund, seriöst! Är du inte ute efter det billigaste, utan att få vad du förväntar dig, be om en offert.
  • Eva S
    Eva S skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Förra året renoverade Nilsson & Co mitt badrum till full belåtenhet. Det som jag först lade märke till var hur väl jag blev mottagen på firman. Eftersom jag inte hade någon aning om badrumsrenovering behövde jag ett bollplank och när vi satt där på kontoret kändes inga frågor dumma att ställa, jag fick rejäla svar och vi gick igenom allt i detalj. Det andra som övertygade mig var den detaljerade offerten, där jag fick en total översikt över kostnaderna. När arbetet satte igång insåg jag även att det skulle gå smidigt. Personalen är väldigt trevlig och lätt att ha och göra med. De dök upp punktligt varje morgon och arbetade proffsigt. Jag kände mig trygg då jag reste bort ett par veckor för att slippa stöket. Arbetet blev färdigt inom den stipulerade tidsramen och resultatet blev över förväntan! Efteråt har det varit några småsaker som behövts fixas och då har personalen kommit hem till mig och åtgärdat detta inom några dagar. När jag ringer blir jag vänligt bemött och jag rekommenderar denna firma till alla som liksom jag värderar kvalitet och pålitlighet.
  • Jonas I
    Jonas I skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Kan verkligen rekommendera Nilsson&Co. Dom kommer i tid, är lyhörda, tänker fram snygga lösningar, bollar gärna idéer, är skickliga och har yrkesstolthet. Dom är precis så man önskar att alla hantverkare vore. Ett överbelastat kontor med försenad pappersexercis drar ned betyget något.
  • anna h
    anna h skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
  • Olof A
    Olof A skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    De har gjort vårt badrum. Vi är nöjda med allt. Trevligt bemötande, bra utfört och de passar tider mm. Proffesionella.
  • Annika F
    Annika F skrev om B Nilsson & Co Badrum, Kök och Golv AB
    Professionella men framför allt kunniga och trevliga. Har gjort badrum och kök bland annat hos oss och vi är supernöjda både med kvalitet på arbete men också med ett proffsigt arbetsätt.

Jägerhorns Väg 15, 141 75 Kungens kurva