Slarvigt och okänsligt bemötande. Uselt protokoll med felaktiga glasögon som följd.Okunnig och snorkig personal. Dessutom betydligt högre pris än hos nästa optiker som var mycket kunnig.
Bågar & Glas Gamla Stan
5 omdömen om Bågar & Glas Gamla Stan
Fantastiskt bemötande! Jag har aldrig tidigare fått en så noggrann genomgång av min syn. Kändes rakt igenom proffsigt och hemtrevligt i lilla salongen på östermalm. Rekommenderar starkt
Dåligt bemötande och alldeles för dyrt. Köp bågarna här och ta dom någon annanstans för slipning. Då slipper ni bekymmer med personalen och det överdrivna priset.
Jättetrevliga som jobbar i butiken! De var duktiga.
Stans bästa optiker när det gäller att ha koll på glasögonmodet. Alltid det senaste från de roligaste märkena, som Wasuma, Oliver Peoples, Paul Smith, Theo, Mikli, Dita och en massa fler. Dessutom, och kanske framför allt, är de duktiga optiker. Och kombinationen duktiga optiker som dessutom har grym koll på det senaste inom glasögon gör att de verkligen förtjänar sitt namn, Bågar & Glas. Om Kornhamnstorg ligger avigt till för dig har de även en butik på Norrlandsgatan.
Fantastiskt bra mottagande vid första besöket. Jättebra hjälp med att hitta rätt bågar för mig. Jag gjorde min synundersökning på torsdagen, och glasögonen var färdiga att hämta redan på måndagen!!
Inspirerande miljö och schysst utbud som skapar ha begär. Proffsigt och personligt bemötande med hög servicegrad och kunskap. Lyhörda, nyfikna och noga med behovsanalysen - att förstå kundens behov och önskemål men inte kompromissa med ens ögonhälsa. Jag är så nöjd med mina glasögon och byte av linser utifrån ändrade behov -inga problem. Generösa prover så att det blir rätt. Jättebra hygien och social distanseringsrutiner som tas på allvar. Cityoptik överträffar mina förväntningar gång på gång. Ingen av kedjorna kan mäta sig med optikerna på Cityoptik. Har testat några andra optiker under en tid för att de var ”billigare” men det var det mest dumsnåla jag gjort. Fel styrka, fel glas, fel bågar som inte känns bra och linser som inte premierar min ögonhälsa och inte alls samma servicegrad med kunden i fokus. Lesson learned.